متقاضیانی که درخواست ویزای شینگن را در سفارتخانه‌ها، کنسولگری‌ها و سایر مراکز روادید دانمارک، فرانسه، نروژ و سوئد در سال ۲۰۲۱ ارائه می‌کنند، در مقایسه با خدمات صدور ویزا سایر کشورهای منطقه شینگن، بیشترین احتمال رد درخواست خود را داشتند. ریجکت ویزای شینگن در سال اخیر بسیار زیاد شده است
آمار ویزای شینگن که به تازگی منتشر شده است نشان می دهد که در سال ۲۰۲۱، این چهار کشور بالاترین نرخ رد درخواست ویزای ارسال شده توسط مسافران کشورهای ثالثی را داشتند که مایل به بازدید از قلمرو خود هستند.

مهم ترین کشور هایی که ریجکت ویزای شینگن را دارند:

ریجکت ویزای شینگن

• در حالی که سوئد با رد ۳۰.۶ درصد از ۲۲۲۶۰ درخواست ویزای دریافتی، در صدر فهرست قرار دارد، سایر کشورها به شرح زیر هستند:

• نروژ – از مهم ترین کشور هایی که بیشترین ریجکت ویزای شینگن را داشت نروژ بود. مقامات ویزای آن کشور ۲۶.۲ درصد از ۹۸۹۵ درخواست دریافتی خود را رد کردند.
• فرانسه – مقامات ویزای آن کشور ۲۱.۱ درصد از ۶۵۲۳۳۱ درخواستی را که دریافت کردند رد کردند.
• دانمارک – مقامات روادید آن کشور ۲۱.۱ درصد از ۲۶۴۶۹ درخواست دریافتی خود را رد کردند.
• بلژیک – مقامات ویزای آن کشور ۲۰.۴ درصد از ۵۰۷۹۶ درخواست دریافتی خود را رد کردند.
• مالتا – مقامات ویزای آن کشور ۱۶.۲ درصد از ۴۲۹۵ درخواست دریافتی خود را رد کردند.
• میانگین نرخ رد برای همه کشورهای شنگن در سال ۲۰۲۱، ۱۳.۴ درصد بود. تعداد کل درخواست‌های ویزای ثبت‌شده در همان سال ۲,۹۲۶,۱۰۴ یا ۸۲.۷ درصد کمتر از سال ۲۰۱۹ است.

در سال ۲۰۱۹، قبل از شیوع همه‌گیری ویروس کرونا، زمانی که سفارت‌ها، کنسولگری‌ها و مراکز ویزا در منطقه شینگن به طور عادی کار می‌کردند، ویزا را می‌پذیرفتند و پردازش می‌کردند، نرخ رد کردن ۹.۹ درصد بود.

در همان سال، پرتغال (۲۰.۳ درصد)، مالت (۱۹.۶ درصد)، بلژیک (۱۸.۸ درصد)، فرانسه (۱۶ درصد) و هلند (۱۳.۱ درصد) کشورهایی با بالاترین نرخ رد این افراد بودند.

نکات مهم درباره ریجکت شدن ویزای شینگن

ریجکت ویزای شینگن

از سوی دیگر، در سال ۲۰۲۱، کشورهایی که کمترین میزان ریجکت ویزای شینگن را داشتند، لوکزامبورگ (۱.۲ درصد)، اسلواکی (۲.۷ درصد)، لیتوانی (۲.۸ درصد)، جمهوری چک (۳.۳ درصد) و لتونی (۳.۵ درصد) بودند. درصد).

با توجه به بیشترین تعداد درخواست های ریجکت ویزای شینگن در سال ۲۰۲۱، فرانسه با بیشترین ریجکت ویزای شینگن ۱۲۸۶۷۲ درخواست در صدر قرار دارد و اسپانیا با ۶۹۸۶۳ و آلمان با ۵۳۹۸۷ درخواست در رتبه های بعدی قرار دارند. این سه کشور همچنین کشورهایی هستند که بیشترین تعداد درخواست ویزا را در همان سال دریافت کرده اند، به شرح زیر:

فرانسه – ۶۵۲۳۳۱
اسپانیا – ۴۸۳,۴۶۹
آلمان – ۳۴۶۲۸۴
یونان – ۲۹۵۶۳۴
ایتالیا – ۲۱۲۸۰۶

با توجه به کشورهای سوم با بالاترین نرخ رد، گینه بیسائو در صدر فهرست قرار دارد و ۵۳ درصد از درخواست‌های ویزای شینگن توسط شهروندان آن رد شده است. اتباع سنگال با رد شدن ۵۲.۲ درصد درخواست های ویزای آنها در رتبه دوم و نیجریه ای ها با رد ۵۱ درصد درخواست هایشان در رتبه سوم قرار دارند.

تعداد درخواست های ویزای شینگن که در سفارتخانه ها، کنسولگری ها و مراکزکشورهای عضو شینگن در سراسر جهان توسط اتباع کشورهای ثالثی که برای ورود به این کشورها نیاز به ویزا دارند، در مقایسه با سال ۲۰۱۹، قبل از شیوع ۸۳ درصد کاهش یافته است.

آمار جدید ویزای شینگن نشان می‌دهد که تفاوت تعداد درخواست‌های ویزای ثبت‌شده در سال ۲۰۲۱ نسبت به قبل از همه‌گیری حتی عمیق‌تر از تفاوت در تعداد درخواست‌های ثبت‌شده در سال اول همه‌گیری، ۲۰۲۰ و ۲۰۱۹ است. ۸۲.۷ درصد کمتر درخواست داده شد.

تفاوت در تعداد درخواست‌ها بین سال‌های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ کاهش ۰.۰۵ درصدی یا ۱۷۳۹ درخواست کمتر است.

به گفته بسارت باجرمی، بنیانگذا SchengenVisaInfo.com، دلیل کم ماندن تعداد درخواست های ویزا این است که حتی در سال ۲۰۲۱، اکثر کشورهای شینگن از بازگشایی مرزها برای اکثر اتباع کشورهای ثالث خودداری کرده اند.

حتی در کشورهایی که در سال ۲۰۲۱ مرزهای خود را بازگشایی کردند، هر هفته تغییرات زیادی در مورد اینکه چه کسی می‌تواند وارد شود و چه کسی نمی‌تواند، رخ می‌دهد، چه محدودیت‌ها و تغییراتی مسافران و به‌ویژه گردشگران را از برنامه‌ریزی سفر به اتحادیه اروپا و در نتیجه درخواست برای سفر منصرف می‌کند. باجرمی مدعی است ویزای شینگن.

او همچنین خاطرنشان می‌کند که بخش بزرگی از کشورهای شنگن و اتحادیه اروپا مرزها را برای مسافران خارج از این بلوک بسته نگه داشته‌اند و آن‌ها را فقط به روی مسافران تعداد محدودی از کشورها باز می‌کنند که بخشی از فهرست کشورهای ثالث امن از نظر اپیدمیولوژیک اتحادیه اروپا است.

کدام کشورها بیشترین میزان ریجکت ویزای شینگن را دارند؟

برای اینکه بهترین سفارت را برای اقدام جهت اخذ ویزای شینگن انتخاب کنید، توجه به آمار ریجکت ویزای آنها از اهمیت زیادی برخوردار است. به عنوان مثال، کشور ما یکی از سخت‌گیرترین کشورها در زمینه صدور ویزای شینگن بوده است. این کشور با آمار ریجکت ویزای ۲۰ درصدی، بالاترین آمار رد ویزا را در بین تمامی کشورهای عضو حوزه شینگن دارد. ضمن اینکه این کشور در بین آن دسته از کشورهای عضو شنگن قرار می‌گیرد که پایین‌ترین تعداد درخواست را دارند. بعد از مالت هم کشورهای بلژیک، پرتغال، فرانسه و هلند بیشترین میزان ریجکت ویزای شینگن را داشته‌اند.

کشور های زیر بر اساس آمار سایت schengenvisainfo بیشترین میزان ریجکت ویزای شینگن را داشته‌اند. بر اساس آمار همین سایت، کشورهایی مانند لیتوانی، استونی، فنلاند و ایسلند در برابر درخواست‌های متقاضیان ویزای شینگن، مهربانی بیشتری به خرج داده و کمترین میزان ریجکت را داشته‌اند.

احتمالا بر اساس این آمار نتیجه گرفته‌اید که برای اخذ ویزای شینگن به سفارت کشورهایی مراجعه کنید که پایین‌ترین نرخ رد ویزا را طی سال‌های گذشته داشته‌اند. اما دقت داشته باشید که این همه داستان نیست! این اعداد و ارقام، مربوط به آمارهای بین‌المللی بوده و شامل متقاضیان همه کشورهای دنیا می‌شود. اگرچه این آمار، اطلاعات خوبی می‌دهد اما برای انتخاب بهترین سفارت جهت درخواست ویزای شینگن باید به شرایط سفارت کشورهای اروپایی در ایران نیز توجه داشته باشید.

۱۲ کشور که آمار بیشترین ریجکت ویزای شینگن را دارند:

ریجکت ویزای شینگن

در زیر ۱۲ کشور با بالاترین نرخ رد ویزای شینگن را طبق آمار منتشر شده در وب

سایت رسمی کمیسیون اروپا در سال ۲۰۲۰ مشاهده می کنید.

برای اطلاعات بیشتر، می‌توانید بخشی از وب‌سایت ما را که کاملاً به آمار ویزای شینگن اختصاص دارد، مشاهده کنید.

• کشور پرتغال
پرتغال با رد ۳۰ درصد درخواست ها و تأیید ۷۰ درصد، کشور شینگن با بالاترین نرخ رد ویزا در سال ۲۰۲۰ بود.

• مالت
در سال ۲۰۲۰، مالتا ۲۷.۸ درصد از درخواست های ویزای شینگن را رد کرد، به این معنی که تنها ۷۲.۲ درصد از متقاضیان پاسخ مثبت دریافت کردند.

• بلژیک
بلژیک یکی دیگر از کشورهای حوزه شنگن است که به دلیل نرخ بالای مردودی شهرت دارد. با رد شدن ۲۳.۶ درصد از درخواست ها و تأیید تنها ۷۶.۴ درصد، هنگام درخواست ویزای بلژیک باید بسیار محتاط باشید.

• سوئد
این کشور اسکاندیناوی با رد ۲۳ درصد درخواست‌های ویزای شینگن و تأیید ۷۷ درصد، رتبه اول را دارد. ۴ برای نرخ رد ویزای شینگن.

• فرانسه
فرانسه با وجود اینکه نرخ رد بالایی دارد (۱۸.۵ درصد درخواست‌ها رد شده و ۸۱.۵ درصد تأیید شده است)، اما فرانسه کشور شینگن با بیشترین تعداد درخواست‌های دریافت ویزای شینگن در سال ۲۰۲۰ بود.

• اسپانیا
در سال ۲۰۲۰، اسپانیا ۱۷.۴ درصد از درخواست های ویزای شینگن را رد کرد. این بدان معناست که تنها ۸۲.۶ درصد از متقاضیان ویزای منطقه شنگن دریافت کردند.

• هلند
هلند با نرخ رد ۱۶.۸٪ و نرخ تایید ۸۳.۲٪، کشور دیگری است که در آن هنگام درخواست ویزای شینگن باید بسیار محتاط باشید.

• نروژ
نروژ یکی دیگر از کشورهای شمال اروپا است که دریافت ویزای شینگن در آن دشوارتر است، با ۱۶.۲٪ از درخواست ها رد و ۸۳.۸٪ تایید شده است.

• اسلوونی
بر اساس آمار سال ۲۰۲۰، افرادی که برای ویزای شینگن اسلوونی درخواست می کنند، ۱۴.۸ درصد شانس رد شدن و ۸۵.۲ درصد شانس دریافت پاسخ مثبت دارند.

• آلمان
در سال ۲۰۲۰، آلمان دارای نرخ رد ۱۴.۱٪ و نرخ تایید ۸۵.۹٪ بود. همچنین رتبه شماره را کسب کرد. ۲ برای تعداد درخواست های دریافت ویزای شینگن.

• دانمارک
طبق آمار کمیسیون اروپا، دانمارک ۱۱.۸ درصد از درخواست های ویزای شینگن را رد کرده است، در حالی که ۸۸.۲ درصد باقی مانده ویزای اروپا اعطا شده است.

• ایتالیا
در حالی که در سال ۲۰۱۹ ایتالیا نرخ رد ۷.۷ درصد داشت، وضعیت در سال ۲۰۲۰ تغییر کرد، زمانی که ۱۱.۵ درصد از درخواست ها رد شدند. این بدان معناست که ۸۸.۵ درصد باقی مانده ویزای شینگن دریافت کرده اند.

اخذ تاییدیه و رفع ریجکت ویزای شینگن

چه برای کشوری با سیاست ویزای ملایم درخواست دهید یا کشوری که دریافت ویزای شینگن در آن سخت تر است، باید درخواست خود را بسیار جدی بگیرید.شما باید با سیاست ویزای شینگن آشنا شوید، تمام مدارک مورد نیاز را جمع آوری کنید و برای مصاحبه ویزای شینگن آماده شوید.متأسفانه، همیشه این کار آسان نیست، به خصوص اگر به خود اجازه دهید که از نرخ بالای طرد شدن یک کشور دلسرد شوید.

وقتی فکر می کنید که هر یک از ۲۶ کشور شنگن دارای نرخ های رد متفاوت هستند و ممکن است به مدارک اضافی نیاز داشته باشند که برای سایر کشورها اجباری نیست، ممکن است احساس ترس کنید.با این حال، این نباید شما را بترساند، زیرا ما اینجا هستیم تا اطمینان حاصل کنیم که بیشترین شانس موفقیت را دارید، حتی اگر درخواست خود را به کشوری با نرخ رد بالا ارسال کنید.

سخن پایانی

در این مقاله شما عزیزان را با کشور هایی که بیشتری ریجکت ویزای شینگن را داشته اند آشنا کردیم. برای بررسی دقیق تر از شرایط این کشور ها می‌توانید با مشاوران استادی پلن تماس بگیرید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *