معرفی بورسیه های تحصیلی مخصوص زنان در سراسر دنیا

 

 

مطمئناً فقط زن بودن دلیل اعطای بورس های تحصیلی نیست. بورس تحصیلی مخصوص زنان با انواع معیارها  از جمله عملکرد تحصیلی، پیشرفت ورزشی، مهارت های مدیریتی، وتعلق به یک فرهنگ یا جامعه خاص، سن و عضو شدن در یک گروه اقلیتی ارائه می شود.این بورسیه ها می تواند کمک های قابل توجهی به بانوان پر تلاش و با استعداد سراسر دنیا بکند.در این مقاله به معرفی بورسیه های تحصیلی مخصوص زنان در سراسر دنیا می پردازیم.

  1. انجمن زنان دانشجوی آمریکا (AAUW)

     

انجمن زنان دانشگاهی آمریکا (AAUW ) هفت نوع بورس و کمک هزینه تحصیلی برای زنان ارائه می دهد. این بورسیه ها، شامل کمک هزینه تحصیلی آمریکا برای زنان دانش پژوهی است که شهروند ایالات متحده یا مقیم دائم این کشور هستند، بورس تحصیلی بین المللی برای زنان از کشورهای دیگر که می خواهند در ایالات متحده تحصیل کنند و بورسیه های حرفه ای انتخاب شده برای حمایت از خانم ها در ایالات متحده که در رشته های معماری، علوم کامپیوتر، مهندسی و ریاضیات مقطع کارشناسی ارشد درس می خوانند.

 

 

  1. بنیاد Schlumberger

بنیاد غیر انتفاعی Schlumberger از زنان در آموختن علوم و فناوری پشتیبانی می کند. برنامه آینده این بنیاد، اعطای بورسیه به بانوانی است که از کشورهای در حال توسعه و در حال پیشرفت هستند و در مقاطع دکترا و فوق دکترا در رشته های علوم، فناوری، مهندسی و ریاضیات در دانشگاه های جهان تحصیل می کنند. متقاضیان بر اساس استعداد علمی و پتانسیل مدیریتی انتخاب می شوند و مبالغ بورسیه براساس ارزیابی هزینه های مربوطه تعیین می شود که حداکثر تا ۵۰۰۰۰ دلار در سال می باشد.

 

 

  1. بورسیه های بین المللی PEO

     

PEO International مستقر در ایالات متحده در سال ۱۸۶۹ تاسیس شد و شش پروژه را برای کمک به ادامه تحصیل زنان اجرا می کند. صندوق بین المللی بورس تحصیلی PEO کمک هزینه های درسی برای خانم های خارج از ایالات متحده و کانادا ارائه می دهد که آرزو دارند تحصیلات خود را در یکی از این دو کشور ادامه دهند.  PEO برای حمایت از تحصیل بانوان، بسته به نیازشان تا ۳۰۰۰ دلار به زنانی که به دلایل مختلف مسیر آموزشی آنها متوقف شده است، کمک می کند و جوایز و کمک هزینه های PEO STAR و PEO Scholar به ترتیب برای زنان متقاضی تحصیل در مقاطع کارشناسی و دکترا نیز توسط این موسسه اعطا می شود.

 

 

  1. کمک های مالی مارگارت مک نامارا (Margaret McNamara) 


کمک هزینه های تحصیلی مارگارت مک نامارا به زنان ۲۵ ساله یا بزرگتر که در ایالات متحده، کانادا یا دانشگاه های آفریقای جنوبی و آمریکای لاتین تحصیل می کنند تعلق می گیرد.متقاضیان باید بتوانند تعهد خود را در جهت بهبود زندگی زنان و کودکان نشان دهند و از کشوری باشند که به عنوان “کشور  در حال توسعه با درآمد کم یا متوسط” تعیین شده است.

 

 

  1. بورسیه های زونتا بین المللی (Zonta International)

     

Zonta International با تلاش برای ارتقا حقوق، رفاه و وضعیت شغلی بانوان در سراسر جهان، دو نوع بورس تحصیلی ارائه می دهد:

 

 

 

بورس تحصیلی Jane M Klausman Women in Busines

در این برنامه،  یک سری بورس تحصیلی سالانه برای خانم هایی که در رشته های مدیریت بازرگانی در مقطع کارشناسی یا کارشناسی ارشد تحصیل می کنند، اعطا می شود. دریافت کنندگان باید عضو باشگاه زونتا باشند، بورسیه هایی به ارزش ۲۰۰۰ دلار آمریکا در سطح منطقه و ۸۰۰۰ دلار آمریکا در سطح بین المللی.

 

 

بورسیه آملیا ارهارت(Amelia Earhart)

این کمک هزینه مخصوص خانم هایی است که در مقطع دکترا در رشته هوافضا درس می خوانند. این طرح هر ساله ۳۰ بورس تحصیلی به زنان در سراسر جهان اعطا می کند که ارزش هرکدام ۱۰ هزار دلار است و می تواند برای حمایت از تحصیلات در مقطع دکترا در هر دانشگاه یا کالج مورد استفاده قرار گیرد.

 

 

  1. برنامه دانش پژوهان فناوری زنان

     

طرح Google Scholars Techmakers Scholarship Google به خانم هایی که در رشته های علوم و فناوری کامپیوتر در مقطع کارشناسی یا کارشناسی ارشد تحصیل می کنند بورسیه می دهد. این بورس تحصیلی در حدود ۱۰،۰۰۰ دلار آمریکا است و در سراسر جهان اجرا می شود.متقاضیان از نظر علمی و مدیریتی ارزیابی می شوند. واجدین شرایط علاوه بر پشتیبانی مالی، برای کارگاه های آموزشی ، سخنرانانی ها ، شبکه ها و فعالیت های اجتماعی ، به یکی از دفاتر مهم منطقه ای Google دعوت می شوند.

 

  1. L’Oréal-UNESCO

برنامه L’Oréal-UNESCO برای زنان فعال در زمینه های علمی هر ساله ۵ بورس تحصیلی بین المللی به ارزش ۱۵۰۰۰ پوند در مقطع دکترا در هر دانشگاه یا موسسه تحقیقاتی انگلستان یا ایرلند درس می خوانند، اعطا می کند. هدف از این برنامه، این است که به پژوهشگران جوان کمک شود تا تخصص خود را در مراکز تحقیقاتی گسترش دهند.

 

 

  1. صندوق بورس تحصیلی ۱۰۰۰ رویا

     

صندوق بورس تحصیلی ۱۰۰۰ رویا که توسط بنیاد جامعه بزرگ کانزاس سیتی تاسیس شده است، برای زنان محصل در دبیرستان یا دانشگاه که نیاز مالی دارند، یک بار تا سقف ۱۰۰۰ دلار آمریکا کمک می کند. این بورس تحصیلی نمی تواند برای تأمین هزینه های تحصیل یا زندگی استفاده شود، در عوض برای دسترسی به فرصت های آموزشی ، به عنوان مثال تأمین هزینه کتاب های درسی، هزینه های امتحانات یا کنفرانس های آموزشی در نظر گرفته شده است.

برای کسب اطلاعات بیشتر از بورسیه های تحصیلی مخصوص بانوان با کارشناسان موسسه استادی پلن تماس حاصل فرمایید.

مطالب مرتبط۶ مدرک مهم برای تحصیل در خارج از کشور | فلوشیپ (fellowship) چیست و چه مزایایی دارد؟و به چه کسانی تعلق می گیرد؟ | تحصیل مجازی در خارج از کشور | معرفی ۱۰ دانشگاه برتر آسیا در سال ۲۰۲۰ در نظام رتبه بندی QS

 


برای دریافت خدمات مشاوره تحصیلی به صفحه ی  رزرو وقت مشاوره ویزای تحصیلی مراجعه کنید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

۲ دیدگاه

  • امید وار استم که این سایت برای ما مفیت باشه و ما بتوانیم به تحصیل خود ادامه بتیم

  • تحصیل نه تنها برای زنان بلکه برای هر جوامعه یی نیاز اشد و ضروری میباشد با در نظر داشت اینکه زنان محور اصلی یک خانواده است پس آموزش برای زنان نیز امر واجب و حتمی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *