دانشگاه‌های هلند از زمان تاسیس تا به امروز توانسته به دلیل داشتن مدیریت آموزشی خوب افراد بنام و‌ مشهوری را تربیت کند. هلند یکی از کشورهای قدیمی است که توانسته برجسته‌ترین و بهترین سیستم دانشگاهی را در سطح جهان داشته باشد. رنکینگ تمامی دانشگاه‌های هلند در سطح جهانی و با امتیاز خوبی روبرو است و به‌همین دلیل بسیاری از دانشجویان بین‌المللی قصد ادامه تحصیل در این کشور را دارند. اما ممکن است با این سوال مواجه شوند که کدام دانشگاه‌های هلند از نظر سطح دانش بالاتر هستند؟ در این مقاله قصد داریم تا شما را با ۵ دانشگاه برتر هلند آشنا کرده تا بتوانید انتخابی درست‌تری در زمینه انتخاب دانشکده موردنظر داشته باشید.

 

 

بهترین دانشگاه‌های هلند کدام اند؟

 

در قسمت زیر نام ۵ دانشگاه خوب و معتبر در سال ۲۰۲۲ ذکر شده است. این رتبه بندی طبق نظر دانشجویان بین المللی و داخلی هلند صورت گرفته است.

دانشگاه آمستردام

 

 

دانشگاه آمستردام هلند

 

 

 

دانشگاه آمستردام اولین دانشکده در لیست دانشگاه‌های هلند قرار دارد که در سال ۱۶۳۲ تاسیس شد. این دانشگاه نام خود را چندین با تغییر داد. هرساله ۳۰ هزار دانشجوی را فارغ‌التحصیل می‌کند بخش‌های آموزشی آن شامل دندان‌پزشکی، اقتصاد، بازرگانی، علوم انسانی، حقوق، پزشکی، علوم زیستی، علوم اجتماعی و رفتاری است. رنکینگ این دانشگاه رتبه ۱۰۰ جهانی است و انتخاب اول تمامی دانشجویان بین المللی کشور هلند می باشد. یک چهارم از تحقیقاتی که دانشگاه آمستردام ارائه می کند در زمینه ایمنی بدن، اقتصاد رفتاری و قوانین اروپا است. این دانشگاه مدیریت دو موسسه دیگر در آتن ( یونان) سنت پترزبورگ ( روسیه) قرار دارد. ( برای اطلاع از هزینه تحصیل و زندگی در آمستردام کلیک کنید) 

دانشگاه لیدن

 

 

دانشگاه لیدن

 

 

 

دانشگاه لیدن در سال ۱۵۷۵ میلادی تاسیس شد و به یکی از قدیمی‌ترین دانشگاه‌های هلند معروف است. این دانشکده در ابتدای کار اعضای خانواده سلطنتی هلند را آموزش می‌داد و بعد از آن توانست سیاست‌مداران بزرگ را تربیت کند. فیلسوفانی مانند دکارت، اسپینوزا از دانشگاه لیدن هلند فارغ‌التحصیل شده اند.

دانشگاه لیدن توانسته تا به امروز توانسته از ۱۶ جایزه نوبل را مانند و جایزه آلبرت انیشتین و انریکو فرمی را دریافت کند.

حدوداً ۲۸۰۰ دانشجو را دارد ک ۲۰۰ هزار از آن‌ها دانشجویان بین‌المللی هستند.این دانشگاه از یک سیستم آموزشی متمایز استفاده کرده که بر روی یادگیری فردی و کار گروهی دانشجویان تمرکز دارد.حوزه‌های آموزشی دانشگاه لیدن شامل باستان‌شناسی، انسانی، حقوق، پزشکی، علوم پایه، علوم اجتماعی و رفتاری، سازماندهی و امور جهانی است.

دانشگاه اوترخت

 

دانشگاه اوتروخت

 

 

 

دانشگاه اوترخت در سال ۱۶۳۶ میلادی تاسیس شد و توانست یکی از برجسته‌ترین دانشگاه‌های تحقیقاتی و دانشگاه‌های هلند باشد و این دانشگاه بیش‌از ۹۰ برنامه تحصیلات تکمیلی و ۱۲ برنامه کارشناسی دارد و تمامی رشته‌های این دانشگاه به زبان انگلیسی تدریس شده و طیف و گستره وی از رشته‌هایی مانند علوم طبیعی، حقوق، علوم زیستی، علوم انسانی، علوم اجتماعی علوم سیاسی، علوم و کشاورزی را پوشش می‌دهد. این دانشگاه در مجموع ۴۵ رشته در کارشناسی و ۱۳۰ رشته در مقطع کارشناسی و ارشد را پوشش داده و بیش‌از ۸۰ رشته عام به زبان انگلیسی تدریس می‌شود.

 

 

دانشگاه اراسموس روتردام

 

 

دانشگاه روتردام

 

 

 

دانشگاه اراسموس روتردام در سال ۱۹۱۳ در کشور هلند تاسیس شد این دانشگاه چندین‌بار تغییر نام داد که سپس در سال ۱۹۷۳ به نام دانشگاه ارسموس رتردام تغییر نام پیدا کرد. سپس با دانشکده پزشکی روتردام و مدرسه اقتصاد هلند ادغام گشت و توانست یکی از بهترین دانشگاه‌های هلند در سطح جهان حساب شود. بخش‌های اصلی آموزشی آن اقتصاد، حقوق، علوم اجتماعی، پزشکی، فلسفه، تاریخ، فرهنگ، ارتباطات، حکومت، سلامتی، اقتصاد است. این دانشگاه جزو  معتربر ترین دانشگاه های هلند قرار دارد.

 

 

 

دانشگاه واخنینگن:

 

 

دانشگاه واخنینگن

 

 

 

دانشگاه واخنینگن در سال ۱۹۱۸ میلادی و در زمینه پرورش علوم کشاورزی، صنایع غذایی، منابع طبیعی و علوم پایه تاسیس شد. این دانشگاه سیستم خاصی داشته و با دیگر دانشگاه‌های هلند کمی تفاوت دارد. در واقع این دانشگاه توانسته ‌است در سال ۲۰۲۲ بهترین مؤسسه در جهان برای علوم زیستی و علوم اجتماعی باشد.تعداد دانشجویان آن ۱۴۰۰۰ دانشجو در مقطع لیسانس، فوق‌لیسانس و دکترا است.حدوداً ۲۷ درصد از کل دانشجویان آن بین‌المللی می‌باشند که توانسته‌اند در رشته‌های مختلف علوم زیستی و کشاورزی فارغ‌التحصیل شوند.۲۰ رشته در مقطع کارشناسی در زمینه کسب‌وکار، توسعه بین‌المللی، علوم بهداشتی و ۳۷ برنامه در سطح کارشناسی‌ارشد در این دانشگاه وجود دارد که همگی آن‌ها به زبان انگلیسی تدریس می‌شود.

 

 

سخن پایانی دانشگاه‌های هلند

 

 

در این مقاله لیست بهترین دانشگاه‌های هلند را در سال ۲۰۲۲ معرفی کردیم. کشور هلند یکی از برجسته ترین سیستم های دانشگاه های را داشته و تمرکز زیادی بر روی سیستم آموزشی گروهی دارد تا بتواند دانشجویانی با ذهن باز تربیت کند. بدون شک وجود دانشمندان بیشماری مانند البرت انیشتن در رزمه دانشگاه های هلند باعث شده تا بسیاری از دانشجویان بین المللی تمایل ادامه تحصیل در این کشور را داشته باشند. برای اطلاعات بیشتر در زمینه مشاوره تحصیلی و مهاجرتی می توانید با مشاوران Study plan تماس حاصل فرمایند. این موسسه توانسته با چندین سال سابقه مهاجرت تحصیلی اعتماد بسیاری از متقاضیان خود را بدست آورد.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *