دانشگاه های نروژ

 

 

 

آیا قصد ادامه تحصیل در دانشگاه های نروژ را دارید؟! از ۱۰ دانشگاه برتر نروژ اطلاعی دارید؟! کشور نروژ با طبیعت بسیار زیبای کوهستانی، جزء محبوب ترین کشور ها برای دانشجویان بین المللی است! طبیعت بکر و لذت بخش، حیات وحش دلپذیر و خطوط ساحلی نروژ از جمله جاذبه های این کشور هستند. نروژ با داشتن دانشگاه های مطرح در سطح بین المللی و سیستم آموزشی بسیار مناسب سال ها است که دانشجویان زیادی را از سراسر جهان به خود جذب می کند. با ما همراه باشید تا با ده دانشگاه برتر نروژ بیشتر آشنا شوید!

 

 

دانشگاه اسلو (UiO)
دانشگاه اسلو (UiO)

 

 

 

۱. دانشگاه اسلو (UiO)

 

 

دانشگاه اسلو، یکی از برترین دانشگاه های نروژ برای دانشجویان بین المللی است که در پایتخت نروژ (اسلو) واقع شده‌. UiO شامل هشت دانشگاه در رشته های علوم تربیتی، علوم طبیعی، علوم اجتماعی، علوم انسانی، حقوق، ریاضیات، پزشکی و دندانپزشکی می باشد. جالب است بدانید که این دانشگاه دولتی است! بنابراین فقط باید یک ترم شهریه بپردازید و دیگر نیازی به پرداخت شهریه نیست!! در دانشگاه UiO، بیش از ۸۰۰ دوره دوره ی آموزشی زبان انگلیسی تدریس می شود. و همچنین در چندین رشته در مقطع ارشد و دکتری به زبان انگلیسی دروس شما ارائه می شوند.

 

 

 

۲. دانشگاه بِرگِن (UiB)

 

 

دانشگاه بِرگِن، مسلما یکی از ده دانشگاه برتر نروژ است. هفت دانشکده در زمینه ی ریاضیات، علوم طبیعی، پزشکی، دندان پزشکی، هنر های زیبا و سایر رشته ها دارد. دانشگاه UiB در نروژ بیشترین تعداد دانشجو را دارا است. این دانشگاه یک شرایط ویژه هم برای دانشجویان دکتری در نظر گرفته! داوطلبان دکتری در این مرکز آموزشی حقوق هم دریافت می کنند!

 

 

 

۳. دانشگاه قطب شمال نروژ (Uit)

 

 

قرار گرفتن این دانشگاه در قطب شمال باعث شده که نقس بسیار مهمی در زمینه ی علوم و تحقیقات زیستی داشته باشد. تحقیقات آب و هوایی، ماهیگیری، شفق قطبی از جمله بخش های مهم پژوهش های این مرکز هستند. همچنین رشته هایی مثل علوم بهداشت، آموزش، حقوق، گردشگری و هنر های زیبا در این دانشگاه تدریس می شوند‌. دانشگاه قطب شمال نروژ در شمارِ یکی از برترین دانشگاه های نروژ قرار دارد‌. تعداد دانشجویان این مرکز آموزش عالی روز به روز در حال افزایش است. آموزش ها و تدریس های این دانشگاه به زبان انگلیسی انجام می‌شود! همین امر باعث محبوبیت هر چه بیشتر این موسسه در بین دانشجویان بین المللی شده!

 

 

دانشگاه علم و صنعت نروژ (NTNU)
دانشگاه علم و صنعت نروژ (NTNU)

 

 

 

 

۴‌. دانشگاه علم و صنعت نروژ (NTNU)

 

 

یکی از بهترین دانشگاه ها برای  تحصیل در نروژ برای دانشجویان بین المللی، دانشگاه علم و صنعت نروژ است. این دانشگاه بیشتر در زمینه های مهندسی، فناوری و علوم طبیعی شناخته می شود. اگر جزء دانشجویان مهندسی هم نیستید، اصلا نگران نباشید! چرا که رشته هایی مثل تربیتِ معلم، علوم اجتماعی، پزشکی، روانشناسی، معماری و هنر های زیبا هم در این دانشگاه تدریس می شوند‌.

برای مطالعه شرایط تحصیل رایگان در نروژ کلیک نمایید. 

 

 

 

 

۵‌. دانشگاه لایف ساینس نروژ (NMBU)

 

یکی دیگر از برترین دانشگاه های نروژ، لایف ساینس نام دارد. این مرکز آموزشی سال ها است که در زمینه ی سلامت انسان و حیوانات فعالیت می کند. در سال ۱۸۵۹ این دانشگاه با احداث دانشکده ی کشاورزی شروع به کار کرده. امروزه در دانشگاه لایف ساینس، علوم زیستی، علوم محیط، شیمی، اقتصاد، دامپزشکی و علم و فناوری تدریس می شوند.

 

 

 

۶. دانشگاه جنوب شرقی نروژ (USN)

 

 

یکی دیگر از برترین دانشگاه های نروژ برای دانشجویان بین المللی دانشگاه جنوب شرقی نروژ است. این مرکز آموزش عالی با ادغام سه کالج دانشگاهی تاسیس شده. به همین علت آموزش های مختلفی را ارائه می دهد. اگر در رشته های، بهداشت، علوم رایانه، تاریخ، تجارت، ریاضیات، علوم طبیعی و هنر تحصیل می کنید، بدون شک این دانشگاه می تواند یکی از بهترین گزینه ها برای شما باشد.

 

 

 

۷. دانشگاه استاوانکر (UiS)

 

 

 

یکی از محبوب ترین و برترین دانشگاه های نروژ در بین دانشجویان بین المللی است. دانشگاه UiS، شش دانشکده در زمینه های علوم اجتماعی، هنر، آموزش و علم و فناوری دارد. هر ساله بیش از ۴۰۰ دانشجو از سراسر جهان به خود جذب می کند. همچنین، دانشگاه استاوانگر، در پایتخت نفت و انرژی نروژ واقع شده‌ کمک باعث ارتباط هر متقابل دانشجویان با صنایع و شرکت ها می شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص ویزای تحصیلی نروژ کلیک نمایید.

 

 

۸. دانشگاه Agder

 

 

دانشگاه آگدر (UiA) در سال ۱۹۹۴ تاسیس شده‌‌. یکی از جوان ترین موسسات آموزشی در نروژ است که سابقه ای ۱۹۰ ساله دارد‌. این دانشگاه با ادغام شش کالج تشکیل شده. رشته هایی مثل علوم اجتماعی، تجارت، علوم بهداشت و ورزشی، هنر های زیبا، علوم انسانی، مهندسی و علوم (Science) در این مرکز آموزشی تدریس می شوند‌. اگر می خواهید که در دانشگاهی با دوره های آموزشی فوق العاده ی زبان انگلیسی و آلمانی تحصیل کنید، UiA می تواند یکی از بهترین گزینه ها باشد!

 

 

 

۹. دانشگاه BI Business Business School (BI)

 

دانشگاه بازرگانی نروژ هم یکی از برترین دانشگاه های نروژ برای دانشجویان بین المللی است. این دانشگاه، بزرگترین مرکز آموزشی تجاری نروژ و دومین موسسه ی آموزشی در زمینه ی تجارت در اروپا است. در این دانشگاه تمامی درس های تحصیلات تکمیلی ( ارشد و دکتری) به زبان انگلیسی تدریس می شوند!

 

 

 

۱۰‌. دانشگاه Norwegian School of Economics (NHH)

 

 

این موسسه،‌ اولین مرکز آموزشی نروژ در زمینه ی اقتصاد می باشد. این دانشگاه در سال ۱۹۸۴ تاسیس شده و یکی از محبوب ترین و برترین دانشگاه های نروژ در بین دانشجویان بین المللی است!

 

اگر در رابطه با برترین دانشگاه های نروژ به اطلاعات بیشتری نیاز دارید، می توانید با مشاورین و کارشناسان مجموعه ی استادی پلن تماس حاصل بفرمایید‌.

 

 

مطالب مرتبط: تحصیل رایگان در نروژ |  ۵دلیل برای تحصیل در نروژ | ویزای تحصیلی نروژ | هزینه تحصیل و زندگی در نروژ  | تحصیل پزشکی در نروژ |

 

 

 

برای دریافت خدمات مشاوره تحصیلی به صفحه ی  رزرو وقت مشاوره ویزای تحصیلی  مراجعه کنید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *