مشاغل در هلند

 

شهرت کشور هلند تنها به خاطر آسیاب های بادی و گل های لاله اش نیست! این کشور در صنعت کشاوری یکی از رهبران پیشتاز محسوب می شود. شاید بتوان گفت که در زمینه ی صادرات مواد غذایی تنها آمریکا قادر به رقابت با هلند است. اصلی ترین شرکای تجاری کشور هلند که به عنوان قطب حمل و نقل در اروپا شناخته می شود کشور های آلمان، بلژیک، فرانسه و انگلستان هستند. با این حال، صادرات هلند حتی به ژاپن، ایالات متحده ی آمریکا و مناطقی از آفریقا نیز می رسد.

در هلند، برخی از بزرگ ترین شرکت های چند ملیتی جهان مانند یونیلور (Unilever)، فیلیپس (Philips)، شِل (Shell) و هاینکن (Heineken) وجود دارد. در هر یک از این شرکت ها و شرکت های دیگر، فرصت های شغلی بسیاری برای نیروی کار بین المللی وجود دارد تا از آن ها بهره ببرند.

 

 

مهارت های شغلی مورد نیاز در کشور هلند

 

با وجودی که این کشور به خاطر داشتن کمترین میزان بیکاری در سطح اروپا به خود افتخار می کند (سطح بیکاری در این کشور اخیرا به ۴% رسیده است)؛ شاید برای شما عجیب باشد که بدانید هلند در برخی از زمینه ها با کمبود نیروی کار متتخصص رو به رو است.

این کشور علی رغم شهرتی که به عنوان یکی از رهبران پیشرفته در زمینه ی مهندسی و فن آوری پیشرفته برای خود دست و پا کرده است؛ در حال حاضر تقاضای بالایی برای استخدام مهندسان در سطح بین المللی دارد. در حقیقت سطح این تقاضا آنقدر بالاست که هلند به عنوان دومین کشور متقاضی نیروی مهندسی در سطح جهان شناخته شده است. بنابراین تخصص شما هر چه که باشد؛ پیدا کردن کار به عنوان یک مهندس در هلند چندان هم مشکل نیست.

 

 

در ادامه به بیان برخی دیگر از زمینه ها که با کمبود نیرو مواجه هستند پرداخته ایم:

  • تقاضای بالا در بخش IT در جهت پیشرفت سریع فناوری های مربوطه
  • تدریس! از آن جایی که سطح فعلی کارآموزان و معلمان واجد شرایط در هلند نمی تواند جایگزین تعداد مدرسان در حال بازنشسته شدن باشد؛ این کشور متقاضی استخدام نیروی آموزشی است.
  • بخش مراقبت های بهداشتی. به لطف امید به زندگی بالا در هلند و افزایش جمعیت، مردم بیشتری در این کشور به مراقبت های بهداشتی و پزشکی نیاز دارند.

بنابراین، داشتن مهارت های قابل توجه در هر یک از این زمینه ها از نظر کارفرمایان بسیار با ارزش تلقی می شود.

مشاغل تابستانی در هلند

 

استخدام در مشاغل تابستانی یک روش عالی برای تقویت رزومه (CV) است. شما در کنار کار کردن و دریافت حقوق این فرصت را خواهید داشت تا با فرهنگ و شیوه ی زندگی در یک کشور جدید آشنا شوید.

بخش های مربوط به صنعت توریسم و گردشگری همواره ارائه کننده ی فرصت های شغلی بسیاری بوده اند. شما می توانید در جاهایی مانند رستوران ها، کافه ها و اردوگاه ها به کار بپردازید. اگر سن شما بین ۱۸ تا ۲۵ سال است و تجربه ی مراقبت از کودکان را دارید می توانید تابستان خود را به عنوان یک AU Pair سپری کنید. این مشاغل به ویژه برای دانشجویانی که در حال تحصیل در هلند هستند بسیار مناسب است.

همچنین، اگر از نظر مالی محدودیتی ندارد و به انجام کارهای داوطلبانه نیز علاقمند هستید؛ امکان کار داوطلبانه در هلند برای شما وجود دارد. خدمات داوطلبانه اروپا (European Voluntary Service (EVS)) که توسط کمیسیون اروپا تاسیس شده است؛ ارائه کننده ی برنامه های داوطلبانه بسیاری است. در این برنامه ها که افراد ۱۷ تا ۳۰ ساله هدف قرار گرفته اند؛ جوانان این فرصت را دارند که تا ۱۲ ماه در برخی از کشورهای اروپایی و غیر اروپایی کار داوطلبانه انجام دهند.

کار در هلند

 

 

 

مشاغل مربوط به تدریس در هلند

 

استخدام در مشاغل مربوط به تدریس ممکن است دشوارتر از سایر کشورهای اروپایی باشد. اتباع هلندی از سنین پایین در مدارس انگلیسی زبان آموزش میبینند. شاخص مهارت انگلیسی سال ۲۰۱۹ نشان می دهد که با وجودی که زبان بومی هلند انگلیسی نیست مردم این کشور بالاترین سطح مهارت انگلیسی را در اروپا دارند.

با این حال، همچنان فرصت های زیادی برای تدریس در هلند وجود دارد. هلند خانه بسیاری از مدارس بین المللی خصوصی است (به خصوص در مناطق آمستردام و دن لاهه). در این مدارس شما به دانشجویان کمک می کنید تا مهارت های انگلیسی خود را افزایش دهند.

با وجودی که تقویم آکادمیک معمولا از سپتامبر تا ژوئیه آغاز می شود؛ فرصت های کاری برای تدریس در تمام طول سال در دسترس هستند.

برای درخواست استخدام در این مشاغل، شما به یک مدرک لیسانس یا معادل آن، یک گواهی نامه TEFL و اثبات مهارت خود در زبان انگلیسی نیاز دارید. در ضمن مدارک شما باید مورد تایید وزارت آموزش، فرهنگ و علوم هلند باشند.

کار آموزی:

در هلند فرصت های بسیاری برای کارآموزی در دسترس است. اما از آنجایی که کارفرمایان هیچ اجبار قانونی برای پرداخت حقوق در طول دوران کارآموزی ندارند؛ شما ممکن است که در طول این مدت رایگان کار کنید. طول این دوره ها توسط کارفرما تعیین می شود. هدف این دوره ها معمولا دانشجویانی است که قصد افزایش تجارت کاری و یا انجام یک پروژه ی تحصیلی را دارند.

کار در هلند چگونه است؟

 

نیروی کار تمام وقت در هلند معمولا ۳۶ الی ۴۰ ساعت در هفته (از دوشنبه تا جمعه) کار می کنند. برخی از آن ها تنها چهار روز در هفته کار می کنند اما ساعات بیشتری از روز را به کارشان اختصاص می دهند. این در حالی است که بسیاری از افراد کار نیمه وقت در هلند را انتخاب می کنند. کارمندان تمام وقت حداقل ۲۰ روز (چهار هفته) مرخصی سالانه دارند.

حداقل دستمزد فعلی برای کارگران ۲۱ ساله و بالاتر ماهیانه ۱,۶۵۳.۶۰ یورو است. برای کارمندان جوان تر، این مبلغ در ۱۵ سالگی به اندازه ی ۴۹۶.۱۰ یورو و در ۲۰ سالگی ۱,۳۲۲.۹۰ یورو است .لازم به ذکر است که این مبلغ سالانه افزایش می یابد.

 

 

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *