کار پس از فارغ التحصیلی در کانادا

 

 

دانشجویانی که در حال تحصیل در کانادا هستند، پس از فارغ التحصیلی برای مدت مشخصی می توانند در این کشور به کار بپردازند؛ اما برای این کار نیاز به اخذ یک اجازه کار پس از فارغ التحصیلی در کانادا (Post-graduation work permit) نیاز دارند. اجازه ی کار پس از فارغ التحصیلی (PGWP) دانشجویان را قادر می سازد که پس از فارغ التحصیلی از یک موسسه ی تحصیلات تکمیلی در کانادا تا سه سال در کانادا باقی بمانند و به طور تمام وقت به کار کردن بپردازند. طول پروانه کار به طور دوره ی تحصیلی دانشجو بستگی دارد.

اجازه ی کار پس از فارغ التحصیلی در کانادا چیست؟

 

همانطور که گفتیم اجازه کار پس از فارغ التحصیلی (PGWP) به دانشجویان اجازه می دهد تا بعد از فارغ التحصیلی از یکی از دانشگاه های کانادا تا سه سال در کانادا باقی بمانند و به طور تمام وقت کار کنند. این دوره ی سه ساله یک فرصت بسیار عالی برای دانشجویانی محسوب می شود که قصد دارند اقامت کانادا را کسب کنند. برای درخواست مجوز کار پس از فارغ التحصیلی (PGWP) به پیشنهاد شغلی و یا کار در یک زمینه ی خاص نیازی نیست.

لازم است که بدانید مجوز کار پس از فارغ التحصیلی (PGWP) تنها یک بار در طول زندگی صادر می شود. بنابراین اگر همچنان قصد ادامه تحصیل در کانادا را دارید لازم است که با یک مشاور دانشجویی مشورت کنید و در مورد زمان مناسب برای درخواست PGWP راهنمایی بگیرید.

برای مطالعه در خصوص مزیت های اقامت دائم کانادا کلیک کنید.

 

 

 

 

 

چرا باید برای اخذ مجوز کار پس از فارغ التحصیلی (PGWP) اقدام کرد؟

 

PGWP یک روش عالی برای استفاده ی عملی از تمام آنچه است که دانشجویان در UBC آموخته اند. اخذ این مجوز باعث پیشبرد اهداف حرفه ای و شغلی دانشجویان و کسب تجربه ی کاری در کانادا می شود و البته دانشجویان را برای دریافت اقامت دائم نیز کمک می کند. به طور کلی، بدون مجوز PGWP، دانشجویان به سختی می توانند به کار در کانادا بپردازند. اگر قصد درخواست برای مجوز PGWP را ندارید، پس از اتمام تحصیلات باید از UBC خارج شوید.

 

 

کار کردن پیش از درخواست در کانادا :

 

اگر دانشجویان برای کار در طول دوره ی تحصیل خود واجد شرایط باشند می توانند تا سقف ۲۰ ساعت در هفته در دانشگاه و یا خارج از آن به کار بپردازند تا زمانی که شرایط  لازم برای درخواست مجوز کار را پیدا کنند.

به طور معمول نامه ی Completion شما در SSC (در زیر Grades and records) در دسترس دانشجویان خواهد بود. اگر در مورد چگونگی و زمان اخذ نامه های تکمیلی خود سوالی دارید؛ می توانید از مشاور دانشگاه و یا کارمندان دوره ی تحصیلی خود، در این مورد سوال بپرسید. توجه کنید که زمانی که دانشجویان نامه ی تکمیل (Letter of Completion) را دریافت می کنند دیگر واجد شرایط کار کردن خواهند بود و باید خیلی سریع تمام فعالیت های کاری خود را متوقف کنند.

 

 

کار کردن پس از درخواست:

 

متقاضیان در شرایط زیر می توانند در حالی که منتظر تصمیم گیری سازمان مهاجرت (Immigration )، پناهندگان (Refugees) و تابعیت در کانادا (Citizenship Canada (IRCC)) هستند کار خود را آغاز کنند:

  • در زمان ارائه ی درخواست اخذ مجوز، دانشجو شرایط زیر را داشته باشد:

یک مجوز تحصیلی معتبر داشته باشد و در طول ۹۰ روز پس از دریافت نامه ی تکمیلی خود و فارغ التحصیلی درخواست خود را ارائه دهند.

دوره ی تحصیلی خود را به طور کامل به پایان رسانده باشند.

واجد شرایط کار کردن در دوران تحصیلی (داخل و خارج از دانشگاه) خود بدون اخذ مجوز کار بوده باشند.

در طول دوران تحصیل خود، بیش از ۲۰ ساعت در هفته به فعالیت های کاری نپرداخته باشند.

توجه کنید که اگر دانشجو درخواست خود را پس از ۹۰ روز اول پس از فارغ التحصیلی ارسال کند؛ تا زمانی که PGWP معتبر را دریافت نکند قادر به کار کردن در کانادا نخواهد بود.

 

 

آیا شما واجد شرایط هستید؟

دانشجو برای اینکه واجد شرایط دریافت PGWP باشد باید شرایط زیر را داشته باشد:

  • یک دوره ی تحصیلی در کانادا را که حداقل هشت ماه به طور کشیده باشد را گذرانده باشد. لازم است که در پایان این دوره به دانشجو یک مدرک و یا گواهی نامه ی معتبر ارائه شود.
  • دوره ی دانشگاهی خود را به صورت تمام وقت گذرانده باشد (به جز استراحت های برنامه ریزی شده). مواردی که در ادامه بیان می کنیم استثنا هستند:
    • دانشجو تنها ترم آخر خود را به صورت پاره وقت به تحصیل پرداخته باشد.
    • گپ تحصیلی دانشجو در دوران تحصیلش کمتر از ۱۵۰ روز باشد.

علاوه بر موارد فوق، دانشجو باید به موارد زیر نیز توجه کند:

  • در طول یک دوره ی ۹۰ روزه پس از انتشار نامه ی تکمیل (Letter of Completion) برای اخذ مجوز کار پس از فارغ التحصیلی اقدام کند و در زمان درخواست این مجوز، یک گواهی معتبر از تحصیلات خود را ارائه دهد.
  • در طول ۱۸۰ روز پس از انتشار نامه ی تکمیل (Letter of Completion) درخواست خود را ارائه کند و قبلا یک مجوز تحصیل معتبر و یکی از موارد زیر را اخذ کرده باشد:
    • پیش از اینکه مجوز تحصیلی اش نامعتبر شود؛ به عنوان یک بازدید کننده درخواست خود را ارسال کرده باشد.
    • برای تمدید وضعیت اقامت موقت خود درخواست داده باشد.
    • از خارج از کانادا درخواست خود را ارسال کرده باشد.

چگونه باید درخواست اخذ مجوز کار پس از فارغ التحصیلی در کانادا را ارائه کرد؟

پیش از درخواست:

 

اگر مجوز تحصیل دانشجو در طول مدت ۹۰ روزه پس از ارائه شدن نامه ی تکمیل (Letter of Completion) منقضی شود، دانشجو باید سه تا چهار ماه پیش از منقضی شدن مجوز تحصیلی خود برای تمدید آن (برای یک دوره ی اضافی ۰- روزه) اقدام کند.

داشتن یک مجوز تحصیلی معتبر در زمان درخواست برای اخذ اجازه ی کار پس از تحصیل در کانادا یکی از مدارک ضروری است که در واجد شرایط شدن دانشجو برای کار تمام وقت در کانادا تاثیر به سزایی دارد.

اگر ارائه ی مدارک بیومتریک (اثر انگشت و عکس) یکی از مدارک باشد، زودتر برای دریافت مجوز فعالیت پس از فارغ التحصیلی در کانادا اقدام کنید تا فرصت خوبی برای تهیه ی این مدارک داشته باشید.

برای مطالعه بهترین راه های مهاجرت به کانادا کلیک کنید.

پس از درخواست:

 

در همان زمانی که منتظر ارائه جواب ها از IRCC هستید بررسی کنید که آیا واجد شرایط شروع به کار پاره وقت در کانادا هستید یا خیر.

اگر اطلاعات تماس شما پس از ارائه ی درخواست تغییر کرد؛ از ویرایش آن ها در وبسایت اطمینان حاصل کنید.

پس از دریافت مجوز کار پس از فارغ التحصیلی (PGWP) در کانادا :

 

  • برنامه ی خدمات پزشکی (BC Medical Services Plan (MSP)) را گسترش دهید.
  • برای دریافت و یا تمدید شماره ی بیمه اجتماعی (Social Insurance Number (SIN)) اقدام کنید.
  • در صورت لزوم برای دریافت یک ویزای اقامت موقت جدید (TRV) و یا مجوز الکترونیکی سفر (eTA) درخواست دهید.

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *