استادی پلن برای ویزای تحصیلی کانادا

 

 

 

اگر قصد دریافت ویزای تحصیلی کانادا را دارید، نیاز است که یک استادی پلن تهیه کنید. استادی پلن توضیح می دهد که چرا شما برای تحصیل کانادا را انتخاب کرده اید و اهداف و چشم انداز آینده شما را نیز توضیح می دهد. در این مقاله قصد داریم تا شما را با شرایط استادی پلن برای ویزای تحصیلی کانادا آشنا کنیم.

پس باید مطمئن شوید که خوب آن را می نویسید! چرا که مختصر، واضح و خاص بودن توضیحات شما بسیار مهم است. به جای اینکه داستان کل زندگیتان را بنویسید، باید بیشتر روی این تمرکز کنید که چگونه ادامه تحصیل شما در کانادا به تحصیلات آکادمیک شما و تجریبات کاری تان کمک خواهد کرد.

در ادامه این مقاله چند راهنمای کوتاه توضیح داده شده است که شما باید قبل از پاسخ دادن به سوالات استادی پلن خود به آن ها توجه ویژه داشته باشید.

  • از یک صفحه بیشتر ننویسید.
  • باید یک استادی پلن (برنامه) واقعی داشته باشید.
  • راست و مختصر بگویید. درباره اینکه چرا رویایتان تحصیل در کانادا است داستان ننویسید. به جای آن بنویسید که چرا تحصیل در این کشور طوری به پیشرفت در شغل شما کمک خواهد کرد که تحصیل در کشور خودتان این امکان را فراهم نمی کند.
  • برای ویرایش استادی پلن خود باید مهارت خوبی در زبان انگلیسی داشته باشید.

 

 

 

 

 

برخی از سوالات حیاتی در نوشتن استادی پلن

 

 

۱. چرا قصد تحصیل در کانادا در دوره ای که برای آن پذیرفته شده اید را دارید ؟

در این بخش دلایلی که پشت انتخاب شما برای ادامه تحصیل در کشور کانادا وجود دارند را باید توضیح دهید. کیفیت سیستم آموزشی؟ جامعه غنی از فرهنگ های مختلف؟ چرا کانادا را به عنوان مقصدی برای تحصیلات خود در خارج از کشور گزینش کردید؟

 

 

۲. اهداف کلی تحصیلات شما چیست؟

 

در اینجا شما می توانید برای بیان و توصیف اهداف خود عمیق تر شوید. ممکن است دلیل آن علاقه شما به ادامه تحصیل بلافاصله پس از دبیرستان باشد. شاید دلیل آن این باشد که قصد دارید تحصیلات خود را تا مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد ادامه دهید.

سپس برای اینکه از دلیل خود دفاع کنید، می توانید از بازار کار و صنعتی که در آینده قصد وارد شدن و کار کردن در آن را دارید صحبت کنید و این که نیاز های کلی آن چه هستند. این کار موجب می شود به وضوح مشخص شود که چطور برنامه های تحصیلی شما با اهداف کلی شغلی تان سازگار است.

برای مطالعه کامل شرایط ویزای همراه کانادا کلیک کنید.

 

 

 

 

۳.  چرا برنامه مشابهی برای تحصیلات خود در کشور خود یا کشور محل اقامتتان دنبال نمی کنید؟

 

کانادا به دلیل سیستم آموزشی با کیفیت در سطح جهان شناخته شده است. همین می توان دلیل اتخاب شما برای دنبال کردن اهدافتان در این کشور به جای کشورخودتان باشد. ممکن است دلیل شما این باشد که کانادا موسسه هایی دارد که دقیقا دوره ای یا برنامه ای که شما مد نظر دارید در آن ادامه تحصیل دهید را ارائه می کنند و این در کشور شما ممکن نیست.

 

 

 

 

 

۴. درباره تحصیل در کشور محل اقامت خود چه تحقیقاتی انجام داده اید؟

 

احتمال این که دوره مورد نظر شما برای تحصیل در کانادا در کشور خودتان نیز وجود داشته باشد بسیار بالاست. پس لازم است توضیح دهید که چرا موسستان و دانشگاه های کانادایی را به دوره های کشور خودتان ترجیح می دهید. همچنین می توانید در این جا درباره تفاوت های کلی میان تحصیل در کشور خودتان و کانادا صحبت کنید.

 

۱۰ دلیل برای تحصیل در کانادا کلیک کنید.

 

 

 

۵. چشم انداز شغلی شما برای برنامه مورد نظر شما چیست؟ و چگونه این برنامه به فرصت های شغلی تان در کشور محل اقامتتان کمک خواهد کرد؟

 

در این بخش، شما می توانید درباره مشاغل مختلفی که در کشور خودتان مد نظر دارید صحبت کنید. ممکن است شغل مورد دلخواه را در کشورتان پیدا کنید، چون به طور طبیعی احتمال پیدا کردن شغلی مناسب با روحیات و علاقه شما در کشور خوتان نیز بسیار بالاست؛ اما متاسفانه نداشتن تحصیلات مناسب و کافی موجب می شود نتوانید آن را به دست بیاورید. در این حالت می توانید توضیح دهید ک چرا ادامه تحصیل شما در کانادا شما را برای دشاتن این شغل در کشور خودتان آماده می کند.

 

 

 

نوشتن استادی پلن برای ویزای تحصیلی کانادا
نوشتن استادی پلن برای ویزای تحصیلی کانادا

 

 

 

 

 

 

۶. چه پیوند ها و ارتباطاتی بین شما و کشور محل اقامتتان برقرار است؟

 

برای این سوال خاص، می توانید اینگونه جواب دهید که آیا در کشور خودتان خانواده ای دارید یا خیر؛ این پیوند های خانوادگی ممکن است فرزندان، پدر و مادر، همسر یا شریک زندگی باشد.

 

 

 

 

 

۷. به عنوان یک متقاضی کم سال، دلایل شما برای تحصیل در کانادا چیست؟ وضعیت مهاجرتی والدین یا سرپرستان شما در کشور محل سکونت فعلی شان، و دارای های مالی شان چیست؟

 

اطمینان حاصل کنید که وضعیت مهاجرتی والدین یا سرپرستان خودتان را حتما در استادی پلن خود بیان کنید. به علاوه، باید گواهی سرمایه بانکی، صورت حساب های بانکی، سرمایه گذاری ها، دارایی ها و اموال و هر سند و مدرک دیگری که متعلق به دارای های مالی والدین یا سرپرستان شماست در این جا ذکر شود.

 

 

 

۸. به طور خلاصه درباره سفر های پیشین خود توضیح دهید و در صورتی که هنوز سفری نرفته اید، سفر های والدین یا خواهر یا برادر خود را توضیح دهید.

 

حتما باید مکان هایی که در گذشته به آن ها سفر کرده اید را در این جا لیست کنید. اگر هنوز جایی سفر نکرده اید، بسیار مهم است که مقاصدی را که والدین یا خواهر و برادر شما به آن ها سفر کرده اند را بین کنید. این کار به شانس تایید شدن شما را بسیار افزایش می دهند.

 

 

 

 

۹. چه کسی و به چه دلیل از تحصیل شما پشتیبانی می کند؟

 

بسیار حیاتی است که از تمام افرادی که از ادامه تحصیل شما حمایت می کنند نام برده شود. این افراد ممکن است آموزشگاهی که از آن پذیرش گرفته اید، خانواده تان یا یک شرکت باشد. همچنین مهم است که بیان کنید این افراد به چه دلیل از تحصیلات شما حمایت می کنند.

 

 

 

 

۱۰. جزییات و سوابق تحصیلی خود را بیان کنید. تاریخ شروع و پایان هر دوره، نام و آدرس آموزشگاه، دوره های گذرانده شده، توانایی ها، مدارک و گواهی های پایان دوره.

 

در این بخش نیاز است که جزییات تمام آموزشگاه ها و مدارسی که در آن ها دوره گذرانده اید را بیان کنید. این توضیحات شامل تاریخ شروع و پایان دوره، نام کامل و آدرس موسسات و آموزشگاه ها می شود. یا چه زمانی دانشگاه را گذرانده اید؟ در آخر لازم است سابقه کاری خود را نیز توضیح دهید که شامل تمام شغل ها و کارهای داوطلبانه ای که در آن ها شرکت داشته اید و بیان چگونگی کمک آن ها به تحصیلات و اهداف کلی آینده شما می شود.

در انتها برای اینکه استادی پلن خود را بنویسید، نیاز است اهداف تحصیلی خود را خلاصه کنید و دلایل خود برای تحصیل در کانادا را توضیح دهید. در صورت تمایل به دریافت مشاوره در خصوص تحصیل در دانشگاه های کانادا و نوشتن استادی پلن می توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

۲ دیدگاه

  • درود ،
    یه سوال داشتم می خواستم بدونم شما تو نوشتن استادی پلن و سایر موارد ویزای کانادا می توانید به من کمک کنید؟
    من پذیرش م را گرفتم اما هنوز برای ویزا اقدام نکردم.

    • وقت بخیر

      بله در خصوص نوشتن و ویرایش می توانیم با شما همکاری کنیم، همچنین در خصوص سایر موارد ما تمامی خدمات اخذ بورسیه و پذیرش تحصیلی و ویزای کانادا را ارائه میدیم.

      برای کسب اطلاعات بیشتر ، می توانید از مشاوره های تلفنی و آنلاین مجموعه استفاده کنید.

      موفق باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *