هزینه درخواست ویزای تحصیلی در کانادا بر اساس شرایط دانشجو متغیر است. همانطور که می‌دانید، کانادا یکی از محبوب ترین مقاصد جهان برای دانشجویان بین المللی است که تجربیات و فرصت های متنوعی را در کشوری که به خاطر وسعت وسیع، شهرهای چندفرهنگی و زیبایی های طبیعی اش شناخته شده است، ارائه می دهد. اگر می‌خواهید در کانادا تحصیل کنید، خبر خوب این است که هزینه‌های تحصیل معمولاً نسبت به سایر مقاصد اصلی انگلیسی (ایالات متحده، بریتانیا و استرالیا) ارزان‌تر است، اگرچه هنوز در مقایسه با سایر کشورها بسیار بالا است.

شورای وزیران آموزش و پرورش کانادا (CMEC) یک ابزار آنلاین مفید ارائه می دهد که به دانشجویان بین المللی آینده نگر اجازه می دهد تا به سرعت هزینه های تحصیل در دانشگاه های مختلف در کانادا را محاسبه کنند و همچنین راهنمایی در مورد مدارک مورد نیاز برای درخواست ارائه دهند.

هزینه تحصیل و درخواست ویزای تحصیلی در کانادا

 

هزینه ویزای تحصیلی کانادا دانشگاه‌های کانادا هزینه‌های خود را تعیین می‌کنند و این هزینه‌ها بسته به عوامل مختلفی متفاوت است: اینکه در چه برنامه‌ای تحصیل می‌کنید، دانشجوی بین‌المللی یا داخلی، و اینکه آیا در مقطع کارشناسی یا کارشناسی ارشد تحصیل می‌کنید. طبق آخرین گزارش آمار کانادا، هزینه های تحصیل در کانادا برای دانشجویان داخلی در مقطع کارشناسی به طور متوسط ۵.۳ درصد کاهش یافته و در سال ۲۰۱۹/۲۰۲۰ برای دانشجویان بین المللی ۷.۶ درصد افزایش یافته است.

اگر یک شهروند کانادایی هستید که در کانادا تحصیل می کنید، می توانید انتظار داشته باشید که به طور متوسط سالانه ۶۴۶۳ دلار CA برای مدرک کارشناسی و ۷۰۵۶ دلار CA در سال برای مدرک تحصیلات تکمیلی بپردازید.

هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی در کانادا

طبق آمار کانادا، متوسط شهریه برای دانشجویان بین المللی در مقطع کارشناسی در سال ۲۰۱۹/۲۰۲۹۷۱۴ CA (~ 22500 دلار آمریکا) در سال است. دوره‌های علوم انسانی معمولاً ارزان‌تر هستند (متوسط ۵۵۴۲ دلار)، در حالی که موضوعاتی مانند مهندسی و پزشکی جزو رشته‌های گران‌تر هستند (میانگین ۲۱۷۱۷ دلار CA (~ 16446 دلار آمریکا) برای دندانپزشکی و ۱۴۱۶۲ دلار (~ ۱۰۷۲۴ دلار آمریکا) برای پزشکی. دوره های مدیریت پایین تر از میانگین ملی هستند و ۶۸۲۷ دلار CA (~ 5170 دلار آمریکا) در سال است.

هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در کانادا

اگر می خواهید در مقطع کارشناسی ارشد تحصیل کنید، شهریه ها به طور کلی کمتر است و باز هم بسته به برنامه شما متفاوت است. آمار کانادا متوسط شهریه تحصیلات تکمیلی برای دانشجویان بین المللی را ۱۷۷۴۴ دلار کانادا در سال ۲۰۱۹/۲۰، که تقریباً ۱۳۴۳۷ دلار آمریکا است، قرار می دهد. نسبت به سال قبل چهار درصد افزایش داشته است.

همانطور که در سرتاسر جهان اتفاق می افتد، برنامه های MBA اجرایی عموماً گران ترین هستند، به طور متوسط حدود ۵۶,۳۲۸ دلار CA (~ 42,657 دلار آمریکا)، در حالی که MBA های معمولی به طور متوسط ۲۷,۳۹۷ دلار CA (~ 20,747 دلار آمریکا) هزینه دارند. (شما می توانید اطلاعات بیشتر در مورد تحصیل MBA در کانادا را در اینجا بخوانید)

تمکن مالی برای هزینه ویزای تحصیلی کانادا

برای تحصیل در هر مقطعی، باید تمکن مالی خود را برای پرداخت هزینهٔ تحصیل و اقامت ثابت کنید.

برای دوره‌های کمتر از یک سال ارائه مدرک تمکن مالی برای پوشش هزینه‌های طول دوره کافی‌ است.
برای دوره‌های بیشتر از یک سال ارائه مدرک تمکن مالی برای پوشش هزینه‌های یک سال نخست دوره ضروری است.
هزینه زندگی برای یک دانشجوی خارجی در کانادا، سالانه برای مقطع کارشناسی ۱۲تا ۴۵۰۰۰ دلا کانادا، برای تحصیلات تکمیلی ۸۰۰۰ تا ۴۲۰۰۰ دلار کانادا و ماهانه ۱۰۰۰ تا ۱۲۰۰۰ دلار کانادا تخمین زده می‌شود.

 

هزینه ویزای تحصیلی کانادا

در تخمین هزینهٔ درخواست ویزای تحصیلی کانادا همراه با هزینه‌های جنبی باید موارد زیر را درنظر بگیرید:

• هزینه درخواست ویزای تحصیلی: هزینه درخواست اجازه نامه تحصیلی و یا ویزای تحصیلی برای هر متقاضی ۳۰۰ دلار کانادا است. این مبلغ برای تمدید مدت اقامت تحصیلی ۵۰۰ دلار (۲۰۰ دلار برای حفظ وضعیت تحصیلی و ۳۰۰ دلار برای صدور ویزای جدید) کاناداست.
۱. هزینه ارائه مشخصات هویتی (بیومتریک):هزینه بیومتریک هر نفر ۸۵ دلار کاناداست. باتوجه به اینکه اکنون مراکز دریافت بیومتریک در ایران فعال نیستند، هزینهٔ سفر به این دفاتر در کشورهای همسایه را نیز باید در نظر بگیرید. برای جلوگیری از اتلاف هزینه مطمئن شوید که ارائهٔ تست بیومتریک برای شما ضروری ا‌ست. هم‌اکنون برای ایرانیانی که طی ۱۰ سال گذشته تست بیومتریک را ارائه نکرده‌اند و دارندهٔ گرین‌کارت آمریکا نیستند، ارائه بیومتریک الزامی است.
۲. هزینه درخواست پذیرش (Application Fee) از مؤسسات آموزشی معتبر:هزینهٔ درخواست پذیرش بسته به مرکز آموزشی و ملیت‌ متقاضی متفاوت است. در این مورد باید از مؤسسهٔ مربوطه کسب اطلاعات بکنید.
۳. هزینه بیمه:خرید بیمهٔ سلامت در طول دورهٔ تحصیل در کانادا اجباری و هزینهٔ آن حدود ۳ تا ۹ هزار دلار کانادا در سال است.
۴. هزینه معاینه پزشکی: اگر طول دورهٔ آموزشی بیش از ۶ ماه باشد، ممکن است بسته به‌اینکه طی یک سالِ پیش از ورود به کانادا در چه کشورهایی بوده‌اید، نیاز به معاینهٔ پزشکی داشته باشید. اگر طی این یک سال از ایران خارج نشده‌اید، نیازی به معاینهٔ پزشکی نخواهید داشت. هزینهٔ معاینه پزشکی شامل هزینه‌های رایج ویزیت پزشک و انجام آزمایش‌های مربوطه است.

هزینه زندگی در کانادا

هزینه درخواست ویزای تحصیلی کانادا

اگرچه شرایط ویزای دانشجویی کانادا می گوید که شما باید حداقل ۱۰۰۰۰ دلار کانادا (۷۵۷۰ دلار آمریکا) (یا ۱۱۰۰۰ دلار کانادا / ~ ۸۳۰۰ دلار آمریکا در صورت تحصیل در کبک) علاوه بر هزینه های تحصیل خود داشته باشید، احتمالاً به بودجه بیشتری نیاز دارید. هزینه های زندگی شما هزینه های زندگی شما بسته به موقعیت مکانی و عادات مخارج شما به طور قابل توجهی متفاوت خواهد بود، شهرهای بزرگ معمولاً گران تر هستند. بر اساس نظرسنجی مرسر هزینه زندگی در سال ۲۰۱۹، تورنتو گران ترین شهر کانادا برای زندگی بوده و پس از آن ونکوور قرار دارد. با اجاره به خصوص بالا در هر دو شهر.

سه نوع اصلی خوابگاه دانشجویی (خانه، خوابگاه دانشگاه و خوابگاه خصوصی) به طور قابل توجهی از نظر هزینه متفاوت است، به طوری که دانشجویان سالانه حدود ۳۰۰۰ تا ۷۵۰۰ دلار کانادا (۲۲۷۱ تا ۵۶۸۰ دلار آمریکا) برای اقامت در محوطه دانشگاه پرداخت می کنند. محل اقامت مشترک خصوصی می تواند حدود ۸۴۰۰ دلار کانادا (~ ۶۳۶۱ دلار آمریکا) در سال به اضافه صورتحساب هزینه داشته باشد. خوابگاه دانشگاه اغلب ارزان‌تر است، برخی از دانشگاه‌ها برنامه‌های غذایی ارائه می‌دهند تا به شما امکان می‌دهند از مراکز غذایی دانشگاه غذا بخرید.

هزینه درخواست ویزای تحصیلی کانادا

برای تحصیل در کانادا، باید مجوز تحصیل کانادا را دریافت کنید که به عنوان ویزای دانشجویی در طول مدت اقامت شما عمل می کند. اگر دوره یا برنامه شما شش ماه یا کمتر طول بکشد، نیازی به مجوز تحصیل کانادا ندارید. درخواست برای مجوز تحصیل ۱۵۰ دلار کانادا (~ ۱۱۴ دلار آمریکا) هزینه دارد. برای مطالعه بیشتر در مورد نحوه دریافت ویزای تحصیلی کانادا اینجا را کلیک کنید.

هزینه های درخواست برای دانشگاه های کانادا بسته به دانشگاه و کشور مبدا شما متفاوت است. به عنوان مثال، دانشگاه بریتیش کلمبیا از دانشجویان کانادایی در مقطع کارشناسی ۷۰.۵۰ دلار کانادا (~۵۳.۴۰ دلار آمریکا) و دانشجویان بین المللی ۱۱۸.۵۰ دلار کانادا (~۸۹.۷۰ دلار آمریکا) هزینه می گیرد. اگر دانشجوی بین المللی از یک کشور در حال توسعه هستید، ممکن است بتوانید از این هزینه معاف شوید.

کمک مالی برای تحصیل در کانادا

بورسیه ها، کمک هزینه ها و بورسیه ها برای دانشجویان بین المللی که مایل به تحصیل در کانادا هستند، در هر دو سطح کارشناسی و کارشناسی ارشد در دسترس است. اینها شامل بورسیه های تحصیلی خاص برای پیشرفت های ورزشی و تحصیلی و بورسیه های تحصیلی خاص است.

بسیاری از دانشگاه‌های کانادا بورسیه تحصیلی خود را ارائه می‌دهند، بنابراین ممکن است بتوانید برای بورسیه تحصیلی که منحصراً توسط دانشگاهی که قصد تحصیل در آن را دارید، درخواست دهید. در همه موارد، مهم است که در اسرع وقت درخواست کنید زیرا بودجه بورس تحصیلی محدود و بسیار رقابتی است. همچنین به متقاضیان بین المللی توصیه می شود فرصت های بورسیه تحصیلی در خارج از کشور را که توسط سازمان های کشورشان ارائه می شود، تحقیق کنند.

سخن‌پایانی

در این مقاله شما عزیزان را با هزینه درخواست ویزای تحصیلی کانادا آشنا کردیم. جهت اطلاع دقیق تر از وضعیت دریافت این ویزای تحصیلی با مشاوران استادی پلن تماس حاصل کنید.

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *