بدون شک دانشگاه لِیدن واقع در کشور هلند، یکی از برجسته ترین دانشگاه های اروپا در زمینه های علمی و تحقیقاتی است. این دانشگاه  از لحاظ رتبه ی علمی و رنکینگ  جهانی در سال ۲۰۲۰ جزء هفتاد مرکز آموزش عالی برتر جهان شناخته می شود.

 

تاریخچه دانشگاه لیدن هلند

دانشگاه لیدن Leiden University ، قدیمی ترین دانشگاه هلند بوده و در ساعت ۱۵۷۵ به دستور ویلیام، پادشاه اورنج  تاسیس شده است. و همچنین دانشمندان و افراد مشهوری همچون رنه دکارت، رامبراند، کریستین هویگنس در آن تحصیل کرده اند.

از همان ابتدای تاسیس و دهه های اول، این دانشگاه به یک مرکز آموزش علمی بین المللی تبدیل شد و اکنون حدود ۴۰۰۰ دانشجو در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا و نزدیک به ۸۰۰ کارمند بین المللی را از اقساط نقاط جهان در خود جای داده است.

دانشگاه لیدن، شامل هفت دانشکده، بالغ بر پنجاه واحد آموزشی و بیش از چهل موسسه تحقیقاتی ملی و بین المللی می باشد که در شهر های لیدن و لاهه قرار دارند.

دانشجویانی که این دانشگاه را برای ادامه ی تحصیل انتخاب می کنند، افق تحصیلی و شغلی خود را به شکلی باور نکردنی گسترش می دهند. لیدن، شعار Praesidium Libertatis  به معنی سنگر آزادی را سرلوحه کار خود قرار داده و طبق آن رو به جلو پیش می رود.

برای مطالعه سیستم نمره دهی در هلند کلیک نمایید. 

رشته های آموزشی دانشگاه لیدن هلند

دانشگاه لِیدن و بخش علوم پزشکی آن، در شاخه های زیر افتخار آفرینی های بسیار و چشم گیری در طی سال های متوالی داشته است:

  • مبانی علوم (پایه)
  • علوم زیستی
  • بهداشت و سلامت
  • حقوق، علوم سیاسی و مدیریتی
  • زبان شناسی، فرهنگ و جامعه شناسی

شرایط اخذ ویزا و هزینه اقامت در هلند 

بر اساس مدت زمانی که می خواهید در دانشگاه لیدن مشغول به تحصیل و مطالعه شوید دو نوع ویزای تحصیلی وجود دارد:

  1. ویزای تحصیلی کوتاه مدت: این نوع ویزا مخصوص افرادی است که قصد دارند به مدت ۹۰ روز در هلند اقامت داشته و در دانشگاه لیدن درس بخوانند.
  2. ویزای تحصیلی بلند مدت: اگر جزو آن دسته از کسانی هستید که قصد مهاجرت تحصیلی به مدت بیش از ۹۰ روز دارید، باید برای اخذ این ویزا اقدام کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر و دقیق تر از دریافت و  اخذ ویزای دانشجویی هلند با همکاران و مشاوران حرفه ای و متخصص موسسه استادی پلن در ارتباط باشید.

پس از پذیرفته شدن در یک برنامه تحصیلی تمام وقت می توانید از این مرکز آموزش عالی بخواهید که برای شما ویزای تحصیلی درخواست کند.

برای درخواست ویزای تحصیلی، باید در یکی از دو تاریخ یکم ماه ژوئن و یا یکم ماه دسابر اقدام کنید.

پس از ارسال درخواست، بخش اداری مدارک را بررسی کرده و درخواست شما را به اداره ی مهاجرت هلند(IND) می فرستد، حدودا دو تا چهار هفته زمان لازم است تا با ویزای تحصیلی شما موافقت شود.

برای مطالعه کامل شرایط ویزای همراه در هلند کلیک نمایید .

خوابگاه های دانشجویی دانشگاه لیدن

به طور کلی اکثر دانشگاه های هلند، فاقد خوابگاه های دولتی برای اسکان محصلین خود هستند؛ دانشگاه لیدن نیز، از این قاعده مستثنی نیست.

دانشجویان معمولا باید خودشان برای محل زندگی خود تصمیم گرفته و اقدام کنند.

خانه و آپارتمان های اجاره ای بسیاری برای اسکان دانشجویان در شهر های زیبای لاهه و لیدن که دانشکده های دانشگاه لیدن را در خود جای داده اند، وجود دارد.

می توانید با تحقیق و بررسی کافی، یکی از این موارد را انتخب کرده و زندگی دانشجویی خود را شروع کنید.

البته، سالانه دفتر مسکن این مرکز، تعداد محدودی اتاق را برای کسانی که در اولین فرصت درخواست خوابگاه داده اند، رزرو می کند.

برای این که بتوانید از این نوع اسکان، بهره ببرید، باید فرصت را غنیمت شمارید.

همکاری دانشگاه لیدن با سایر دانشگاه ها

شرکای دانشگاهی این مرکز آموزش عالی، در استان زوید هلند دانشگاه صنعتی دلفت و دانشگاه اراسموس روتردام هستند. در داخل اروپا، دانشگاه لیدن همکاری گسترده ای با سایر اعضای اتحادیه دانشگاه های تحقیقاتی اروپا (LERU)  دارد.

در زمینه های تحقیقاتی و پژوهش های پزشکی توانسته اند با فعالیت های مشترک پیشرفت های شایانی داشته باشند. مهاجرت به هلند و تحصیل در بهترین و برترین دانشگاه های آن، نیاز به تحقیق و مشورت با افراد متخصص و با تجربه در این زمینه دارد.

موسسه استادی پلن، با سابقه ای درخشان در زمینه های مهاجرت های تحصیلی، می تواند بهترین راهنما برای شما باشد.

برای دریافت مشاوره و اطلاعات بیشتر در مورد دانشگاه لیدن هلند، با مشاوران استادی پلن در ارتباط باشید.