کانادا یکی از محبوب ترین کشورها برای دانشجویان بین المللی است. حدود ۶۷۰۰۰ خارجی از ۱۶۷ کشور در ۹۶ دانشگاه کانادا – و صدها کالج نیز ثبت نام کرده اند.در حالی که سیستم آموزشی کانادا برای دانشجویان بین المللی بیش از حد آزاد است، پذیرش محدود به برنامه های دکترای پزشکی است. تعداد زیادی از دانشکده‌های پزشکی خارجی‌ها را نمی‌پذیرند، و در صورت پذیرش، اسلات‌های موجود فقط تعداد انگشت شماری هستند.با وجود این چالش، تحصیل پزشکی در کانادا به عنوان یک دانشجوی بین المللی واقعا امکان پذیر است.

برنامه های پزشکی در کانادا به چه زبانی تدریس می شود؟

پزشکی در کانادا

برنامه های پزشکی کانادا به دو زبان انگلیسی و/یا فرانسوی ارائه می شود. دانشگاه های فرانسوی زبان مانند دانشگاه مونترال و دانشگاه شربروک برنامه های درسی پزشکی خود را به زبان فرانسوی دارند. اکثر دانشگاه های دیگر به زبان انگلیسی به دانشجویان خود آموزش می دهند. بنابراین، شما می توانید پزشکی در کانادا را به زبان فرانسوی یا انگلیسی تحصیل کنید.

یک استثنای خاص دانشگاه مک گیل است که یک برنامه درسی انگلیسی را در محوطه دانشگاه مونترال خود و یک برنامه درسی فرانسوی را در شعبه Outaouais خود ارائه می دهد.

آیا می توانید به عنوان یک دانشجوی بین المللی در کانادا در رشته پزشکی تحصیل کنید؟

آره. با این حال، فقط تعداد معدودی از دانشکده های پزشکی وجود دارد که دانشجویان بین المللی را می پذیرند. این شامل:
دانشگاه دالاهو
دانشگاه لاوال
دانشگاه مک گیل
دانشگاه مک مستر
دانشگاه مموریال نیوفاندلند
دانشگاه کوئینز
دانشگاه مونترال
دانشگاه شربروک
دانشگاه تورنتو
این دانشگاه ها دارای اسلات های محدودی برای متقاضیان خارجی هستند که ظرفیت پذیرش محدود به ۲ برای مک گیل و ۱ برای مک مستر است. در برخی موارد، این صندلی‌ها معمولاً قراردادی هستند که توسط یک مدرسه با توافق با یک دولت خارجی خاص ارائه می‌شود.

پذیرش محدود به این دلیل است که اکثر مدارس توسط دولت های استانی تمویل می شوند. به این ترتیب، آنها ابتدا ساکنان خود را در اولویت قرار می دهند و در درجه دوم سایر کانادایی ها.

 شرایط تحصیل پزشکی در کانادا چیست؟

پزشکی در کانادا متقاضیان خارجی باید مدرک لیسانس خود را معادل یک دوره چهار ساله در کانادا داشته باشند. معدل نیز در نظر گرفته می شود و دانشگاه تورنتو برای متقاضیان به نمره ۳.۶ نیاز دارد.

در حالی که مدرک لیسانس یک الزام کامل برای تحصیل پزشکی در کانادا است، فرآیند درخواست را می توان در طول سال سوم تحصیل در مقطع کارشناسی دانشجو آغاز کرد
دوره های پیش نیاز، شامل دو دوره معادل کامل (FCE) در علوم زیستی و یک FCE در علوم اجتماعی، توسط برخی از مدارس مانند دانشگاه تورنتو مورد نیاز است.

دانشکده های پزشکی کانادا نیز برای پذیرش به نتایج آزمون پذیرش کالج پزشکی نگاه می کنند. نمرات ترجیحی بسته به مدرسه متفاوت است، دانشگاه مک مستر به ۱۲۳ و دانشگاه تورنتو به ۱۲۴-۱۲۵ نیاز دارند.

در مدارسی مانند دانشگاه مک مستر، متقاضیان باید الزامات خود را از طریق خدمات درخواست دانشکده پزشکی انتاریو (OMSAS) تکمیل کنند.

دانشجویان بین‌المللی همچنین باید با ارائه نمرات قبولی در آزمون‌های آیلتس، تافل، CAEL یا MELAB مدرکی دال بر مهارت انگلیسی نشان دهند.

یکی دیگر از شرایط خاص برای متقاضیان خارجی، اقامت دائم یا شهروندی کانادا است. در حالی که کانادا ویزای دانشجویی صادر می کند، این به دانشجویان پزشکی اعطا نمی شود.

چند دانشکده پزشکی در کشور کانادا وجود دارد؟

۱۷ دانشکده پزشکی در کانادا وجود دارد. هر کدام ۱ در ساسکاچوان، نوا اسکوشیا، نیوفاندلند و لابرادور، مانیتوبا، و بریتیش کلمبیا وجود دارد. ۲ در آلبرتا، ۴ در کبک و ۶ در انتاریو وجود دارد.

برنامه درسی پزشکی در این کشور چه اجزایی دارد؟

پزشکی در کانادا

در مقایسه با سایر کشورها، کانادا مدرک لیسانس پزشکی/لیسانس جراحی ارائه نمی دهد. همه دانشجویان برای ورود به دانشکده پزشکی باید یک برنامه لیسانس ۳ یا ۴ ساله را به پایان برسانند. با این حال، برخی از مدارس ممکن است دانش‌آموزانی را بپذیرند که یک برنامه ۲ ساله (۶۰ ساعت اعتبار) را تکمیل کرده‌اند.
دانشکده های پزشکی کانادا چقدر دشوار است؟

با توجه به نرخ پایین پذیرش رایج، ورود به یک دانشکده پزشکی کانادا در حال حاضر دشوار است. حتی با داشتن نمره معدل بالا و MCAT، هیچ اطمینانی وجود ندارد که بتوانید وارد مدرسه انتخابی خود شوید. این رقابت در نرخ پذیرش مدارس کانادا مشاهده می شود – ۱۰٪.

بسیاری از پزشکان کانادایی معاینه صلاحیتی شورای پزشکی کانادا (MCCQE) را یکی دیگر از موانع بزرگ می دانند. این آزمون که در سال آخر دانشکده پزشکی انجام می‌شود، به خدمات تطبیق رزیدنت کانادا کمک می‌کند تا دانش‌آموز را به یک برنامه آموزشی که پس از فارغ‌التحصیلی می‌تواند دنبال کند، اختصاص دهد.

سخن پایانی

شرایط تحصیل در پزشکی را در این مقاله برای شما عزیزان بیان داشتیم. همانطور که ذکر شد پزشکی در ایندمشور معیار ها خاص خود را دارد و به دلیل بهترین برنامه های آموزشی مدرک آن در سراسر دنیا اززشمند است. برای اطلاع بیشتر می‌توانند با مشاوران study plan تماس حاصل فرمایید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *