تحصیل در آلمان به زبان انگلیسی

 

 

در سال های اخیر، آلمان شاهد افزایش تعداد دانشجویان بین المللی بوده که مایل به تحصیل در آنجا هستند. یکی از اهداف کشور آلمان میزبانی ۳۵۰۰۰۰ دانشجوی بین المللی تا سال ۲۰۲۰ بوده است. اما اکنون تعداد دانشجویان از این مقدار هم فراتر رفته است. (در سال ۲۰۱۷، ۳۵۹۰۰۰ دانشجوی بین المللی ثبت نام کرده اند). شهرت دانشگاه های آلمان، سطح بالای استانداردهای زندگی و اقتصاد، عمده علل افزایش تقاضا برای تحصیل در آلمان بوده اند. لازم به ذکر است که تحصیل در این کشور تقریبا رایگان است؛ هر چند که دانشجویان غیر اتحادیه ی اروپا هم اکنون برای تحصیل در بادن-وورتمبرگ ملزم به پرداخت شهریه هستند.

با وجود که بیشتر دوره ها در آلمان به زبان آلمانی تدریس می شوند، امکان تحصیل در آلمان به زبان انگلیسی نیز وجود دارد. با افزایش تعداد این دوره ها در سال های اخیر، گزینه های بیشتری به دانشجویان بین المللی ارائه می شود.

ارائه ی دوره های تحصیلی به زبان انگلیسی در مقطع کارشناسی ارشد، هم اکنون در رشته هایی مانند علوم اجتماعی و موضوعات مرتبط با تجارت، بسیار رایج است. البته در مقطع کارشناسی نیز برخی از رشته ها به زبان انگلیسی ارائه می شوند؛ بنابراین با کمی صبر و تحقیق، شما هم می توانید به زبان انگلیسی در آلمان تحصیل کنید.

 

 

 

چگونه می توان در آلمان به زبان انگلیسی تحصیل کرد؟

 

ممکن است برای دانشجویانی که به زبان آلمانی مسلط نیستند جمع آوری اطلاعات صحیح در مورد نحوه ی تحصیل در آلمان به زبان انگلیسی، خصوصا در مقطع کارشناسی، دشوار باشد. با وجودی که هزینه های تحصیل پایین، تحصیل در آلمان را بسیار راحت کرده است، اما یافتن برنامه های رایگان به زبان انگلیسی کار ساده ای نیست. علت این امر هم این است که اکثرا ادوره های کارشناسی ارشد هستند که به زبان انگلیسی ارائه می شوند.

بر اساس ابزار جستجوی بین المللی برنامه ها DAAD، در حال حاضر ۱۱۶ دوره ی تحصیلی در آلمان به طور کامل به زبان انگلیسی تدریس می شوند. ثبت نام در بسیاری از این دوره ها برای دانشجویان بین المللی ممکن است. لازم به ذکر است که از میان این ۱۱۶ دوره، ۶۰ دوره مربوط به مقطع کارشناسی هستند.

برای تحصیل در رشته ی انتخابی خود در آلمان به زبان انگلیسی، ممکن است که مجبور به پرداخت شهریه باشید. البته لازم به ذکر است که همچنان هزینه ها ممکن است پایین تر از دیگر مقاصد تحصیلی و مطالعاتی باشد.

یکی دیگر از ابزار های جستجو که توسط Study-in.de ارائه شده است؛ در حال حاضر ۲۳۱ دوره ی لیسانس به زبان انگلیسی در آلمان را یافته است. برخی از این دوره ها توسط دانشگاه های خصوص ارائه می شوند که شهریه های سنگینی برای دانشجویان تعیین می کنند. این شهریه برای بسیاری از رشته ها چیزی در حدود ۱۰۰۰۰ یورو است.

 

 

به طور مثال، یکی از دانشگاه های که در ابزارهای جستجو در قسمت مربوط به لیسانس دوره ی ریاضیات به زبان انگلیسی ظاهر می شود دانشگاه خصوص جاکوبز برمن است. این دانشگاه شهریه ای در حدود ۲۰۰۰۰ یورو در سال دارد. تنها دوره ی کارشناسی ارشد روانشناسی که در آلمان به زبان انگلیسی آموزش داده می شود نیز در همین دانشگاه برگزار می شد. لازم به ذکر است که گذراندن دوره های مدیریت و روانشناسی کسب و کار در دانشگاه Furtwangen رایگان است.

با کمی تحقیق متوجه خواهید شد که برخی از رشته ها بیشتر از دیگر رشته ها در آلمان به زبان انگلیسی ارائه می شوند. به طور مثال تعداد بیشتری از دانشگاه ها رشته هایی مانند تجارت، مطاالعات انگلیسی و آمریکایی و مهندسی را به زبان انگلیسی ارائه می کنند.

 

 

برخی گزینه های دیگر برای تحصیل در آلمان به زبان انگلیسی

 

گزینه های جایگزینی نیز برای تحصیل در آلمان به زبان انگلیسی وجود دارد. به طور مثال مدرسه ی تجارت اروپایی پان ESCP این امکان را برای دانشجویان به وجود آورده است که در سه پایتخت شناخته شده (لندس، پاریس/مادرید/ و برلین) دوره ی لیسانس خود را بگذرانند. هزینه ی این دوره به اندازه ی ۱۴۰۰۰ یورو برای دانشجویان کشورهای اتحادیه ی اروپا و ۱۹۰۰۰ یورو برای دانشجویان عضو کشورهای غیر اتحادیه ی اروپا است.

ESCP همچنین برنامه ها و دوره هایی را به زبان انگلیسی در پنچ دانشگاه مختلف اروپا (برلین، لندن، مادرید، پاریس، تورین و ورشو) ارائه می کند. دوره ی ارشد مدیریت، یکی از این دوره ها است.

اغلب دانشجویان، در هنگام تحقیق در مورد دانشگاه های آلمان برای تحصیل، مشهورترین دانشگاه های آلمان را جستجو می کنند. اما بهتر است که موسسات کوچکتر و یا موسسات تخصصی را نیز در نظر بگیرید. به طور مثال، دانشگاه های علوم کاربردی آلمان ((Fachhochschulen دوره های تخصصی را برای تربین فارغ التحصیلان ماهر و متخصص در بخش های علوم و فناوری، ارائه می کند. این گزینه می تواند برای کسانی که هم اکنون مسیر شغلی خود را انتخاب کرده اند و قصد دارند در رشته ی خود به کسب مهارت های عملی بپردازند، مناسب باشد.

قبل از ارسال درخواست پذیرش، حتما در مورد اعتبار دانشگاه انتخابی خود در زمینه ی رشته تحصیلی تان نیز تحقیقات کافی را انجام دهید. لازم است اطمینان حاصل کنید که این موسسه مهارت های مناسب را به شما آموزش می دهد. همینطور برخی از موسسات، به جای مدارک کامل تنها یک مدرک دیپلم را ارائه می دهند.

 

برای مطالعه هزینه های تحصیل در آلمانکلیک نمایید.

 

 

 

برخی از دانشگاه های آلمان که دوره های کارشناسی ارشد به زبان انگلیسی ارائه می کنند:

 

در حال حاضر تنها تعداد محدودی از دوره های کارشناسی ارشد در دانشگاه های برتر آلمان به زبان انگلیسی ارائه می شوند. به دلیل کمیاب بودن این دوره ها، اگر واقعا قصد تحصیل در آلمان و یکی از دانشگاه های آلمانی را دارید، باید در مورد رشته ی انتخابی خود انعطاف پذیر باشید.

در ادامه لیستی کوتاه از دوره های تحصیلی برای دانشجویان مقطع کارشناسی است که در آلمان به زبان انگلیسی ارائه می شوند را ارائه کرده ایم. اغلب این دانشگاه ها در رتبه بندی دانشگاه های QS قرار دارند. لازم به ذکر است که این لیست، به هیچ وجه یک لیست جامع نیست و دوره های جدید به طور مداوم در حال اضافه شدن هستند. بنابراین انجام تحقیقات کافی بسیار اهمیت دارد. ابزارهای جستجو آنلاین مانند DAAD، رتبه بندی ها، سایت ها، انجمن ها و سازمان های ارائه کننده ی مشاوره و راهنمایی می توانند منابع خوبی برای کسب اطلاعات بیشتر باشند.

 

 

  • Universität Freiburg

 

علاوه بر ارائه ی طیف وسیعی از برنامه های مقطع کارشناسی ارشد به زبان انگلیسی، دانشگاه Freiburg یکی از معدود دانشگاه های آلمان است که در مقطع لیسانس نیز دوره هایی را به زبان انگلیسی تدریس می کند. این دانشگاه به دانشجویان بین المللی اجازه می دهد که لیسانس هنر (BA) را به زبان انگلیسی بگذرانند. دانشگاه Freiburg شهرت بین المللی بسیار زیادی دارد و در رتبه بندی دانشگاهی QS  در سال ۲۰۲۰ در جایگاه ۱۶۹ ام قرار دارد.

 

 

دانشگاه جورج آگوست (Universität Göttingen) در رتبه بندی جهانی رتبه ی ۱۸۱ ام را دارد. این دانشگاه دوره ی لیسانس رشته ی علوم اکوسیستم مولکولی را به زبان انگلیسی ارائه می کند.  دانشگاه جورج آگوست همچنین ارائه کننده ی تعدادی برنامه تحصیلات تکمیلی بین المللی است.

 

 

 

دانشجویان بین المللی می توانند برای تحصیل در مقطع لیسانس رشته مطالعات آمریکایی و لیسانس مطالعات بین المللی فیزیک در این دانشگاه به زبان انگلیسی به تحصیل بپردازند. این دانشگاه هم اکنون در رتبه بندی جهانی در رتبه های ۵۴۰-۵۳۱  قرار دارد.

 

 

کلیه ی برنامه های تحصیلی در این دانشگاه علمی کاربردی به زبان انگلیسی تدریس می شوند. با این حال، برای تحصیل در این دانشگاه لازم است که شهریه ای به اندازه ی ۷۲۰۰ یورو بپردازید. این دانشگاه، دوره های خود را در دو دانشکده ی معماری و طراحی و البته مدیریت تجارت ارائه می کند. برنامه هایی که به زبان انگلیسی تدریس می شوند عبارتند از: کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی (MBA) ،MA  طراحی داخلی ، طراحی داخلی BA ، معماری BA ، طراحی محصول BA ، طراحی گرافیک و ارتباط تصویری، مدیریت بازرگانی BA با تمرکز بر مدیریت بین المللی و بازاریابی.

 

 

 

این دانشگاه، یک دانشگاه بین المللی با گرایش بین المللی است. دانشگاه علمی کاربردی Rhine-Wal دوره های مختلفی را در مقطع کارشناسی به زبان انگلیسی ارائه می کند. خبر خوب این است که در این دانشگاه شهریه ای در کار نیست و دانشجو تنها باید هزینه های مربوط به هر ترم را بپردازد. این مبلغ هم اکنون چیزی در حدود ۳۰۲.۸۸ یورو است.

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص تحصیل در آلمان به زبان انگلیسی  با کارشناسان استادی پلن تماس حاصل فرمایید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مقالات کشور آلمان

Berlin International University of Applied SciencesUniversität FreiburgUniversitat Leipzigادامهادامه تحصیل در آلمانتحصیل به زبان انگلیسی در آلمانتحصیل در آلمانتحصیل در آلمان به زبان انگلیسیتحصیل در دانشگاه های آلمانتحصیل در دانشگاه های انگلیسی زبان آلمانتحصیل در رشته آموزش زبان انگلیسی در آلماندانشگاه Berlinدانشگاه Freiburgدانشگاه Göttingenدانشگاه Leipzigدانشگاه جورج آگوستدانشگاه علمی کاربردی Rhine-Walدانشگاه های آلماندانشگاه های برتر آلماندوره ها در آلمان به زبان آلمانیدوره های تحصیلی به زبان انگلیسی در مقطع کارشناسی ارشدرتبه بندی دانشگاهی QSرشته های زبان انگلیسی در آلمانشرایط بورسیه تحصیلی رشته زبان انگلیسی در آلمانشرایط دانشگاه های انگلیسی زبان آلمانشهریه دانشگاه های انگلیسی زبان آلمانکارشناسی ارشد در آلمان به زبان انگلیسیکارشناسی در آلمان به زبان انگلیسیلیسانس به زبان انگلیسی در آلمانلیست دانشگاههای انگلیسی زبان آلمانمدارک مورد نیاز دانشگاه های انگلیسی زبان آلمانمشهورترین دانشگاه های آلمان

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *