دلایل تحصیل در بریتانیا

 

 

آیا قصد ادامه تحصیل و مهاجرت به بریتانیا را دارید؟! تبریک! بدون شک، یکی از مهم ترین تصمیم های عمرتان را گرفته اید! دلایل بسیار زیادی برای تحصیل در بریتانیا وجود دارد. کشور های UK یا بریتانیا (شامل کشور های انگلستان، اسکاتلند و ولز) جزء مهاجر پذیر ترین کشور ها در جهان هستند. امکانات آموزشی به روز و عالی، بورسیه های تحصیلی مناسب، آب و هوای دلپذیر و طبیعت جذاب از اصلی ترین این دلایل اند. با ما تا انتهای مقاله همراه باشید تا با جزئیات دلایل تحصیل در بریتانیا بیشتر آشنا شوید!

 

 

 

 

۱. دانشگاه های برتر و مطرح در سطح جهانی

 

مسلما نام دانشگاه های آکسفورد و کمبریج بر کسی پوشیده نیست! بریتانیا، پر است از دانشگاه ها و مراکز آموزشی عالی رتبه دار و معروف در سطح جهانی! آکسفورد و بریتانیا سال ها است در بین ۵ دانشگاه برتر جهانی می درخشند. در نظام رتبه بندی دانشگاه های تامیز ٢٠٢١ (Higher Education World University 2021) در بین ۱۵۰۰ دانشگاه و ۹۳ کشور، دانشگاه آکسفورد رتبه ی اول و کمبریج رتبه ی ششم را کسب کرده است. بدون شک، بریتانیا سرزمین فرصت های تحصیلی و شغلی بی نظیر برای شما و فرزندانتان است!!

 

 

 

۲. امکان کار در حین تحصیل

 

یکی دیگر از دلایل تحصیل در بریتانیا، کار کردن و درس خواندن به صورت همزمان است. ویزای دانشجویی انگلیستان‌ این امکان را به شما می دهد که در طول تحصیل خود بتوانید کار کنید. در انگلستان حدودا ۲۰ ساعت در هفته می توانید به صورت نیمه وقت کار کنید و با یک پس انداز مناسب راحت تر مخارج خود را تامین کنید. همچنین اشتغال در حین تحصیل به شما امکان این را می دهد که بتوانید تجربه کسب کنید و مهارت های مختلفی را فرا بگیرید.

 

 

 

۳. اعتبار بالای مدارک دانشگاهی بریتانیا در سطح بین المللی

 

 

هر ساله، تعداد زیادی از کارفرمایان از سراسر جهان درصدد جذب فارغ التحصیلان و دانشجویان دانش آموخته از دانشگاه های بریتانیا هستند. یکی از مهم ترین دلایل تقاضای بالا برای تحصیل در انگلستان همین مساله است. مدارک تحصیلی انگلستان در سراسر جهان به رسمیت شناخته می شوند و مورد توجه هستند. به همین دلیل بریتانیا یک مقصد محبوب برای بسیاری از دانشجویان بین المللی است.

 

 

 

۴. مزایای مالی

 

کشور انگلستان و سایر کشور های بریتانیا، مزایای بسیار متنوع و فوق العاده ای را برای دانشجویان بین المللی و انگلیسی در نظر گرفته اند. یکی از دلایل پر اهمیت تحصیل در بریتانیا بورسیه ها و کمک هزینه های تحصیلی و جوایز ارزنده ی این کشور ها است. در برخی از این نوع از کمک هزینه ها، کل هزینه های تحصیلی دانشجویان تامین می شوند. بورسیه های بریتانیا برای رفاه حال دانشجویان اختصاص پیدا کرده. فقط کافی است خوب درس بخوانید و جزء‌ دانشجویان برتر باشید تا از مزایای مالی و امکانات رفاهی بی نظیر این کشور ها نهایت استفاده را ببرید!

 

 

 

۵. فرهنگ

 

انگلیستان،‌ اسکاتلند و ولز کشور هایی با فرهنگ متنوع هستند. در هر کجای بریتانیا که باشید می توانید به مغازه ها، بازار هاو رستوران های مختلفی دسترسی داشته باشید. این کشور های چند فرهنگی‌، محیطی بسیار جذاب را برای شما ایجاد کرده‌ اند. فرهنگ های متنوع بریتانیا و برخورد گرم و صمیمانه ی مردم به یکی از مهم ترین دلایل تحصیل در بریتانیا تبدیل شده‌.

 

 

 

 

۶. مدت زمان کوتاهِ تحصیل در بریتانیا!!

 

در انگلستان معمولا لیسانس ‌و فوق لیسانس گرفتن خیلی کمتر از کانادا و ایالات متحده طول می کشد. مثلا اگر بتوانید به صورت تمام وقت تحصیل کنید، کارشناسی شما سه ساله و کارشناسی ارشد شما حدودا یک ساله تمام می شود. این کوتاه بودن مدت تحصیل در انگلستان، از جهات مختلفی به نفع دانشجویان است. به طور کلی هرچه مدت زمان تحصیل شما کوتاه تر باشد، در هزینه های زندگی، تحصیل و اقامت شما صرفه جویی می شود و برایتان ارزان تر است! یکی از بهترین دلایل تحصیل در انگلستان، کوتاه مدت بودن دوران تحصیل است!

برای مطالعه شرایط دبیرستان های انگلستان کلیک نمایید.

 

 

۷. بریتانیا، بهترین مکان برای یادگیری زبان انگلیسی!

 

در کشور های بریتانیایی، زبان اصلی برای صحبت کردن و تدریس در دانشگاه، انگلیسی می باشد. بنابراین تحصیل در بریتانیا یک فرصت بسیار عالی برای تسلط و مهارت شما در زبان انگلیسی است.

برای مشاهده ۷ شهر برتر دانشجویی UK در سال ۲۰۲۱ کلیک نمایید. 

 

 

 

۸. مناظر طبیعی و مکان های تاریخی بسیار جذاب!

 

کشور های بریتانیا در قاره ی سبز اروپا واقع شده اند. طبیعت بسیار آرام بخش و دلنشین از جمله جذابیت های طبیعی این کشور ها هستند. همچنین دانشگاه ها و موزه های تاریخی با معماری حیرت انگیز، رستوران ها، مراکز خرید خیره کننده و بازار های پر زرق و برق بریتانیا به محبوبیت آن چندین برابر می افزایند. یکی از برجسته ترین دلایل تحصیل در بریتانیا، تاریخ غنی و طبیعت بسیار لذت بخش آن است! با تحصیل و زندگی در این کشور ها می توانید بهترین دوران دانشجویی را برای خود رقم بزنید!

برای مشاهده برترین دانشگاه های UK  کلیک نمایید.

 

 

 

۹. مراقبت های بهداشتی رایگان!!

 

 

جالب است بدانید که، اگر ۶ ماه در انگلستان زندگی کنید، از مراقبت های بهداشتی کاملا رایگان (NHS) بهره مند خواهید شد! یعنی اگر بعد از این شش ماه نیاز به درمان و مراجعه به پزشک داشته باشید، بدون دریافت هیچ هزینه ای خدمات پزشکی و بهداشتی رایگان در اختیار شما قرار خواهد گرفت!! فقط کافی است به محض ورود به انگلستان، برای بیمه ی درمانی خود به پزشک مربوطه مراجعه کنید و محل دقیق زندگی و دانشگاه شما مشخص شود.

 

 

۱۰. اجازه ی کار پس از تحصیل در بریتانیا

 

 

در انگلستان با شروع ژانویه سال ۲۰۲۱، یک قانون فوق العاده برای دانشجویان بین المللی تصویب شده است. این دانشجویان پس از اتمام مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری می توانند در انگلستان بمانند و برای خود سابقه کار ایجاد کنند‌. توجه داشته باشید که برای فارغ التحصیلان  دکتری این امکان بعد از گذشت سه سال از فارغ التحصیلی میسر است.

 

کارشناسان استادی پلن،‌ سال ها است که در زمینه ی اعزام دانشجو فعالیت درخشانی دارند! اگر در رابطه با دلایل تحصیل در بریتانیا، به اطلاعات بیشتری نیاز دارید، می توانید به مشاورین حرفه ای مجموعه ی استادی پلن، تماس حاصل بفرمایید.

 

 

برای دریافت خدمات مشاوره تحصیلی به صفحه ی  رزرو وقت مشاوره مراجعه کنید.

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *