هزینه تحصیل و زندگی دانشجویی در هلند

 

 

آیا می خواهید  کارشناسی یا کارشناسی ارشد خود را در هلند بخوانید؟ انتخابی عالی!در این مقاله، ما در مورد هزینه های تحصیل و هزینه زندگی دانشجویی در هلند صحبت خواهیم کرد.  سرزمین لاله ها به لطف دانشگاه های دارای رتبه برتر ، دوره های متعدد آموزش انگلیسی و یک محیط چند فرهنگی دوستانه، هر ساله دانشجویان بین المللی زیادی را به خود جذب می کند. به طور متوسط قیمت ها، گزینه های اقامتی و مقدار واقعی پول مورد نیاز برای تحصیل در این کشور زیبا اروپایی را بررسی خواهیم کرد.

 

 

  1. شهریه دانشگاه های هلند

 

برای بررسی هزینه زندگی دانشجویی در هلند، اول از همه باید شهریه های دانشگاه ها را بررسی کنیم.

شهریه دانشجویان غیراروپایی در دانشگاه های دولتی هلند

 

برای همه دانشجویان بین المللی ، هزینه های تحصیل در دانشگاه های دولتی به صرفه از مراکز خصوصی است. شما باید شهریه های زیر را برای تحصیل در دانشگاه های دولتی هلند، در نظر داشته باشید:

  • ۶،۰۰۰ – ۱۵،۰۰۰ EUR /  در سال برای یک مدرک لیسانس
  • ۸،۰۰۰ – ۲۰،۰۰۰ EUR /   در سال برای یک مدرک کارشناسی ارشد

هزینه های تحصیل در دانشگاه های خصوصی هلند

 

اگر در یک دانشگاه خصوصی هلند ثبت نام کنید، معمولاً  هزینه زندگی دانشجویی در هلند برای شما بیشتر می شود. برای برخی از رشته های تحصیلی، شما باید سالانه حدود ۳۰۰۰۰ یورو بپردازید. پزشکی و تجارت از گرانترین دوره ها هستند.

 

 

 

  1. هزینه های زندگی دانشجویان در هلند

 

بعد از شهریه، برای تخمین هزینه زندگی دانشجویی در هلند، باید به سراغ هزینه های ماهانه در این کشور برویم. هزینه های ماهانه شما شامل هزینه محل اقامت، غذا، رفت و آمد، خرید کتاب، لباس و فعالیت های اوقات فراغت و تفریحتان خواهد بود. برای تأمین این هزینه ها، شما بین ۸۰۰ تا ۱۲۰۰ یورو در ماه نیاز دارید.

 

 

 

میانگین هزینه زندگی در شهرهای بزرگ دانشجویی هلند

 

  •  انسخده ۶۵۰ – ۹۲۰ : یورو در ماه
  • آیندهوون: ۸۵۰ – ۱۳۵۰ یورو در ماه
  • آمستردام: ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ یورو در ماه
  • دلفت: ۷۸۰ – ۱۲۰۰ یورو در ماه
  • روتردام: ۷۶۰ – ۱۲۵۰ یورو در ماه

هزینه های محل اقامت در هلند

 

اجاره اتاق در هلند ممکن است بین ۳۰۰ تا ۶۰۰ یورو در ماه هزینه داشته باشد. خانه های دانشجویی مقرون به صرفه تر هستند. حتی برخی از دانشگاه ها خوابگاه دارند. اگر بعد از اخذ پذیرش با آنها تماس بگیرید، ممکن است دانشگاه شما به شما در یافتن اتاق کمک کنند. می توانید آپارتمانی را اجاره کنید. راه دیگر اجاره یک واحد آپارتمان و زندگی با چند همخانه است. البته برای این دو مورد باید هزینه ی بیشتری کنید. بهترین راه برای کاهش هزینه زندگی دانشجویی در هلند، انتخاب خوابگاه و خانه دانشجویی برای شماست.

 

هزینه های متوسط بسته به نوع محل اقامت:

 

  • اجاره یک واحد آپارتمان (استودیو): ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ یورو در ماه
  • داشتن همخانه در آپارتمان اجاره ای: ۴۰۰ – ۷۰۰ یورو در ماه
  • خانه های دانشجویی و خوابگاه ها: ۳۵۰ – ۶۰۰ یورو در ماه

 

سایر هزینه های مربوط به محل اقامت

 

بخاطر داشته باشید که خدمات شهری همیشه در هزینه های اقامت گنجانده نمی شوند. هنگامی که اتاقی اجاره می کنید، همیشه بپرسید که چه مواردی روی اجاره اتاق حساب می شود. به عنوان مثال پرداخت هزینه های آب و برق گاهی به هزینه زندگی دانشجویی در هلند اضافه می شود. شما همچنین باید سپرده  و یا پول پیش داشته باشید معمولاً مبلغ آن برابر با اجاره یک ماه است. اگر به محل اقمت خود صدمه نزنید، در پایان قرارداد پول پیش خود را پس می گیرید.

 

هزینه های دیگر:

 

  • هزینه های متوسط آب و برق: ۱۰۰ – ۲۳۰ یورو در ماه
  • اینترنت: ۳۰ تا ۵۰ یورو در ماه

 

 

هزینه های غذا

 

دانشجویانی که به تنهایی در هلند زندگی می کنند حدود ۱۵۰ تا ۱۷۰ یورو در ماه برای غذا و مواد غذایی پرداخت می کنند. Lidl ، Aldi و Albert Heijn از ارزان ترین هایپرمارکت ها در هستند. میزان هزینه شما به سبک زندگی و شهری که در آن زندگی می کنید بستگی دارد. به عنوان مثال اگر از این هایپرمارکت ها خرید کنید، هزینه زندگی دانشجویی در هلند برای شما نسبتا کاهش می یابد. البته خرید در آمستردام و روتردام نسبت به شهرهای کوچکتر مانند گرونینگن یا آیندهوون گران تر است. اما خوب شاید نتوانید از امکانات شهر های بزرگ و پایتخت هلند به خاطر این مسئله بگذرید! اگر غذا خوردن در بیرون از خانه را ترجیح می دهید، رستوران های ارزان قیمت وعده هایی با قیمت ۱۰ تا ۲۰ یورو دارند. از این هم بهتر می شود!؟

هزینه ی رفت و آمد

 

رفت و آمد نیز بخشی از هزینه زندگی در هلند است. در هلند، متوسط هزینه رفت و آمد ماهانه دانشجویان ۳۵ – ۷۰ یورو در ماه می باشد.. دوچرخه، یک گزینه رفت و آمد محبوب در کشور! با اجاره دوچرخه می توانید پس انداز کنید قیمت ها از ۱۰ یورو در روز شروع می شوند. همچنین گزینه های ارزان قیمت زیادی برای خرید دوچرخه دست دوم وجود دارد. با خرید آن ها می بینید که چقدر در طولانی مدت در هزینه زندگی دانشجویی در هلند صرفه جویی کرده اید!

سایر هزینه های یک دانشجو در هلند

 

هزینه زندگی دانشجویی در هلند همیشه به اجاره خانه و شهریه و این موارد کلی ختم نمی شود! برای یک دانشجو خرید کتاب و جزوه و… از نان شب واجب تر است! خوشبختانه قیمت این موارد در هلند خیلی نیست!

  • کتابها و سایر موارد مورد نیاز برای مطالعه: بین ۳۰ تا ۶۵ یورو در ماه
  • فعالیت های اجتماعی / سرگرمی: ۵۰ – ۶۰ یورو در ماه

 

یک خبر خوب! می توانید با استفاده از کارت دانشجویی خود در بسیاری از بارها، رستوران ها و سینماها تخفیف بگیرید. می بینید چقد راه برای کاهش هزینه زندگی دانشجویی در هلند وجود دارد؟!

 

 

  1. هزینه اخذ ویزای دانشجویی هلند

 

هزینه ویزای دانشجویی ۱۷۱ یورو است. برای کسب اطلاعات و جزئیات بیشتر در مورد ویزای دانشجویی هلند با کارشناسان استادی پلن تماس حاصل فرمایید.

 

آماده تحصیل در هلند هستید؟ مشاوران استادی پلن می توانند بهترین اطلاعات را در اختیارتان بزارند. از نحوه اخذ ویزای دانشجویی تا ثبت نام در دانشگاه های هلند! از هزینه زندگی در هلند تا بورسیه های این کشور!

 

 

مطالب مرتبط: کارآموزی در هلند | سطح امنیت در هلند | تدریس انگلیسی در هلند | بهترین شهر هلند برای زندگی | ویزاری همراه در هلند | تحصیل رایگان در هلند | تحصیل در هلند

 

 

 

برای دریافت خدمات مشاوره تحصیلی به صفحه ی  رزرو وقت مشاوره ویزای تحصیلی هلند مراجعه کنید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *