دلایل تحصیل در ترکیه

 

دلایل بسیاری برای تحصیل در این کشور وجود دارد؛ شاید برجسته ترین دلایل آن، کیفیت بسیار خوب دانشگاه ها و  نزدیکی فرهنگ ما به فرهنگ مردم ترک زبان ترکیه است که احساس غربت شما را به حداقل می رساند. با ما همراه باشید تا در این مقاله دلایل تحصیل در ترکیه را با هم بررسی کنیم.

 

 

۱. تنوع دانشگاه ها و برنامه های آموزشی در ترکیه

 

در ترکیه ۲۰۷ دانشگاه برای ۸۲ میلیون نفر جمعیت این کشور وجود دارد. تعداد دانشجویان نزدیک به ۸ میلیون نفر است. با این تعداد دانشجو، ترکیه اولین کشوری است که از بیشترین دانشجو در قاره اروپا برخوردار می باشد. تقریباً ۶۰،۰۰۰ برنامه آموزشی مختلف در این ۲۰۷ دانشگاه تدریس می شود. در چنین تنوعی قطعاً دانشگاه و رشته مورد علاقه خود را  می توانید پیدا کنید.

 

 

۲ .  فرصت تحصیل در بهترین سیستم آموزش عالی ترکیه

 

ترکیه با ۹۴.۲ درصد نرخ تحصیل، به عنوان دومین کشور جهان از نظر دسترسی به آموزش عالی با کیفیت شناخته می شود. ترکیه در حوزه آموزش عالی روند بولونیا را به طور کامل اجرا می کند. نمره اجرای روند بولونیا این کشور ۵ از ۵ است. بنابراین، مدرک تحصیلی که از دانشگاه های ترکیه دریافت می کنید در تمام کشورهای اروپایی معتبر و شناخته شده می باشد! سیستم اعتباری ECTS مطابق با اروپا در این کشور اعمال شده و به همه دانشجویان دیپلم مکمل نیز داده می شود. علاوه بر این، ترکیه یکی از موفق ترین کشورهایی است که در برنامه های تبادلات تحت نظر اراسموس +(Erasmus +) نقش فعال و گسترده دارد. علاوه بر اراسموس ، برنامه های تبادل بسیاری در ترکیه مانند مولانا ، فارابی وجود دارد که از تحرک و پویایی دانشجویان و مدرسین پشتیبانی می کند.

 

۳. زندگی چند فرهنگی در ترکیه

 

ترکیه که هزاران سال میزبان بسیاری از تمدن های ریشه دار در قلمرو خود بوده است، تقریباً دارای مجموعه از فرهنگ هاست! با این وجود، همه قوم ها و ملیت ها با احترام و مدارا در کنار یکدیگر زندگی می کنند. ترکیه، جایی است که شما می توانید بخشی از ریشه های خود را پیدا کرده و شاید بتوانید با افرادی که به زبان شما صحبت می کنند ملاقات کنید. حقیقتا این کشور اروپایی، محیطی امن و آرام برای دانشجویان بین المللی خود دارد که بتوانند با آرامش خاطر به مطالعه و پژوهش بپردازند.

 

 

 

۴.زیبایی های طبیعی ترکیه

 

ترکیه، که هر سال چهار فصل را تجربه می کند، به زیبایی های طبیعی خود در سراسر جهان شهرت دارد. شما می توانید از شنا و ورزش های آبی در دریاهای زیبای ترکیه لذت ببرید، می توانید در بسیاری از شهرهای کوهستانی اسکی کنید، از رفتینگ در رودخانه ها غرق هیجان شوید و ورزش های فوق العاده زیادی را تجربه کنید. شما در ترکیه با منظره ها و طبیعتی مواجه خواهید شد که احساس زندگی در بهشت را به شما می بخشند؛ جاذبه هایی که در هیچ کجای دنیا نمی توانید مانند آن ها را پیدا کنید.

 

 

 

۵. میراث تاریخی و فرهنگی ترکیه

 

بر اساس یک تاریخچه طولانی، هزاران بنای تاریخی و فرهنگی در ترکیه وجود دارد که بسیاری از آنها به عنوان میراث فرهنگی در یونسکو ثبت شده و از آن ها نگهداری می شود. حتی در زندگی روزمره خود ممکن است دائما با این آثار گرانقدر رو به رو شوید. فستیوال های جالب و سنتی بسیاری هر ساله در این کشور برگزار می شود که چشم هر بیننده ای را می نوازد.یکی از این برنامه های باشکوه و زیبا، مراسم بزرگداشت مولانا در شهر قونیه در آرامگاه مولانا شاعر و عارف بزرگ پارسی زبان است که هر سال گردشگران بیشماری را مجذوب خود می کند. با تحصیل در ترکیه، می توانید در تمامی این جشن ها شرکت کرده و غرق احساسات خوشایند شوید!

 

 

۶. ترکیه، کشوری دانشجو دوست!

 

با داشتن حداقل یک دانشگاه در هر شهر، ترکیه دقیقاً یک کشور دانشجو دوست است! باشگاه های اجتماعی، تیم های ورزشی و رویدادهای فرهنگی فراوان، در هر دانشگاه دانشجویان را گرد هم آورده و افراد از جغرافیا های دور را به هم نزدیک می کند. وقتی وارد این سرزمین می شوید مدر می یابید  که فعال ترین نقاط شهر مکان های معاشرت دانشجویان و محصیل هستند؛ به لطف کافه ها، رستوران ها و کتابخانه هایی که دانشجویان در آن جا زمان زیادی وقت می گذرانند، ۲۴ ساعته زندگی در شهرها برقرار است!

 

 

 

۷. مردم مهمان نواز ترکیه

 

مهمان نوازی مردم ترکیه در تمام دنیا همیشه زبانزد بوده است! به عنوان یک دانشجو، اگر از کسی کمک بخواهید، مردم تمام تلاش خود را با تمام اخلاص و صمیمیت انجام می دهند تا هر کاری از دستشان  بر می آید دریغ نکنند و برای شما انجام دهند. ترک ها از شما به عنوان مهمان استقبال گرمی می کنند و برای جلب رضایت شما رفتارهای مهمان نوازانه زیادی بلدند! مطمئن باشید که در این کشور دلتنگ وطن و خانه خود نخواهید شد! به ویژه برای ما ایرانی ها، زندگی در ترکیه به مراتب آسان تر از سایر کشور های اروپایی و آمریکایی است؛ زیرا فرهنگ و آداب و رسوم ما به این مردم مهمان دوست و شریف نزدیکی زیادی دارد.

 

 

۸. پردیس های دانشگاهی مجهز و مدرن ترکیه

 

مهم نیست که کدام یک از ۲۰۷ دانشگاه را برای ادامه تحصیل انتخاب کنید؛ همه ی دانشگاه های ترکیه، مجهز به آخرین فناوری ها و تکنولوژی های روز دنیا هستند که می توانید با استفاه از آن ها به هر هدف آموزشی که دارید، برسید.

 

 

۹. شرایط آسان زندگی در ترکیه

 

زندگی در ترکیه برای شما از بسیاری از کشورها مقرون به صرفه تر خواهد بود. شما می توانید نیازهای خود مانند محل اقامت، غذا و نوشیدنی و سرگرمی را با قیمت های مناسب برآورده کنید. مثلا، در خوابگاه های داخل یا نزدیک پردیس های دانشگاهی اقامت داشته باشید و یا با قیمتی معقول خانه ای مناسب اجاره کنید. علاوه بر این، هرکدام از وسیله های نقلیه حمل و نقل عمومی  را که به عنوان دانشجو انتخاب می کنید، بلیطی با  تخفیف دریافت خواهید کرد؛ جالب است بدانید، دانشجویان ترکیه، حتی بلیط های سینما را با قیمتی  ارزان تر می خرند.

همچنین رفت و آمد در ترکیه برای شما بسیار آسان خواهد بود؛ زیرا این کشور در قاره های آسیای میانه و اروپا قرار دارد. برای کشف مکان های دیدنی بی شمار ترکیه، از هر طریقی و با هر وسیله نقلیه ای، می توانید سریع و راحت به مقصدی که در نظر دارید برسید.

 

 

 

۱۰. فرصت های یادگیری ترکی در ترکیه

 

چندین برنامه آموزشی در دانشگاه های ترکیه به زبان انگلیسی تدریس می شود. با این وجود، شما می توانید زبان ترکی، پنجمین زبان گفتاری جهان را نیز یاد بگیرید! شما می توانید در دوره های ترکی که دانشگاه شما ارائه می دهد فرصتی برای یادگیری یک زبان جدید پیدا کنید و از این طریق با افرادی از فرهنگ های مختلف دوست شوید.

برای کسب اطلاعات بیشتر از دلایل تحصیل در ترکیه با کارشناسان با تجربه مجموعه استادی پلن در ارتباط باشید.

 

مطالب مرتبط: ارزان ترین کشور ها برای ادامه تحصیل | شیوه ها و هزینه آزادسازی مدارک تحصیلی از دانشگاه های دولتی و دریافت دانشنامه | تحصیل در ترکیه | هزینه های تحصیل در ترکیه | 

 

برای دریافت خدمات مشاوره تحصیلی به صفحه ی  رزرو وقت مشاوره ویزای تحصیلی مراجعه کنید.

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *