ویزای تحصیلی نروژ

 

 

آیا قصد ادامه تحصیل در کشور زیبای نروژ را دارید؟ ویزای تحصیلی نروژ اولین چیزی است که برای درس خواندن در بهترین کالج ها و دانشگاه های نروژ به آن نیاز دارید. ما به شما کمک می کنیم تا با نحوه اخذ ویزای دانشجویی این کشور و مدارک مورد نیاز آن آشنا شوید. با ما در این مقاله همراه باشید.

 

 

 

 

چه کسانی برای تحصیل در نروژ نیاز به اخذ ویزای تحصیلی دارند؟

 

اخذ ویزای تحصیلی نروژ برای همه دانشجویان ایرانی که قصد تحصیل در این کشور را دارند، الزامی است. حتی اگر بخواهید برای سه ماه و یا کم تر در این کشور بمانید و در این مدت درس بخوانید، باز هم باید ویزای دانشجویی نروژ را دریافت کنید.

برای مطالعه شرایط تحصیل پزشکی در نروژ کلیک نمایید. 

 

 

 

 

شرایط دریافت ویزای دانشجویی نروژ

 

برای دریافت ویزای تحصیلی نروژ، ابتدا باید در رشته تحصیلی مورد نظرتان در یک کالج یا دانشگاه نروژی پذیرفته شده باشید. بعد از دریافت نامه پذیرش، باید به سفارت نروژ در ایران مراجعه کنید. یا با سفارت تماس بگیرید. معمولا اکثر دانشجویان باید تقاضانامه کتبی دریافت ویزای تحصیلی نروژ را به کنسولگری تحویل دهند. استادی پلن می تواند بهترین مشاوره ها را در این زمینه به شما ارئه دهد.

 

 

 

مدارک لازم برای دریافت ویزای دانشجویی نروژ

 

 

هنگامی که فرم درخواست اجازه اقامت دانشجویی خود را به سفارت نروژ تحویل می دهید، باید مدارک زیر را نیز به همراه آن ارائه کنید.

  • فرم درخواست دریافت مجوز تحصیل در نروژ
  • رسید پرداخت هزینه درخواست ویزای دانشجویی (۵۳۰۰ NOK ، که تقریباً معادل ۶۵۰ دلار آمریکا است)
  • گذرنامه
  • دو عکسی که تازه انداخته اید که اندازه پاسپورت و با پس زمینه سفید باشد.
  • نامه پذیرش در یک دوره آموزشی تمام وقت توسط یک دانشگاه یا کالج نروژی
  • مدرکی که نشان دهد منابع مالی کافی برای هزینه های زندگی در مدت تحصیلتان در این کشور را دارید. اگر فردی از خانواده شما همراهتان می آید، باید بودجه برای هزینه های زندگی او را نیز داشته باشید. برای هر سال تحصیلی (۱۰ ماه)  ۱۱۶،۳۶۹ کرون نروژ نیاز دارید که تقریباً ۱۴۳۵۰ معادل  دلار آمریکا است. این مبلغ باید در یک حساب بانکی در نروژ باشد. افتتاح حساب در یک بانک نروژی ممکن است برای شما دشوار باشد. معمولا می توانید مبلغ مورد نیاز را به حسابی که توسط موسسه آموزشی شما در نروژ تعین شده واریز کنید.
  • مدرکی که نشان می دهد شما مسئله اسکان خود را حل کردید. به بیان دیگر برای زندگی دانشجویی در نروژ مکانی مانند خانه ، آپارتمان ، خوابگاه و… در نروژ داشته باشید.
  • مدرکی مانند بلیط برگشت که نشان دهد بعد از پایان انقضای اجازه اقامت و ویزای تحصیلی نروژ، این کشور را ترک خواهید کرد.
  • چک لیست UDI تکمیل شده و امضا شده، که باید آن را چاپ کرده و به همراه سایر اسناد خود تحویل دهید.

برای مطالعه کامل هزینه تحصیل و زندگی در نروژ کلیک نمایید.

 

اخذ ویزای تحصیلی نروژ چه مدت زمان می برد؟

 

 

ممکن است تا دو ماه طول بکشد که ویزای تحصیلی نروژ را دریافت کنید. بنابراین اگر چمدان هایتان را برای مهاجرت تحصیلی به نروژ بسته اید! برای دریافت ویزای دانشجویی این کشور به سرعت اقدام کنید. مشاوران و متخصصان استادی پلن آماده اند تا به شما در زمینه ویزا و مهاجرت خدمات بسیار کاربردی ارائه دهند.

بعد از ورود به کشور نروژ باید چکار کنم؟

 

 

بعد از دریافت ویزای تحصیلی نروژ، باید به محض ورود به این کشور کارت اقامت دریافت کنید. کارت اقامت نروژ به شما اجازه زندگی در این کشور را می دهد. این مدرک توسط اداره پلیس محله شما در نروژ صادر می شود. توجه کنید ۷ روز پس از رسیدن به این کشور فرصت دارید که به اداره پلیس مراجعه کنید. در آن جا، از شما اثر انگشت و عکس دریافت می کنند. بعد از آن کارت اقامت شما را طی ۱۰ روز با پست برای شما ارسال می کنند. از این هم راحت تر می شود؟

 

برای کسب اطلاعات بیشتر برای دریافت مشاوره های به روز از شرایط زندگی، کار و تحصیل در نروژ با مشاوران استادی پلن تماس حاصل فرمایید.

 

 

برای دریافت خدمات مشاوره تحصیلی به صفحه ی  رزرو وقت مشاوره ویزای تحصیلی  مراجعه کنید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *