سرمایه گذاری در اتریش

 

از سال ۱۹۹۵ با پیوستن به اتحادیه اروپا، رشد اقتصادی اتریش با شتاب زیادی شروع شد و امروزه این کشور به عنوان یکی از قدرتمندترین اقتصادهای اروپا و یکی از پیشرفته ترین کشورهای توسعه یافته در جهان شناخته می شود. حضور شرکت های خارجی در این کشور نقش زیادی در توسعه آن داشته‌اند. کشور اتریش دارای فضای تجاری مناسبی است و بسیاری از سرمایه گذاران خارجی را به خود جلب کرده است. به طور خلاصه می توان گفت، سطح زندگی بالا، زیرساخت های مناسب و صنایع پیشرفته دلایل اصلی حضور فعالان اقتصادی خارجی در این کشور است.

 

 

سرمایه گذاری مستقیم خارجی در اتریش

فیچ ریتینگز، مودیز و استاندارد اند پورز، سه موسسه رتبه‌ سنجی اقتصادی بزرگ دنیا در سال های اخیر امتیاز خوبی به این کشور داده‌اند و این موضوع باعث شده است که بسیاری از سرمایه گذاران خارجی اتریش را به عنوان مقصد تجاری خود انتخاب کنند. در چند سال گذشته این کشور موفق به جذب سرمایه های مستقیم خارجی به ارزش ۵ میلیون یورو شده است. علاوه بر آن، طبق اعلام بانک جهانی اتریش یکی از بزرگ‌ترین صادرکنندگان اروپاست و یکی از راحت ترین کشورها برای راه اندازی کسب و کار است. فعالان اقتصادی خارجی بیشتر علاقه‌مند به سرمایه گذاری در زمینه صنایع داروسازی و حوزه های تحقیق و توسعه در این کشور بوده‌اند و دولت اتریش تخفیف های مالیاتی زیادی برای شرکت های فعال در زمینه تحقیق و توسعه در نظر گرفته است.

 

 

چرا سرمایه گذاران خارجی به اتریش می روند؟

اتریش یکی از باثبات ترین اقتصادهای جهان را دارد و از ماهرترین نیروی کار در اروپا بهره می برد. همچنین در این کشور مقررات مطلوبی برای سرمایه گذاری خارجی وجود دارد. این موارد باعث جذب فعالان اقتصادی خارجی شده است. بانکداری، حمل و نقل و کشاورزی بیشترین بازده سرمایه گذاری را به خود اختصاص داده‌اند. توجه داشته باشید اتریش بین سرمایه گذاران داخلی و خارجی هیچ گونه تبعیضی قائل نمی شود.

 

 

مهم‌ترین مشوق های سرمایه گذاران خارجی در اتریش چیست؟

علاوه بر مقررات مناسبی که برای سرمایه گذاری خارجی در اتریش وجود دارد، دولت طیف گسترده‌ای از مشوق ها را نیز برای این منظور در نظر گرفته است. برخی از مهم ترین مشوق های اقتصادی به شرح زیر هستند.

  • مشوق های نقدی مبتنی بر صنعت
  • یارانه
  • تخفیف مالیاتی
  • تضمین صادرات
  • اعطای وام

توجه داشته باشید در کشور اتریش به طور کامل از حقوق مالکیت معنوی حمایت می شود که این موضوع به خصوص برای امور تحقیق و توسعه اهمیت زیادی دارد.

 

 

قوانین شرکتی در اتریش سرمایه گذاران را ترغیب می کند

قوانین مربوط به تاسیس شرکت در اتریش به خوبی از منافع سرمایه گذاران خارجی حمایت می کند و دارای مزایای زیر است.

  • قوانین این کشور امکان ثبت شرکت برای افراد مختلف را فراهم می کند
  • سرمایه گذاران خارجی می توانند اقدام به تاسیس انواع شرکت موجود در قانون این کشور نمایند
  • قوانین مربوط به تاسیس شرکت برای ساکنان اتریش و کارآفرینان خارجی یکسان است
  • برای ثبت شرکت در اتریش تعیین حداقل یک سهامدار و یک مدیر کفایت می کند
  • شما می توانید به صورت غیرحضوری و از راه دور اقدام به ثبت شرکت کنید

پرسودترین صنایع برای سرمایه گذاری در اتریش کدامند؟

یکی از دغدغه های سرمایه گذاران خارجی تعیین نوع فعالیت در این کشور است. توجه داشته باشید که اتریش یک کشور توسعه یافته است و بسیاری از صنایع آن از رونق خوبی برخوردارند. از جمله پربازده‌ترین صنایع این کشور می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • فن آوری اطلاعات که دارای زیرمجموعه هایی مانند امنیت و فناوری مالی است
  • بخش مالی که شامل بخش های رمزارز و فناوری بلاکچین است
  • تجارت که یکی از بزرگ‌ترین بخش های اقتصادی این کشور است
  • فعالیت در زمینه املاک و مستغلات که معمولا از طریق شرکت های ساختمانی و آژانس های مسکن انجام می شود
  • کارخانه های تولیدی که بالاترین بخش اقتصادی در کشور اتریش است

سیاست اتریش برای جذب سرمایه های خارجی

جذب سرمایه های خارجی در کشور اتریش اهمیت ویژه‌ای دارد و به همین دلیل سرمایه گذاری مستقیم نیاز به مصوبات ویژه دولت ندارد. البته ممکن است در برخی موارد مانند خرید املاک و مستغلات توسط سرمایه گذارانی که عضو اتحادیه اروپا نیستند، نیاز به اخذ مجوز باشد.

جمع‌ بندی

سه مزیت اتریش برای سرمایه گذاران خارجی شامل موقعیت ویژه آن در اروپا، ثبات سیاسی و تمرکز بر فعالیت های تحقیق و توسعه است. همچنین این کشور دارای نیروی کار بسیار ماهر و زیرساخت های مناسب و توسعه یافته است. از دیگر مزایای آن می توان به سطح زندگی بالا و امنیت مناسب اشاره کرد. به دلیل موارد گفته شده،  بسیاری از شرکت های بین‌المللی این کشور را به عنوان مقر اصلی خود انتخاب کرده‌اند.

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *