تمامی دانشجویان بین المللی که خواهان ادامه تحصیل در کشور های محتلف هستند نیاز دارند که حتما مدرک زبان ایلتس را داشته باشند. در غیر این صورت قادر به پذیرش در دانشگاه های معتبر نخواهند بود. اما کشور کانادا سه روش خاص را برای تحصیل در کانادا بدون مدرک زبان ارائه کرده است که متقاضایان کارشناسی و ارشد و دکترا می‌توانند از آن استفاده کنند.

روش های تحصیل در کانادا بدون مدرک زبان

گاهی ممکن است که دانشجویان بین المللی دارای درک زبان بسیار خوبی باشند اما نخواهند که در آزمون های ایلتس شرکت کرده و آن مدرک را دریافت کنند. به همین دلیل کشور کانادا روش های خاصی را برای حل این مشکل به دانشجویان بین المللی خود پیشنهاد می‌دهد .توجه داشته باشید که بسیاری از دانشگاه های کانادا نیز موجود هستند که نیازی برای ارائه مدرک ایلتس جهت پذیرش در آنها از سوی دانشجویان وجود ندارد.

مهم ترین روش های تحصیل در کانادا بدون مدرک زبان عبارت اند از :

۱. داشتن گواهی زبان انگلیسی

کسانی که دارای مدرک کالج انگلیسی هستند یا از مراکز بین المللی معتبر مدرک های زبان دارند می‌توانند آن را به دانشگاه های کانادا ارائه داده و خواهان ادامه تحصیل باشند. این مدارک باید کاملا معتبر بوده تا بتوانند مجوز تحصیلی را از دانشگاه مقصد بگیرد.

۲. دومین روش برای تحصیل در کانادا بدون مدرک زبان جست و جو دانشگاه های بدون نیاز به ایلتس است. این دانشگاه ها برای آنکه پذیرش. دانشجو بین المللی داشته باشند نیازی به ارائه مدرک زبان ایلتس را نداشته و تم‌ها همان گواهی زبان انگلیسی را قبول می‌کنند.

لیست این دانشگاه ها عبارت اند از:

• کالج اوکاناگان
• دانشگاه کنکوردیا
• کالج کامبرین
• دانشگاه مموریال نیوفاندلند
• کالج سنکا، تورنتو
• دانشگاه رجینا
• دانشگاه ساسکاچوان
• دانشگاه وینیپگ
• دانشگاه براک
• دانشگاه کارلتون

۳. شرکت در دوره های کامل زبان انگلیسی در کانادا:

از مهم ترین روش های تحصیل در کانادا بدون مدرک زبان شرکت در دوره های کامل زبان انگلیسی است که از سوی دولت برای دانشجویان بین المللی و افرادی که قصد اقامت طولانی مدت در این کشور را دارند، برگذاری می شود، است.
به عبارت دیگر تمامی کشور های جهان برای افرادی که خواهان کار یا تحصیل در کشور هستند دوره های زبانی را ارائه داده تا بتوانند با فراگیری آن با افراد آن جامعه ارتباط برقرار کنند.

اگر مدرک آیلتس یا تافل یا مدرک زبان انگلیسی ندارید، می توانید برای ادامه تحصیلات خود در کانادا برای برنامه ESL (انگلیسی به عنوان زبان دوم) درخواست دهید.

مدت زمان این برنامه ۶ ماه می باشد. به زبان ساده شما انگلیسی را در کانادا یاد خواهید گرفت، سپس می توانید تحصیلات واقعی خود را در کانادا ادامه دهید.

نکات مهم درباره تحصیل در کانادا بدون مدرک زبان

 

تحصیل در کانادا بدون مدرک زبان

تحصیل در کانادا بدون مدرک ایتلس کاملا امکان پذیر است. زیرا بسیاری از دانشگاه های کانادا در طول دوره های تحصیلی خود برای پذیرش دانشجویان آزمون های خاصی را برگذار می‌کند که درصورت موفقت در آنها به راحتی می‌توانید پذیرش خثد را بگیرید.

بسیاری از دانشگاه ها در این کشور داوطلبان می‌خواهند که یک توصیه نامه (LOR) از هر یک از موسسات آکادمیک قبلی خود ارائه دهند. این توصیه و گواهی مدرک زبان حتما باید از موسسات معتبر باشد.

گزینه های مختلفی برای کسانی که نمی توانند نمره آیلتس را در حین درخواست پذیرش در دانشگاه های کانادا ارائه دهند، وجود دارد. در اینجا بهترین جایگزین های ارائه شده توسط دانشگاه ها برای کسانی که قصد تحصیل در کانادا بدون آیلتس را دارند آورده شده است.

شما می توانید نمرات دیگر آزمون های مهارت انگلیسی مانند تافل، آزمون انگلیسی Duolingo و PTE را ارائه دهید.شما می توانید مدرکی مبنی بر اینکه حداقل ۴ سال در یک مدرسه متوسطه انگلیسی تحصیل کرده اید را به عنوان جایگزین نمرات مهارت انگلیسی ارائه دهید.

تحصیل در کانادا بدون مدرک زبان

داوطلبان یک کشور انگلیسی زبان نیز از ارائه نمرات آیلتس در کانادا معاف هستند.همچنین می توانید دوره زبان انگلیسی ارائه شده توسط دانشگاه را برای کسانی که قادر به ارائه نمرات مهارت انگلیسی نیستند انتخاب کنید.

داوطلبان می توانند نمرات مهارت زبان انگلیسی را به غیر از آیلتس برای درخواست برنامه تحصیلی در کانادا ارائه دهند. این آزمون های جایگزین مهارت انگلیسی برای تحصیل در کانادا بدون آیلتس به شرح زیر است:

• ارزیابی CAEL (زبان انگلیسی ارزیابی کانادایی) تافل (تست زبان انگلیسی به عنوان زبان خارجی)
• آزمون انگلیسی Duolingo
• PTE (آزمون زبان انگلیسی پیرسون) CanTest (آزمون انگلیسی کانادایی برای دانش پژوهان و کارآموزان)

سخن پایانی

تحصیل در کشور کانادا بدون مدرک ایلتس کاملا امکان پذیر است. تمامی دانشجویان بین المللی که مدرک زبان معتبری مانند تافل دارند می‌توانند به دانشگاه مقصد خود ارائه دهند. یا می توانند در دوره های زبان انگلیسی و کانادایی در این کشور شرکت کرده و در همان جا آموزش های لازم را ببینند. برای اطلاع بیشتر از شرایط تحصیل بدون مدرک زبان می توانید با مشاوران استادی پلن تماس حاصل پیدا کنید.

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *