دلایل تحصیل در مالزی

 

 

آیا مایل به ادامه تحصیل در کشور بی نظیر مالزی هستید؟! از مزایای این کشور اطلاعی دارید؟! شش دلیل برای تحصیل در مالزی وجود دارد. کشور مالزی‌، واقع در جنوب شرقی آسیا، پر است از زیبایی های طبیعی و امکانات معرکه برای دانشجویان! همین دلایل باعث شده تا مالزی به یکی از محبوب ترین مقاصد تحصیلی برای دانشجویان از سراسر جهان تبدیل شود. در این مقاله به دلایل مهم تحصیل در مالزی پرداخته می شود. با ما تا انتهای مقاله همراه باشید تا با جزئیات تحصیل در کشور فوق العاده ی مالزی بیشتر آشنا شوید.

 

 

 

چرا تحصیل در مالزی؟!

 

 

طبق اطلاعات آماری یونسکو، مالزی یازدهمین مقصد محبوب دانشجویی در سراسر جهان است. این کشور، ۱۵ دانشگاه برتر و معتبر در سطح جهانی دارد. دانشگاه های مالزی از لحاظ سطح علمی و رتبه بندی جهانی بسیار معروف و مشهور هستند. همین امر، باعث شده تا مالزی به یک مکان عالی برای ادامه تحصیل تبدیل شود. در اینجا به مهم ترین دلایل تحصیل در کشور مالزی پرداخته می شود.

 

 

 

۱. ارتقاء رتبه و افزایش سطح علمی دانشگاه های مالزی در سطح جهانی

 

 

حدودا ده سال پیش، مالزی اصلا به عنوان یک مرکز مطالعات بین المللی مشهور نبود! اما امروزه بسیاری از دانشجویان از سراسر جهان برای تحصیل در این کشور، در حال رقابت اند!! شاید برای شما جای سوال باشد که چطور این کشور طی ده سال اینقد پیشرفت کرده؟! پاسخ این سوال را باید در سیاست های جدید دولت مالزی جست و جو کرد. دولتِ این کشور، سرمایه گذاری های بسیار زیادی در بخش آموزش عالی انجام داده است. همین امر باعث شده که مالزی به عنوان قطب اصلی آموزش در جنوب شرقی آسیا و سراسر جهان شناخته شود‌. به طور کلی کسانی که علاقه مند به تحصیل در محیطی با کیفیت آموزشی عالی هستند، مالزی را برای ادامه ی تحصیلات عالیه انتخاب می کنند‌. شما با تحصیل در مالزی در معتبر ترین مراکز آموزشی بین المللی درس می خوانید و آینده ی شغلی خود را تضمین می کنید!!

 

 

 

۲. هزینه های بسیار مقرون به صرفه ی مالزی

 

 

کشور مالزی، به عنوان یکی از ارزان ترین شهر های جهان شناخته می شود‌. تحصیل و زندگی در مالزی در مقایسه با ایالات متحده و انگلستان بسیار کم هزینه تر است. متوسط بودجه ی مورد نیاز یک دانشجو برای یک سال زندگی در مالزی حدودا بین ۳۴۴۰_۴۶۰۰ دلار آمریکا می باشد! این مبلغ، تمام هزینه های غذا، مسافرت و محل اقامت شما را پوشش می دهد‌. همچنین در نظام رتبه بندی QS بهترین شهر های دانشجویی، کوالالامپور،‌ پایتخت این کشور، به عنوان دومین شهر مقرون به صرفه ی جهان شناخته می شود!

 

 

 

۳. زبان انگلیسی، به عنوان زبان اصلیِ دانشگاه های مالزی

 

 

در بسیاری از دانشگاه های مالزی، مطالب درسی به زبان انگلیسی تدریس می شود. همچنین اگر برای تسلط در زبان انگلیسی نیاز به آموزش داشته باشید، دانشگاه برای مهارت شما در زبان کلاس هایی را برگزار می کند‌.

 

 

 

ویزای تحصیلی مالزی
ویزای تحصیلی مالزی

 

 

۴. آشنا شدن با یک فرهنگ غنی در مالزی

 

 

یکی دیگر از دلایل پر اهمیت تحصیل در مالزی فرهنگ بسیار متنوع و جذاب مردم این کشور است. جشنواره های متنوع، معماری شگفت انگیز، غذا های لذیذ و حتی زبان مردم مالزی گویای فرهنگ بسیار غنی این کشور است! شما با تحصیل در مالزی می توانید با فرهنگ‌ و تمدن مردم این کشور آشنا شده و از این تنوع فرهنگی حیرت زده شوید!

 

 

 

۵‌. امنیت، آرامش و صلح طلب بودن کشور مالزی

 

 

کشور مالزی یکی از امن ترین کشور های جهان است. طبق شاخص صلح جهانی سال ۲۰۲۰، مالزی از لحاظ صلح و آرامش در رتبه ی ۲۰ ام جهانی قرار دارد. هندی ها، چینی ها‌، مردم بومی مالزی و … با فرهنگ، نژاد، زبان و ادیان مختلف به راحتی در یکدیگر زندگی می کنند. همین امر باعث جذابیت و صلح آمیز بودن کشور مالزی شده.

 

 

 

۶. طبیعت بکر و زیبای کشور مالزی

 

 

یکی از اصلی ترین دلایل تحصیل در مالزی برای دانشجویان بین المللی، گردش در طبیعت بسیار زیبای آن است. جنگل های بارانی، پاک های ملی و حیات وحش شگفت آور مالزی از جاذبه های طبیعی این کشور هستند. با انتخاب کشور مالزی برای ادامه تحصیل، می توانید بهترین و به یاد ماندنی ترین خاطرات دوران دانشجویی را برای خود رقم بزنید!!

 

 

اگر در رابطه با دلایل تحصیل در مالزی به اطلاعات بیشتری احتیاج دارید می توانید با مشاورین مجموعه ی استادی پلن تماس حاصل بفرمایید.

 

برای دریافت خدمات مشاوره تحصیلی به صفحه ی  رزرو وقت مشاوره ویزای تحصیلی  مراجعه کنید.

 

 

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *