دانشگاه های برتر کانادا

دانشگاه­ های کانادا به دلیل آموزش و تحقیقات از شهرت گسترده­ای در جهان برخوردار هستند و در سطح جهانی نیز از رتبه­ی بسیار بالایی برخوردارند. دانشگاه­ های کانادا در زمینه­های حقوق، پزشکی و مهندسی در مقایسه با سایر زمینه­های تحصیلی از اعتبار بالاتری برخوردار هستند. همچنین مدارس برتر کانادا فرصت خوبی برای دانش­آموزان بین­المللی است که برای ورود به دانشگاه­ ها و تحصیل در مقاطع بالاتر آماده شوند. اما مزایای دانشگاه ­های کانادا برای تحصیل چیست؟ و چه چیزی تحصیل در دانشگاه­های کانادا را برای دانشجویان بین­ المللی به یک فرصت عالی تبدیل می­کند؟ برای پاسخ به این سوال­ها هفت دلیل برای تحصیل در دانشگاه­ های برتر کانادا را بررسی می­کنیم:

  1. دو زبانه­بودن:

مهم­ترین دلیل برای تحصیل در کشور کانادا دو زبانه بودن این کشور است که باعث می شود تحصیل در کانادا فرصتی عالی برای پیشرفت و تقویت مهارت­های زبانی دانشجویان بین­ المللی است. کار درسی به زبان فرانسوی و انگلیسی بخشی جدایی­ناپذیر سیستم آموزشی کانادا است که زندگی فرهنگی و اجتماعی در این کشور را غنی­تر می­سازد.

  1. مدارک تحصیلی شناخته شده در سطح جهان:

مدارک تحصیلی کالج و دانشگاه­های کانادا در سراسر جهان شناخته شده است. علاوه بر این سیستم آموزشی کانادا به دنبال ترغیب توسعه مهارتهای قابل انتقال (به عنوان مثال تفکر انتقادی، کار تیمی و ارتباطات) بوده و در آموزش­های خود از رسانه­های مدرت دیجیتال استفاده می­کند.

  1. کار در کانادا پس از فارغ التحصیلی:

دولت کانادا یک برنامه کار را به دانشجویانی ارائه می دهد که در کالج­ ها و دانشگاه­ های کانادا تحصیل کرده و به دنبال کسب تجربه کار هستند. این امر یک روش عالی برای توسعه مهارت­های حرفه­ای و ادامه زندگی در کشور کانادا است.

  1. سوار بر موج فناوری در کانادا:

صنایع ارتباط از راه دور، رسانه­های دیجیتال، بازی­های ویدئویی ، زیست فناوری و به ویژه مهندسی هوایی در کانادا بسیار قوی هستند. علاوه بر این، کانادا اولین کشوری بود که مدارس و کتابخانه های خود را از طریق برنامه ابتکاری خود “SchoolNet” به اینترنت وصل کرد. بنابراین جای تعجب نیست که نزدیک به ۹۰٪ خانوارهای کانادایی به اینترنت متصل هستند. همچنین Wi-Fi تقریباً در هر نقطه از کشور قابل دسترسی است. به طوری که به عنوان مثال ایالت مونترال ابتکاری را برای ارائه وای فای رایگان در سطح شهر آغاز کرده است که این امر باعث می­شود شما بتوانید همواره با خانواده و دوستان خود در تماس باشید.

  1. کیفیت بالای زندگی:

طبق رده­بندی دانشگاه­های جهان QS ، سه شهر کانادا، تورنتو، مونترال و ونکوور در لیست ۵۰ شهر برتر دانشجویی جهان قرار دارند. این رتبه­بندی بر اساس معیارهای مختلفی از جمله هزینه­های مناسب، تنوع جمعیت دانشجویی و درک کارفرمایان از فارغ­التحصیلان در بازار کار انجام شده است. کشور کانادا از کیفیت زندگی قابل قبولی همراه با هزینه­های مناسب زندگی (برای مثال مسکن، حمل و نقل و شهریه) در مقایسه با سایر کشورها مانند آمریکا، فرانسه و انگلستان برخوردار است.

  1. تجربه فرهنگی غنی:

کانادا از جمعیت بسیار متنوعی برخوردار است که این امر باعث شده این کشور صحنه فرهنگی غنی و پر جنب و جوش باشد. هر ساله جشنواره­های متنوعی در این کشور برگزار می­شود که برای آگاهی از آنها می­توانید به سایت گردشگری هر ایالت مراجعه کنید ولی فستیوال بین­ المللی جاز در مونترال، فستیوال چکمه کابوی در کالگری، مسابقات هاکی، جشنواره سالانه Poutine (غذایی متشکل از سیب­زمینی سرخ کرده، کشک و پنیر گاو) و جشن برداشت نیشکر در کبک را نباید از دست داد.

  1. زیبایی طبیعی کشور کانادا:

کانادا کشوری بسیار گسترده است؛ به طوری که مساحت آن ۱۴ برابر بزرگتر از فرانسه است. بسیاری از کانادایی­ ها از زمستان­های سخت این کشور شکایت دارند، اما فصل سرما فرصتی اختصاصی برای اسکی­بازان و اسکیت­بازان فراهم می­کند تا در محیط­های باشکوه تمرین کنند. همچنین این کشور مکان­های دیدنی و جذاب برای بازدید دارد که عبارتند از: سواحل بکر جزیره پرنس ادوارد ، برج­های چشمگیر ساگوینای و Percé Rock of Gaspé در کبک ، دریاچه لوئیز در آلبرتا، آبشار نیاگارا در انتاریو، پارک ملی جاسپر در آلبرتا و کوه ویستلر در بریتیش کلمبیا. از دریا گرفته تا کوهستان­ها ، دهستان­ها و جنگل­های آن، کانادا منبع بی­پایان زیبایی طبیعی است!

اما در کنار همه­ی این مزایا برخی از برترین دانشگاه­ها در سطح جهان نیز در کشور کانادا واقع شده است که بر اساس رده­بندی­های معتبر جهانی و بر طبق معیارهای مختلف از رتبه­های بالایی برخوردار هستند. در ادامه به ۱۲ دانشگاه برتر کانادا و ویژگی­های منحصر به فرد هر یک از این دانشگاه­ها اشاره خواهیم کرد:

  1. دانشگاه تورنتو:

Times Higher Education Ranking ۲۰۱۹ ۲۱
Shanghai Jiao University Ranking ۲۰۱۸ ۲۳
Top Universities Ranking ۲۰۲۰ ۲۹
U.S. News Report Ranking ۲۰۱۹ ۲۰

 

دانشگاه تورنتو که در سال ۱۸۲۷ تاسیس شد، از برترین دانشگاه ­های جهان در زمینه­ی تحقیقات است که به ابداع و نوآوری شباهت دارد. این دانشگاه که بزرگترین دانشگاه کانادا است، دارای قدیمی­ترین و جذاب­ترین ساختمان کتابخانه در بین دانشگاه­ های کانادا است که در سال ۱۹۱۰ بازسازی شده و ورودی آن با گاوصندوق­های مملو از کتاب­های نادر پوشیده شده است. علاوه بر این اولین دوره از مطالعات انشان­شناسی در جهان تحت عنوان “مردم­شناسی باستان و مدرن” در سال ۱۸۵۷ در دانشگاه تورنتو ارائه شد.

  1. دانشگاه بریتیش کلمبیا (University of British Columbia)
Times Higher Education Ranking ۲۰۱۹ ۳۷
Shanghai Jiao University Ranking ۲۰۱۸ ۴۳
Top Universities Ranking ۲۰۲۰ ۵۱
U.S. News Report Ranking ۲۰۱۹ ۲۹

 

دانشگاه بریتیش کلمبیا که در سال ۱۹۱۵ یک مرکز جهانی در زمینه­ی تحقیق و تدریس در کاناداست که به طور مداوم در بین ۴۰ دانشگاه برتر دنیا قرار دارد و به عنوان بین­المللی­ترین دانشگاه آمریکای شمالی شناخته شده است رشته­های معدن، مهندسی معدن و رشته­های ورزشی نقطه­ی قوت تحصیل در دانشگاه بریتیش کلمبیا است.

  1. دانشگاه مک­گیل (McGill University)
Times Higher Education Ranking ۲۰۱۹ ۴۴
Shanghai Jiao University Ranking ۲۰۱۸ ۷۰
Top Universities Ranking ۲۰۲۰ ۳۵
U.S. News Report Ranking ۲۰۱۹ ۴۳

 

قدیمی­ترین دانشگاه مونترال، دانشگاه مک گیل است که در سال ۱۸۲۱ توسط جیمز مک گیل، بازرگان برجسته اسکاتلندی تأسیس شد. در این دانشگاه که تحت با لقب “هاروارد کانادا” نیز شناخته می­شود، دانشجویان از ۱۵۰ کشور به تحصیل مشغول هستند که این امر یک محیط چندفرهنگی را پدید آورده است. علاوه بر این از نظر دانشگاهی، مک­گیل یک دانشگاه شناخته شده در زمینه­های پزشکی، علوم و مهندسی است و همچنین دارای رتبه­های عالی برای رشته­های مرتبط با حقوق و مدیریت است. اما بزرگترین مزیت مک­گیل بودن یک دانشگاه انگلیسی زبان در یک ایالت فرانسوی در کشور کاناداست.

 

  1. دانشگاه مک­مستر (McMaster University)
Times Higher Education Ranking ۲۰۱۹ ۷۷
Shanghai Jiao University Ranking ۲۰۱۸ ۸۶
Top Universities Ranking ۲۰۲۰ ۱۴۰
U.S. News Report Ranking ۲۰۱۹ ۱۳۰

 

دانشگاه مک­مستر در سال ۱۸۸۷ در تورنتو به عنوان بخشی از وصیت نامه سناتور ویلیام مک مستر به عنوان مؤسس بانک تجارت امپریال کانادا تاسیس شد و در سال ۱۹۳۰ به همیلتون نقل مکان کرد. این دانشگاه برای برنامه های علوم بهداشتی در سطح جهان شناخته شده است اما از جمله برنامه های مورد علاقه در دانشگاه مک­مستر، مطالعات مربوط به طالع بینی است.

  1. دانشگاه مونترال (University of Montreal)
Times Higher Education Ranking ۲۰۱۹ ۹۰
Shanghai Jiao University Ranking ۲۰۱۸ ۱۰۱
Top Universities Ranking ۲۰۲۰ ۱۳۷
U.S. News Report Ranking ۲۰۱۹ ۱۳۶

 

دانشگاه مونترال که در سال ۱۸۷۸ تاسیس شد، با دو مدرسه وابسته به آن یعنی “École Polytechnique” و “HEC Montréal”، در حال حاضر بزرگترین دانشگاه در کبک و دومین دانشگاه بزرگ در کانادا است. این دانشگاه یکی از مهم­ترین دانشگاه­های تحقیقاتی در کشور کانادا و یک دانشگاه دو زبانه است که دانشجویان می­توانند علاوه بر زبان انگلیسی، به زبان فرانسه نیز در این دانشگاه تحصیل کنند.

  1. دانشگاه آلبرتا (University of Alberta)
Times Higher Education Ranking ۲۰۱۹ ۱۳۲
Shanghai Jiao University Ranking ۲۰۱۸ ۱۰۱
Top Universities Ranking ۲۰۲۰ ۱۱۳
U.S. News Report Ranking ۲۰۱۹ ۱۳۷

 

تاسیس دانشگاه آلبرتا نتیجه­­ی جاه­طلبی و مشارکت ۲ فرد بوده است: الکساندر کامرون رادرفورد، نخست وزیر آلبرتا و هنری مارشال توری، استاد دانشگاه مک گیل. عمده شهرت دانشگاه آلبرتا در زمینه­ی رشته­های مرتبط با مهندسی و علوم است.

  1. دانشگاه اُتاوا (University of Ottawa)
Times Higher Education Ranking ۲۰۱۹ ۱۷۶
Shanghai Jiao University Ranking ۲۰۱۸ ۱۵۱
Top Universities Ranking ۲۰۲۰ ۲۸۱
U.S. News Report Ranking ۲۰۱۹ ۲۰۸

 

کالج بایتون در سال ۱۸۴۸ توسط اوبامس مری به عنوان یک کالج دو زبانه کاتولیک تاسیس شد. از همان ابتدا، دانشجویان این دانشگاه به دو زبان انگلیسی و فرانسوی تحصیل می­کردند. در سال ۱۸۶۶، این کالج به اتاوا تغییر نام یافت و بر اساس منشور سلطنتی به عنوان دانشگاه ارتقاء یافت. مهم­ترین مزیت تحصیل در دانشگاه اتاوا، امکان تحصیل به هر دو زبان انگلیسی و فرانسه در کلیه دروس است.

  1. دانشگاه وسترن اُنتاریو (University of Western Ontario)
Times Higher Education Ranking ۲۰۱۹ ۱۹۰
Shanghai Jiao University Ranking ۲۰۱۸ ۲۰۱
Top Universities Ranking ۲۰۲۰ ۲۱۱
U.S. News Report Ranking ۲۰۱۹

 

دانشگاه وسترن انتاریو لندن در ۷ مارس ۱۸۷۸ توسط اسقف اسحاق هلموث (۱۹۱۷-۱۸۱۷) تأسیس شد و برای اولین بار در سال ۱۸۸۱ درهای خود را برای دانشجویان باز کرد. این دانشگاه به درصد بالای پذیرش دانشجویان کارشناسی ارشد شناخته شده است. با اینحال ورود به این دانشگاه به شدت رقابتی است و تحصیل در زمینه­های امور بازرگانی، دندانپزشکی ،آموزش ، حقوق، پزشکی و کار اجتماعی نیاز به گذراندن تعدادی واحد تحت عنوان پیش­نیاز دارد.

  1. دانشگاه کلگری (University of Calgary)
Times Higher Education Ranking ۲۰۱۹ ۱۹۹
Shanghai Jiao University Ranking ۲۰۱۸ ۱۵۱
Top Universities Ranking ۲۰۲۰ ۲۳۳
U.S. News Report Ranking ۲۰۱۹ ۱۷۸

 

در تاریخ ۲۹ آوریل ۱۹۶۶ ، دانشگاه کالگری مستقل شد. از این زمان به بعد، این دانشگاه رشد سریعی در زمینه­ی علوم را تجربه کرد و به این منظور اساتید نوآوری از سراسر جهان به کلگری آمدند. این دانشگاه که به عنوان یک دانشگاه تحقیقاتی برای پاسخ به چالش­های جامعه در سطح جهان شناخته شده است؛ در سال ۲۰۱۷-۲۰۱۶، دانشگاه کلگری پنجاهمین سالگرد خود را به عنوان یک نهاد مستقل جشن گرفت.

  1. دانشگاه واترلو (University of Waterloo)
Times Higher Education Ranking ۲۰۱۹ ۲۰۱
Shanghai Jiao University Ranking ۲۰۱۸ ۱۵۱
Top Universities Ranking ۲۰۲۰ ۱۷۳
U.S. News Report Ranking ۲۰۱۹ ۲۱۵

 

دانشگاه واترلو که در سال ۱۹۵۷ تاسیس شده است، دارای برنامه­های مشهور در زمینه­های علوم کامپیوتر و مهندسی کامپیوتر است. این دانشگاه با نام مستعار “MIT شمال” شناخته می­شود و به لطف بنیانگذار کانادایی بلک بری که از این دانشگاه فارغ التحصیل شده، شهرت خوبی در منطقه Silicon Valley بدست آورده است.

  1. دانشگاه دال هوسی (Dalhousie University)
Times Higher Education Ranking ۲۰۱۹ ۲۵۱
Shanghai Jiao University Ranking ۲۰۱۸ ۳۰۱
Top Universities Ranking ۲۰۲۰ ۲۸۰
U.S. News Report Ranking ۲۰۱۹ ۳۰۷

 

دانشگاه Dalhousie در نوا اسکوشیا واقع شده است که در رتبه یکی از دوستانه­ترین شهرهای جهان قرار دارد و به جهت تاسیس در سال ۱۸۱۸ یکی از قدیمی­ترین دانشگاههای کاناداست. این دانشگاه به عنواندانشگاه­ پیشگام در زمینه­ی تحقیقات در ساحل شرقی کانادا شناخته می­شود.

  1. دانشگاه لاوال (Laval University)
Times Higher Education Ranking ۲۰۱۹ ۲۵۱
Shanghai Jiao University Ranking ۲۰۱۸ ۲۰۱
Top Universities Ranking ۲۰۲۰ ۴۱۶
U.S. News Report Ranking ۲۰۱۹ ۲۹۹

 

دانشگاه لاوال از بزرگترین دانشگاههای کانادا است که به دلیل دارا بودن بزرگترین جنگل (Forêt Montmorency) برای آموزش و تحقیقات در سطح جهان شناخته شده است.

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *