مقاطع تحصیلی در هلند

 

 

قصد ادامه تحصیل در کشور جذاب و شگفت انگیز هلند را دارید؟! تبریک!! یکی از بهترین تصمیم های عمرتان را گرفته اید! اطلاع دقیق از مقاطع تحصیلی در هلند می تواند تاثیر بسیار زیادی بر انتخاب های شما داشته باشد. در این مقاله در رابطه با این مقاطع تحصیلی صحبت می شود. با ما تا انتهای مقاله همراه باشید و این مطالب مهم و خواندنی را از دست ندهید!!

 

 

 

 

انواع مقاطع تحصیلی در هلند

 

 

دانشجویانی که برای ادامه تحصیل در هلند اقدام می کنند، پس از اتمام مقطع کارشناسی می توانند وارد مرحله ی تحصیلات تکمیلی یا همان کارشناسی ارشد شوند‌. در موسسات آموزشی هلند، مقطع کارشناسی ارشد ارائه می شود ولی لیسانس در این موسسات آموزش داده نمی شود. در حالی که در دانشگاه های تحقیقاتی و علوم کاربردی کارشناسی و کارشناسی ارشد هر دو تدریس می شوند.

 

 

 

 

لیسانس در دانشگاه های تحقیقاتی هلند

 

یکی از مهم ترین و پر طرفدار ترین مقاطع تحصیلی در هلند، مقطع کارشناسی است. دوره ی کارشناسی در دانشگاه های تحقیقاتی هلند سه سال (۱۸۰ واحد درسی) طول می کشد. فارغ التحصیلان کارشناسی بسته به رشته ی تحصیلی، مدرک مربوطه خود را دریافت می کنند. مثلا دانشجویان هنر، مدرک کارشناسی این رشته و دانشجویان رشته های علوم مدرک BA/BSc را اخذ می کنند.

 

 

 

 

لیسانس در دانشگاه های علوم کاربردی هلند

 

 

اگر بخواهید در مقطع لیسانس این دانشگاه ها تحصیل کنید به ۴ سال (۲۴۰ واحد درسی) زمان نیاز دارد. مدرکی که پس از فارغ التحصیلی دریافت می کنید نشان دهنده ی رشته ی تحصیلی شما است. مثلا مدرک لیسانس مهندسی: B Eng

 

برای مطالعه هزینه تحصیل در هلند (۲۰۲۱) کلیک نمایید. 

 

 

 

 

کارشناسی ارشد در هلند

 

یکی دیگر از مهم ترین مقاطع تحصیلی در هلند مقطع کارشناسی ارشد است. برای اتمام فوق لیسانس در هلند بسته به رشته ی تحصیلی به ۱، ۲ یا ۳ سال (۶۰۱۸۰ واحد درسی) زمان نیاز دارید. فارغ التحصیلان این مقطع بسته به رشته ی خود مدرک کارشناسی ارشد یا (MA/MSc برای رشته های علوم ) را دریافت می کنند. اگر بخواهید در هنر های مختلف یا علوم فوق لیسانس بگیرید باید ۶۰۱۲۰ واحد درسی را بگذرانید. مدرک فوق لیسانس هم مثل لیسانس نشان دهنده ی رشته ای است که در آن تحصیل می کنید. مثلا مدرک کارشناسی معماری، M Arch می باشد!

 

برای مطالعه شرایط ویزای تحصیلی هلند کلیک نمایید. 

 

 

 

 

تحصیل دکتری در هلند
تحصیل دکتری در هلند

 

 

تحصیل دکتری در هلند

 

 

با تحصیل در مقطع دکتری، می توانید تحقیقات و پژوهش های خود را در دانشگاه های تحقیقاتی، موسسات تحقیقاتی و شرکت های هلندی انجام دهید. دانشگاه های تحقیقاتی هلند، تنها دانشگاه هایی هستند که می توانند به شما مدرک دکتری اعطا کنند. از آنجایی که این نهاد های تحقیقاتی به طور معمول با حدودا ۱۴ دانشگاه تحقیقاتی همکاری می کنند؛ می توانند موقعیت های مناسبی را هم برای داوطلبان مقطع دکتری ارائه دهند.

برای مطالعه شرایط تحصیل دکتری در هلند کلیک نمایید.

 

 

 

تحقیقات در مقطع دکتری در هلند

 

 

اخذ مدرک دکتری در هلند نیازمند گذراندن واحد های زیاد و طولانی درسی نیست، به همین خاطر دانشجویان از همان شروع تحصیل می توانند به تحقیقات و پژوهش های خود بپردازند. از طریق همکاری با استاد راهنما های خود نیز می توانند ایده های خود را در تحقیقات توسعه بخشند. موسسات و دانشگاه های تحقیقاتی محیطی بسیار جذاب و مناسب برای دانشجویان ایجاد می کنند. این برنامه ها در قالب کلاس های کارشناسی ارشد، کنفرانس ها و سمینار های علمی انجام می شوند.

 

برای مطالعه تفاوت های تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا کلیک نمایید. 

 

 

 

کارشناسان با تجربه و حرفه ای مجموعه ی استادی پلن سال ها است که در زمینه ی اعزام دانشجو در مقاطع تحصیلی مختلف تجربه ی درخشانی دارند. اگر در رابطه با مقاطع تحصیلی در هلند به اطلاعات بیشتری احتیاج دارید می توانید با مشاورین زُبده ی مجموعه ی استادی پلن تماس حاصل فرمایید.

 

 

مطالب مرتبط: تحصیل رایگان در هلند | بهترین شهر هلند برای زندگی | ویزای همراه در هلند | بهترین شهر های دانشجویی هلند |  بورسیه های تحصیلی هلند | وب سایت های اجاره خانه و خوابگاه در هلند | بیمه درمانی دانشجویان در هلند | میانگین درآمد در هلند |  بیمه دانشجویان در هلند |

 

 

 

 

برای دریافت خدمات مشاوره تحصیلی به صفحه ی  رزرو وقت مشاوره مراجعه کنید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *