مالیات در کانادا

کانادا جزو کشورهایی به شمار می رود که شهروندان آن مبلغ زیادی بابت مالیات به دولت می پردازند و این مالیات به دو طریق پرداخت می شود :
در این بخش قصد داریم تا شما را با بخشی از جزئیات مالیات در کانادا آشنا کنیم.


مرحله اول پرداخت مالیات در زمان خرید کالا ها :

به جز مواد غذایی خام، سایر کالاها و اجناس شامل مالیات تقریبا ۱۵ درصدی ( بسته به ایالت این عدد می تواند کمی متفاوت باشد ) هستند به این معنی که شما زمانی که جنسی با ارزش ۱۰ دلار میخرید باید مبلغ ۱۱.۵ دلار برای آن بپردازید


مرحله دوم مالیات حقوق :

در کانادا بخشی از حقوق شما به عنوان مالیات کسر می شود و این میزان با بالارفتن حقوق بیشتر می شود. به عنوان مثال مالیات بر حقوق فدرال برای کسانی که سالانه ۴۶ هزار دلار درآمد دارند ۱۵ درصد می باشد ولی این مقدار برای کسانی که سالیانه درآمدی بالای ۲۰۵ هزار دلار دارند ۳۳ درصد است.

اما این مالیات که بخش زیادی از سرمایه مردم را شامل می شود صرف چه چیزی می شود و دولت این مالیات را چگونه خرج می کند. در ادامه متن به شرح بخشی از مصارف مالیات در کانادا می پردازیم :


 کتابخانه ها پارک ها و زمین های بازی :

کانادا با داشتن مجهز ترین کتابخانه ها و پارک های متنوع سطح کیفی بالایی را برای شهروندان این کشور به ارمغان آورده.



زمین های ورزشی چند منظوره با قیمت بسیار پایین و استخر های رایگان :

به لطف بارش های گسترده و منابع بی پایان آب استخر های کاملا رایگان در اکثر نقاط کانادا مورد استفاده شهروندان این کشور هستند همچینین سالن های ورزشی چند منظوره با ارائه ی طیف گسترده ای از ورزش ها شامل فوتبال ، بسکتبال ، هاکی ژیمناستیک و … با قیمت های بسیار پایین نقش مهمی در بالا بردن سطح رفاه شهروندان بازی میکنند.



 پل ها و جاده ها :

احداث راه و جاده ها در دومین بزرگترین کشور دنیا کاری نه چندان آسان ولی حیاتی برای رشد و پیشرفت این کشور است. به لطف مالیاتی که شهروندان میپردازند هزینه ساخت و نگهداری جاده ها و راه ها ،که از اساسی ترین زیر ساخت های هر کشور به شمار می روند ، تامین می شود.


 
آموزش و پرورش و مدارس :


بهره بردن شهروندان از یکی از پیشرفته ترین نظام های آموزشی دنیا و سرویس مدرسه رایگان بدون پرداخت مالیات شهروندان میسر نبود


بیمه درمانی و بیمارستان ها :

پرداخت تمامی هزینه های بیماری و بستری شدن یکی دیگر از مزایای پرداخت مالیات به نسبت سنگین در کانادا است.


پلیس آمبولانس و آتش نشانی :

تامین بودجه این سه ارگان از مالیات پرداختی توسط مردم تامین می شود


جمع آوری زباله و بازیافت :

کانادا یکی از کشورهای پیشرو در زمینه محیط زیست و بازیافت زباله به شمار می رود و انرژی های نو و به اصطلاح سبز ( که ضرری برای طبیعت ندارند ) روز به روز در حال گسترش هستند . تامین بودجه این ارگان ها نیز تنها از طریق مالیات پرداختی توسط مردم است.

این در حالی است که سیستم مالیات در کانادا کاملا شفاف است و هر ساله دولت با ارائه گزارشات دقیق شهروندان را از نحوه خرج کردن مالیات آگاه می سازد


منبع سایت: https://www.canada.ca

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *