سطح امنیت در هلند

یکی از مهم ترین فاکتورهایی که در هنگام انتخاب یک محل برای تحصیل و یا زندگی باید در نظر گرفت سطح امنیت است. بسیاری از دانشجویان و یا توریست هایی که هلند را به عنوان مقصد خود انتخاب می کنند این سوال برایشان ایجاد می شود که این کشور در کنار لاله ها و آسیاب های بادی، امنیت مناسبی هم دارد یا خیر؟ وقتی از جنبه ی تئوری به مسئله نگاه می کنیم؛ هیچ کشوری در حقیقت ۱۰۰ % امن نیست. با این حال، هلند واقعا یک کشور امن برای زندگی است. در واقع سطح امنیت در هلند آنقدر بالاست که این کشور در شاخص امن ترین کشور جهان، رتبه ی چهاردهم را به خود اختصاص داده است. در مقاله ای که امروز برای شما آورده ایم به تشریح چگونگی و سطح امنیت در هلند می پردازیم. با ما همراه باشید.

 

 

هلند برای توریست ها تا چه اندازه امن است؟

شما به عنوان یک توریست و یا یک دانشجو در هلند سطح امنیت بسیار بالایی خواهید داشت. البته این بدان معنا نیست که در هنگام خروج از منزل احتیاط را کنار بگذارید. در هر کشوری، شما باید برخی اصول اولیه (مانند جلوه ندادن اشیا گران قیمت در خارج از خانه) را برای افزایش سطح امنیت خود رعایت کنید. اگر شما قصد اقامت در هلند برای مدت کوتاهی را دارید؛ احتمالا “جیب زدن” (به ویژه در آمستردام) تنها خطری خواهد بود که شما را تهدید می کند.

اطمینان حاصل کنید که وسایل خود را همیشه در کنار خود نگه می دارید (به خصوص کیف ها را در نزدیک بدنتان نگه دارید). جیب بری در هلند آنقدر ها هم شایع نیست. پس به خاطر داشته باشید که اگر به درستی احتیاط کنید؛ خطری شما را تهدید نخواهد کرد.

 

 

کدام شهر در هلند کمترین سطح امنیت را دارد؟

بر اساس آمارها، آمستردام کمترین سطح امنیت در هلند را دارد. البته این کاهش سطح امنیت در میان پایتخت ها یک امر معمول است. اکثر جرایمی که در هلند اتفاق می افتد مربوط به سرقت، جیب بری و جرایم مربوط به موارد مخدر است.

 

 

 

تروریسم در هلند

سوالی که همیشه مطرح می شود این است که پس تروریسم چطور؟ با حملات تروریستی که امروزه در سراسر جهان رخ می دهد؛ نگران بودن در این مورد کاملا طبیعی است. با این حال، چنین عملیات هایی در هلند به ندرت اتفاق می افتد. در حقیقت احتمال اینکه شما در مسیر کاری خود یک تصادف داشته باشید بیشتر از چنین اتفاقاتی است. پس پیشنهاد می کنیم که به خاطر ترس از چنین مواردی از سفر و یا مهاجرت خود به هلند پشیمان نشوید.

 

 

 

بلایای طبیعی در هلند

بیشتر مناطق هلند اکثرا در سطح زیر دریا هستند؛ بنابراین از نظر عوامل محیطی می توان هلند را منطقه ای ناامن دانست. با بالا آمدن سطح دریا، هلند در معرض برخی آسیب ها قرار می گیرد. با این حال، مردم هلند در تلاش هستند تا میزان این آسیب ها را به حداقل برسانند. هم اکنون هلند به یکی از بهترین سیستم های مدیریت آب در جهان، مانند Delta Works، دایک ها و انواع موج شکن مجهز است و تا کنون به خوبی توانسته تا در برابر این بلایا از خود محافظت کند.

 

 

جرم و جنایت در هلند

همانطور که پیش تر نیز ذکر کردیم، جرم و جنایت در هلند به طور کلی کم است و خطر زیادی برای مسافران و شهروندان وجود ندارد. با این حال، هنوز هم باید در مناطق شلوغ، به خصوص در اطراف آمستردام جانب احتیاط را رعایت کرد تا قربانی مواردی مانند کیف دزدی نشوید. البته مانند هر جای دیگری در دنیا، انواع مختلفی از جنابات در هلند نیز اتفاق می افتد (مانند قتل، حمله با چاقو، تیراندازی و …) با این حال میزان این جنایات بسیاری پایین است. به خصوص وقتی نوبت به مقایسه با دیگر کشورها می رسد، هلند کشور امنی محسوب می شود.

 

 

 

آیا زندگی در هلند و سفر به آن جا برای خانم ها امنیت دارد؟

امروزه بسیاری از افراد ترجیح می دهند که تنها سفر کنند. از همین رو برای مسافران، به ویژه خانم ها، این سوال مطرح می شود که آیا این سفر برای آن ها بی خطر خواهد بود؟ وقتی صحبت از هلند می شود می توان گفت که بله! سفر به تنهایی، حتی برای خانم ها، در هلند بی خطر خواهد بود. البته همانطور که قبلا هم تاکید کردیم، رعایت جانب احتیاط بسیار اهمیت دارد. (به طور مثال شب ها به مکان های خلوت نروید و …) اما به طور کلی در هلند خطر خاصی متوجه خانم ها نیست.

 

 

سطح امنیت خانم ها در هلند
سطح امنیت خانم ها در هلند

 

 

زندگی در هلند

این بخش برای کسانی مناسب است که قصد دارند برای مدت طولانی در هلند اقامت داشته باشند. مانند بسیاری دیگر از مکان ها، رعایت اصول اولیه ایمنی بسیار ضروری است. به طور مثال، شما باید هر بار که خانه را ترک می کنید از قفل کردن در خانه اطمینان حاصل کنید. به خصوص اگر برای مدت زمانی بیش از یک روز از خانه دور هستید؛ فعال کردن دزدگیرها اهمیت زیادی دارد. شما همچنین می توانید به یکی از همسایه های مورد اعتماد خود بگویید که برای مدت زمانی در خانه نخواهید بود. یک نکته ی دیگر که باید در نظر بگیرید آتش سوزی است. آتش سوزی در خانه می تواند بسیار خطرناک باشد پس مطمئن شوید که در محل زندگی شما تجهیزات اولیه ایمنی در برابر آتش وجود دارد. تجهیزاتی مانند هشدار دهنده های آتش، کپسول آتش نشانی می توانند علاوه بر وسایل شما، از زندگی شما نیز محافظت کنند.

برای مطالعه مقاله زندگی دانشجویی در هلند کلیک نمایید.

 

پس از تاریکی، از حرکت در مناطق کم نور و تاریک به شدت اجتناب کنید. در هلند، وسایل حمل و نقل عمومی امنیت بالایی دارند بنابراین شما همیشه می توانید به آن ها اعتماد کنید. فراموش نکنید که یک کپی از تمام اسناد و مدارک مهم خود تهیه کنید. در صورت بروز هر گونه مشکل، بالافاصله با پلیس تماس بگیرید. شماری اضطراری پلیس در هلند ۱۱۲ است.

هلند یک کشور زیبا و در مقایسه با بسیاری از کشور ها بسیار امن محسوب می شود. با این حال، برای جلوگیری از برخی آسیب های پیش بینی نشده، رعایت برخی اصول در همه جای دنیا ضروری است. با رعایت این اصول، شما می توانید یک زندگی لذت بخش در هلند را تجربه کنید.

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *