تحصیل پزشکی در استرالیا

 

 

 

قصد ادامه تحصیلی در رشته ی پزشکی استرالیا را دارید؟! تبریک! یکی از بهترین تصمیم های عمرتان را گرفته اید! رشته ی پر طرفدار پزشکی، همیشه مورد توجه و علاقه ی دانشجویان زیادی بوده و هست. عده ی زیادی از دانش آموزان با آرزوی پزشک شدن وارد دبیرستان می شوند! مخصوصا اگر بخواهید این رشته ی چالش برانگیز را در استرالیا شروع کنید. این کشور برنامه های آموزشی ویژه ای برای دانشجویان پزشکی در نظر گرفته که هر کسی را برای ادامه ی تحصیل در این رشته وسوسه می کند! با ما همراه باشید تا با جزئیات شرایط تحصیل پزشکی در استرالیا بیشتر آشنا شوید!

 

 

 

پزشکی در استرالیا

 

در استرالیارشته ی پزشکی در دو مرحله ی لیسانس پزشکی و فوق لیسانس پزشکی ارائه می شود. برای ادامه تحصیل پزشکی در استرالیا‌، نمرات و سوابق تحصیلی دبیرستان شما خیلی مهم است. رشته ی تحصیلی شما در دبیرستان باید تجربی باشد. در مرحله ی بعد برای بعضی از دانشگاه ها مثل سیدنی، درس هایی مثل ریاضیات، جزء‌ دروس پیش نیاز هستند. اما در دیگر دانشگاه ها شیمی مهم می باشد. اگر بخواهید در این نوع دانشگاه ها درس بخوانید درس شیمی سال ۱۲ ام ( یا معادل آن) را باید پاس کرده باشید.

 

برای مطالعه شرایط مهاجرت به استرالیا کلیک نمایید.

 

 

 

دروس و آزمون های مهم در پزشکی استرالیا

 

نمرات، معدل لیسانس و مخصوصا درس شیمی برای پزشکی در استرالیا اهمیت بالایی دارد. پس از اتمام لیسانس، نمره ی آزمون GAMSAT و مصاحبه ی شما از شرط های اصلی برای ادامه تحصیل شما است.

برای مطالعه مقاله  هزینه تحصیل در استرالیا کلیک نمایید. 

 

 

آزمون GAMSAT چیست؟!

 

این آزمون برای پذیرش در کارشناسی ارشد پزشکی است. این آزمون نه چندان سخت، شامل دو بخش آزمون MCQ و مقاله نویسی در زمینه های علوم انسانی و علوم تجربی است. نمره ی قابل قبول آزمون GAMSAT حدود ۵۰ می باشد.

برای مطالعه شرایط هزینه های زندگی در استرالیا کلیک نمایید. 

 

 

 

 

معیار GPA چیست؟!

 

این معیار GPA، به معنای همان معدل و نمرات شما در دبیرستان یا لیسانس است.

برای مطالعه نحوه محاسبه GPA کلیک نمایید.

 

 

 

پذیرش در دانشگاه های پزشکی براساس نمرات GPA و GAMSAT

 

برای پزشکی باید به نمرات این دو معیار توجه ویژه داشته باشید. مثلا اگر GPA شما پایین تر از GAMSAT است، می توانید از دانشگاهی پذیرش بگیرید که GAMSAT برایشان مهم تر است.

 

 

 

پزشکی در استرالیا
پزشکی در استرالیا

 

 

 

مصاحبه ی پزشکی در استرالیا

 

آخرین مرحله از پذیرش پزشکی در استرالیا، مصاحبه است. این مصاحبه در مقطع کارشناشی ارشد پزشکی انجام می شود‌. هرچند که در مصاحبه هز کدام از دانشگاه ها سوالات و فرایند پذیرش خود را دارند، منتها برخی دانشگاه ها مثل ولونگونگ، یک آزمون استعداد یابی هم برگزار می کند که دانشجویان باید در آن شرکت کنند.

 

 

 

برخی از دانشگاه های مطرح در رشته ی علوم پزشکی استرالیا

  • سیدنی
  • فلیندرز
  • موناش

برای مشاهده دانشگاه های برتر استرالیا کلیک نمایید. 

 

سخنی به علاقه مندان پزشکی در استرالیا

 

شاید پذیرش و قبولی در رشته ی پزشکی و دشوار به نظر برسد؛ یا حتی دلهره آور باشد. منتها همین چالش ها و موانع نه چندان سخت و پیچیده می تواند به یکی از پویا ترین و بهترین مسیر های زندگی شما تبدیل شود‌. پس اگر علاقه مند به تحصیل در رشته ی پزشکی استرالیا هستید، بی درنگ برای مطالعه ی قوی و شبانه روزی در این رشته تلاش کنید! آینده ی خود را بسازید و به آرزو های خود نزدیک و نزدیک تر شوید!

 

 

برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با تحصیل پزشکی در استرالیا می توانید با مشاورین و کارشناسان مجموعه ی استادی پلن تماس حاصل بفرمایید.

 

برای دریافت خدمات مشاوره تحصیلی به صفحه ی  رزرو وقت مشاوره ویزای تحصیلی مراجعه کنید.

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *