تحصیل در دبیرستان های آلمان

آلمان کشوری است که زمینه های زیادی برای تحصیل و فرصت های فراوانی را برای انواع دانشجویان ارائه میکند.  در این مقاله قصد داریم تا شما را با شرایط تحصیل در دبیرستان های آلمان آشنا کنیم . این کشور که خانه ی بسیاری از مشهورترین هنرمندان، فیلسوفان، دانشمندان و مخترعین بوده است، شهرتی جهانی دارد. تاریخ را در برلین آموزش ببینید و با بازدید از ایست بازرسی چارلی و یا دیوار برلین که زمانی شرق و غرب را از یکدیگر جدا می کرد، در مورد جنگ جهانی دوم بیاموزید.

در هنگام کاوش در قلعه ی نووشوانشتین (Neuschwanstein) که الهام بخش داستان معروف زیبای خفته است، فانتزی های کودکی خود را دوباره زنده کنید. مهارت های زبان خود را هنگام زندگی با یک خانواده ی مهربان در فرانکفورت تقویت کنید. حتی می توانید مدرنیسم در هنر، معماری و فناوری را در درسدن (Dresden) در نزدیکی مرز چک بیاموزید.

در حقیقت آلمان یک کشور مناسب برای دانش آموزان دبیرستان است که به تاریخ، هنر، امور بین الملل و زبان آلمانی علاقمند هستند و همچنین می خواهند در مرکز اروپا به تحصیل بپردازند.

اگر قصد دارید که دوران دبیرستان خود را در کشور آلمان بگذرانید، چندین نوع برنامه ی مختلف برای شما وجود دارد که می توانید از میان آن ها انتخاب کنید.

 

 

ترم، گپ تحصیلی یا مبادله سال کامل

 

چه چیزی بهتر از این است که تمام تصاویری که زمانی در کتاب های درسی خود مشاهده می کردید را در زندگی واقعی ببینید؟ تحصیل در خارج از کشور در یک روستای تاریخی مانند Niederalteich  و زندگی با یک خانواده میزبان در حومه یک شهر بزرگ و یا غوطه ور شدن در شهر زیبای برلین ، مونیخ ، هامبورگ یا فرانکفورت در کنار دانشجویان آلمانی هم سن خود، بی شک تجربه ای بی نظیر است.

شما می توانید تمام دوره های تحصیلی خود را در خارج از کشور بگذرانید آن هم در حالی که در همان زمان مهارت های زبان خود را تقویت می کنید. یادگیری زبان آلمانی با تمرین مهارت های زبان آلمانی (چه در کلاس و چه در خارج از کلاس) با خانواده و دوستان آلمانی، بسیار آسان تر است.

 

 

یادگیری زبان آلمانی

آیا قصد دارید که زبان آلمانی را به طور کامل بیاموزید؟ پس یک برنامه ی اردوی ۲ الی ۸ هفته ای در تابستان دقیقا همان چیزی است که به دنبالش هستید. دانش آموزان در این برنامه ها می توانند در حالی که با یک خانواده ی آلمانی زبان زندگی می کنند؛ روزانه ۴ ساعت و در طول هفته ۲۰ ساعت برنامه ی های آلمانی را بگذرانند. شما همچنین می توانید که مهارت های زبان آلمانی خود را با گشت و گذار در شهر امتحان کنید.

 

 

مطالعات تابستانی در خارج از کشور

مهارت های خود در حل مسئله را مورد آزمایش قرار دهید. این کار با شرکت در کارگاه های مختلف در سرتاسر آلمان و کشورهای بین الملل به راحتی قابل انجام است.  برنامه های دیگر به شما این امکان را می دهد که با زندگی در کنار یک خانواده ی آلمانی در حومه ی شهر، مهارت های زبان آلمانی خود را تقویت کنید. شما همچنین می توانید دوره های فشرده ی STEM را نیز بگذرانید.

 

 

سفر نوجوانان

اروپا را با سفر به کشورهایش بشناسید. کشورهایی که برخی از برترین فیلسوفان، سیاستمداران، هنرمندان و نویسندگان را در خود جای داده اند. اگر در تابستان در یکی از برنامه های سفر مخصوص نوجوانان شرکت کنید کشور های دیگری نیز خواهند بود که می توانید در آن ها وقت بگذرانید. کشورهای مانند جمهور چک، فرانسه، ایتالیا، سوئیس، انگلیس، بلژیک، هلند و اتریش. زمینه های تحصیل شامل علوم سیاسی، تاریخ اروپا و هنر می شود.

دانش آموزانی که به دنبال آشنایی واقعی با کشور آلمان هستند می توانند در یکی از برنامه های سفر نوجوانان شرکت کنند. این برنامه ها به طور معمول در شهرهایی مانند برلین و مونیخ برگزار می شوند و دانش آموزان می توانند اوقات خود را در شهرهایی پر از قلعه های مربوط داستان های دیزنی بگذرانند.

 

 

ویزا تحصیلی آلمان

از آن جایی که آلمان یکی از کشورهای عضو اتحادیه ی شینگن است، دانشجویان ممکن است که بتوانند حداکثر تا ۹۰ روز بدون نیاز به اخذ ویزا آلمان  وارد این کشور شوند. دانش آموزان در طور دوران تحصیلی خود (ترم و یا سال) از مسئولان دوره، راهنمایی هایی جهت اخذ ویزا دریافت خواهند کرد.

همه ی مسافران باید اطمینان حاصل کنند که گذرنامه ی آن ها حداقل تا سه ماه پس از عزیمت آن ها به آلمان اعتبار دارد. در غیر این صورت اجازه ی ورود به کشور را پیدا نخواهند کرد.

 

 

مسکن در آلمان

دانشجویان در طور دوران تحصیلی خود (ترم، سال و یا برنامه های تابستانی در یک شهر) می توانند در صورت تمایل با یک خانواده ی آلمانی زندگی کنند. همچنین برنامه های مسافرتی به دانشجویان اقامت گاه هایی در خوابگاه های جوانان یا هتل ها، ارائه می کنند.

 

 

هزینه های تحصیل در آلمان

واحد پول رسمی در آلمان یورو است که در حال حاضر تقریبا ارزشی برابر با دلار دارد. (۱ دلار = ۰.۹۱ یورو). اکثر وعده های غذایی دانشجو از طریق برنامه ای که در آن ثبت نام کرده است و یا خانواده ی میزبان تهیه می شود؛ اما همیشه پس انداز ۸ الی ۱۵ یورو اضافی برای ناهار و یا ۳۰ الی ۴۰ یورو برای  یک شام خوب، هوشمندانه است.  به خصوص زمانی که به امتحان کردن غذاهای خوشمزه ی آلمانی علاقه داشته باشید آلمان گزینه های زیادی برای ارائه کردن به دانش آموزان دارد تا آن ها را سرگرم کند. موزه ها نیز به طور معمول تخفیف های خوبی برای دانش آموزان در نظر می گیرند.

هزینه های مربوط به برنامه ها نیز به مدت زمان آن ها بستگی دارد و متفاوت است. برنامه های ترم بین ۹۵۰۰ الی ۱۳۰۰۰ دلار متغیر هستند؛ در حالی که برنامه های سالانه بین ۱۱۲۸۰  دلار و ۱۹۹۹۵ دلار هزینه دارند. اگر قصد دارید که تابستان را در آلمان بگذرانید و یا در برنامه سفر مخصوص نوجوانان شرکت کنید؛ انتظار می رود که برای یک دوره ۲ الی ۱۲ هفته ای بین ۱۴۰۰ الی ۸۳۳۰ دلار هزینه کنید.

 

 

نکاتی برای بسته بندی:

دانش آموزان بهتر است که لوازم خود را با توجه به فصلی که به آلمان می روند بسته بندی کنند. با این حال چند مورد ضروری وجود دارد که بهتر است فراموش نکنید:

·       کفش ورزشی راحت
·       یک یا دو لباس خوب و راحت
·       لباس های ساده ای که به راحتی با یکدیگر ست می شوند (و همچنین فضای مناسبی برای قرار دادن سوغاتی در چمدان شما خالی می گذرانند)
·       یک ژاکت ضد آب
·       آداپتور برق ۲۲۰ ولت
·       کوله پشتی برای سفرهای آخر هفته در خارج از شهر

 

 

 

واکسیناسیون در آلمان

بر طبق گزارش The Travel Vaccination Companion ، تنها واکسیناسیون توصیه شده قبل از ورود به آلمان ، آنسفالیت ناشی از تیک است.

 

 

غذا در آلمان

یکی از جذاب ترین جنبه های تجربه یک فرهنگ جدید، امتحان غذاهایی است که تنها خاص آن کشور می باشند. برخی از جذاب ترین خوراکی های آلمان عبارتند از: schnitzel، bratwurst ، pretzelsهای خانگی و البته بیر (نان مایع آنها)!

 

 


امنیت در آلمان

آلمان یکی از امن ترین کشورهایی است که می توانید برای تحصیل در خارج از کشور برای مقطع دبیرستان انتخاب کنید. تنها خطری که ممکن است در این کشور گریبان گیر شما شود نرخ پایین سرقت است. برای همین هم توصیه می شود که همواره مبلغ کمی پول نقد را همراه خود داشته باشید. برای بالاتر رفتن سطح امنیت، دانش آموزان می توانند از یک کمربند پولی برای نگهداری از پاسپورت، پول و اسناد مهم خود استفاده کنند.

برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره در خصوص تحصیل در دبیرستان های آلمان با ما تماس بگیرید.

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *