بیمه درمانی دانشجویان در هلند

 

 

 

آیا قصد تحصیل، کار یا گذراندن دوره کارآموزی در هلند را دارید؟ به شما توصیه می کنیم که از بیمه های درمانی مخصوص دانشجویان و این که این بیمه چه هزینه های پزشکی را تحت پوشش قرار می دهد، آگاهی کامل به دست بیاورید. در این مقاله قصد داریم به بیمه درمانی و دانشجویی در هلند بپردازیم و شما را با هر آن چه که نیاز است از آن بدانید، آشنا کنیم. با ما همراه باشید.

 

 

 

چه کسانی ملزم به دریافت بیمه بهداشتی و درمانی در هلند هستند؟

پاسخ سوال فوق، اصلی ترین موضوعی است که قبل از هر چیز دیگری باید به آن پرداخت.

برای بعضی از موارد دریافت بیمه مراقبت  بهداشتی هلند برای دانشجویان بین المللی اجباری است:

 

 

  1. اگر در یکی از دانشگاه های هلند مشغول به تحصیل شوید و همچنین یک کار (نیمه وقت) یا دوره کارآموزی با حداقل حقوق و دستمزد داشته باشید، باید حتما بیمه درمانی دریافت کنید.
  2. اگر به عنوان یک دانشجو در هلند یک قرارداد کاری صفر ساعته (غیر عادی) بسته باشید و به آن مشغول شوید، ملزم به اخذ بیمه بهداشتی و درمانی دانشجویی هستید.

به طور کلی برای این که بدانید چه کسانی واجد شرایط و ملزم به ثبت نام و دریافت بیمه درمانی هستند، مطالعه دقیق چارت زیر را به شما پیشنهاد می کنیم.

 

آیا فقط برای تحصیل و درس خواندن در دانشگاه های هلند

به این کشور مهاجرت کرده اید؟

نه                                       بله

آیا مشغول به انجام              نه                     آیا سی سال یا بیشتر سن دارید؟              نه

کار نیمه وقت هم هستید؟

بله

نه                   آیا اقامت موقت در هلند دارید؟                    بله

آیا از اروپا، منطقه اقتصادی اروپا،

یا سوئیس به هلند آمده اید؟

بله                                                              نه

شما قانونا، ملزم به دریافت                                     شما نمی توانید از

بیمه درمانی هلندی                                           بیمه دانشجویی هلند

(حداقل بیمه درمانی پایه)                                   بهره مند شوید؛ می توانید

هستید. اگر ملیت شما اروپایی                            از طریق شرکت های

و منطقه اقتصادی اروپایی نمی باشد،                   بیمه در ایران یا

تا زمانی که نامه ای از اداره خدمات                     بیمه بین المللی مخصوص

مهاجرت مبتنی بر اقامت دائمتان                       دانشجویان بین المللی،

دریافت نکرده اید، باید از بیمه خصوصی             در طول اقامتتان در هلند،

استفاده کنید.                                           هزینه های درمانیتان را بپردازید.

 

 

 

 

حداقل دستمزد و کارآموزی در هلند 

 

 

اگر در حال گذراندن دوره کارآموزی هستید که  به اندازه حداقل دستمزد در هلند برای آن حقوق دریافت می کنید، از شما خواسته می شود بیمه درمانی اجباری هلند را دریافت کنید. هرگونه حقوقی که دریافت می کنید به عنوان دستمزد کارآموزی شما در نظر گرفته می شود ، به عنوان مثال، اگر شرکت یا دانشگاه هزینه مسکن شما را پرداخت کند، این پرداختی همان دستمزد کارآموزی شما تلقی می شود.

 

اگر کمتر از حداقل دستمزد به شما پرداخت شود و اقامت شما در هلند موقتی باشد، معمولاً واجد شرایط بیمه درمانی هلند نخواهید شد. می توانید یک بیمه درمانی خصوصی برای خود انتخاب کنید.

 

 

هزینه بیمه در هلند
هزینه بیمه در هلند

 

 

 

 

بیمه درمانی برای افراد دارای اقامت دائم در هلند

 

 

اگر ۳۰ سال یا بیشتر دارید و اقامت شما در هلند دائمی است، باید بیمه درمانی هلند را داشته باشید. اقامت دائم معمولاً در مورد بیشتر دانشجویان بین المللی وجود ندارد، بلکه در مورد افرادی که تحصیلات خود را به پایان رسانده اند و قصد زندگی همیشگی در هلند را دارند، مطرح می شود.

 

اگر مطمئن نیستید که اقامت شما دائمی محسوب می شود ، می توانید برای تعیین اینکه آیا باید بیمه شوید یا خیر با کارشناسان و مشاوران حرفه ای موسسه استادی پلن تماس حاصل فرمایید.

 

 

 

 

چه زمانی به بیمه درمانی خصوصی احتیاج دارم؟

 

 

اگر قصد تحصیل بیش از سه ماه در هلند را دارید، لازم است هنگام ورود به هلند درخواست اقامت به عنوان فردی که اهل اتحادیه اروپا نیست را بدهید. معمولا برخی از دانشگاه های هلند هزینه ی بیمه درمانی دانشجویان بین المللی را همراه با شهریه دریافت می کنند؛ در این صورت نیازی به ثبت نام در شرکت خصوصی بیمه هلندی و پرداخت هزینه جداگانه ندارید؛ اما برای این که از شرایط بیمه درمانی و بهداشتی همه دانشگاه های هلند آگاه شوید، با مشاوران موسسه استادی پلن در ارتباط باشید. مسئله بیمه، موضوع حساسی است که حتما باید قبل از هر گونه اقدام برای مهاجرت از آن اطلاعات لازم و کافی را به دست آورده باشید. کارشناسان حرفه ای ما آماده برای ارائه اطلاعات مفید و ارزنده در این زمینه به شما هستند.

 

 

 

 

 

چه مراحلی برای دریافت بیمه خدمات درمانی اساسی هلند لازم است؟

 

 

برای دریافت بیمه خدمات درمانی هلند باید مراحل مختلفی را انجام دهید:

مجوز اقامت را در اداره مهاجرت و تابعیت ( IND) دریافت کنید. برای درخواست چنین مجوزی به مدارک زیر نیاز دارید:

  • یک نسخه قانونی و تأیید شده از شناسنامه.
  • سند یا اسنادی که ثابت می کند شما یک مکان دائمی برای زندگی در هلند دارید.
  • گذرنامه قانونی و معتبر.

 

پس از ثبت نام موفق در IND می توانید به تالار شهر محلی (در شهری که در آن اقامت دارید) بروید و خود را به عنوان یک ساکن جدید ثبت نام کنید. سپس شماره خدمات شهروندی دریافت خواهید کرد. با استفاده از این شماره، می توانید بیمه درمانی اصلی هلند و در صورت تمایل، بسته های درمانی اضافی مربوط به بهداشت را مقایسه و انتخاب کنید.

 

 

 

 

بیمه درمانی پایه هلند چه هزینه های پزشکی را پوشش می دهد؟

 

 

بیمه درمانی اساسی و پایه هلند مراقبت های بهداشتی ضروری را شامل می شود، مانند ویزیت ها و معالجه های یک پزشک عمومی و داروها و درمان های بیمارستانی. همچنین در سیستم مراقبت های بهداشتی هلند حق مراقبت طولانی مدت و مراقبت های پشتیبانی اجتماعی را دارید.

 

 

 

بیمه های هلند

 

 

 

 

این بسته خدمات اصلی، شامل بیشتر پوشش های پزشکی مورد نیاز است:

 

  1. ویزیت و درمان توسط یک پزشک عمومی
  2. داروسازی (با مراجعه به پزشک / پزشک عمومی)
  3. مراقبت های پزشکی، عمل ها و سایر درمان هایی که توسط پزشکان انجام می شود، مانند متخصصان قلب، متخصصان پوست، جراحان و غیره.
  4. برخی از کمک های پزشکی
  5. مراقبت از دندان (تا ۱۸ سالگی)
  6. فیزیوتراپی برای افرادی که بیماری های مزمن خاصی دارند
  7. مراقبت های بهداشتی روانشناختی (با مراجعه به پزشک)
  8. هزینه های بستری در بیمارستان
  9. مراقبت های بارداری و زایمان (مراقبت های دوران بارداری و زایمان)
  10. حمل و نقل اضطراری توسط آمبولانس
  11. کار درمانی
  12. آسیب شناسی گفتار زبان (گفتاردرمانی)
  13. توصیه های رژیم غذایی (علوم تغذیه)
  14. برنامه های ویژه مراقبت های بهداشتی و تحقیقات پزشکی جمعیت
  15. مطابق با استانداردهای هلند، اقدامات درمانی فوری در خارج از کشور

 

 

همه شرکت های بیمه خدمات درمانی هلند باید حداقل بسته اولیه خدمات درمانی (basicverzekering  که همین موارد ذکر شده در بالا است) را ارائه دهند. این موضوع  در قوانین بهداشت هلند اجباری است.

هر یک از موارد فوق الزامات و محدودیت های احتمالی خود را در رابطه با پرداخت های مالی خواهند داشت. گاهی اوقات هزینه ای که بیمه اصلی و اساسی هلند می پردازد برای برخی از بیماری ها و درمان ها کافی نیست؛ برای مثال موارد زیر هزینه ها و مخارج بسیاری را در بر دارند.

 

  • مراقبت از دندان
  • فیزیوتراپی
  • پیوند اعضا
  • درمان و مراقبت های نوری و اپتیکال از چشم.
  • ارتودنسی

 

 

اگر به این نوع مراقبت های بهداشتی نیاز داری ، می توانید به بسته بیمه تکمیلی خصوصی مراجعه کنید و با دریافت آن خیال خود را از پرداخت هزینه های درمانی راحت کنید!

 

 

 

 

کمک هزینه مالی بیمه درمانی هلند (zorgtoeslag)

 

 

دانشجویان بین المللی با بیمه درمانی هلند معمولاً مشمول کمک هزینه خدمات درمانی می شوند (که به هلند zorgtoeslag  نامیده می شود) که می تواند ماهیانه ۸۸ یورو باشد. این مبلغ برای کمک به گروه های کم درآمد در پرداخت هزینه های بهداشت و درمان خود مانند حق بیمه درمانی و مازاد اجباری (۳۸۵ یورو) ارائه شده است. برای دریافت این کمک هزینه درمانی باید چندین شرط لازم زیر را داشته باشید:

  • ۱۸ سال یا بیشتر سن داشته باشید.
  • بیمه درمانی هلند را داشته باشید.
  • شماره شهروندی هلندی (BSN ) را دریافت کرده باشید.

اگر حقوق به گیر و سهیم مالیاتی هستید، حقوق شما زیر ۲۸.۷۲۰ یورو (بر اساس سال ۲۰۱۸) یا ۳۵.۹۹۶ یورو باشد. برای درخواست این کمک هزینه، می توانید با مشاوران موسسه استادی پلن تماس حاصل فرمایید تا شما را به بهترین نحو در این زمینه راهنمایی کنند.

برای مطالعه

بهترین شهر هلند برای زندگی کلیک نمایید.

 

 

 

بیمه های دانشجویی در هلند

 

 

 

 

انتخاب یک بیمه خدمات درمانی اصلی و اساسی در هلند

 

اگرچه، خدمات بیمه پایه  درمانی هلند ارائه شده توسط همه شرکت های بیمه هلندی یکسان است، هزینه ماهانه بیمه در هلند ، خدمات،  خدمات مازاد (به همراه هزینه اضافه) و سایر خدمات بهداشتی می تواند بسته به شرکت بیمه درمانی انتخاب شده و بیمه نامه متفاوت باشد. از این رو، توصیه می کنیم شرکت های بیمه خدمات درمانی هلندی را از نظر هزینه و بیمه نامه ماهانه مقایسه کنید. این نکته را در نظر داشته باشید که دولت هلند برای کسانی که هزینه های بیمه را به موقع پرداخت نمی کنند جریمه هایی در نظر گرفته است؛ از این رو اخذ مشاوره از کسانی که سال ها در این زمینه تجربه موفق دارند، می تواند تا حد بسیار زایدی به شما کمک کند؛

برای دریافت بهترین و به روز ترین راهنمایی ها در زمینه انتخاب شرکت بیمه درمانی مناسب و معتبر در کشور زیبای هلند، با مشاوران و کارشناسان موسسه استادی پلن در ارتباط باشید.

 

 

مطالب مرتبط: کارآموزی در هلند | سطح امنیت در هلند | تدریس انگلیسی در هلند | بهترین شهر هلند برای زندگی

ویزاری همراه در هلند

 

 

برای دریافت خدمات مشاوره تحصیلی به صفحه ی  رزرو وقت مشاوره مراجعه کنید.

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مقالات کشور هلند

اداره مهاجرت و تابعیت ( IND)اقامت دائم در هلندانتخاب بیمه دانشجویی در هلندانتخاب بیمه درمانی در هلندانتخاب یک بیمه خدمات درمانی اصلی و اساسی در هلندانواع بیمه توریستی در هلندانواع بیمه دانشجویی در هلندانواع بیمه در هلندبیمه خدمات درمانی هلندبیمه دانشجویی در اروپابیمه دانشجویی در هلندبیمه دانشجویی هلندبیمه درمانی برای افراد دارای اقامت دائم در هلندبیمه درمانی پایه هلند چه هزینه های پزشکی را پوشش می دهد؟بیمه درمانی دانشجویان در هلندبیمه های هلندپزشک عمومی در هلندحداقل دستمزد و کارآموزی در هلندداروسازی در هلندشرکت های بیمه خدمات درمانی هلندکمک های پزشکی در هلندکمک هزینه مالی بیمه درمانی هلندکمک هزینه مالی بیمه درمانی هلند (zorgtoeslag)مراحل دریافت بیمه خدمات درمانی در هلندمراقبت های بارداری و زایمان در هلندهزینه بیمه دانشجویی اروپاهزینه بیمه دانشجویی هلندهزینه ماهانه بیمه در هلندهزینه های بارداری و زایمان در هلندهزینه های بستری در بیمارستان های هلند

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *