تحصیل دکترا در آلمان

 

آلمان یکی از محبوب ترین کشورها برای تحصیل در خارج از کشور است، هر ساله حدود ۳۶۰۰ دانشجو بین المللی در مقطع دکترا از دانشگاه های کشور اروپایی و پیشرفته آلمان فارغ التحصیل می شوند؛ اگر آرزوی ادامه تحصیل و درس خواندن در مقطع دکترا در کشر زیبای آلمان را دارید، با ما در این مطلب همراه باشید.

 

 

 

چرا باید برای تحصیل در مقطع دکترا، آلمان را انتخاب کنیم؟

 

درک اینکه چرا آلمان به عنوان یک مقصد تحصیلی محبوب است دشوار نیست. از شهرت جهانی به عنوان یک قطب جهانی در زمینه نوآوری و تحقیقات فناوری برخوردار است، دارای اقتصادی قوی و کیفیت زندگی جذاب و همچنین یک تاریخچه و سابق  مشهور به خصوص در زمینه هایی مانند مهندسی و ساخت می باشد. همه این ها برای انتخاب این کشور به عنوان مهد پیشرفت و مقصد آرزها کافی است!

 

بسیاری از دانشگاه های آلمان  شهرت و اعتبار بین المللی بالایی دارند؛ ۴۶ دانشگاه آن در میان ۱۰۰۰ دانشگاه برتر جهان، در نظام رتبه بندی QS World University Rankings 2020 قرار گرفته اند. در این میان، دانشگاه معتبر تحقیقاتی فنی مونیخ در آلمان جایگاه اول و در جهان رتبه ۵۵ را دارد، اندکی پس از آن دانشگاه لودویگ ماکسیمیلیان مونیخ توانسته جایگاه ۶۳ ام را از آن خود کند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص شرایط تحصیل رشته پزشکی در کشور آلمان کلیک نمایید.

آلمان علاوه بر ارائه سطح بالا و عالی زندگی، از دانشجویان بین المللی با هزینه های کم تحصیل و فرصت های مالی خوب استقبال می کند؛ از دانشجویان دکترا در آلمان معمولاً شهریه دریافت نمی شود، و بیش از یک چهارم داوطلبان دکترا در آلمان بودجه عمومی دریافت می کنند.

 

 

 

انواع دکترا در آلمان

 

در کشور آلمان به دو صورت می توانید در رشته تحصیلی خود مدرک دکترا بگیرید.

 

دکترای انفرادی در آلمان

 

دکترای سنتی روش سنتی  و همچنان محبوب تحصیل در مقطع دکتراست. در این نوع دکترا شما پایان نامه یا تز خود را زیر نظر استاد راهنما اما بیشتر به طور مستقل انجام خواهید داد، به طور کلی سه تا پنج سال ممکن است این پروسه طول بکشد. در این نوع دکترا انعطاف پذیری زیادی را به علت مستقل بودن کارتان تجربه خواهید کرد و اصطلاحا چند و چون کار دست خودتان است. اما این نکته را از یاد نبرید که برای انجام آن به ابتکار عمل و مسئولیت شخصی بالایی نیاز دارید. یکی دیگر از ویژگی های مثبت دکترای انفرادی، این است که شما همچنین می توانید یک پروژه را در یک سازمان تحقیقاتی غیر دانشگاهی یا در یک شرکت آلمانی در بخش صنعتی به پایان برسانید.

دکترای ساختاری در آلمان

 

همچنین می توانید برای ادامه تحصیل در این مقطع، آنچه را که به عنوان برنامه دکترای ساختاری شناخته می شود انتخاب کنید. این برنامه شامل گروهی از دانشجویان دکتری است که توسط گروهی از استاد راهنما راهنمایی می شوند. حدود ۶۰۰ برنامه از این نوع در آلمان، اغلب مشمول دانشجویان بین المللی، با زبان انگلیسی در دسترس است. دکترای ساخت یافته با دکترای انفرادی کاملا متفاوت می باشد؛ زیرا پیشنهادات تحقیقاتی دانشجویان باید با برنامه هایی که دانشگاه ارائه می دهد تطابق داشته باشد در حالی که در دکترای انفرادی اصطلاحا دست شما برای انتخااب پروژه هایتان باز تر است و راحت تر می توانید موضوعات تحقیقات خود را انتخاب کنید. معمولا یک مربی برای شما در نظر گرفته می شود؛ علاوه بر این، باید در سخنرانی ها و سمینارها شرکت کنید.

 

 

 

 

تحصیل دکترا در آلمان

 

 

 

 

 

هزینه تحصیل در مقطع دکترا در آلمان چقدر است؟

 

خبر خوب! اگرچه گرفتن شهریه برای دانشجویان غیر اتحادیه اروپا در ایالت بادن-وورتمبرگ در سال ۲۰۱۷ مجدداً برقرار شد اما دانشجویان مقطع دکترا از این امر مستثنی هستند؛ به این معنی که تحصیل در مقطع PhD  برای همه دانشجویان در تمام دانشگاه های دولتی آلمان، بدون در نظر گرفتن ملیت، تا سقف زمان استاندارد برای دکترا (سه سال)، رایگان است ( اگر تحصیل شما بیشتر از این زمان طول بکشد، ممکن است ملزم به پرداخت شهریه شوید).

 

مانند تمام مقاطع تحصیلی در آلمان، دانشجویان دوره دکترا نیز باید شهریه ای تحت عنوان کمک هزینه ترم بین ۱۵۰ تا ۲۰۰ یورو در سال (۱۷۵-۲۳۰ دلار آمریکا) برای مدیریت و سایر هزینه های مربوط به تحصیلشان پرداخت کنند.

 

در حقیقت،  هزینه های اصلی شما هزینه های عمومی زندگی در آلمان خواهد بود. زمانی که برای ویزای دانشجویی اقدام می کنید از شما خواسته می شود که حداقل به ۱۰،۲۳۶ یورو (۱۱۲۶۶ دلار آمریکا) در سال دسترسی داشته باشید. این پول برای تأمین مخارج زندگی، که شامل اجاره خانه، غذا ، لباس ، رفت و آمد، تفریح ​​و سایر هزینه ها می شود، نیاز خواهد شد. حتی ممکن است برای زندگی در یک شهر گران قیمت مانند مونیخ به بیش از این مبالغ احتیاج پیدا کنید.

 

برای این که بتوانید در هزینه های خود صرفه جویی کنید و در امور مالی مشکلی نداشته باشید، می توانید از کمک هزینه های تحصیلی مخصوص دانشجویان دکترای کشور آلمان بهره مند شوید.

 

برای آگاهی از شرایط بورسیه های تحصیلی دانشجویان دکترای آلمان، با مشاوران مجموعه استادی پلن تماس حاصل فرمائید.

 

راه دوم تامین مخارج زندگی دانشجویی، پیدا کردن یک کار نیمه وقت مناسب است که حقوق آن می تواد کمک خرج شما باشد؛ البته برای دانشجویانی که از ایران به این کشور مهاجرت کرده و مشغول به تحصیل هستند، کار پاره وقت شرایط خاصی دارد : تا قبل از این که مجوز کار دریافت نکرده باشید، نمی توانید بیش تر از ۱۲۰ روز کامل و یا ۲۴۰ نیمروز مشغول به کار شوید؛ اما بعد از پیدا کردن شغلی با حقوق کامل، اوضاع و شرایط فرق می کند؛ برای کسب اطلاعات بیشتر از شرایط کار دانشجویان ایرانی مقطع دکترا در کشور آلمان با کارشناسان موسسه استادی پلن ارتباط برقرار کنید.

 

 

 

 

شرایط تحصیل در مقطع دکترا در آلمان چیست؟

 

شرایط ورود برای دانشگاه ها و برنامه های آموزشی دکترا در این کشور متفاوت خواهد بود، اما به طور کلی شما باید یک مدرک آموزش عالی داشته باشید که معادل مدرک کارشناسی ارشد آلمان باشد. معمولا، متقاضیان بین المللی بسیار خوب و واجد شرایط دارای مدرک لیسانس ممکن است از طریق شرکت در یک آزمون ورودی یا انجام مصاحبه، به سرعت به عنوان دانشجوی دکترا پذیرفته شوند.

 

برای مشاهده بهترین شهر های آلمان برای کار و زندگی کلیک نمایید.

اگر قصد دارید دکترای خود را به انگلیسی بخوانید و این زبان، زبان مادری شما نیست، باید مهارت خود را در زبان انگلیسی با شرکت در آزمون هایی مانند آیلتس یا تافل اثبات کنید. اگر تصمیم به به تحصیل یا ارائه دکترا به آلمانی هستید، ممکن است لازم باشد مهارت خود را در این زبان با آزمون مانند DSH یا TestDaF ثابت کنید.

همانطور که می دانید دانشجویان ایرانی برای ادامه تحصیل و درس خواندن در دانشگاه های مطرح و به نام آلمان نیاز به دریافت ویزای دانشجویی آلمان دارند.

 

آیا لازم است آلمانی صحبت کنم؟

 

خیر – با این حال، ما توصیه می کنیم حداقل زبان آلمانی ابتدایی را یاد بگیرید تا به شما کمک کند در کشور آلمان امورات خود را به راحتی بگذرانید، به خصوص اگر می خواهید در طول تحصیل یا بعد از تحصیل کار کنید. اگر دکترای انفرادی را انتخاب کنید، می توانید پایان نامه دکترایتان را به زبان انگلیسی بنویسید؛ همچنین دوره های دکترای ساختاری نیز معمولا وحتی بیشتر از دکترای انفرادی به دانشجویان اجازه می دهد دکترای خود را به زبان انگلیسی تکمیل کنند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص تحصیل در آلمان به زبان انگلیسی کلیک نمایید.

برای کسب اطلاعات بیشتر از تحصیل در مقطع دکترا در آلمان با کارشناسان مجموعه استادی پلن تماس حاصل فرمائید.

 

 

مطالب مرتبط: مقایسه تحصیل در رشته پزشکی در کانادا و آلمان | تحصیل در آلمان به زبان انگلیسی | تفاوت تحصیل به زبان انگلیسی و آلمانی در آلمان | بورسیه‌ های تحصیلی در آلمان

 

برای دریافت خدمات مشاوره تحصیلی به صفحه ی  رزرو وقت مشاوره مراجعه کنید.

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *