کارآفرینی در هلند

 

 

بسیاری از افراد دوست دارند رئیس و آقای خود باشند! اگر شما هم جزو از این افراد هستید، کارآفرینی در هلند می تواند بهترین گزینه برایتان باشد. شرایط فوق العاده این کشور برای راه اندازی استارت آپ های فعال، آینده شما را دگرگون می کند. سالانه از سراسر جهان افراد زیادی تصمیم به شروع کسب و کار در هلند می کنند. در ادامه با ما همراه باشید تا درباره این مطلب اطلاعات به روز و کاملی در اختیارتان قرار دهیم.

 

 

 

 

راه اندازی کسب و کار در هلند

 

برای راه اندازی یک شرکت در هلند، مراحل اداری مشخصی را باید طی کنید. چگونه شرکتی را در این کشور افتتاح می کنید؟ چگونه می توانید شرکت خود را در اتاق بازرگانی هلند (kamer van koophandel) ثبت کنید؟ چه نوع مالیات های تجاری باید بپزدازید؟ پاسخ همه سوالات شما پیش ماست. در ادامه با ما همراه باشید تا شرایط کارآفرینی در هلند را با هم بررسی کنیم.

 

 

 

 

  1. دریافت مجوز اقامت و کار در هلند 

 

برای این که بتوانید یک کسب و کار پویا و پرسود در هلند راه اندازی کنید، ابتدا باید به فکر اخذ اقامت باشید. تمامی افرادی که اهل هلند نیستند، باید برای شروع کارآفرینی مجوز اقامت (MVV) و در برخی از موارد مجوز کار (TWV) دریافت درخواست دهند.

 

 

اجازه اقامت برای خود اشتغالی در هلند 

 

برای شروع کارآفرینی در هلند می توانید به عنوان یک فرد خود اشتغال برای دریافت اجازه اقامت اقدام کنید. برای دریافت این نوع اقامت باید یک سری شرایط را دارا باشید. با داشتن هر کدام از شرایط مشخص شده امتیاز کسب می کنید. اصطلاحا دریافت این نوع اقامت بر اساس سیستم امتیاز دهی صورت می گیرد. مهمترین شرایط این درخواست این است که شرکت شما در راستای منافع اساسی کشور هلند فعالیت داشته باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر از فرد واجد شرایط دریافت اقامت خود اشتغالی، می توانید با مشاورین مجموعه مستادی پلن تماس حاصل نمایید.

 

 

 

راه اندازی کسب و کار در هلند
راه اندازی کسب و کار در هلند

 

 

 

 

ویزای استارتاپ برای کارآفرینان در هلند 

 

از سال ۲۰۱۵ تا به حال، این کشور برای کارآفرینی در هلند ویزای خاصی را در نظر گرفته است. ویازی استارت آپ برای راه اندازی یک استارتاپ یا کسب و کار یک سال به افراد خارجی فرصت می دهد. شما به عنوان یک کارآفرین بین المللی می توانید از این ویزا استفاده کرده و برای مدت یک سال در هلند اقامت داشته باشید. بعد از گذشت این زمان، می توانید در هلند برای اخذ اقامت دائم اقدام کنید.

 

 

۲. مشخص کردن اشکال حقوقی کسب و کار

 

هنگامی که از بابت اقامت و اجازه کار در این کشور خیالتان راحت شد، باید به فکر کارهای اولیه شروع کارآفرینی در هلند باشید. اولین گام این است که ساختار حقوقی کسب و کار خود را مشخص کنید. توجه کنید که برای کارتان باید ساختار و شکل مناسبی انتخاب کنید. زیرا این مورد تعهدات مالیاتی و مسئولیت های شما در قبال بدهی های تجاری را تعیین می کند. این کار در ابتدا برای افراد سخت و پیچیده به نظر می آید. اگر می خواهید در این زمینه با مشکل مواجه نشوید، روی تجربه مشاورین مجموعه استادی پلن حساب کنید! مشاورین استادی پلن با داشتن سال ها تجربه در زمنیه مهاجرت کاری و تحصیلی به هلند می توانند بهترین راهنمایان شما باشند.

برای مطالعه بیشتر شرایط مشاغل در هلند کلیک نمایید. 

 

اشکال حقوقی مشاغل هلندی

 

در اینجا یک نمای کلی از تمام اشکال حقوقی کسب و کار ها در هلند را آورده ایم:

 

 

ساختارهای تجاری غیرشرکتی (Rechtvormen zonder Rechtspersoonlijkheid)

 

اگر کسب و کار شما جزو این ساختار باشد، هیچ قانونی برای بدهی های شما مشخص نشده. در این مشاغل کارآفرینان مسئول بدهی های تجاری خود هستند. یعنی باید با توجه به دارایی های خصوصیشان، بدهی خود را بپردازند. در این دسته کسب و کار ها دولت حمایتی از شما و دارایی شما در مقابل بدهی هایتان نمی کند.

 

  • تجارت یا کسب و کار یک نفره (Eenmanszaak)
  • مشارکت عمومی  (Vennootschap onder firma (VOF))
  • مشارکت تجاری / حرفه ای(Maatschap)
  • مشارکت محدود Commanditaire vennootschap (CV)

 

ساختارهای تجاری شرکت های سهامی (Rechtvormen met rechtspersoonlijkheid)

 

در ساختار های حقوقی گنجانده شده، کشور هلند از شما، تجارت شما و دارایی تان در برابر بدهی ها و مشکلات مالی حمایت می کند. این دسته مشاغل در اشکال زیر تقسیم بندی می شوند.

 

  1. شرکت سهامی خاص (با مسئولیت محدود یا شرکت ثبت شده) (Besloten vennootschap (BV))
  2. شرکت سهامی عام ( Naamloze vennootschap (NV))
  3. تعاونی ها و انجمن های بیمه متقابل (Coöperatie en onderlinge waarborgmaatschappij)
  4.  شرکت های مسئول ارائه خدمات و محصولات ( Stichting)
  5. انجمن های صنفی و تجمعی (Vereniging)

برخی از ساختار های قانونی برای انواع خاصی از مشاغل مناسب تر هستند. به عنوان مثال، فریلنسرها و صاحبان مشاغل کوچک معمولا ساختار eenmanzaak را انتخاب می کنند. اما کسب و کار های بزرگتر معمولا زیر مجموعه اشکال BV می شوند. اگر برای شروع کارآفرینی در هلند می خواهید به عنوان یک دندانپزشک یک کلینیک را اداره کنید، شاید بهترین گزینه برای شما maatschap باشد. یا اگر یک NGO را اداره می کنید، می توانید ساختار حقوقی Stichting را برگزینید. توجه داشته باشید که حتما برای انتخاب شکل حقوقی کسب و کار خود دقت کافی و بررسی های لازم را انجام دهید.

 

 

 

۳.  ثبت کسب و کار در KvK (اتاق بازرگانی هلند)

 

پس از انتخاب شکل حقوقی کسب و کار خود، باید آن را در اتاق بازرگانی هلند KvK (Kamer van Koophandel) ثبت کنید. این ثبت نام باید از یک هفته قبل از شروع کار تا حداکثر یک هفته پس از آن انجام شود. برای ثبت کسب و کار باید به شهرداری محل زندگیتان در هلند مراجعه کنید. برای این ثبت نام، شما باید نام تجاری کسب و کار خود را انتخاب کنید. همچنین بخشی از فعالیت های تجاری خود را شرح دهید. علاوه بر این، یک سری فرم مربوط به ثبت نام به شما داده می شود که باید آن ها را با دقت پر کنید.

۴. ثبت کسب و کار در اداره مالیات هلند

 

شما همچنین باید کار خود را در اداره مالیات هلند (Belastingdienst) ثبت کنید. اگر خیلی زود و سریع برای این کار اقدام کنید می توانید کسر مالیات بر ارزش افزوده را از این اداره مطالبه کنید. جالب است بدانید که بسیاری از کسب و کار های جدید می توانند میزان پرداخت مالیت در سال های اول کار خود را تا حد زیادی کاهش دهند. برای کسب اطلاعات دقیق تر و بیشتر از این کونه معافیت های مالیاتی در هلند، می توانید با مشاورین مجموعه استادی پلن تماس حاصل نمایید.

 

 

کارآفرینی مشاغل حساس در هلند

 

در کشور هلند تعدادی از مشاغل در زمینه های پزشکی، علم و حقوقی تحت نظارت ویژه ای هستند. این بدان معناست که برای راه‌اندازی کسب‌ و کار در این بخش‌ها، باید مدرک معتبری داشته باشید اگر در کشوری به غیر از هلند تحصیل کرده باشید، باید برای کار در این زمینه ها مجوز تمرین بگیرید. برای کسب اطلاعات بیشتر از این گونه مشاغل با مشاورین مجموعه استادی پلن تماس حاصل فرمایید.

 

 

 

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *