انواع بورسیه های تحصیلی در زمینه ی هنر، طراحی و مد

 

رشته های مرتبط با هنر، طراحی و مد در سراسر جهان متقاضیان خاص خود را دارد. دانشگاه های مختلف در سراسر جهان برای ترغیب دانشجویان، بورسیه های تحصیلی مختلفی را در اختیار آنان قرار می دهند. دریافت این بورسیه های تحصیلی برای دانشجویان بین المللی که مایل به تحصیل در خارج از کشور هستند از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است ولی یکی از اولین چالش ها برای اخذ بورسیه های تحصیلی، یافتن تمامی فرصت های مربوطه است. در این مقاله سعی کرده ایم تا تعدادی از انواع بورسیه های تحصیلی در زمینه ی هنر، طراحی و مد در سراسر جهان را ارائه دهیم:

بورسیه های هنری

 

  • بورسیه های هنری در استرالیا
     
  1. بورسیه هنر و طراحی UNSW: تمامی دانشجویان در گروه هنر و طراحی از هر مقطع تحصیلی که در دانشگاه نیو ساوت ولز استرالیا به تحصیل اشتغال دارند و واجد شرایط هستند، می توانند از این بورسیه تحصیلی استفاده کنند.
  2. بورسیه تحصیلی هنر، مد و پارچه دانشگاه RMIT: طیف وسیعی از بورسیه های تحصیلی برای دانشجویانی که در رشته های مد، هنر و منسوجات در دانشگاه RIMT ثبت نام کرده و به تحصیل مشغول هستند، ارائه می شود.
  • بورسیه های هنری در اروپا 
  1. بورسیه تحصیلی Brucebo and WB Bruce Fine Hunter: این بورسیه تحصیلی برای متخصصان هنری جوان کانادایی که مایل به دریافت پذیرش هنری یا تحقیق هنری در گوتلند سوئد هستند، ارائه می شود.
  2. بورسیه تحصیلی AHRC: بورسیه های تحصیلی هنری برای تحصیل در مدارس و دانشگاه های منتخب هنرهای لیبرال که دانشجویان انگلستان و اتحادیه اروپا را قادر می سازد در رشته های هنرهای تجسمی، رسانه، فیلم و سایر موضوعات هنری و علوم انسانی به تحصیل بپردازند.
  3. بورسیه DAAD برای داوطلبان هنر، طراحی، ارتباط بصری و فیلم: این بورسیه در زمینه ی هنر و طراحی به منظور حمایت از دانشجویان بین المللی با استعداد اعطا می شود. افرادی که موفق به دریافت این بورسیه تحصیلی شوند می توانند در مقطع کارشناسی ارشد در کشور آلمان به ادامه ی تحصیل بپردازند.
  4. بورسیه تحصیلات تکمیلی ECA Tought- دانشگاه ادینبورگ: این بورسیه تحصیلات تکمیلی که توسط دانشگاه ادینبورگ ارائه می شود به دانشجویانی که قصد تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در رشته های معماری، هنر، تاریخ هنر، طراحی و موسیقی در کشورهای انگلستان و اسکاتلند را دارند، اعطا می شود.
  5. بورسیه تحصیلی هنر و صنایع خلاق دانشگاه میدلز لندن: دانشگاه میدلز، ۴ بورس تحصیلی برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد به دانشجویان انگلستان، اتحادیه اروپا و دانشجویان بین المللی که مایل به تحصیل در این دانشگاه هستند اعطا می کند که نیمی از شهریه پرداختی را شامل می شود.
  6. بورسیه تحصیلی دانشگاه هنرهای نورویچ: طیف وسیعی از بورسیه های تحصیلی در زمینه ی هنر و طراحی برای متقاضیان تحصیل در این دانشگاه ارائه می شود.
  7. جوایز کالج رویال هنر (RCA): پیشنهادهای مختلفی از بورسیه های هنری عالی توسط RCA و سایر سازمان های شریک در تامین مالی این بورسیه برای دانشجویانی که در کالج رویال هنر ثبت نام کرده اند، وجود دارد.
  8. بورسیه تحصیلات عالی دولت سوئیس برای پژوهشگران و هنرمندان خارجی: این بورسیه به دانشجویان هنر، متخصصان و محققان مقطع دکترا که در یک موسسه ی معتبر در کشور سوئیس تحصیل می کنند، اعطا می شود.
  9. بورسیه تحصیلی طراحی، صنایع دیجیتالی و خلاق دانشگاه وست مینستر: این بورسیه تحصیلی به دانشجویان بین المللی کشورهای در حال توسعه تعلق می گیرد که به شکل تمام وقت در مقطع کارشناسی ارشد در زمینه های رسانه، هنر و طراحی دانشگاه وست مینستر تحصیل می کنند. این بورسیه شامل معافیت کامل از پرداخت شهریه، محل اقامت، هزینه های زندگی و هزینه ی پرواز به لندن می شود.مطالعه مقاله دانشگاه های برتر اروپا برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد
  • بورسیه هنری تحصیل در آمریکای شمالی 


  1. مسابقه بورس تحصیلی ARC: در آمریکای شمالی یک مسابقه ی بورسیه هنر برای دانش آموزان در مدارس هنری مورد تایید برای به دست آوردن ۳۰۰۰۰ دلار بودجه در سال به منظور تحصیل در زمینه ی هنر برگزار می شود. اما متقاضیان برای شرکت در این مسابقه بایستی نمونه ای از آثار هنری خود –نقاشی یا مجسمه سازی به سبک کلاسیک- را به عنوان ورودی مسابقه ارائه دهند.
  2. بورسیه تحصیلی Archibald Rutledge: کمک هزینه ی تحصیلی دانشکده ی هنر ایالات متحده ی آمریکا به دانشجویان دانشگاه کارولینای جنوبی تعلق می گیرد تا بتوانند از بودجه ی کسب شده برای تحصیل و یادگیری در زمینه های نویسندگی خلاق، رقص، موسیقی، تئاتر یا هنرهای تجسمی بهره ببرند.
  3. جوایز هنر برای زندگی: این جایزه ی سالانه به ارزش ۱۰۰۰ دلار آمریکا برای فارغ التحصیلان برجسته ی مقطع دبیرستان در فلوریدا که تمایل به نویسندگی خلاق، رقص، درام، موسیقی یا هنرهای تجسمی دارند، اعطا می شود.
  4. بورسیه تحصیلی هنرهای برلین: این بورسیه تحصیلی به دانشجویان هنر در زمینه های نقاشی، مجسمه سازی و عکاسی که وابسته به منطقه ی شمال شرقی پنسیلوانیا در ایالات متحده هستند، تعلق می گیرد.برای مطالعه شرایط تحصیل در آلمان کلیک کنید.
  5. بورسیه دانشکده ی لامار دد- دانشگاه جورجیا: بورسیه های مختلفی توسط دانشکده ی هنر دانشگاه جورجیا برای تحصیل در زمینه ی هنر به کلیه دانشجویان بین المللی و آمریکایی اعطا می شود.
  6. بورسیه تحصیلی Worldstudio AIGA: این بورسیه تحصیلی به دانشجویان هنر از اقلیت ها و دانشجویانی که دارای پیش زمینه ی تحصیل در مناطق محروم بوده و متقاضی تحصیل در یک موسسه ی معتبر در زمینه ی هنرهای زیبا، تصویرگری و طراحی گرافیک هستند، تعلق می گیرد.

بورسیه های مد و طراحی (گرافیک، مد، طراحی و …)

 

  • بورسیه های طراحی در اروپا:

     

  1. بورسیه تحصیلات تکمیلی ECA Tought- دانشگاه ادینبورگ: این بورسیه تحصیلات تکمیلی که توسط دانشگاه ادینبورگ ارائه می شود به دانشجویانی که قصد تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در رشته های معماری، هنر، تاریخ هنر، طراحی و موسیقی در کشورهای انگلستان و اسکاتلند را دارند، اعطا می شود.
  2. بورسیه تحصیلی Istituto Marangoni: بورسیه مد و طراحی که توسط مدرسه ی مد ایتالیایی Istituto Marangoni برای متقاضیان از سراسر جهان ارائه می شود.
  3. بورسیه تحصیلی آکادمی بین المللی هنر و طراحی میلان (NABA): این بورسیه تحصیلی به دانشجویان مقطع کارشناسی که به زبان انگلیسی یا ایتالیایی در زمینه ی طراحی و مد تحصیل می کنند، اعطا می شود و تا ۶۰ درصد شهریه را پوشش می دهد.
  4. بورسیه تحصیلات تکمیلی UAL: این بورسیه تحصیلات تکمیلی از طرف دانشگاه هنر لندن به دانشجویانی که در یکی از ۶ کالج این دانشگاه به تحصیل مشغول هستند، اعطا می شود.
  • بورسیه های طراحی آمریکای شمالی: 


  1. بورسیه تحصیلی چاپ و گرافیک: این بورسیه تحصیلی در زمینه ی گرافیک و ارتباطات تصویری به دانشجویانی که در یک برنامه ی دو یا چهار ساله در یک موسسه ی معتبر در ایالات متحده به تحصیل مشغول هستند، تعلق می گیرد.
  2. جایزه ی بورسیه ی تحصیلی طراحی لیز کلایبورن: این بورسیه تحصیلی در زمینه ی مد فقط بر اساس شایستگی و به انتخاب شورای طراحان مد آمریکا (CFDA) به دانش آموزانی که در مدارس و یا دانشگاه های معتبر مد و طراحی در سراسر آمریکا به تحصیل مشغول هستند، تعلق می گیرد.
  3. بورسیه طراحی گرافیکی VCU: بورسیه های تحصیلی متنوعی در زمینه ی گرافیک به دانشجویان ثبت نام شده در دانشکده ی هنر دانشگاه ویرجینیا در ایالات متحده اعطا می شود.
  4. بورسیه طراحی Vectorblocks: این بورسیه به دانشجویان آمریکایی و دانشجویان بین المللی مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد که در حال تحصیل در زمینه ی طراحی هستند، اعطا می شود. افرادی که موفق به دریافت این بورسیه تحصیلی شوند، مبلغی در حدود ۳۰۰۰ دلار تا ۱۰۰۰۰ دلار دریافت خواهند کرد ولی برای این امر بایستی در یک آزمون ورودی شرکت کرده و یکی از طراحی های خود را ارائه دهند.
  5. بورسیه طراحی TwoTen Footwear: این بورسیه تحصیلی به دانشجویانی تعلق می گیرد که به طور حرفه ای در زمینه ی طراحی کفش در ایالات متحده به فعالیت و تحصیل مشغول هستند. افرادی که موفق به دریافت این بورسیه شوند به بودجه ای در حدود ۳۰۰۰ دلار به مدت ۴ سال برای تحصیلات دانشگاه دسترسی خواهند داشت.
  6. بورسیه تحصیلی رویدادهای خلاقانه انجمن ملی مشتریان: این بورسیه به تمامی دانش آموزانی که مقطع دبیرستان را به اتمام رسانده اند و دانشجویان کارشناسی و کارشناسی ارشد که در زمینه ی طراحی و مد در موسسات معتبر ایالات متحده ثبت نام کرده اند، تعلق می گیرد. متقاضیان باید دارای معدل بالاتر از ۲.۷۵ باشند و برای دریافت این بورسیه بایستی یک نمونه از طراحی های خود در زمینه ی پوشاک را ارائه دهند. برنده ی این بورسیه تحصیلی ۱۵۰۰ دلار دریافت خواهد کرد. علاوه بر این کلیه فینالیست ها به عضویت انجمن ملی مشتریان درخواهند آمد.

دریافت این بورسیه های تحصیلی به دانشجویان برای تحصیل راحت تر کمک می کند و امتیازات ویژه ای در اختیار آنها قرار می دهد. اما برای کسب بورسیه های تحصیلی لازم است واجد شرایط خاصی باشید که به این منظور و برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه ی بورسیه های تحصیلی و شرایط لازم می توانید با مشاورین استادی پلن تماس حاصل نمایید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مقالات

بورسیه DAADبورسیه تحصیلات تکمیلی ECA Tought- دانشگاه ادینبورگبورسیه تحصیلات تکمیلی UALبورسیه تحصیلات عالی دولت سوئیس برای پژوهشگران و هنرمندان خارجیبورسیه تحصیلی AHRCبورسیه تحصیلی Archibald Rutledgeبورسیه تحصیلی Brucebo and WB Bruce Fine Hunterبورسیه تحصیلی Istituto Marangoniبورسیه تحصیلی Worldstudio AIGAبورسیه تحصیلی چاپ و گرافیکبورسیه تحصیلی دانشگاه هنرهای نورویچبورسیه تحصیلی طراحی، صنایع دیجیتالی و خلاق دانشگاه وست مینستربورسیه تحصیلی هنر و صنایع خلاق دانشگاه میدلز لندنبورسیه تحصیلی هنر، مد و پارچه دانشگاه RMITبورسیه تحصیلی هنرهای برلینبورسیه دانشکده ی لامار دد- دانشگاه جورجیابورسیه طراحی TwoTen Footwearبورسیه طراحی گرافیکی VCUبورسیه های تحصیلیبورسیه های تحصیلی در زمینه های هنر، طراحی و مدبورسیه های تحصیلی در زمینه ی هنر، طراحی و مدبورسیه های طراحی در اروپابورسیه های هنریبورسیه های هنری در استرالیابورسیه هنر و طراحی UNSWجایزه ی بورسیه ی تحصیلی طراحی لیز کلایبورنجوایز کالج رویال هنر (RCA)جوایز هنر برای زندگیرشته های مرتبط با هنرمسابقه بورس تحصیلی ARCورسیه طراحی Vectorblocks

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *