کار ضمن تحصیل در کانادا یکی از مزایای اصلی انتخاب کانادا به عنوان مقصد تحصیلی شماست، اما چند نکته وجود دارد که قبل از شروع کسب درآمد باید بدانید. اکثر دانشجویان بین المللی در کانادا می توانند تا ۲۰ ساعت در هفته و در طول تعطیلات برنامه ریزی شده تمام وقت بدون مجوز کار کار کنند. دانشجویانی که در طول ترم تحصیلی خود به صورت تمام وقت تحصیل کرده باشند و فقط ترم آخر را به علت واحدهای درسی کمتر باقیمانده به صورت نیمه وقت تحصیل کنند، می‌توانند در زمان تعطیلات قبل از ترم آخر خود به صورت تمام وقت کار کنند و در طول ترم آخر خود تا ۲۰ ساعت در هفته (در خارج از محیط دانشگاه) مشغول به کار شوند. در این مقاله قصد داریم تا کار دانشجویی کانادا در ضمن تحصیل را برای شما عزیزان توضیح دهیم. با ما همراه باشید.

شرایط کار دانشجویی کانادا در ضمن تحصیل

• دانشجویان بین‌المللی در کانادا حداکثر ۲۰ ساعت در هفته می‌توانند کار دانشجویی انجام دهند اما در دوره تعطیلات دانشگاه، امکان کار برای ۴۰ ساعت نیز وجود دارد.
• ساعت تعیین شده برای دانشجویان تمام وقت است.
• برای انجام کار دانشجویی نیازی به دریافت ویزای کاری ندارید.
• لازم نیست کار دانشجویی مرتبط با رشته تحصیلی شما باشد.
• دانشجو در رابطه با مکان انجام کار دانشجویی با محدودیت مواجه نیست و می‌تواند با هر کارفرمایی و در هر ایالتی در کانادا همکاری نماید.
• تا زمانی که برنامه تحصیلیتان در کانادا شروع نشده نمی‌توانید به کار دانشجویی بپردازید.
• کار دانشجویی نمی‌تواند تمام وقت باشد
• ارائه رزومه به کارفرمای کانادایی

انواع کار دانشجویی کانادا در ضمن تحصیل

• کار در محوطه دانشگاه
کار در محوطه دانشگاه به معنای هر شغلی است که در ساختمان های محوطه مدرسه شما قرار دارد. اگر مدرسه شما بیش از یک پردیس دارد، معمولاً فقط می توانید در پردیسی که در آن تحصیل می کنید کار کنید. با این حال، اگر دستیار آموزشی یا پژوهشی هستید، یا اگر کار شما با کمک هزینه تحقیقاتی مرتبط است، می‌توانید در مکان‌های دیگری کار کنید. یک کارفرمای داخل دانشگاه می تواند مدرسه شما، یک عضو هیئت علمی، یک سازمان دانشجویی، یک پیمانکار خصوصی که خدمات در محل ارائه می دهد، یا حتی خودتان اگر کسب و کاری دارید که به طور فیزیکی در محوطه دانشگاه قرار دارد، باشد. هیچ محدودیتی برای تعداد ساعات کار در محوطه دانشگاه وجود ندارد. در اینجا می توانید درباره کار در دانشگاه اطلاعات بیشتری کسب کنید.

• کار خارج از دانشگاه
اگر تمام شرایط لازم برای کار خارج از دانشگاه را دارید، ممکن است تا ۲۰ ساعت در هفته در طول ترم های معمولی مدرسه کار کنید. در طول تعطیلات مدرسه، مانند تعطیلات زمستانی یا تابستانی، شما آزاد هستید که اضافه کاری کنید یا دو کار نیمه وقت داشته باشید که مجموعاً تعداد ساعات کاری آن بیشتر از حد معمول است. توجه داشته باشید که برای واجد شرایط بودن باید قبل و بعد از استراحت دانشجوی تمام وقت باشید. این بدان معناست که تعطیلات تابستانی قبل و بعد از ترم تحصیلی شما شامل نمی شود. در اینجا می توانید اطلاعات بیشتری در مورد کارهای خارج از دانشگاه پیدا کنید.

• کو آپ در کانادا

کو آپ یک دوره تحصیلی همراه با تضمین کاری است. در کو آپ، متقاضی پس از طی کردن دوره تحصیلی وارد بازار کار می‌شود و با شرکت‌هایی که متقاضی کار مورد نظر هستند همکاری می‌کند. در کو آپ، متقاضی باید بابت هر سال حضور در برنامه کو آپ تقریبا ۱۲۰۰۰ دلار پرداخت کند. متقاضیان می‌توانند در دوره کارشناسی یا کارشناسی ارشد کو آپ شرکت کند.

• اینترنشیپ در کانادا

اینترشیپ موقعیت شغلی است که معمولا به دانشجویان و افراد جویای کار که از تجربه چندانی برخوردار نیستند پیشنهاد می‌شود. این موقعیت شغلی زمینه را برای کسب تجربه و یادگیری فراهم می‌کند به همین دلیل پیشنهاد می‌شود وارد حوزه‌ای مرتبط با رشته تحصیلی خود بشوید. اینترشیپ معمولا به این دلیل که در برخی از ایالات بدون پرداخت دستمزد است برای دانشجویانی که به درامد نیاز دارند پیشنهاد نمی‌شود.

نکاتی در مورد کار دانشجویی کانادا در ضمن تحصیل

لازم است بدانید که اگر در تابستان مشغول به کار شدید تا سال آینده باید انجام کار را ادامه دهید و به ندرت امکان تغییر شغل برای شما فراهم می‌شود. بنابراین شغل خود را با دقت انتخاب کنید. سعی کنید همواره قوانین مربوط به کار دانشجویی در کانادا را مطالعه کنید و از قوانین ایالت های فدرال در این خصوص پیروی کنید.

مشکلات مربوط به کار دانشجویی در کانادا در ضمن تحصیل

کار دانشجویی در کنار مزایایی که از لحاظ مالی برای دانشجو به وجود می‌آورد مشکلاتی را در مسیر تحصیل دانشجویان ایجاد می‌کند از جمله این که با کاهش ساعات مطالعه ممکن است دانشجو دچار استرس شده یا نتواند ساعت درسی خود را به درستی تنظیم نماید. همچنین برخی از دانشجویان با هدف جبران عقب‌ماندگی‌های تحصیلی، برنامه خواب خود را تغییر می‌دهند و همین امر می‌تواند به سلامتی آن‌ها آسیب برساند. پس باید مراقب باشید که در صورت اشتغال به کار دانشجویی برنامه‌ریزی درستی داشته باشید.

دانشجویانی که مجاز به کار کردن در خارج از دانشگاه نیستند

دانشجویانی که برای یادگیری زبان انگلیسی یا زبان فرانسه به عنوان زبان دوم در یک برنامه مطالعاتی ثبت نام کرده باشند.
دانشجویانی که در برنامه‌های مربوط به تحقق منافع عمومی شرکت دارند.

مزایای انجام کار دانشجویی در کانادا ضمن تحصیل

• انجام کار در حین تحصیل، منجر به آشنایی دانشجو با کارفرمایان کانادایی می‌شود و شرایط مناسبی را برای ورود دانشجو به بازار کار بعد از پایان تحصیل فراهم می‌کند.
• مانند سایر کارکنان در کانادا از مزایایی برخوردار می‌شوید. مثلا دستمزد شما از حداقل حقوقی که به کارکنان در آن ایالت تعلق می‌گیرد کمتر نخواهد بود.
• در دوره کار دانشجویی، مهارت‌هایی را می‌آموزید که ممکن است به صرف گذراندن واحدهای درسی در دانشگاه به دست نیایند. البته در صورتی که کار دانشجویی با رشته تحصیلیتان مرتبط باشد.
• ایجاد و تقویت اعتماد به نفس برای ورود به بازار کار بعد از پایان تحصیل
• یادگیری نحوه برخورد با کارفرمای کانادایی

سخن پایانی

در این مقاله برای شما عزیزان را با شرایط کار دانشجویی در ضمن تحصیل را برای شما عزیزان تضویح دادیم . همانطور که تضویح داده شد، دانشجویان کانادا درصورتی می توانند کار کنند که هیچ مشکلی برای آنها در ضمن تحصیل به وجود نیامده و لطمه اس به درس آنها وارد نشود. برای اطلاع بیشتر درباره شرایط کار می‌توانند با مشاوران اسنادی پلن تماس حاصل پیدا کنید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *