تحصیل کارشناسی ارشد در آلمان

 

 

فرصت های خوب و عالی برای هر کسی که می خواهد تحصیلات تکمیلی را در آلمان “سرزمین ایده ها” دنبال کند وجود دارد. تحصیل کارشناسی ارشد در آلمان ، این فرصت فوق العاده را در اختیار دانشجویان بین المللی، برای رشد و پیشرفت سابقه علمی و دانشگاهی تاریخی عالی این کشور فراهم می کند. سخاوتمندترین شهریه ها در دانشگاه های آلمان، درس خواندن در مقطع کارشناسی ارشد را ایده آل می کند، زیرا نسبت به بسیاری از کشورهای جهان کمتر است و این امکان را به شما می دهد که بدون داشتن دغدغه شهریه و هزینه، زندگی دانشجویی خود را آغاز کنند.

 

 

 

 

دانشگاه هایی که دوره های کارشناسی ارشد را در آلمان ارائه می دهند:

 

 

در آلمان چهار نوع مرکز آموزش عالی وجود دارد:

 

 

  1. دانشگاه های تحقیقاتی

موسسات آموزش عالی هستند که امکانات و تخصص آکادمیک را برای اعطای مدرکی مانند Master و   PhD (فوق لیسانس و دکترا) در اختیار دانشجویان می گذارند. بیشتر دانشگاه های تحقیقاتی بصورت دولتی اداره می شوند.

 

 

 

  1. دانشگاه های فنی

زیر مجموعه ای از دانشگاه های تحقیقاتی هستند، زیرا تمرکز آنها بر روی علوم، فن آوری و رشته های مهندسی است.

 

 

 

  1. دانشگاه های علوم کاربردی

بر مهندسی، تجارت و علوم اجتماعی متمرکز شده اند. در بسیاری از موارد، آنها با سازمان های حرفه ای یا تجاری همکاری می کنند. بیشتر اوقات، این دانشگاه ها دوره های دکترا ارائه نمی کنند؛ به جز مواردی که آنها با سازمانی همکاری می کنند که تنها هدف آنها ارائه برنامه های دکتری تخصصی است. تعداد زیادی از دانشگاههای علمی کاربردی به صورت خصوصی مدیریت می شوند.

 

 

  1. کالج های هنر، فیلم و موسیقی

در زمینه ارائه دوره های هنری در رشته های خلاقانه برای دانشجویان فعالیت می کنند. آنها می توانند بخشی از هر دو دانشگاه تحقیقاتی یا دانشگاههای علمی کاربردی باشند. برخی از این دانشگاهها نیز مستقل هستند و داوطلبان ملزم به داشتن مهارت و تجربه خلاقانه و هنری در رشته مورد نظرشان می باشند.

 

 

 

ویزای تحصیلی آلمان
ویزای تحصیلی آلمان

 

 

 

 

 

چگونه دانشگاه مورد نظرم را برای تحصیلات کارشناسی ارشد خود انتخاب کنم؟

 

ممکن است انتخاب دانشگاه یا موسسه آموزش عالی برای دوره کارشناسی ارشد دشوار به نظر برسد ، به ویژه اگر در کشور فرصت ها آلمان قصد ادامه تحصیل داشته باشید؛ اما همه اینها به موضوع و رشته ای بستگی دارد که واقعاً به آن علاقه دارید.

مهمترین نکته این است که آیا تمرکز و علاقه شما به رشته های علمی می باشد؟ در این صورت شما احتمالاً باید در یک دانشگاه تحقیقاتی یا فنی ثبت نام کنید. در عین حال، اگر به انتخاب تخصص حرفه ای جدید یا مهارت های حرفه ای جدید علاقه دارید، به احتمال زیاد باید یکی از دانشگاه های علوم کاربردی را انتخاب کنید. بدیهی است، دانشجویانی که خلاقیت بیشتری داشته باشند، هنگام درخواست دوره تحصیلات تکمیلی در کالج های هنر، فیلم و موسیقی، از میراث هنری آلمان بهره مند خواهند شد!

 

 

 

مدرک کارشناسی ارشد در آلمان چه مدت طول می کشد؟

 

بستگی به ترم های رشته شما خواهد داشت؛ دوره های کارشناسی ارشد ممکن است متفاوت باشد: و بین یک سال، یک سال و نیم  تا دو سال طول بکشد و همان طور که می دانید یک سال تحصیلی از دو ترم تشکیل شده است. مدرک کارشناسی ارشد شما همچنین شامل پروژه نهایی شما خواهد بود.

 

 

 

 

روند پایان نامه در آلمان چگونه طی می شود؟

 

سال آخر تحصیلات کارشناسی ارشد خود، باید روی تکمیل یک پروژه یا یک کار تحقیقاتی، یک تز  یا پایان نامه کتبی طولانی کار کنید؛ البته از  حمایت و مشاوره های یک ناظر متخصص همیشه برخوردار خواهید بود، با این وجود همیشه باید کسی باشید که ایده ها و تخصص علمی خود را توسعه داده و به نمایش می گذارد.

 

پروسه پایان نامه کارشناسی ارشد با ارزیابی ارائه شما و “دفاع” شفاهیتان به عنوان بخشی از روند ارزیابی به اتمام می رسد. یک صحبت کوتاه در مورد موضوع تحقیق و پاسخ به سوالات مربوط به یافته ها و نتیجه گیری های شما نیز در این آزمون و ارزیابی گنجانده شده است. بیش از حد احساس استرس نکنید ، زیرا این مرحله در واقع می تواند یک تجربه بسیار به یادماندگی و موثر برای شما باشد!

 

برای مطالعه شرایط تحصیل رشته پزشکی در کشور آلمان کلیک نمایید. 

 

 

 

 

شرایط پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه های آلمان

 

 

 

  • گواهی و رونوشت از تحصیلات دوره کارشناسی

لازم نیست که حتما از دانشگاه های آلمان لیسانس گرفته باشید؛ اما مدرک دوره کارشناسی شما باید معتبر بوده و توسط دانشگاه های آلمان شناخته و تائید شود.

 

 

  • جزئیات تحصیلات متوسطه

برای برخی از درخواست ها برای رشته های بسیار رقابتی تر ممکن است نیاز به ارائه جزئیات بیشتری از سابقه آموزشیتان داشته باشید.

 

 

  • مصاحبه

دانشگاه های آلمان معمولا در مصاحبه خود درباره درخواست و تجربه شما بحث می کنند. مصاحبه ممکن است رسمی و حضوری باشد، به ویژه در دانشگاه های بسیار رقابتی که پذیرش های محدودی دارند، یا  از طریق نرم افزار های منساب برای برگزاری کنفرانس، مانند Skype انجام شود تا دانشجویان بین المللی را مجبور به رفت و برگشت به این کشور نشوند.

 

 

 

  • آزمون های ورودی

این مورد  بیشتر در دانشگاه های پرطرفدار و پر متقاضی رخ می دهد؛ از شما خواسته می شود در یک آزمون ورودی اضافی شرکت کرده یا یک آزمون پذیرش تحصیلات تکمیلی استاندارد را به عنوان بخشی از فرآیند پذیرش انجام دهید. این امر همچنین می تواند هنگام استخدام در رشته های وکالت، پزشکی و سایر مشاغل مشابه برای اطمینان از برخورداری کامل شما از آموزش های قبلی الزامی باشد. همچنین ، مدارس بازرگانی و برنامه های MBA ممکن است به یک نمره خاص از آزمون های شناخته شده، مانند GMAT یا GRE نیاز داشته باشند.

 

 

 

مهلت ثبت نام برای کارشناسی ارشد در آلمان

 

 

مهلت و تاریخ ارسال درخواست بین دانشگاه ها متفاوت است، اما دو زمان کلی به طور گسترده ای اعمال می شود:

 

برای ترم سپتامبر: قبل از ۱۵ ژانویه اقدام کنید.

برای تحصیلات آغاز شده در ترم زمستان: درخواست خود را قبل از ۱۵ ژوئیه ارسال کنید.

در صورت وجود اختلاف در تاریخ بیان شده در این مقاله و دانشگاه مورد نظر شما، حتماً از قبل تاریخ های پذیرش و ثبت نام دانشگاه مورد نظر خود را بررسی کنید!

اما همه این موفقیت ها زمانی برای شما نزدیک و قابل دسترس می شوند که آگاهی کامل از شرایط اپلای برای مقطع کارشناسی ارشد در آلمان در کشور اروپایی و زیبای آلمان به دست بیاورید؛ بنابراین خواندن این مقاله را حتما به شما توصیه می کنیم.

 

 

 

 

 

دانش زبان برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در آلمان

 

 

اگر می خواهید در دوره های آموزشی به زبان آلمانی شرکت کنید، داشتن مهارت زبان آلمانی برایتان واجب و الزامی است. البته، اگر خیلی به این زبان مسلط نیستید، نگران نباشید!  دانشگاه های آلمان دوره ها و رشته های زیادی را به زبان انگلیسی ارائه می دهند، در این صورت یادگیری زبان آلمانی  برایتان الزامی نیست.

برنامه های به زبان انگلیسی نیازی به شرکت در آزمون یا ارائه گواهینامه زبان آلمانی ندارند. اما، اگر زبان انگلیسی زبان مادری و کشور شما نیست، از شما خواسته می شود در آزمون های زبان انگلیسی مانند TOEFL ، IELTS ، PTE شرکت کنید و در نهایت جالب تر از همه،  اگر تحصیلات خود را در مقطع کارشناسی به زبان انگلیسی به پایان رسانده اید، دیگر نیازی به شرکت در هیچ آزمون زبان انگلیسی ندارید.

برای مطالعه تفاوت تحصیل به زبان انگلیسی و آلمانی در آلمان کلیک نمایید.

برنامه های به زبان آلمانی به عنوان گواهینامه آزمون زبان آلمانی نیاز دارند. این آزمونها TestDaf (آزمون آلمانی به عنوان زبان خارجی) و DSH  (آزمون زبان آلمانی برای پذیرش متقاضیان خارجی در دانشگاه) هستند.

 

اگر تمایل به تحصیل در آلمان به زبان انگلیسی دارید کلیک نمایید.

 

 

 

 

هزینه های کارشناسی ارشد در آلمان

 

 

هزینه های کارشناسی ارشد در دانشگاه های آلمان به پیوسته بودن یا ناپیوسته بودن تحصیلات شما بستگی دارد.

تحصیلات پیوسته معمولاً تحصیلات رایگان در نظر گرفته می شود زیرا شما فقط باید هزینه های شهریه ترم را پرداخت کنید که هزینه ای در حدود ۱۰۰-۲۰۰ یورو دارد، که شامل مخارج ثبت نام، تأییدیه مدارک، امور اداری و بلیط(بلیط حمل و نقل عمومی ماهانه) است. هزینه تحصیل برای تحصیلات ناپیوسته در مقطع کارشناسی ارشد، بسته به برنامه و دانشگاه انتخابی شما لحاظ می شود.

 

برای مطالعه بورسیه‌های تحصیلی در آلمان کلیک نمایید.

 

دانشگاه های خصوصی برای تحصیلات پیوسته و ناپیوسته به شهریه اجباری احتیاج دارند.

هزینه های تحصیلات تکمیلی ناپیوسته ممکن است از حدود ۶۰۰۰ یورو در هر ترم به بالا شروع شود؛ البته مسلما برای درس خواندن در مراکز آموزش عالی خصوصی باید بیشتر از این مبالغ هزینه کنید.

 

برای مطالعه هزینه های تحصیل در آلمان کلیک نمایید.

 

 

 

برای کسب اطلاعات بیشتر از تحصیل کارشناسی ارشد در دانشگاه های فوق العاده کشور آلمان با کارشناسان  موسسه استادی پلن تماس حاصل فرمایید.

 

 

مطالب مرتبط: مقایسه تحصیل در رشته پزشکی در کانادا و آلمان | تحصیل در آلمان به زبان انگلیسی | تفاوت تحصیل به زبان انگلیسی و آلمانی در آلمان | بورسیه‌ های تحصیلی در آلمان

 

 

برای دریافت خدمات مشاوره تحصیلی به صفحه ی  رزرو وقت مشاوره مراجعه کنید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مقالات کشور آلمان

آزمون های بین المللی در سازمان سنجشآزمون ورودی دانشگاه های آلماناپلای برای مقطع کارشناسی ارشد در آلمانبورسیه‌های تحصیلی در آلمانپایان نامه در آلمانتحصیل در آلمان به زبان انگلیسیتحصیل کارشناسی ارشد در آلمانتفاوت تحصیل به زبان انگلیسی و آلمانی در آلماندانشگاه های آلماندانشگاه های تحقیقاتی در آلماندانشگاه های علوم کاربردی آلماندانشگاه های فنی در آلمانددلاین دانشگاه های آلماندوره کارشناسی ارشد در آلماندوره های زبان آلمانی در آلماندوره های زبان انگلیسی در آلماندوره های زبان در آلماندوره های زبان در اتریشدوره های کارشناسی ارشد را در آلمانزمان ثبت نام ددلاین دانشگاه های آلمانشرایط پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه های آلمانفیلم و موسیقی در المانکالج های هنرمدرک کارشناسی ارشد در آلمانمصاحبه دانشگاه های آلمانمصاحبه سفارت آلمانمصاحبه ویزای تحصیلی آلمانمهلت ثبت نام برای کارشناسی ارشد در آلمانهزینه های تحصیل در آلمانهزینه های تحصیل فوق لیسانس در آلمانهزینه های کارشناسی ارشد در آلمان

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *