هزینه های تحصیل در آلمان

 

 

اگر قصد تحصیل در آلمان را دارید، این مقاله را تا انتها دنبال کنید. در مقاله ی امروز قصد داریم به بیان هزینه های تحصیل در آلمان بپردازیم. همچنین به مواردی اشاره می کنیم که می توانند کمک های مالی خوبی برای دانشجویان باشند.

 

 

 

هزینه ی تحصیل در آلمان چقدر است؟

اگر علاقمند به تحصیل در آلمان هستید، یکی از اولین مواردی که باید مورد بررسی قرار دهید هزینه است. راهنمای امروز، تمام جنبه های مختلف زندگی دانشجویی در آلمان مورد بررسی قرار می دهد تا شما بتوانید تصویر مناسب تری از تحصیل در آلمان بدست آورید.

 

 

 

شهریه دانشگاه های آلمان

 

آلمان یکی از کشورهایی است که در کنار کشورهایی مانند دانمارک، نروژ، فنلاند و سوئد، تحصیلات دانشگاهی رایگان را ارائه می کند. کشور آلمان در سال ۲۰۱۴ دریافت شهریه برای مقاطع دانشگاهی را در تمام دانشگاه های دولتی لغو کرد. بنابراین، دانشجویان داخلی و بین المللی در آلمان می توانند به طور رایگان به تحصیل بپردازند و تنها لازم است که شهریه اندکی را برای هر ترم بپردازند.

با این حال، از سال ۲۰۱۷، دانشجویان غیر اتحادیه ی اروپا، برای تحصیل در منطقه ی بادن-وورتمبرگ هزینه ی تحصیل را می پردازند. دانشگاه هایی مانند فریبرگ، هایدلبرگ، هوهیمهایم، کارلسروهه، کنستانز، مانههین، اشتوتگارت، توبینگن و اولم در این منطقه واقع شده اند.

برای هر ترم کارشناسی، دانشجویان مبلغی به اندازه ی ۱۵۰۰ یورو (معادل ۱۳۲۴ پوند) و برای هر ترم مقطع ارشد، مبلغ ۶۵۰ یورو (معادل ۵۷۴ پوند) را می پردازند. لازم به ذکر است که در آلمان، معافیت هایی برای دانشجویان غیر اتحادیه ی اروپا (که پذیرش آلمان در مقاطع بالای تحصیلی را کسب کرده اند)، دانشجویان بین المللی کشورهای عضو اراسموس، دانشجویان دارای اقامت دائم در اروپا و پنهاجویانی که حق اقامت در آلمان را دارند، وجود دارد.

در تمام دانشگاه ها، لازم است که هزینه های مروبط به ثبت نام، تایید و اداره هزینه پرداخت شود. این مبلغ معمولا بیش از ۳۰۰ یورو در هر ترم نیست. لازم به ذکر است که دانشگاه های مختلف، هزینه های مختلفی را دریافت می کنند.

در آلمان، اکثر دانشگاه ها عمومی هستند، با این حال، معدود دانشگاه های خصوصی نیز وجود دارد که هزینه ی تحصیل در آن ها به اندازه ی ۲۰۰۰۰ هزار یورو در سال هم می شود.

 

برای مطالعه کامل در خصوص دانشگاه های آلمان کلیک نمایید.

هزینه اسکان در آلمان

 

یکی از اصلی ترین هزینه های زندگی و تحصیل در آلمان، به اجاره جایی برای زندگی مربوط می شود. این هزینه بسته به نوع و منطقه ای که در آن زندگی خواهید کرد متفاوت است. اغلب، اقامتگاه های دانشجویی (با هزینه های پایین) و آپارتمان های مشترک، اقتصادی ترین گزینه ها محسوب می شوند. در آلمان، به طور معمول، آپارتمان ها به کافه، خشکشویی و انبارهای مشترک، مجهز هستند.

اجاره ی پرداختی برای اقامت در آلمان چیزی در حدود ۲۱۰ الی ۳۶۰ یورو در ماه است. زندگی به تنهایی به طور متوسط، ماهیانه به اندازه ی ۳۶۳ یورو هزینه خواهد داشت. زندگی با یک هم خانه، به طور متوسط ۳۵۱ یورو و زندگی در پردیس هزینه ای حدود ۲۳۷ یورو دارد.

به طور معمول، زندگی در شهرهای بزرگ هزینه ی اجاره ی بیشتری هم دارد. به طور مثال، یک هتل دانشجویی در مونیخ (یکی از گران ترین شهرهای آلمان) ماهیانه ۶۶۵ یورو هزینه دارد. در حالی که در برلین این هزینه ۴۳۰ یورو و در لایپزیگ (یک شهر دانشگاهی کوچک تر) اجاره ی ماهیانه برای دانشجویان تقریبا ۳۲۷ یورو است.

 

 

 

 

 

 

دیگر هزینه های ضروری برای دانشجویان در آلمان

 

به دانشجویان در آلمان توصیه می شود که خود را برای پرداخت هزینه ای معادل ۸۵۰ یورو در ماه برای هزینه های مربوط به زندگی آماده کنند. این مبلغ مطابق با میانگین اتحادیه ی اروپا است. اجاره، بزرگترین سهم را در هزینه ها تشکیل می دهد. متوسط هزینه سالانه زندگی در آلمان، ۹۶۰۰ یورو است که شامل اجاره، غذا، رویدادهای فرهنگ و آب و برق می شود. لازم به ذکر است که در مونیخ، متوسط هزینه های زندگی می توانید تا ۱۰۸۰۰ یورو نیز افزایش پیدا کند.

 

مدرک کارشناسی در آلمان سه الی چهار سال طول می کشد، بنابراین دانشجویان باید انتظار هزینه ای به اندازه ی ۲۸۰۰۰۰ یورو برای هزینه های زندگی در طول یک دوره ی کامل سه ساله را داشته باشند.

 

 

 

یکی از مزایای انتخاب کشور آلمان برای تحصیل، Semesterticket است. Semesterticket رمزی است که هزینه ی سفر با اتوبوس ها، ترامواها، متروها و قطارهای محلی (به جز قطارهای درون شهری) را به مدت شش ماه در شهرهای دانشگاهی خاصی، پوشش می دهد.  این هزینه به طور معمول در مبلغی که به دانشگاه پرداخت می شود گنجانده شده است. اگرچه، ممکن است که در صورت تمدید دوران تحصیل، هزینه آن را بپردازید.

 

اگر بیمه ی خدمات درمانی کشور شما، در آلمان مورد تایید نیست، پیشنهاد می شود که در طول دوران تحصیل خود، یک بیمه نامه اخذ کنید. بیمه سلامت عمومی در حدود ۸۰ یورو در ماه هزینه بر است (در صورتی که زیر ۳۰ سال سن داشته باشید و بیش از ۱۴ ترم را در آلمان تحصیل نکرده باشید. در غیر این صورت، این مبلغ به ۱۶۰ یورو در ماه افزایش خواهد یافت).

هزینه ی دسترسی به اینترنت برای کل یک آپارتمان در حدود ۲۵ یورو در هر ماه است و خدمات نیز حدود ۲۰۰ یورو هزینه دارد. صورت حساب تلفنی ماهیانه ۱۰ الی ۳۰ یورو است و یک لیتر بنزین نیز ۱.۳۲ یورو هزینه دارد.

دانشجویانی که شهروند کشورهای غیر اتحادیه ی اروپا هستند برای تحصیل در آلمان به ویزای دانشجویی نیاز دارند. این ویزا حدود ۶۰ یورو هزینه دارد. برای دریافت ویزا آلمان ، لازم است که اثبات کنید که تمکن مالی به اندازه ی ۸۵۳ یورو در هر ماه یا ۱۰۲۳۶ یورو در هر سال برای تامین هزینه های زندگی خود در دسترس دارید.

 

 

 

 

 

سبک زندگی در آلمان

 

خرید موارد غذایی در آلمان یکی دیگر از هزینه ها است. بر اساس بررسی ها، دانشجویان به طور متوسط به اندازه ی ۲۵ یورو در هفته یا ۱۰۰ یورو در ماه برای تهیه ی مواد غذایی هزینه می کنند.

دانشجویان برای خرید یک بیگ مک ۴.۴۷ یورو هزینه می کنند و قیمت یک وعده ی غذایی در رستوران حدود ۱۰ یورو است. بلیط سینما حدود ۱۰ یورو و عضویت ماهیانه در سالن های بدنسازی حدود ۲۸.۵۹ یورو هزینه دارد. قیمت بلیط های کنفرانس، کنسرت های و رویدادها به طور معمول از ۱۰ یورو تجاوز نمی کند. تفریحات شبانه نیز در برلین، چیزی در حدود ۲۱.۵۹ یورو  هزینه دارد.

 

 

 

 

چه کمک های مالی در آلمان در دسترس است؟

 

دولت آلمان، بر اساس برنامه ی BAföG به دانشجویان حداکثر کمک هزینه ی ۶۷۰ یورو در ماه برای تامین هزینه های زندگی در هنگام تحصیل اعطا می کند. این کمک هزینه برای دانشجویانی است که قادر به تامین هزینه های تحصیلی مورد نظر خود نیستند. اتباع آلمانی و دانشجویان کشورهای عضو EU / EEA ممکن است که واجد شرایط دریافت این کمک هزینه نباشند. به طور معمول، متقاضیان BAföG باید در آلمان زندگی کنند.

 

همچنین دانشجویان موفق از سراسر جهان در آلمان می توانند از Deutschlandstipendium یا بورسیه های تحصیلی آلمان استفاده کنند. این کمک هزینه از طریق یک مشارکت عمومی-خصوصی تامین می شود. به این معنا که مشاغل، بنیاد ها و یا افراد خصوصی، از استعدادهای جوان با ارائه ۱۵۰ یورو در ماه، حمایت می کنند. این مبلغ سپس با ۱۵۰ یورو دیگر از طرف دولت فدرال جمع می شود.

 

اخذ انواع بورسیه های تحصیلی نیز در آلمان ممکن است. دانشجویان بومی و خارجی به کمک این بورسیه ها حدود ۶۰۰۰ یورو دریافت می کنند. معیار ارائه این بورسیه ها تنها مهارت ها و رزومه ی دانشجو نیست، بلکه نیاز مالی آن ها نیز در نظر گرفته می شود. مبلغ این بورسیه ها ۱۰۰ الی ۵۰۰ یورو در ماه است که توسط دولت تامین می شود.

در نهایت، می توان به این نکته اشاره کرد که در آلمان تخفیف های دانشجویی زیادی وجود دارد. دانشجویان می توانند با ارائه ی کارت دانشجویی، این تخفیف ها را در هنگام ورود به استخر، موزه، تئاتر، سینما و سایر سالن های فرهنگی دریافت کنند.

 

برای کسب اطلاعات بیشتر  و دریافت مشاوره تخصصی در خصوص هزینه های تحصیل در آلمان با تماس بگیرید.

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

مقالات کشور آلمان

آموزش اقدام برای بورسیه تحصیلی آلماناخذ انواع بورسیه های تحصیلی از دانشگاه های آلماناخذ انواع بورسیه های تحصیلی در آلماناخذ بورس تحصیلی آلماناخذ بورسیه تحصیلی آلمانبورس تحصیلی آلمانبورسیه تحصیلی آلمانبورسیه های تحصیلی آلمانتامین هزینه های زندگی در آلمانتحصیل در آلمانتحصیلات دانشگاهی رایگان آلمانتمکن مالی برای ویزای آلمانتمکن مالی برای ویزای تحصیلی آلمانتمکن مالی برای ویزای دانشجویی آلمانچه کمک های مالی در آلمان در دسترس است؟دانشجویان در آلماندریافت بورسیه تحصیلی آلماندیگر هزینه های ضروری برای دانشجویان در آلمانزندگی دانشجویی در آلمانسبک زندگی در آلمانشرایط اخذ انواع بورسیه های تحصیلی در آلمانشرایط بورس تحصیلی آلمانشرایط بورسیه تحصیلی آلمانشهریه دانشگاه های آلمانمتوسط هزینه سالانه زندگی در آلمانمدرک دکتری در آلمانمدرک کارشناسی ارشد در آلمانمدرک کارشناسی در آلمانمزایای انتخاب کشور آلمانمقدار بورسیه تحصیلی آلمانموارد غذایی در آلمانهزینه اسکان در آلمانهزینه زندگی در آلمانهزینه های تحصیل در آلمانهزینه های تحصیل در المانهزینه های زندگی و تحصیل در آلمانهزینه ی تحصیل در آلمان چقدر است؟ویزا آلمانویزای دانشجویی آلمان

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *