ویزای هلند و انواع آن کدام است؟

هلند از جمله کشور های زیبا و خاص جهان است که به علت شرایط خوب تحصیلی، اقتصادی، جاذبه های گردشگری و … افراد زیادی به این کشور سفر می‌کنند. ویزای هلند که همان اجازه نامه ورود افراد غیر هلندی به این کشور است انواع مختلفی دارد که در این میاره قصد داریم تا برای شما عزیزان آنها را توضیح دهیم.

 

انواع ویزای هلند کدام است؟

 

ویزا هلند  با توجه به اهداف و مدت زمان اقامت در این کشور به دسته بندی های خاصی تقسیم بندی می‌شوند. این ویزا ها شرایط خاصی برای دریافت دارند و هرکدام به قشر خاصی تعلق می‌گیرد.

 

ویزای توریستی هلند:

 

ویزای توریستی هلند به منظور سفر و گردش به این کشور صادر می شود. این نوع ویزا به دو صورت است که در ادامه به آن خواهیم پرداخت:
• ویزای کوتاه مدت از نوع یک بار ورود یا single (شینگن) که تنها می توانید به وسیله آن یکبار به حوزه شینگن ورود نمایید و به صورت پیوسته به مدت ۹۰ روز اجازه اقامت خواهید داشت
• ویزای کوتاه مدت  از نوع چند بار ورود یا MULTIPLE (مولتی) که چند بار می توانید به کشور هلند و یا محدوده شینگن در بازه زمانی ۶ ماه سفر نمایید.

 

ویزای ترانزیت هلند :

 

ویزای ترانزیت هلند
 

 

ویزای ترانزیت فرودگاهی به شما این امکان را می دهد که هواپیما را در فرودگاه هلند برای سفر بعدی به مقصدی خارج از منطقه شینگن تغییر دهید. ویزا (که به آن ویزای A نیز گفته می شود) به شما اجازه ورود به هلند یا سایر کشورهای شینگن را نمی دهد. این بدان معنی است که شما نمی توانید فرودگاه و منطقه بین المللی فرودگاه را ترک کنید.

ویزای دیدار خانواده و دوستان :

 

افرادی که تمایل به دیدار دوستان و خانواده خود در کشور هلند را دارند می توانند برای اخذ این نوع از ویزا هلند اقدام نمایند که از جمله مدارک مورد نیاز جهت ارائه، می توان دعوتنامه را نام برد.

ویزای فرش نارنجی هلند:

 

ویزای فرش نارنجی برای افرادی مناسب است که به علت مناسبات کاری خود مجبور به سفر هلند به شکل پیوسته هستند. در این سفر ها نیاز به ویزای شینگن هلند دارد. این افراد که در شرکت های معتبر کار می‌کنند می‌توانند درخواست ویزای فرش نارنجی هلند را بدهند. متقاضیانی که تمایل به اخذ این نوع از ویزا هلند دارند، با ارائه کلیه اسناد و مدارک مرتبط با سفرهای کاری و مناسبات کاری با کشور هلند، می توانند آفیسر سفارت این کشور را برای دریافت این نوع از ویزا هلند متقاعد سازند.

 

ویزای تجاری هلند:

 

این ویزا برای افرادی مناسب می‌باشد که هدف آنها از اقامت در هلند سک فعالیت گسترده تجاری و اقتصادی است. ویزای تجاری هلند به منظور اقامت افراد در برگزاری نمایشگاه، کنفرانس، دوره های آموزشی، کنسرت و … تنها در صورتی برای متقاضیان صادر خواهد شد که هیچ مبلغی به عنوان حقوق و دستمزد از نهاد ها و ارگان های دولتی کشور هلند دریافت ننماید. توجه داشته باشید که این ویزا با ویزای کاری هلند تفاوت زیادی دارد. درصورتی که افراد در هلند به دنبال کار باشند باید درخواست ویزای کاری به هلند را بدهند.

 

ویزای کاری هلند

 

 

ویزای کاری هلند یکی از انواع ویزا هلند است که برای متقاضیانی مناسب می باشد که خواهان کار در این کشور هستند. این ویزا شرایط خاص خود را دارد و به افرادی تعلق خواهد گرفت که واجد آن شرایط باشد. هلند و دیگر کشور ها هر ساله شغل های مورد نظر خود را در سایت های رسمی اهلام کرده و از متقاضیان کشور های دیگر تقاضا می‌کنند تا در صورت داشتن تخصص کافی در این شغل ها برای کار به هلند بیاید. اقامت کاری در هلند بسته به نوع شغل مدت های مختلفی دارد.

 

ویزای منطقه کارائیب

 

بعضی از مناطق هلند به دریای کارائیب مربوط است که اگر می خواهید از آروبا، کوراسائو، سنت مارتن یا سایر بخش های کارائیب پادشاهی دیدن کنید، ممکن است به ویزای کارائیب نیاز داشته باشید. به عبارت دیگر کشور هلند دارای چندین جزیره در دریای کارائیب است که متقاضیان به جهت ورود به خاک آنها نیاز به اخذ ویزا هلند  دارند. ویزای کارائیب در دو نوع بلند مدت و کوتاه مدت است که نوع بلند مدت آن ۹۰ روز و کوتاه مدت آن ۶ ماه می باشد.

 

ویزای تحصیلی هلند :

 

افرادی که تمایل تحصیل در کشور هلند را دارند باید ویزای تحصیلی آن را دریافت کنند. مدت زمان ویزای تحصیلی هلند بسته به رشته فرد بین ۴ تا ۶ سال است. البته توجه کنید که مقطع تحصیلی افراد نیز در مدت زمان اعتبار این ویزا تاثیر گذار خواهد بود. تحصیل در هلند در مقطع کارشناسی ۳ الی ۴ سال، در مقطع کارشناسی ارشد ۱ الی ۲ سال و تحصیل در هلند در مقطع دکترا ۲ الی ۴ سال زمان خواهد برد.

سیستم آموزشی هلند در مقاطع تحصیلی به سه دسته اصل تقسیم بندی می‌شود که عبارت اند از:

HAVO : طول مدت تحصیل ۵ سال در دانشگاه ها
VMBO : طول مدت تحصیل ۴ سال در کالج ها
VWO : طول مدت تحصیل ۶ سال می باشد که این تحصیلات عموماً در دانشگاههای علوم و تحقیقات صورت می گیرد. برای ویزای تحصیلی و ویزای تجاری ، ویزای کاری نمره زبان بسیار مهم است و باید فرد دارای ایلتس ۶ باشد.

 

ویزای بلند مدت هلند:

 

افرادی که خواهان اقامت بلند مدت در هلند هستند و نیاز به اقامت بالای ۹۰ هستند باید اقدام به درخواست ویزای بلند مدت MVV کنند. متقاضیانی که خواهان این ویزا هستند باید دارای تمکن مالی خوب باشند. از جمله امتیازاتی که با ویزا هلند از نوع MVV دریافت می نمایید امکان ورود به عنوان یک فرد ساکن هلند و نه به عنوان توریست می باشد.

 

سخن پایانی

هر کشور ویزای های مخصوص به خود را دارند. ویزا هلند بسته به نوعی که دارد متفاوت است. این ویزا ها با نام های توریستی، کاری، بلند مدت، کوتاه مدت، تجاری، و … هستند. برای اطلاع بیشتر از شرایط و نحوه دریافت هر کدام از این ویزا ها می‌توانند با مشاوران استادی پلن تماس حاصل فرمایید. این مشاوران چندین سال سابقه کاری در این زمینه دارند و می‌توانند شما را در تمامی مراحل یاری کنند.

 
 
۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *