کانادا با هدف پذیرش بیش از ۴۵۰۰۰۰ مقیم دائم تنها در سال ۲۰۲۴ اهداف جدید رکوردشکنی را برای مهاجرت تعیین کرده است. هم اکنون تا سال ۲۰۲۴، بیش از یک میلیون نفر از سراسر جهان کانادایی خواهند شد. دانشجوی بین‌ المللی کانادا اولویت اصلی در اهداف جدید هستند و جریان‌های مهاجرتی که درخواست‌های آنها را برآورده می‌کنند.  بیش از نیمی از ساکنان دائمی جدید را تشکیل می‌دهند.کانادا پس از یک دوره کاهش ثبت نام در بیماری همه گیر، شاهد افزایش تقاضای دانشجویان بین المللی برای آموزش عالی است. در ادامه مقاله قوانین جدید درباره دانشجوی بین المللی کانادا را توضیح خواهیم داد.

قوانین کرونا برای دانشجویان بین المللی کانادا

از ۱۵ ژانویه ۲۰۲۲، دانشجویان بین المللی ۱۸ سال و بالاتر تنها در صورتی مجاز به ورود به کشور هستند که به طور کامل با یکی از واکسن های تایید شده توسط Health Canada واکسینه شوند. کودکان زیر ۱۸ سال باید آزمایشات، قرنطینه و سایر شرایط ورود را دنبال کنند.

اقدامات مرزی به روز شده برای مسافران واجد شرایط کاملاً واکسینه شده که وارد کانادا می شونداز ۱ آوریل ۲۰۲۲ در ساعت ۱۲:۰۱ بامداد EDT است. مسافران کاملاً واکسینه شده دیگر نیازی به ارائه نتیجه آزمایش COVID-19 قبل از ورود برای ورود به کانادا از طریق هوا، زمین یا آبی نخواهند داشت. مسافرانی که کاملاً واکسینه شده اند و می خواهند قبل از ۱ آوریل ۲۰۲۲ به کانادا برسند، هنوز باید یک آزمایش معتبر قبل از ورود داشته باشند.
مسافرانی که از هر کشوری به کانادا می‌رسند و واجد شرایط واکسینه کامل هستند، در صورت انتخاب برای آزمایش تصادفی اجباری، ممکن است در بدو ورود نیاز به آزمایش مولکولی COVID-19 داشته باشند. برای جزئیات بیشتر، به انتشار اخبار آژانس بهداشت عمومی کانادا مراجعه کنید.

ورود به کانادا برای دانشجویان بین المللی

از ۱۵ ژانویه ۲۰۲۲، برای اینکه بتوانید به عنوان دانشجوی بین المللی ۱۸ سال و بالاتر وارد کانادا شوید، باید:

• دارای مجوز تحصیلی معتبر
• به طور کامل با واکسن های مورد قبول دولت کانادا واکسینه شوند
• حضور در یک موسسه آموزشی تعیین شده (DLI)

سایر محدودیت ها و معافیت های سفر برای دانشجویان بین المللی را رعایت کنید.
از ۳۰ نوامبر ۲۰۲۱، کانادا فهرست واکسن‌های کووید-۱۹ را که مسافران می‌توانند دریافت کنند تا به عنوان مسافری کاملاً واکسینه شده به کانادا واجد شرایط شوند، گسترش داده است. واکسن های اضافی سینوفارم، سینوواک و کواکسین هستند که با فهرست استفاده اضطراری سازمان بهداشت جهانی مطابقت دارند.

از ۷ سپتامبر ۲۰۲۱، اتباع خارجی کاملاً واکسینه شده واجد شرایط ورود به کانادا برای مقاصد غیر ضروری هستند. برای واجد شرایط بودن، باید به عنوان یک مسافر کاملاً واکسینه شده به کانادا واجد شرایط باشید. مسافران واکسینه شده COVID-19 که وارد کانادا می شوند ممکن است از برخی الزامات قرنطینه و آزمایش فدرال معاف باشند.

همه مسافران همچنان باید بر اساس توصیه هایی که در مرز داده می شود، یک برنامه قرنطینه ارائه دهند و برای قرنطینه آماده باشند.

• قبل از سفر، مطمئن شوید که معیارهای ورود به کانادا را دارید:
• معافیت ها و محدودیت های سفر برای دانشجویان بین المللی
• برای ورود به کانادا از برنامه ArriveCAN استفاده کنید
• چک لیست الزامات پرواز به کانادا
• چک لیست الزامات رانندگی به کانادا

خروج از کانادا به عنوان دانشجوی بین‌المللی

اتباع خارجی که واجد شرایط واکسینه کامل نیستند و به طور دائم در کانادا اقامت ندارند تا ۳۱ آگوست ۲۰۲۲ اجازه خروج از کانادا را خواهند داشت. آنها همچنین باید در زمان سوار شدن به هواپیما مدرک معتبری مبنی بر نتیجه آزمایش کووید-۱۹ ارائه دهند. پس از ۳۱ آگوست ۲۰۲۲، اتباع خارجی برای سوار شدن به هواپیما یا قطار برای خروج از کانادا باید به طور کامل واکسینه شوند.

قوانین جدید در سال ۲۰۲۲ برای مسافران و دانشجوی بین المللی کانادا

• اگر دانشجوی بین‌المللی کانادا هستید که دارای مجوز تحصیلی معتبر هستید یا برای مجوز تحصیل در ۱۸ مارس ۲۰۲۰ یا قبل از آن تأیید شده‌اید، از محدودیت‌های سفر معاف هستید.
• دانشجویان بین‌المللی که در کانادا باقی می‌مانند می‌توانند برای تمدید مجوز تحصیلی خود اقدام کنند و می‌توانند تا زمانی که تمدید درخواست آنها در حال بررسی است به تحصیل و کار ادامه دهند.
• اگر پس از ۱۸ مارس ۲۰۲۰ مجوز تحصیل برای یک دانشجوی بین المللی صادر شده باشد، در حال حاضر اجازه سفر به کانادا را ندارند.
• اگر با هواپیما سفر می کنید، باید تمام الزامات خطوط هوایی را رعایت کنید و قبل از اینکه اجازه سوار شدن به پرواز خود را بگیرید، یک بررسی سلامتی انجام شده توسط خطوط هوایی را بگذرانید. هر فردی که علائم کووید-۱۹ را نشان دهد اجازه ورود هوایی به کانادا را نخواهد داشت.
• وقتی به کانادا می رسید، قبل از خروج از بندر ورودی، وضعیت سلامتی شما را ارزیابی می کنند. هنگام ورود به کانادا باید برنامه ای برای قرنطینه ۱۴ روزه داشته باشید. این اجباری است، حتی اگر علائمی نداشته باشید. اگر برنامه ای ندارید، نباید به کانادا سفر کنید.
• فقط افرادی که خدمات ضروری را ارائه می دهند، به عنوان مثال، رانندگان کامیون که به طور منظم از مرز عبور می کنند تا جریان کالا را حفظ کنند، از شرایط قرنطینه معاف هستند.

سخن پایانی

کانادا در حال گسترش برنامه مهاجرتی خود برای پذیرش تعداد بیشتری از ساکنان دائمی جدید است و این به معنای فرصت های بیشتری برای دانشجویان بین المللی در این کشور است تا پس از فارغ التحصیلی از موسسات آموزش عالی کانادا بمانند. مهاجرت برای رشد اقتصادی کانادا ضروری است. دولت کانادا یادآور می شود،

مهاجرت تقریباً ۱۰۰ درصد از رشد نیروی کار را تشکیل می دهد و با توجه به اینکه ۵ میلیون کانادایی تا پایان این دهه بازنشسته می شوند، نسبت کارگر به بازنشسته تنها به ۳:۱ کاهش می یابد. این نشانه روشنی است که ما نیاز اقتصادی شدیدی به افزایش مهاجرت داریم.»

دولت سال گذشته یک جریان جدید مهاجرت را اعلام کرد که به طور خاص بر دانشجویان و کارگران بین‌المللی با تخصص در بخش‌هایی که در آن شکاف‌های مهارتی در بازار کار وجود دارد، متمرکز بود. مارکو مندیچینو، وزیر مهاجرت، پناهندگان و شهروندی، در اعلام جریان جدید اقامت موقت تا دائم (TR2PR) گفت:

این بیماری همه گیر نور درخشانی را بر مشارکت باورنکردنی تازه واردان تابیده است. این سیاست‌های جدید به افرادی که وضعیت موقتی دارند کمک می‌کند تا آینده خود را در کانادا برنامه‌ریزی کنند، نقشی کلیدی در بهبود اقتصادی ما ایفا کنند و به ما کمک می‌کنند تا بهتر بسازیم. پیام ما به آنها ساده است: وضعیت شما ممکن است موقتی باشد، اما مشارکت شما پایدار است – و ما می خواهیم شما بمانید.

جریان های اصلی مورد استفاده توسط دانشجویان بین المللی برای اقامت دائم کانادا، بیش از نیمی از ساکنان دائمی جدید را تشکیل می دهند.در حال حاضر، مقامات مهاجرت کانادا برخی از فضاهای جریان اکسپرس انتری را کاهش داده اند تا فضایی را در جریان TR2PR آزاد کنند. به طور خاص بر بخش ها و مشاغل خاص متمرکز شده است.

برنامه استانی نامزد، که از طریق آن استان ها می توانند دانشجویان بین المللی را برای مهاجرت دعوت کنند، از ۸۳۵۰۰ فضا در سال ۲۰۲۲ به ۹۳۰۰۰ در سال ۲۰۲۴ افزایش خواهد یافت. برای اطلاع دقیق تر از وضعیت قوانین جدید برای دانشجویان بین‌المللی کانادا می‌توانید با مشاوران موسسه استادی پلن تماس حاصل پیدا کنید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *