کشور هلند از جمله کشور های قوی در زمینه آموزشی بوده و توانسته در سال ۲۰۲۲ دانشگاه های خود را در رنکینگ جهانی به رتبه بالایی برساند. قبولی در دانشگاه های هلند آرزو تر دانشجو بین المللی است. به همین دلیل در این مقاله قصد داریم تا شما عزیزان را با ۱۰ دانشگاه برتر هلند آشنا مرده تا بتوانید اطلاعات دقیقی از آن را داشته باشید. با همراه باشید.

دانشگاه و مرکز تحقیقات واگنینگن یکی از ۱۰ دانشگاه برتر هلند

دانشگاه واگنینگن هلند
دانشگاه واگنینگن هلند

یکی از ۱۰ دانشگاه برتر هلند، دانشگاه واگنینگن است که یک دانشگاه تحقیقاتی دولتی است که در زمینه زندگی و علوم اجتماعی تخصص دارد. دانشگاه و تحقیقات واگنینگن در ۱۵ سال گذشته بهترین دانشگاه هلند بوده است و در علوم کشاورزی، علوم گیاهی، علوم غذایی و محیط زیست و اکولوژی پیشرو در سراسر جهان است. Wageningen UR تحقیقات میدانی را در بیش از ده موسسه در زمینه ایمنی مواد غذایی، دام، کشاورزی لبنیات، تجزیه و تحلیل اقتصادی و غیره انجام می دهد. آنها با دولت، سازمان های غیرانتفاعی و موسسات بین المللی همکاری می کنند.

دانشگاه آمستردام یکی از ۱۰ دانشگاه برتر هلند

یکی از ۱۰ دانشگاه برتر هلند ، دانشگاه آمستردام است. دانشگاه آمستردام یک دانشگاه تحقیقاتی دولتی و بزرگترین دانشگاه هلند از نظر ثبت نام است. این دانشگاه برتر هلند برای دانشجویان بین المللی شامل هفت دانشکده علوم اجتماعی و رفتاری، علوم انسانی، اقتصاد و تجارت، حقوق، علوم، پزشکی و دندانپزشکی است.

دانشجویان بین المللی در UvA بیش از ۲۰۰ برنامه کلاسی و آموزش انگلیسی برای انتخاب دارند که این برنامه ها  یکی از گسترده ترین پیشنهادهای آموزشی در اروپا است.

دانشگاه لیدن از ۱۰ دانشگاه برتر هلند

 

دانشگاه لیدن هلند

دانشگاه لیدن قدیمی ترین موسسه آموزش عالی در هلند است. LEI بیشتر به دلیل تعهد و علاقه به علوم اجتماعی در سطح جهان شناخته شده است و در تاریخ، هنر و علوم انسانی زبان‌شناسی، داروشناسی، باستان‌شناسی، سیاست‌گذاری عمومی و چندین مورد دیگر رتبه بالایی دارد. تحقیقات LEI در بسیاری از زمینه ها از جمله علوم زیستی، علوم طبیعی، حقوق بین الملل و نجوم پیشرو است.

دانشگاه اراسموس روتردام از ۱۰ دانشگاه برتر هلند

از ۱۰ دانشگاه برتر در زمینه پزشکی و علوم زیستی دانشگاه اراسموس روتردام است. مرکز پزشکی آن بزرگترین مرکز پزشکی دانشگاهی در کشور است. دوره های بازرگانی و اقتصاد نیز در این دانشگاه مشهور هستند. فایننشال تایمز EUR را در میان برترین مدارس تجاری اروپا قرار داد. علاوه بر این، این دانشگاه دارای هفت دانشکده است که آموزش با کیفیت در علوم بهداشت، سیاست سلامت، اقتصاد، حقوق، علوم رفتاری، تاریخ و فلسفه ارائه می‌دهند.

دانشگاه اوترخت از ۱۰ دانشگاه برتر هلند

دانشگاه اوترخت، یکی از بهترین دانشگاه های هلند برای دانشجویان بین المللی است که به دلیل برنامه آموزشی کاملی که ارائه می کند توانسته دربین تمامی دانشجویان بین المللی محبوبیت کسب کند. به دیلیل رویکرد نوآورانه خود در آموزش و تحقیق شناخته شده است. این مؤسسه، تأثیرگذارترین مؤسسه در سراسر جهان در تحقیقات آب و هوا و اکوسیستم است. علاوه بر این، UU در رتبه بندی موضوعی قرار گرفت و در ۱۰ رتبه برتر در سراسر جهان قرار گرفت. این موضوعات عبارتند از: علوم دامپزشکی، فارماکولوژی، زیست شناسی تولید مثل، مدیریت دولتی و جغرافیا. تحقیقات در UU بر جوامع باز، پویایی جوانان، پایداری و علوم زیستی متمرکز است.

دانشگاه صنعتی دلفیت

دانشگاه دلفت هلند
دانشگاه دلفت هلند

دانشگاه صنعتی دلفت بزرگترین دانشگاه فناورانه هلند است. این دانشگاه به اتدا عنوان آکادمی سلطنتی برای آموزش مهندسی کارمندان دولت آغاز شد. در حال حاضر دارای بیش از ۴۰ رشته فنی- علمی است که در هشت دانشکده سازمان تدریس  می شود. حوزه های موضوعی مهندسی عمران و سازه، معماری و مهندسی مکانیک در بین ۵ رشته برتر در جهان قرار دارند.

دانشگاه گرونینگن

از ۱۰دانشگاه برتر هلند، دانشگاه گرونینگن است که توانسته در جهان بین دانشجویان بین المللی برتر و محبوب باشد. دانشگاه گرونینگن دومین دانشگاه قدیمی هلند است و طبق رتبه بندی دانشگاهی دانشگاه های جهان (ARWU) به عنوان بهترین دانشگاه این کشور انتخاب شده است. این دانشگاه باسابقه آموزش باکیفیت را در طیف وسیعی از رشته ها ارائه می دهد. علوم انسانی، اقتصاد، علوم فضایی، علوم طبیعی و فناوری برخی از حوزه‌های مطالعاتی است.

دانشگاه ماستریخت

دانشگاه ماستریخت جوانترین دانشگاه در بین دانشگاه های هلند است که توانسته محبوبیت زیادی در این زمینه کسب کند. این دانشگاه در سال ۱۹۷۶ عمدتاً برای آموزش پزشکی تأسیس شد. امروزه علاوه بر پزشکی، UM تدریس درجه یک در روانشناسی و علوم اعصاب، هنر و علوم اجتماعی، اقتصاد، مهندسی و حقوق ارائه می دهد. علاوه بر این، تحقیقات در UM بر نوآوری، کیفیت زندگی، و مسائل مربوط به جهان در حال جهانی شدن متمرکز است.

دانشگاه رادبود

رادبود هلند
دانشگاه رادبود هلند

دانشگاه رادبود نایمگن سال هاست که به عنوان بهترین دانشگاه جامع هلند شناخته می شود. این دانشگاه جزو ۱۰دانشگاه برتر هلند در سال ۲۰۲۲ شناخته شده است. رشته فیزیک و حقوق و پزشکی یکی بهترین رشته های این دانشگاه هستند.

دانشگاه فنی ایدنهوون

از ۱۰دانشگاه برتر هلند است که توانسته در زمینه فنی و مهندسی رتبه خوبی در سطح جهان داشته باشد. در این دانشگاه رشته های :زیست پزشکی،محیط زیست، مهندسی برق، طراحی صنعتی، مهندسی شیمی و شیمی، صنایع و علوم نوآوری، فیزیک کاربردی، مهندسی مکانیک،ریاضیات و علوم کامپیوتر تدریس می شود.

سخن پایانی :

در این مقاله شما عزیزان را با ۱۰ دانشگاه برتر هلند آشنا کردیم. تمامی دانشگاه های معرفی شده در زمینه آموزشی رنکینگ بالایی دارند. برای پاسخ دهی به سوالات بیشتر می توانید با مشاوران study plan تماس حاصل فرمایید. مشاوران این موسسه با چندین سال تجربه کافی در زمینه اپلای توانسته است رضایت بسیاری از مراجعه کنندگان خود را دریافت کند.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *