هزینه تحصیل در رشته مدیریت MBA در هلند سالانه ۷ تا ۴۴ لک INR است. با این حال، کالج‌ها و دانشگاه‌ها مجموعه‌ای از بورسیه‌های تحصیلی را به دانشجویان بین‌المللی ارائه می‌دهند که حداکثر ۵۰ درصد از معافیت‌های شهریه را ارائه می‌کنند. یکی از مزایای ثبت نام در برنامه های MBA این است که تقریباً ۴۹٪ از دانشجویانی که MBA را از این کشور دنبال می کنند، می توانند محل های پردیس خود را تضمین کنند. در بین بقیه، ۲۵ درصد پس از اتمام دوره جذب می شوند. مجموع این عوامل باعث می شود که MBA در بین ۱۰ مقصد برتر MBA در جهان قرار گیرد. گزارش شده است که بیش از ۸۰ درصد از جمعیت دانشجویان بین المللی در هلند در حال حاضر دوره های MBA را دنبال می کنند. در بازار فعلی، شما می توانید با مدرک MBA خود از هلند، سالانه ۶۰ لک INR درآمد کسب کنید.

رشته مدیریت MBA در دانشگاه های برتر هلند

رشته مدیریت MBA در هلند

تقریباً ۱۰ دانشگاه در هلند برای رشته مدیریت MBA تمام وقت ارائه می‌شود. در این میان، دانشکده مدیریت روتردام (RSM) و مدرسه TIAS برای کسب و کار و جامعه به ترتیب در رتبه‌بندی QS جهانی MBA در سال ۲۰۲۰ در رتبه‌های ۲۹ و ۱۰۱-۱۱۰ قرار گرفتند.

چرا رشته مدیریت MBA را در هلند مطالعه کنید؟

اولین و مهمترین دلیل برای تحصیل در رشته مدیریت MBA را بدست آوردن یک چشم انداز خوب برای مسیر شغلی است. دروس اداری منجر به ایجاد ویژگی های رهبری شده و از این رو، احتمال مدیر شدن را به خوبی افزایش می یابد.با این حال، ساختار هزینه برنامه بسیار بالا است. از این رو، قبل از سرمایه گذاری برای تحصیل در این رشته، دانشجویان باید پس از اتمام دوره کارشناسی خود، دلایل تحصیل در این برنامه را از دانشگاه های هلند ارائه دهند.

مهم‌ترین دلایل مطالعه رشته مدیریتMBA درهلند

کیفیت استاندارد در رشته MBA: MBA در هلند توسط سازمان ملی اعتباربخشی (NAVO) و همچنین توسط موسسات اعتباربخشی جهانی مانند EQUIS و AMBA تایید شده است. مؤسسات و دانشگاه‌های هلند هدفشان تقویت سه مفهوم ریشه‌ای مطالعه MBA به‌عنوان سرپرستی، کارآفرینی و رهبری است.

در دسترس بودن مشاغل در هلند: شغل مدیریتی در هلند کم نیست (شغل های کوچک تا متوسط و بزرگ در سراسر کشور متعدد هستند). بنابراین، دانشجویان واجد شرایط می توانند خود را در این صنعت شکوفا کنند. پس از اتمام دوره MBA، دانشجویان با موفقیت توسط کارفرمایان مشهور در هلند مانند Philips، ABN AMRO، FrieslandCampina، Canon، Google، Kraft Heinz، TomTom و غیره جذب می شوند.

اقتصاد پایدار هلند: اقتصاد هلند از ثبات بالایی برخوردار است و استاندارد زندگی این کشور در بالاترین جایگاه در بین اتحادیه اروپا قرار دارد. نرخ اشتغال هلند از ۷۸.۱۰ درصد در سه ماهه سوم به ۷۸.۴۰ درصد در سه ماهه چهارم سال ۲۰۱۹ رسیده است. از این رو، این نرخ در نرخ اشتغال بخش دولتی هلند منعکس شده است.

قوانین مهاجرتی مطلوب: قوانین مهاجرت هلند برای دانشجویان جهانی، به ویژه کسانی که به دنبال تحصیل در اروپا هستند، بسیار جذاب است. دانشجویان بین المللی می توانند حتی پس از اتمام دوره MBA خود برای جستجوی شغل تحت ویزای دانشجویی، یک سال زندگی کنند. در این مهلت، اگر دانش‌آموزان شغلی را ترک کنند، کارفرمایان شرکت‌ها برای آن‌ها مجوز اقامت ارائه می‌کنند که به آن «مهاجر دانش» یا کنیس‌مرگ گفته می‌شود.

دوره های MBA در هلند

رشته مدیریت MBA در هلند

این بخش بیشتر جزئیات برنامه های MBA موجود در برخی از دانشگاه های برتر هلند را مورد بحث قرار می دهیم:

دانشکده مدیریت روتردام: RSM در ارائه دوره های مدیریتی متعدد تخصص دارد. اینها MBA بین المللی، MBA اجرایی، جهانی OneMBA اجرایی، MBA اجرایی کلن روتردام هستند. مدت زمان متوسط این دوره ها ۱۲ ماه تا ۲۴ ماه است. جدای از این، دانشجویان این امکان را دارند که هر دو دوره پاره وقت و تمام وقت MBA را به راحتی انتخاب کنند.
دانشگاه آمستردام: دانشجویان این دانشگاه این فرصت را دارند که در دوره راهنمایی شغلی حضوری شرکت کنند. دانشگاه آمستردام در ارائه دوره های آموزشی پیشرفته داده های بزرگ و تجزیه و تحلیل تجاری تخصص دارد. علاوه بر این، دانشجویان می توانند نام خود را برای MBA در مدیریت مراقبت های بهداشتی ثبت نام کنند.
دانشکده مدیریت ماستریخت (دانشگاه ماستریخت): این دانشکده مدیریت برای آموزش موضوعاتی مانند مدیریت زنجیره تامین، اقتصاد دیجیتال، توسعه پایدار، تجارت بین‌المللی و کارآفرینی و مدیریت بخش عمومی تخصصی است. دانشجویان می توانند برای دوره های MBA تمام وقت یا اجرایی یا آنلاین درخواست دهند.
دانشگاه کسب و کار Nyenrode: Nyenrode به دانشجویان خود پیشنهاد می دهد تا در رهبری شخصی و همچنین در تجارت اروپایی ارتقاء یابند. دانشجویان می توانند در سمینارهای بین المللی شرکت کنند که توسط مقامات دانشگاه در کشورهایی مانند زوریخ، لندن، بروکسل، والنسیا، کپنهاگ و فرانکفورت برگزار می شود. در نتیجه، دانشجویان می توانند ارتباط خوب و قوی با کسب و کارهای اروپایی برقرار کنند.
مدرسه TIAS برای تجارت و جامعه (دانشگاه تیلبورگ): ساختار هزینه این کالج نسبتاً ارزانتر است. دانش آموزان می توانند خود را در پیامدهای اجتماعی تقویت کنند. برنامه های ارائه شده شامل MBA اجرایی، MBA اجرایی در غذا و تجارت، MBA تمام وقت و MBA اجرایی جهانی است.

سخن پایانی

در این مقاله شما عزیزان را با رشته مدیریت MBA در هلند آشنا کردیم. به علت شرایط بسیار خوبی که کشور هلند در جهت رشته های مدیریت ارائه داده ایت، چنین رشته از آینده شغلی و مالی بسیار خوبی در سراسر اروپا برخوردار است. برای اطلاع بیشتر از لین رشته می توانید با مشاوران study plan تماس حاصل فرمایید.

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *