هلند به دلیل استاندارد جهانی و عالی مراقبت های بهداشتی شناخته شده است و مرتباً به عنوان یکی از بهترین سیستم های خدمات بهداشتی و درمانی در جهان رتبه بندی می شود. خدمات بهداشتی و درمانی هلند بسیار متنوع است که در ادامه مقاله به آن اشاره خواهیم کرد.

آیا خدمات بهداشتی و درمانی در هلند همگانی است؟

خدمات بهداشتی و درمانی هلند

هلند دارای یک سیستم مراقبت بهداشتی جهانی است. توسط دولت مدیریت می شود و توسط شرکت های بیمه خصوصی تکمیل می شود.هر فردی که در هلند زندگی می کند یا کار می کند باید بیمه درمانی سطح پایه (با یا بدون پوشش اضافی) را از یک ارائه دهنده هلندی دریافت کند.

افراد زیر ۱۸ سال به طور خودکار تحت پوشش بیمه والدین خود قرار می گیرند و کمک هزینه مراقبت های بهداشتی برای افراد کم درآمد در نظر گرفته شده است تا به آنها امکان دسترسی به بیمه اجباری را بدهد.

سیستم مراقبت و خدمات بهداشتی و درمانی هلند به سه بخش تقسیم می شود:

مراقبت طولانی مدت برای شرایط مزمن.
مراقبت‌های اولیه و ضروری پزشکی، از ویزیت پزشک عمومی گرفته تا اقامت کوتاه‌مدت در بیمارستان و قرار ملاقات‌ها یا اقدامات تخصصی.
مراقبت های تکمیلی (به عنوان مثال مراقبت از دندان، فیزیوتراپی، روش های زیبایی).
مراقبت های طولانی مدت، از جمله هزینه های ناتوانی مانند ویلچر، تحت پوشش بیمه اجباری دولتی است.

تمام هزینه های درمانی معمول (کوتاه مدت) توسط بیمه درمانی خصوصی اجباری پرداخت می شود. مراقبت های تکمیلی ممکن است بسته به بیمه نامه تحت پوشش بیمه درمانی قرار گیرد یا از جیب شما پرداخت شود.

بیمه سلامت هلند یکی خدمات بهداشتی و درمانی هلند

اولین قدم در مراقبت های بهداشتی در هلند، خرید بیمه درمانی هلند است. خرید حداقل سطح پایه بیمه برای همه اجباری است و شما باید این کار را ظرف چهار ماه پس از ورود انجام دهید، حتی اگر قبلاً بیمه نامه ای دارید که شما را در هلند پوشش می دهد.

بیمه درمانی هلند برای دانشجویان بین المللی از مهم ترین خدمات بهداشتی و درمانی هلند

خدمات بهداشتی و درمانی هلند
همه دانشجویان بین المللی نیازی به گرفتن بیمه درمانی هلندی ندارند. همه چیز به عوامل مختلفی بستگی دارد، مانند مدت زمان اقامت شما و اینکه آیا شما نیز به صورت پاره وقت کار می کنید. درباره بیمه درمانی برای دانشجویان بین المللی بیشتر بدانید.

پزشکان و پزشکان عمومی

پزشکان و پزشکان عمومی (GPs) اولین نقطه تماس شما برای مراقبت های بهداشتی در هلند هستند، زیرا آنها به همه متخصصان و در صورت لزوم به بیمارستان ارجاع می دهند. ثبت نام در یک مطب محلی یکی از اولین کارهایی است که باید انجام دهید.

بیمارستان ها در هلند جزو مهم ترین خدمات بهداشتی و درمانی هلند است.

بیمارستان ها در هلند به سه دسته تقسیم می شوند:

  • آکادمیک، برای مراقبت و تحقیق تخصصی.
  • آموزش، برای آموزش پزشکان مراقبت های بهداشتی.
  • عمومی، برای مراقبت های کمتر تخصصی.

همه آنها سطح بالایی از مراقبت را ارائه می دهند، اما در حال حرکت به سمت تخصص بیشتر در زمینه های مختلف هستند.

پزشکی و داروخانه ها

داروهای نسخه ای فقط از داروخانه ها یا داروخانه ها در دسترس هستند. برای پر کردن نسخه ها باید در داروخانه محلی خود ثبت نام کنید. درباره پزشکی و داروخانه ها در هلند بیشتر بدانید.

دندانپزشکان در هلند

دندانپزشکی در هلند خصوصی شده است و تحت پوشش بیمه نامه های پایه قرار نمی گیرد (به استثنای کودکان زیر ۱۸ سال و مراقبت های تخصصی دندانپزشکی، مانند جراحی). دندانپزشکان (تاندارت ها) در هلند معمولاً در مطب تک دندانپزشکی خود کار می کنند و در حال حاضر اکثر آنها هنوز این کار را انجام می دهند، اگرچه روند این است که مطب ها با بیش از یک دندانپزشک در هر مطب بزرگتر می شوند.

خدمات تخصصی

جراحان دندان معمولاً وابسته به بیمارستان هستند، در حالی که متخصصین ارتودنسی در مطب خصوصی کار می کنند. برای مراجعه به یکی از این موارد (یا نوع دیگری مانند دندانپزشک کودکان) به یک ارجاع از یک دندانپزشک معمولی نیاز دارید. در شهرهای بزرگتر نیز اقدامات بهداشتی دندان وجود دارد که برای بازدید از آنها نیازی به مراجعه ندارید.

مراقبت های بهداشتی عمومی در هلند

ایالت بیمه اجباری را ارائه می دهد که از دولت تامین می شود و توسط شرکت های بیمه خصوصی مدیریت می شود. شرکت های بیمه از صندوق تنظیم کننده بودجه دریافت می کنند.

تمام خدمات مراقبت های اولیه و مراقبت های طولانی مدت باید با قیمت ثابت ارائه شوند. برای شرکت‌ها غیرقانونی است که از پوشش برای کسی امتناع کنند یا هزینه‌ها یا شرایط تنبیهی را بر اساس وضعیت مالی یا سلامتی افراد اعمال کنند.

مراقبت های بهداشتی خصوصی در هلند

شرکت های بیمه می توانند پیشنهادات مورد نیاز خود را با خدمات اضافی تکمیل کنند. افرادی که درآمد کمتری دارند، می‌توانند برای کمک‌های مالی برای مراقبت‌های بهداشتی اولیه یا اگر خدمات تکمیلی می‌خواهند اما توانایی پرداخت آن را ندارند، درخواست دهند.

سخن پایانی

در این مقاله شما عزیزان را با مراقبت و خدمات بهداشتی و درمانی هلند آشنا شدیم. همانطور که بیان شد این خدمات به شکل همگانی است. برای اطلاع بیشتر می توانید با مشاوران study paln تماس حاصل فرمایید.

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *