آموزش اخذ ویزای کانادا

 

برای اخذ ویزای کانادا دو روش آنلاین و کاغذی پیش روی شماست که اگرچه نوع مدارکی که ارائه می کنید کم و بیش در آنها یکسان است، اما مسلما نحوه ی درخواست دادن تان متفاوت خواهد بود. استادی پلن در این مطلب به آموزش اخذ ویزای کانادا : آنلاین و کاغذی می‌پردازد.

 

فرایند درخواست ویزای کانادا به نوع ویزای مورد نیاز شما بستگی دارد. برای درخواست ویزای این کشور بصورت آنلاین باید مراحل زیر را طی کنید:

۱- ببینید که آیا واجد شرایط هستید یا خیر

۲- یک حساب کاربری (اکانت) آنلاین برای خود باز کنید

۳- مدارک مورد نیاز را تهیه کنید

۴- هزینه های مربوطه را بپردازید

۵- منتظر بمانید تا به درخواست تان رسیدگی شود

۶- گذرنامه خود و هزینه های رسیدگی به درخواست ویزا را تحویل دهید

 

 

آیا واجد شرایط دریافت ویزای کانادا هستید؟

 

دولت کانادا برای راحت شدن کار، پرسشنامه های آنلاین مختلفی تهیه کرده است که متقاضیان می توانند با تکمیل آنها صلاحیت خود را ارزیابی کنند.

بسته به نوع ویزای مورد نظر، از شما خواسته می شود به چندین سؤال پاسخ دهید و سپس سیستم به شما اطلاع می دهد که آیا می توانید درخواست
ویزا داشته باشید یا نه. علاوه بر این توضیح می دهد که برای احراز تمام شرایط، چه اقداماتی باید انجام دهید.

 

برای پر کردن پرسشنامه ها به آدرس https://www.canada.ca/en.html مراجعه و در این سایت روی زبانه مهاجرت (Immigration) کلیک کنید.

این وبسایت، وبسایت رسمی دولت کاناداست. پس از آن  فهرستی از گزینه ها ظاهر می شود که به ترتیب از بالا به پایین عبارتند از “درخواست من” (My Application)، سفر به کانادا (Visit)، مهاجرت (Immigrate)، کار در کانادا (Work)، تحصیل در کانادا (Study) و غیره. شما باید بسته به نوع ویزایی که می خواهید بگیرید یکی از این گزینه ها را انتخاب کنید (مثلا گزینه “سفر به کانادا” برای دریافت ویزای توریستی است).

 

پس از کلیک کردن روی هر یک از گزینه های بالا اطلاعات بیشتری را مشاهده خواهید کرد. باید دنبال لینکی با عنوان “آیا می توانید درخواست ویزا بدهید؟” (Find out if you can apply) یا “آیا واجد شرایط هستید؟” (Find out if you are eligible) بگردید.

این لینک شما را به همان پرسشنامه ای هدایت می کند که باید به سوالاتش پاسخ دهید، سوالات مختلفی از اطلاعات شخصی تا دلایل رفتن به کانادا و سابقه سفرهای قبلی به این کشور از شما پرسیده می شود.

 

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص تحصیل در کشور کانادا ، کلیک نمایید.

 

نتایج پرسشنامه

 

بعد از پر کردن پرسشنامه، سیستم یکی از ۳ نتیجه زیر را نشان می دهد:

۱- شما می توانید ویزای مورد نظر خود را دریافت کنید (You are eligible for the visa you have selected)

۲- شما می توانید یک نوع ویزای دیگر دریافت کنید (You are eligible for a different type of visa that the system will match you with)

۳- شما واجد شرایط دریافت ویزا نیستید (You are not eligible for the visa)

اگر واجد شرایط ویزای مورد نظر خود یا نوع دیگری از ویزا بودید، سیستم از شما می خواهد که اطلاعات تماس خود (معمولا ایمیل) را وارد کنید، و مجموعه ای از فایل ها را برایتان ارسال می کند.

در این فایل ها توضیحاتی درباره ویزا و همچنین جزئیات و دستورالعمل های مربوط به نحوه درخواست آن آمده است. یک کد مرجع ویژه (reference code) هم برای شما ارسال می شود.

این کد بسیار مهم است چون برای شروع درخواست ویزا باید از آن استفاده کنید و بدون داشتن آن قادر به درخواست ویزا نخواهید بود. در واقع کد مرجع، اطلاعاتی را که در پرسشنامه وارد کرده اید و نوع ویزای مورد نظرتان را برای سیستم مشخص می کند.

به همین خاطر توصیه می شود ایمیل را نگه دارید، فایل های داخل آن را در کامپیوتر ذخیره کنید و کد مرجع را هم به هر شکلی که می توانید حفظ کنید (مثلا با نوشتن روی کاغذ و …). اگر کد را گم کنید مجبورید دوباره از مرحله پرکردن پرسشنامه شروع کنید.

 

مجموعه استادی پلن با تجربه ی چندین ساله در اخذ ویزای کانادا بخصوص تحصیلی و همکاری با موسسات اعزام دانشجو، آماده ارائه خدمات مشاوره و دریافت ویزای تحصیلی کانادا و پیک آپ ویزا می باشد. همچنین مجموعه استادی پلن برای رضایت مندی بیشتر دانشجویان تنها در خصوص ویزا شدن دانشجو دستمزد دریافت می کند.

 

بازکردن حساب کاربری برای درخواست ویزای کانادا به صورت آنلاین

 

در دستورالعمل هایی که از طریق ایمیل برایتان ارسال می شود، مشخص شده است که برای ویزا باید بصورت آنلاین اقدام کنید یا حضوری. با توجه به اینکه دولت کانادا در حال دیجیتالی کردن تمام پرونده های خود است، بیشتر افراد باید بصورت آنلاین اقدام کنند. برای این کار ابتدا باید یک حساب کاربری ایجاد کنید.

دو روش برای ایجاد حساب کاربری وجود دارد:

۱- استفاده از اطلاعات ورود به سیستم بانکی آنلاین خود (چون دولت کانادا با بسیاری از بانک های جهان همکاری دارد)

۲- باز کردن یک حساب جدید در سیستم دولت کانادا (GCKey)

در هر دو روش مجبور خواهید بود از سیستم بانکی آنلاین خود برای پرداخت هزینه ویزا استفاده کنید.

 

 

مدارک لازم را تهیه کنید

 

پس از ورود به حساب خود، می توانید درخواست ویزای کانادا را شروع کنید. ابتدا باید کد مرجع تان را وارد کنید. حالا سیستم لیست مدارکی که باید ارسال کنید را نشان می دهد.

 

 

هزینه های لازم را پرداخت کنید

 

بعد از اینکه سیستم تایید کرد که تمام مدارک لازم ارسال شده اند، به صفحه پرداخت هدایت می شوید تا بسته به نوع ویزای درخواستی، مبلغی را بپردازید. سپس درخواست شما ارسال می شود.

حدود ۵ روز کاری طول می کشد تا تاییدیه درخواست ویزا به حساب کاربری تان ارسال شود. حالا فقط باید این مدارک را به سفارت کانادا در کشور خود ببرید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص هزینه های تحصیل و زندگی در کشور کانادا ، کلیک نمایید.

 

 

منتظر رسیدگی به درخواست خود باشید

 

بسته به نوع ویزا، دو هفته یا بیشتر طول می کشد تا سفارت کانادا به درخواست تان رسیدگی کند. ممکن است لازم باشد مدارک دیگری هم تحویل دهید یا نیاز به ثبت مشخصات بیومتریک شما (اثر انگشت و …) و یا مصاحبه حضوری باشد. در این صورت باید یک قرار ملاقات برای مراجعه به سفارت بگیرید و یا سفارت خودش زمانی را برای این کار تعیین می کند تا عکس خود را تحویل دهید، انگشت نگاری شوید و به سوالات یکی از پرسنل سفارت پاسخ دهید.

این شخص تصمیم خواهد گرفت که آیا شما برای دریافت ویزای کانادا مناسب هستید یا خیر. ممکن است بلافاصله پس از مصاحبه، تصمیم نهایی را به شما اطلاع دهند یا بعدا نتیجه را برایتان ارسال کنند.

سفارت همه اطلاعات مربوط به ویزا را به حساب آنلاین شما ارسال خواهد کرد، بنابراین باید مرتبا حسابتان را چک کنید (حتی اگر لازم نبوده برای انگشت نگاری یا مصاحبه به سفارت بروید).

 

 

گذرنامه و هزینه رسیدگی به درخواست خود را ارسال کنید

 

اگر پیامی مبنی بر پذیرش درخواست ویزا دریافت کردید، مرحله بعدی ارسال گذرنامه به سفارت کانادا است. گذرنامه خود و همچنین هزینه مربوطه را با پست به آدرس سفارت کانادا در ایران بفرستید. هزینه رسیدگی بسته به نوع ویزا حدودا بین ۲۰ تا ۵۰ دلار است و باید آن را به شکل چک یا حواله پستی پرداخت کنید. ضمنا باید هزینه پاکت ارسال گذرنامه را هم بپردازید.

لازم به ذکر است که اگر تصمیم سفارت بلافاصله بعد از مصاحبه ویزا به شما اعلام شود، باید همانجا هزینه را پرداخته و گذرنامه را دریافت کنید.

 

برای دریافت یک مشاوره حرفه ای در خصوص شرایط و نحوه دریافت انواع ویزای کانادا با مشاوران استادی پلن در ارتباط باشید.

 

پس از دریافت ویزا کانادا

 

بعد از دریافت ویزا می توانید به کانادا سفر کنید. هنگام ورود از شما خواسته می شود که گذرنامه و مدارک خود را نشان دهید. مسئولان مربوطه مدارک تان را بررسی می کنند و چند سؤال درباره دلیل رفتن به این کشور از شما می پرسند، و تصمیم می گیرند که آیا می توانید به کانادا وارد شوید یا نه. آنها این حق را دارند که به شما اجازه ورود به کشور را ندهند (اگر به این نتیجه برسند که احتمالا در کانادا مرتکب جرم خواهید شد یا به الزامات و محدودیت های ویزای خود پایبند نخواهید بود). بنابراین داشتن ویزا به تنهایی تضمین کننده رفتن شما به کانادا نیست.

 

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص تبدیل ویزای توریستی کانادا به ویزای تحصیلی و همچنین برای مطالعه شرایط تبدیل ویزای توریستی کانادا به ویزای کاری برروی هر کدام از عنوان ها کلیک نمایید.

 

گرفتن ویزای کانادا چقدر طول می کشد؟

 

زمان لازم برای دریافت ویزای کانادا برای هر مورد خاص ممکن است متفاوت باشد و معمولا بین دو تا چهار هفته یا حتی بیشتر طول می کشد.

شما با می توانید با تکمیل پروفایل خود و تکمیل مشخصات تان از قسمت ثبت نام درسایت، وضعیت خود را برای مهاجرت ارزیابی کنید. مشاوران ما پاسخگوی سوالات شما خواهند بود.

 

 

اخذ ویزای کانادا به صورت کاغذی و حضوری

درخواست کتبی ویزای کانادا در مراکز ویژه درخواست ویزا (VAC)

 

مراکز درخواست ویزا دفاتر مخصوصی هستند که به درخواست های حضوری متقاضیان ویزا رسیدگی می کنند. در این مراکز می توانید سوالات خود را به زبان فارسی بپرسید و از کامل بودن مدارک تان مطمئن شوید. بعلاوه مطمئن هستید که مدارک و گذرنامه تان بصورت کاملا امن به اداره ویزا ارسال و سپس به شما عودت داده می شود. کارشناسان VAC در صورت نیاز اثر انگشت و عکس شما را هم دریافت می کنند. مراحل درخواست ویزا در این مراکز به شرح زیر است:

الف) مراجعه به سفارت کانادا

برای اخذ ویزا به صورت کاغذی باید به سفارت کانادا مراجعه کنید که در حال حاضر به علت تعطیل بودن سفارت این کشور در ایران، باید به سفارت کانادا در کشورهای همسایه مثل ترکیه مراجعه کنید.

توجه داشته باشید که در صورت داشتن شرایط، می‌ توانید شخص دیگری را به عنوان نماینده خود برای ثبت درخواست ویزا تعیین کنند. البته تمام فرم های مربوط به درخواست ویزا باید توسط خود شخص متقاضی امضا شوند.

ب) تکمیل فرم های لازم

 

 

برای درخواست ویزای مسافرتی (ویزای اقامت موقت) باید فرم های زیر را تکمیل کنید:

 

  • فرم درخواست (IMM 5257)
  • برنامه ۱ – درخواست ویزای اقامت موقت (IMM 5257– Schedule 1)
  • فرم اطلاعات خانواده (IMM 5707)
  • چک لیست مدارک برای دریافت ویزای اقامت موقت (IMM 5484)
  • در صورت نیاز، فرم اعطای وکالت به نماینده (IMM 5476)

 

این فرم ها فقط به زبان انگلیسی یا فرانسه موجود هستند ولی همانطور که گفتیم کارشناسان مراکز درخواست ویزا شما را به زبان فارسی راهنمایی خواهند کرد.

ج) مدارک درخواست شده را تهیه کنید

کلیه مدارک مندرج در فرم “چک لیست مدارک برای دریافت ویزای اقامت موقت” را باید تهیه و همراه درخواست ویزا ارائه کنید (اصل مدارک به شما پس داده نخواهد شد). برای هر مدرکی که به زبان انگلیسی یا فرانسه نباشد باید ترجمه رسمی هم ارائه شود که بهتر است در این زمینه از دارالترجمه ها کمک بگیرید.. مدارک زیر باید ارائه شود:

  • درخواست ویزا و همچنین سایر فرم های ذکر شده در بخش قبلی
  • گذرنامه معتبر شما همراه با یک فتوکپی از صفحه اطلاعات (صفحه محتوی شماره گذرنامه، تاریخ صدور و انقضا، عکس و اطلاعات صاحب گذرنامه)
  • در صورت وجود، گذرنامه های قبلی (لغو شده یا منقضی شده) برای مشخص شدن سوابق سفرتان به کانادا
  • دو قطعه عکس مطابق با شرایط اعلام شده
  • مدارک اثبات کننده توانایی مالی برای تامین هزینه های شما در طول مدت اقامت در کانادا
  • در صورت داشتن همراه، نامه ای به امضای شخص همراه که نسبت یا نحوه ارتباطش با شما توضیح داده شده باشد(و تاریخ نامه حداکثر ۳ ماه قبل از تاریخ درخواست ویزا باشد)، یک فتوکپی از گذرنامه وی و همچنین گواهی بانکی
    مبنی بر توانایی مالی این شخص برای تامین هزینه های خود در کانادا

د) مراجعه به نزدیک ترین مرکز درخواست ویزا

فرم های درخواست (طبق لیست چک) و گذرنامه تان را به صورت حضوری یا توسط نماینده خود به مرکز درخواست ویزا تحویل دهید.
توجه داشته باشید که هزینه ویزا همانجا دریافت خواهد شد. رسیدی به شما ارائه می شود که حاوی یک شماره رهگیری منحصر بفرد برای پیگیری آنلاین مراحل بعدی است.

 

هنگامی که از طرف مرکز درخواست ویزا به شما اطلاع داده شد، مراجعه کرده و گذرنامه تان را تحویل بگیرید.
در برخی مراکز درخواست ویزا می توانید از پیک هم استفاده کنید.

 

برای کسب اطلاعات بیشتر درمورد روش های اخذ ویزا و راهنمایی گرفتن در زمینه ی هرکدام از آنها، با مشاوران خبره  استادی پلن در ارتباط باشید.

 

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مقالات کشور کانادا

How to apply canada visaآموزش اخذ ویزای کاناداآموزش درخواست ویزا کانادا (VAC)آموزش دریافت ویزای کاناداآیا به من ویزای کانادا تعلق می گیرد؟ادامه تحصیل در کانادابورسیه موسسات ماکس پلانکتحصیل در کانادادرخواست ویزا کانادا (VAC)درخواست ویزای کانادا به صورت آنلایندرخواست ویزای مسافرتی کانادادریافت ویزا کانادادریافت ویزا ی اتریش از طریق دعوتنامهدریافت ویزای اقامت موقت کانادادولت کاناداروش های اخذ ویزای کانادا: آنلاین و کاغذیساخت حساب کاربری در سایت اداره مهاجرت کاناداسیستم دولت کانادا (GCKey)شرایط دریافت ویزای کاناداشرکت های ارائه دهنده مشاوره ویزای کانادافرم (IMM 5257– Schedule 1)فرم (IMM 5476)فرم (IMM 5707)فرم خانواده (IMM 5707)فرم درخواست (IMM 5257)کارشناسان VACگرفتن ویزای کانادا چقدر طول می کشد؟مدارک مورد نیاز برای ویزای تحصیلی کانادامدارک مورد نیاز برای ویزای کاری کانادامدارک مورد نیاز برای ویزای کانادامدارک مورد نیاز برای ویزای والدین کانادامراجعه به سفارت کانادامراکز انگشت نگاری کانادامهلت زمان گذرنامه برای دریافت ویزای کاناداموسسه های ارائه دهنده مشاوره ویزای کانادانحوه دریافت ویزای تحصیلی کانادانحوه دریافت ویزای توریستی کانادانحوه دریافت ویزای کاری کانادانحوه دریافت ویزای کاناداهزینه بررسی پرونده ویزا در اداره مهاجرت کاناداهزینه های تحصیل در کاناداهزینه ویزا توریستی کاناداهزینه ویزا کاری کاناداهزینه ویزا کاناداهزینه ویزا همراه کاناداواجد شرایط دریافت ویزای کاناداویزای اقامت موقت کاناداویزای تحصیلی کاناداویزای توریستی کاناداویزای کاری کاناداویزای کاناداویزای گاردین کاناداویزای مسافرتی کاناداویزای همراه کاناداویزای والدین کانادا

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *