بر اساس یک رتبه بندی در سال ۲۰۲۲ بهترین شهر برای زندگی در هلند آمستردام است. شرکت املات و مستغلات JLL هر سه سال یک بار این رتبه بندی را منتشر می کند. این شرکت رتبه بندی خود را با استفاده از یک مدل کامپیوتری ایجاد کرده و داده ها را در میان ۸۴ شهر بزرگ مورد بررسی قرار داده تا بهترین شهر برای زندگی را پیدا کند. این داده تا بر اساس ۳۷ شاخص از جمله رشد جمعیتی، قیمت مسکن، دسترسی و ایمنی ساکنان مورد بررسی قرار می‌گیرد. بعد از آمستردام ۹ شهر دیگر برای زندگی در هلند بسیار محبوب است که عبارت اند از: آمستردام، اوترخت، دلفت، آمرسفورت، زوله، آلمر، هارلمرمر، آرنهم، گرونینگن، لاهه.

معرفی بهترین شهر برای زندگی در هلند

زندگی در هلند می‌تواند بهترین انتخاب برای هر فرد باشد. به عبارت دیگر هلند از جمله کشور های کاملا پیشرفته اروپایی است که سطح رفاه بسیار خوبی دارد. این کشور می تواند سکوی پرتاب عالی برای مهاجرین بین المللی باشد. در این قسمت مقاله قصد دارین بهترین شهر برای زندگی در هلند را برای شما عزیزان معرفی کنیم.

بهترین شهر برای زندگی در هلند

آمستردام بهترین شهر برای زندگی در هلند

پایتخت هر کشوری بدون شک یکی از بهترین مکان ها برای زندگی بشامر می روید. آمستردام پایتخت هلند است که می توان چرخه فعالیت اقتصادی و تجاری خوبی برای تازه کاران باشد. آمستردام بزرگترین شهر کشور و یکی از جهانی ترین شهرهای جهان است که بیش از ۱۷۰ ملیت در آن زندگی می کنند.
آمستردام یکی از مهم ترین بنادر جهان بود، با پیشرفت های نوآورانه در تجارت، و به مرکز پیشرو برای امور مالی و الماس تبدیل شد.

زندگی در آمستردام چگونه است؟

همانطور که در پاراگراف های قبلی بیان شد آمستردام یکی از بهترین شهر ها برای زندگی در هلند است. درست است که این شهر پایتخت هلند است اما آنچنان گران نبوده و می توان به راحتی در آن زندگی کرد.
ایم شهر آب و هوای شرجی داشته و ساحلی است. ممکن است این هوا برای همه سازگار نباشد. به طور کلی، آمستردام استانداردهای زندگی بالایی دارد. هم آموزش و هم مراقبت های بهداشتی از کیفیت بالایی برخوردار هستند.
دوچرخه سواری بخش بزرگی از سبک زندگی آمستردام است. پایتخت دوچرخه جهان آمستردام است که دوچرخه سوار را با مسیرهای دوچرخه سواری با ساختار مناسب دارد و این ورزش را در اولویت بر هر نوع حمل و نقل دیگری قرار داده است.

بهترین شهر برای زندگی در هلند

سطح اقتصادی آمستردام به عنوان بهترین شهر برای زندگی در هلند

ممکن است این سوال برای همه پیش اید که آیا آمستردام که به عنوان بهترین شهر برای زندگی در هلند شناخته شدت است گران بوده؟ لازم به ذکر است که آمستردام گران ترین پایتخت در اروپا نیست اما می تواند برای مهاجران خصوصا ایرانی ها گران باشد. هزینه های اقامت در آمستردام برای یک اتاق در یک آپارتمان مشترک از ۶۰۰ یورو (۶۷۰ دلار آمریکا) شروع می شود. اگر می خواهید به تنهایی زندگی کنید، آماده باشید که حداقل ۱۰۰۰ یورو (۱۱۱۰ دلار) در ماه برای اجاره هزینه کنید.
بهداشتی، مواد غذایی و حمل و نقل اختصاص می یابد. شما باید انتظار داشته باشید که حداقل ۱۵۰ یورو (۱۷۰ دلار) در ماه برای بیمه درمانی خود و حدود ۲۵۰ یورو (۲۸۰ دلار) برای مواد غذایی بپردازید. هزینه حمل و نقل عمومی ماهانه می تواند حدود ۱۰۰ یورو (۱۱۰ دلار) باشد.

امینت آمستردام به عنوان بهترین شهر برای زندگی در هلند چگونه است؟

به طور کلی آمستردام مکان امنی برای زندگی است. برخی از محله‌ها امن‌تر از سایر محله‌ها هستند، اما تهاجمات خشونت‌آمیز بسیار نادر است. با این حال، اگر تصمیم به خرید دوچرخه دارید، توجه داشته باشید که باید اقدامات بیشتری را برای ایمن نگه داشتن آن انجام دهید زیرا دزدی دوچرخه مکرر است. همین‌سطح رفاهی و البته امنیت باعث شده تا بسیاری از دانشجویان بین المللی و افرادی که مهاجرین بین المللی هستند در این شهر ساکن شده و زندگی کاملا مرفهی را برای خود و خانواده ایجاد کنند.

سخن پایانی

در این مقاله شما را با بهترین شهر برای زندگی هلند آشنا کردیم. همانطور که بیان شد هلند از جمله کشور های پیشرفته جهان است مه بهترین شهر آن برای زندگی پایتختش یعنی آمستردام می باشد. این شهر دارای امتیازات زیادی از نظر تحصیلی، کاری، سرمایه کذاری، رفاهی، بهداشتی و… دارد. برای اطلاع دقیق تر از نحوه زندگی در آمستردام می توانید با مشاوران study plan تماس حاصل فرمایید.

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *