کار برای ایرانیان در هلند

 

 

 

ساکن ایران هستید و می خواهید به هلند مهاجرت کرده و در آنجا مشغول به کار شوید؟! از شرایط کار ایرانیان در هلند مطلع هستید؟! برای کار در هلند باید نکاتی را رعایت کنید که بسیار حائز اهمیت هستند‌. مثلا بدانید که نیاز به اجازه اقامت در هلند دارید یا خیر. مدت اقامت شما در هلند چقد است. به چه نوع ویزایی نیاز دارید و شرایط کاری شما در هلند چگونه خواهد بود. با ما  تا انتهای مطلب همراه باشید تا پاسخ تمامی این سوالات را گرفته و با جزئیات شرایط کار ایرانیان در هلند آشنا شوید!

 

 

 

 

 

 

مدت زمان اقامت شما در هلند

 

 

 

مدت زمانی که برای کار به هلند می روید تعیین می کند که آیا به مجوز اقامت هلند نیاز دارید یا خیر. اقامت شما در هلند باید توسط سازمان IND مشخص و تایید شود که در مشاغل مختلف بسته به نوع آن ها، کارفرما باید از طریق IND برای دریافت اجازه اقامت شما اقدام کند. در اینجا به شغل هایی که به اجازه اقامت احتیاج دارند اشاره شده:

 

 

 

 

اقامت کمتر از ۹۰ روز

 

 

 

اگر کمتر از ۹۰ روز در هلند بمانید و کار کنید، معمولا به ویزای کوتاه مدت احتیاج دارید. برای دریافت ویزای کوتاه مدت هلند باید به سفارت هلند در ایران مراجعه کنید. (اگر هم ساکن کشور های دیگری هستید باید از طرقی سفارت هلند در کشور محل زندگی خود اقدام کنید.)

 

اگر ساکن کشور هایی مثل بلژیک یا آلمان باشید ولی بخواهید در هلند کار کنید، نیز باید ویزای اقامت کوتاه مدت را دریافت کنید‌.

 

 

 

 

اقامت بیش از ۹۰ روز در هلند

 

 

 

اگر برای مدت طولانی تری بخواهید به هلند بروید و در آنجا کار کنید نیز باز هم به مجوز اقامت هلند نیازمند خواهید بود.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

درخواست مجوز اقامت هلند بر اساس شغل شما

 

 

 

مجوز های مختلفی برای کار در هلند وجود دارد. که این مجوز ها بر اساس کار و‌ حرفه ی شما متفاوت هستند. با توجه به شغل و شرایط کاری که دارید باید برای دریافت مجوز اقامت اختصاصی خود اقدام نمایید. به طور کلی اگر در شغل هایی مشغول به کار هستید که با کارفرمایان سر و کار دارید، کارفرمای شما باید برای اجازه اقامت شما درخواست دهد. مثلا اگر در شرکتی خارج از اتحادیه اروپا کار می کنید ولی به هلند منتقل می شوید، کارفرمای شما باید برای اجازه اقامت شما درخواست دهد و خود شما نمی توانید برای دریافت اجازه اقامت اقدامی انجام دهید!

 

اما اگر در شغل هایی هستید که خودتان کار می کنید و کارفرما ندارید، (مثلا برای کارآموزی یا تحصیل به هلند می روید) شرایط شما متفاوت خواهد بود.

 

کسانی که دارای تحصیلات عالیه هستند، واجد شرایط دریافت مجوز اقامت برای یک سال می باشند.

 

برای مطالعه مقاله  چگونه در هلند کار پیدا کنیم؟  کلیک نمایید. 

 

 

 

 

مجوز کار و اجازه اقامت در هلند
مجوز کار و اجازه اقامت در هلند

 

 

 

 

مجوز کار و اجازه اقامت در هلند

 

 

 

علاوه بر مجوز اقامت، برای کار کردن در هلند به مجوز کار نیز نیاز مند هستید. گاهی اوقات کارفرمایان، برای هر دوی این موارد همزمان اقدام می کنند. (مجوز و کار و اجازه اقامت). برای کار کردن در هلند مجوز کار و اقامت دو مورد از شرط های اصلی هستند.

 

برای مطالعه کامل میزان حقوق دریافتی در هلند کلیک نمایید. 

 

 

 

 

 

 

 

مدارک لازم برای دریافت مجوز اقامت در هلند

 

 

 

برای اینکه بتوانید از اقامت خود در هلند مطمئن شوید و خیالتان راحت باشد، باید مدارکی را ارائه دهید که نشان دهد صلاحیت دریافت اجازه ی اقامت در هلند را دارا هستید:

 

 

 

۱. داشتن پاسپورت معتبر

 

 

 

۲. عدم سوء سابقه (به هیج عنوان نباید سابقه ی کیفری، زندان، مشارکت در جرم و جنایت و… داشته باشید!!)

 

 

 

۳. داشتن بیمه درمانی معتبر

 

 

 

۴‌. انجام تست سل (برای دریافت مجوز اقامت شما، انجام این تست بسیار حائز اهمیت است و حداقل سه ماه قبل از صادر شدن اجازه اقامت، باید تست سل شما انجام شده باشد!)

 

 

 

 

سایر مدارک لازم برای دریافت اجازه اقامت هلند 

 

 

 

دیگر مدارک مربوط به اجازه اقامت شما بسته به کار مورد نظر و کارفرمایان متفاوت هستند. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می توانید با مشاورین مجموعه ی استادی پلن تماس حاصل بفرمایید و از جزئیات آن مطلع شوید!!

 

 

 

 

 

 

دریافت‌ اجازه اقامت برای کار در هلند با مهارت های خاص

 

 

 

مثلا اگر قصد داشته باشید که در موقعیت عالی شغلی مثل مدرس، پزشک کارآموز، محقق علمی و… به هلند مهاجرت کنید، کارفرمای شما باید به عنوان حامی شما برای دریافت مجوز اقامت شما اقدام کند. برای این اجازه اقامت نیز خودتان نمی توانید درخواست دهید.

 

 

 

 

 

کار در هلند برای کارکنان خاص

 

 

 

برای کسانی که کار های ماهرانه ای را در اتحادیه اروپا انجام می دهند یک کارت مشخص به نام کارت آبی اروپا صادر می شود. حقوق و مزایای این افراد نیز اختصاصی هستند. برای اجازه اقامت این افراد هم کارفرما ها باید درخواست دهند و خود کارمندان نمی توانند برای دریافت اجازه اقامت اقدام کنند

 

 

 

 

 

کار در هلند به عنوان محقق

 

 

 

اگر بخواهید به عنوان یک محقق در هلند کار کنید، کارفرمای شما ممکن است به شما کمک هزینه نیز پرداخت کند‌.  برای این شغل نیز کارفرمای شما برای دریافت اجازه اقامت باید اقدام کند.

 

برای مطالعه شرایط ویزای تحصیلی هلند کلیک نمایید.

 

 

 

 

کار در هلند در مشاغلی که منجر به دریافت حقوق می شوند:

 

 

 

در برخی کشور های اروپایی مثل هلند، بعضی از افراد تمایل به گذراندن دوره هایی مثل کارآموزی برای کسب تجربه و افزایش مهارت های خود هستند. اما سایر مشاغل نیز با دریافت حقوق و دستمزد همراه اند. برای مشاغلی که با انجام آن ها حقوق دریافت می کنید چندین مجوز با قوانین خاصی مورد نیاز است:

 

 

 

 

 

مقررات کار در تجارت بین المللی در هلند

 

 

مثلا اگر در یک شرکت خارجی کار کنید که پروژه های سرمایه گذاری مشترکی با شرکت های هلندی دارند. حال در این شرایط بخواهید در چارچوب این پروژه یا سرمایه گذاری مشترک در هلند مشغول به کار شوید.

 

 

 

 

 

کار در حوزه ی روحانیت در هلند

 

 

مثلا اگر بخواهید در بخش معنوی به عنوان یک مشاور دینی در هلند مشغول به کار شوید. ابتدا قبل از ورود به هلند باید امتحانات لازم را گذرانده باشید.

 

 

 

 

 

کارمند در شرکت های مختلف خارجی

 

 

مثلا اگر بخواهید در مونتاژ و تعمیر تجهیزات مختلف در شرکت های خارجی در هلند مشغول به کار باشید یا در تحویل کالا به شرکت های خارجی در هلند فعالیت داشته باشید.

 

 

 

کارمند شرکت های بین المللی

 

( مثلا به عنوان کارآموز، کارمند اصلی یا متخصص به هلند منتقل شوید)

 

 

 

 

 

کارمند در موقعیت های خاص هنری و فرهنگی

 

 

 

کارمند یک سازمان غیر انتفاعی بین المللی

 

 

 

خبرنگار رسانه های مختلف

 

 

 

به عنوان کارآموز

 

 

 

اگر به عنوان دانشجو یا کارآموز نیز قصد کار در هلند را داشته باشید باید برای اقامت خود نیز اقدام کنید

 

 

 

 

ویزای کاری هلند
ویزای کاری هلند

 

 

 

 

 

سابقه کاری یا کار فصلی در هلند

 

 

 

منظور از سابقه کار، تجربه های کاری شما در هلند یا سایر کشور های دیگر است که می تواند برای شما یک مزیت محسوب شود! معمولا این سابقه کاری حداکثر ۲۴ هفته است. کار فصلی هم مربوط به شغل هایی مثل کشاورزی که وابسته به فصل های مختلف هستند می باشد‌. مجوز کار شما برای تجربه کاری یا کار فصلی باید توسط کارفرمایان شما ثبت و تایید شوند.

 

 

 

اگر در رابطه با شرایط کار در هلند برای ایرانیان به اطلاعات و جزئیات بیشتری احتیاج دارید، می توانید با کارشناسان حرفه ای مجموعه ی استادی پلن تماس حاصل بفرمایید. مشاورین این مجموعه، سال ها است که در زمینه ی اعزام دانشجویان، مهاجران و متقاضیان زندگی در هلند تجربه ی درخشانی دارند‌. بدون شک اعتماد شما به استادی پلن، مساوی است با گام هایی بلند در جهت خوشبختی و تضمین امنیت و آرامش آینده ی فرزندانتان!

 

 

مطالب مرتبط : کار دانشجویی در هلند | ویزای همراه در هلند | ۱۰ کار رایگان در آمستردام |

 

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *