۱۰ دانشگاه برتر کانادا

تحصیل در کانادا شرایط خاصی دارد. دانشکاه های معتبر آن سبب سده تا بسیاری از دانشجویان خواهان ادامه تحصیل در این دانشگاه باشند. نوزدهمین نسخه رتبه بندی دانشگاه های جهانی QS منتشر شد.  رتبه بندی دانشگاه های کانادا مانند پنج سال گذشته ثابت بوده است. برای بقیه جهان، کشورهایی مانند چین و مالزی به طور پیوسته در حال افزایش هستند، در حالی که ایالات متحده با ۵ دانشگاه در بین ۱۰ دانشگاه برتر برتری دارد، اما در رتبه بندی کلی، امسال نیز کاهش متوالی را نشان می دهد. در ادامه مقاله ۱۰ دانشگاه برتر کانادا برای تحصیل ایرانیان را ذکر خواهیم کرد.

چه نکاتی در معرفی دانشگاه برتر کانادا برای تحصیل ایرانیان مورد توجه قرار می‌گیرد؟

۱۰ دانشگاه برتر کانادا برای تحصیل ایرانیان

  رتبه بندی دانشگاه های جهانی QS یکی از معتبرترین و قابل اعتمادترین رتبه بندی ها در جهان است.  QS از پنج شاخص برای جمع آوری رتبه بندی استفاده می کند:

  • شهرت آکادمیک و کارفرما بر اساس پاسخ های نظرسنجی از بیش از ۱۵۰۰۰۰ دانشگاهی و ۹۹۰۰۰ کارفرما است.
  • استنادات به ازای هر دانشکده تأثیر پژوهش را اندازه گیری می کند.
  • نسبت استاد/دانشجو به عنوان نماینده ای برای ظرفیت تدریس استفاده می شود.
  • برای ثبت بین‌المللی شدن دانشگاه، از نسبت بین‌المللی دانشکده و نسبت دانشجوی بین‌المللی استفاده می‌شود.

  رتبه بندی امسال با بیش از ۱۴۰۰ موسسه در ۱۰۰ مکان، بزرگترین رتبه بندی است.  پس بیایید بررسی کنیم و ببینیم کدام دانشگاه ها بهترین دانشگاه های کانادا برای سال ۲۰۲۳ هستند.

معرفی ۱۰ دانشگاه برتر کانادا برای تحصیل ایرانیان

  1. دانشگاه مک گیل شماره

  QS مک گیل را به عنوان ۱۰  دانشگاه برتر  کانادا برای تحصیل ایرانیان معرفی کرده است.  این اولین بار در پنج سال گذشته است که مک گیل رتبه برتر کانادا را کسب می کند.جایگاه آن در رتبه بندی با عملکرد ثابت در شاخص های QS استوار است.  به طور خاص، از نظر تحقیقات از دو دانشگاه برتر کانادا بهتر است.  از نظر استناد به هر دانشکده در رتبه ۲۰۳ جهان قرار دارد، در حالی که دانشگاه تورنتو و دانشگاه بریتیش کلمبیا در رتبه های ۳۱۳ و ۳۳۲ قرار دارند.دانشگاه مک گیل در رتبه سی و یکمین دانشگاه جهان قرار دارد.

  1. دانشگاه تورنتو

  در آخرین ویرایش رتبه بندی دانشگاه QS، دانشگاه تورنتو در رتبه اول کانادا قرار گرفت.  با این وجود، جایگاه خود را در بین ۵۰ دانشگاه برتر جهان حفظ کرد.  U of T در رتبه ۳۴ جهانی قرار گرفت.دانشگاه تورنتو در تمام شاخص‌های بین‌المللی‌سازی با میانگین ۹۵.۵ درصد نمرات قوی کسب کرده است.  این دانشگاه شهرت زیادی دارد و تقریباً به آستانه ۱۰۰ امتیاز (۹۹.۶) رسیده است.  این امتیاز به طور مستقیم بر شهرت دانشگاه نزد کارفرمایان تأثیر می گذارد.  U از T 98.3 امتیاز به دست آورد.

  1. دانشگاه بریتیش کلمبیا

  دانشگاه بریتیش کلمبیا در دهه گذشته تقریباً موقعیت ثابتی را در سطح جهانی حفظ کرده است.  در نوزدهمین دوره رتبه بندی دانشگاه های QS، رتبه ۴۷ جهان را به خود اختصاص داد.

  UBC در سه شاخص بهترین عملکرد را داشت: ۹۸ امتیاز برای شهرت علمی، ۹۷.۹ برای شبکه تحقیقات بین المللی و ۹۵.۵ برای شهرت کارفرما. این دانشکاه جزو ۱۰ دانشگاه برتر کانادا برای تحصیل ایرانیان است.

  1. دانشگاه آلبرتا

  U of A در نوزدهمین ویرایش رتبه بندی دانشگاه های جهانی QS با ۱۶ پله صعود به رتبه ۱۱۰ در سطح جهانی رسید که ناشی از دستاوردهای قابل توجه در شاخص های کلیدی شهرت بین المللی است.  آلبرتا با پشت سر گذاشتن دانشگاه مونترال یک رتبه در رتبه بندی محلی صعود کرد.  این صعود در رتبه‌بندی با افزایش در چندین دسته مهم از جمله شهرت علمی (با سه پله صعود به رتبه ۱۳۹)، شهرت کارفرما (افزایش ۱۱ رتبه به رتبه ۱۸۱) و استنادات به ازای هر دانشکده (افزایش ۲۰ رتبه به رتبه ۲۳۷) همراه است.  U of A همچنین در رده نسبت استاد به دانشجو ۲۱ پله پرید.

  1. دانشگاه مونترال

 امسال QS UofM را در رتبه ۱۱۶ جهان و پنجمین در کانادا قرار داد.  در مقایسه با سال گذشته، این کاهش در سطح جهانی و محلی است، زیرا از رتبه ۱۱۱ در جهان و از رتبه چهارم در کانادا سقوط کرد  دانشگاه مونترال هر ساله بیش از ۵۰۰ میلیون دلار بودجه تحقیقاتی جذب می کند و آن را به یکی از مراکز تحقیقاتی دانشگاهی برتر کانادا در کانادا تبدیل می کند.بهترین امتیازات UofM عبارت بودند از: «نسبت بین‌المللی دانشکده» و «شبکه تحقیقات بین‌المللی».  وقتی صحبت از “شهرت کارفرما” می شود، این دانشگاه در مقایسه با همتایان خود در سطح جهانی نمره ضعیفی کسب کرد .

  1. دانشگاه مک مستر

 مک مستر در این نوزدهمین نسخه رتبه بندی دانشگاه QS در رتبه ۱۵۲ جهانی قرار گرفته است که نسبت به سال گذشته ۱۲ پله کاهش یافته است.  مک مستر از زمان تغییر روش رتبه‌بندی در اوایل این دهه، همیشه در بین ۲۰۰ نفر برتر بوده است.در واقع، مک مستر بالاترین امتیاز خود را در نسبت بین‌المللی دانشکده با ۹۹.۳ امتیاز (از ۱۰۰) به دست آورد.  دومین امتیاز بهترین عملکرد آن از نسبت دانشجویان دانشکده با ۸۴.۷ امتیاز است. این دانشگاه جزو ۱۰ دانشگاه برتر کانادا برای تحصیل ایرانیان است.

  1. دانشگاه واترلو

 دانشگاه واترلو با کاهش پنج پله ای به رتبه ۱۵۴ در رتبه بندی دانشگاه های جهانی QS در سال ۲۰۲۳، در رتبه ۷ محلی در کانادا قرار گرفته است. رتبه‌بندی نشان داد که دانشگاه از نظر نسبت دانشجویان هیئت علمی با تنها ۷ امتیاز از ۱۰۰ عملکرد ضعیفی داشته است. در همین حال، نتایج قوی در همه شاخص‌های دیگر به نتیجه مثبت امسال کمک کرده است.دانشگاه واترلو در تمام شاخص‌های بین‌المللی شدن عملکرد خوبی داشت: نسبت بین‌المللی دانشکده، نسبت دانشجویان بین‌المللی و شبکه تحقیقات بین‌المللی. علاوه بر این، واترلو با ۸۸ امتیاز از ۱۰۰، نتایج استخدامی قوی را نشان داد.

  1. دانشگاه غربی

 QS 2023 وسترن را در رتبه ۱۷۲ جهان قرار داد و ۲ پله نسبت به موقعیت قبلی خود کاهش یافت.قوی ترین نمرات دانشگاه وسترن در نسبت دانشکده بین المللی با امتیاز نزدیک به ۱۰۰ درصد بود.  96.9 امتیاز از مجموع ۱۰۰ برای شاخص استناد به هر دانشکده و ۸۶ امتیاز برای شبکه تحقیقات بین المللی دریافت کرد. این دانشگاه ۱۰ دانشگاه برتر کانادا برای تحصیل ایرانیان است.

  1. دانشگاه اتاوا

 uOttawa در رتبه ۲۳۷ قرار گرفت که نسبت به سال قبل که در رتبه ۲۳۰ قرار گرفت، یک پله نزول بود. دانشگاه اتاوا بهترین عملکرد را در شاخص های با تمرکز بین المللی داشت.  این دانشگاه بیش از ۹۰ امتیاز برای نسبت شبکه تحقیقاتی بین‌المللی و نسبت اساتید بین‌المللی دریافت کرد.  نسبت دانشجویان بین‌المللی نیز سهم زیادی داشت.با ۸۰.۳ امتیاز، نتایج دانشگاه برای استناد به ازای هر دانشکده نیز سه برابر میانگین جهانی بود.

  1. دانشگاه کلگری

 دانشگاه کلگری از ۲۳۵ سال گذشته به ۲۴۲ کاهش یافت و در رتبه دهم بهترین مدرسه در کانادا قرار گرفت.U of C بهترین امتیاز را در نسبت اساتید بین‌المللی و شبکه تحقیقاتی بین‌المللی کسب کرد، در حالی که کمترین امتیاز آن مربوط به نسبت استاد به دانشجو و شهرت علمی است که ۴۰ درصد از نمره کلی را تشکیل می‌دهد.  U of C امتیاز کلی ۳۹ از ۱۰۰ را دریافت کرد.

سخن پایانی

 در این مقاله شما عزیزان را با ۱۰ دانشگاه برتر کانادا برای تحصیل ایرانیان آشنا کردیم . برای اطلاع دقیق تر از شرایط این دانشگاه با مشاوران استادی پلن تماس حاصل پیدا کنید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *