شکی نیست که هر متخصص پزشکی مشتاق قبل از شروع سفر آموزشی خود در مورد این سوال تحقیق کرده است.  پس از شنیدن تمام نظرات در مورد حضور پزشکان در تمام طول زندگی خود در مدرسه، زمان آن فرا رسیده بود که حقایق را به درستی مشخص کنید و دریابیم که واقعاً مدت تحصیل پزشکی در کانادا چقدر است.

مدت تحصیل پزشکی در کانادا 

تحصیل پزشکی در کانادا

 دکتر شدن یا کار در حرفه پزشکی طولانی است که نیازمند سالها تمرین و صبر است.  هر دانشجوی پزشکی که می خواهد طبابت کند باید چهار مرحله را طی کند تا یک پزشک مجاز شود.

  پاسخ ساده به “مدت تحصیل پزشکی در کانادا چقدر است؟”

  ده سال است اما این روند کمی پیچیده تر از این پاسخ ساده است.  در حالی که پیاده روی در پارک نیست، دکتر شدن در کانادا مستلزم آن است که دانشجویان کانادایی مدرک کارشناسی خود را با موفقیت به پایان برسانند.  پس از دوره کارشناسی، آنها باید چهار سال دیگر در دانشکده پزشکی شرکت کنند.  مرحله سوم در این دوره، مجوز تکمیل آزمون است تا به محل اقامت خود بروند، آخرین مرحله در روند شدن دکتر.

مراحل پزشک شدن در کانادا 

تحصیل پزشکی در کانادت

  مرحله اول: مدرک لیسانس

  قبل از شروع دانشجویان برای هر دانشکده پزشکی، مدرک دانشگاهی خود را همراه با دوره های پیش پزشکی مورد نیاز، از جمله شیمی، زیست شناسی و تکمیل کننده فیزیک.  این به دانش‌آموزان می‌دهند تا درک کنند از علوم زیستی باید و نظریه و عمل پزشکی را می‌توان انجام داد.

  مرحله دوم: دانشکده های پزشکی کانادا

  مرحله بعدی پذیرش حرفه ای پزشکی در دانشکده پزشکی است.  این یک فرآیند دقیق و پر از چالش های بسیار است.  دانشکده پزشکی چهار ساله است و در اینجا دانشجویان آموزش پزشکی رسمی خود را خواهند کرد.  هر دانشکده پزشکی شرایط متفاوتی دارد، اما اکثر دانشکده های پزشکی از دانشجویان خود می خواهند که MCAT خود را بگذرانند.

  پذیرش در یک دانشکده پزشکی بر اساس نتایج MCAT یکی از الزاماتی است که می توانید حرفه ای را قبل از شروع آن ایجاد کنید یا از بین ببرد.  اما نتایج MCAT شما تنها شرطی نیست که شما را از ورود به دانشکده پزشکی باز می کند.  در موارد بیشتر درخواستان حداقل معدل ۳.۴/۴.۰ داشته باشند و اگر خارج از استان زندگی می کنند، این تعداد فقط افزایش می یابد.  برخی از دانشگاه ها حتی دانشجویان پزشکی خارج از استان را نمی پذیرند و آنهایی که می پذیرند آنها را ملزم به داشتن معدل بالاتر و نمره MCAT نسبت به دانشجویان داخل استانی می کنند.

  این در نتیجه تلاش نیروی متخصص پزشکی است.  این تئوری است که پزشکان در استان به شهروندان کانادایی که در استان زندگی می کنند خدمات می دهند، در مقابل دانشجویان خارج از استان که پس از مدرسه به خانه برمی گردند.  و برای آن دسته از دانشجویان پزشکی که به دلیل رد شدن از دانشکده پزشکی کانادا در گزینه های شغلی خود می نشیند، می تواند در یک دانشکده پزشکی درجه یک کارائیب ثبت نام کنند.

  تنها ۱۷ دانشکده پزشکی در کانادا وجود دارد که رقابت شدیدی را برای کرسی های محدود ایجاد می کند.  در نتیجه این رقابت پویایی، تنها اقلیت کوچکی از دانشجویان پیش‌پزشکی کانادایی در برنامه‌های پذیرش پزشکی می‌شوند.  به نقاط محدود موجود، دانشکده‌های پزشکی در خارج از کشور برای دانشجویان کانادایی که به دنبال حرفه‌ای شدن پزشکی هستند، محبوب‌تر می‌شوند.  دانش‌آموزان کانادایی حتی می‌توانند از کمک هزینه‌های تحصیلی و حمایت از دولت کانادا همراه با بورسیه‌های ارائه شده توسط دانشکده‌های پزشکی خارج از کشور، زمانی که در مدارس عالی کارائیب، مانند دانشگاه‌های آمریکایی آنتیگوا (یا به اختصار AUAMED) در رشته پزشکی تحصیل می‌کنند، ارائه می‌کنند.  .

  آزمون پذیرش کالج پزشکی (MCAT)

  قبل از حضور در دانشکده پزشکی، گذراندن MCAT شما بسیار مهم است.  آزمون MCAT چند گزینه ای است که یک حل مسئله، تفکر انتقادی، نوشتن و دانش علمی علمی دانش آموز را ارزیابی می کند.  نمره شما در این آزمون پذیرش شما در اکثر دانشگاه ها را تعیین می کند.

تحصیل پزشکی در کانادا

  مرحله سوم: آزمون های صدور مجوز

  پس از چهار سال حضور در یک دانشکده پزشکی، گام بعدی این است که برای امتحان مجوز خود آماده شوید.  این معاینه چالش برانگیز به عنوان آزمون ارزیابی شورای پزشکی کانادا (MCCEE) نیز نامیده می شود و مطمئن می شود که شما بالقوه و صحیح برای ورود به حوزه پزشکی را دارید.  گاهی اوقات این یکی از سخت‌ترین امتحانات است که می‌توان انجام داد و به توصیه‌های پزشکان توصیه می‌شود قبل از موعد شروع به مطالعه کنند.  اما این مجوز چالش برانگیز شما را یک قدم به یک پزشک کاملاً دارای مجوز نزدیک تر می کند.

مرحله چهارم: اقامت

 آخرین و آخرین مرحله برای تبدیل شدن به یک پزشک مجاز، تکمیل دوره رزیدنتی شما است.  این روند می تواند تا شش سال طول بکشد.  رزیدنسی برنامه ای است که پزشکان تازه آموزش دیده را تحت نظارت متخصصان بسیار آموزش دیده و با تجربه قرار می دهد.  این فرآیند به پزشکان جدید اجازه می دهد تا با حرفه خود آشنا شوند.

 در اینجا یک پزشک جدید این فرصت را خواهد داشت تا قبل از شروع به طور مستقل، پزشکی داخلی، پزشکی خانواده، جراحی عمومی و موارد دیگر را بررسی کند.بسته به تخصص پزشکی، برنامه رزیدنتی می تواند حدود شش سال طول بکشد.  در حالی که پزشکان خانواده تنها به دو سال آموزش رزیدنتی نیاز دارند.  از سوی دیگر، دوره های رزیدنتی جراحی می تواند سه تا هفت سال طول بکشد.

 ورود به برنامه های MD و پزشک شدن یک مسیر شغلی چالش برانگیز است و ده سال چالش برانگیز طول می کشد تا در دانشکده پزشکی شرکت کنید و سفر پزشکی خود را در کانادا تکمیل کنید.  اما خوشبختانه هیچ محدودیت سنی برای حرفه ای شدن در پزشکی وجود ندارد. 

سخن پایانی 

در لین مقاله شما عزیزان را با مراحل تحصیل پزشکی در کانادا  آشنا کردیم. همانطور که می‌دانید رشته پزشکی یکی از طولانی ترین رشته های جهان برای تحصیل است. به دلیل مسئولیت زیادی که این زشته دارد، معمولا تمامی کشور ها برای تحصیلات برنامه های سختگیرانه و جدی دارند. برای اطلاع دقیق تر از شرایط و مراحل تحصیل پزشکی در کانادا با مشاوران استادی پلن تماس بگیرید. 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *