چگونه دانشگاه متناسب خود را در خارج از کشور در سال ۲۰۲۱ انتخاب کنیم؟

 

 

انتخاب دانشگاه، برای ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد و کارشناسی در خارج از کشور همیشه کار سخت و پیچیده ای بوده. به خصوص وقتی گزینه های بسیار خوبی پیش روی خود می بینید. وقتی به مزایای هر کدام از دانشگاه ها نگاه می کنید، نمی توانید تصمیم بگیرید. در این مقاله قصد داریم شما را با مهم ترین معیارهایی که باید برای انتخاب دانشگاه در خارج از کشور در نظر بگیرید، آشنا کنیم. با ما همراه باشید و ادامه مطلب را از دست ندهید.

 

 

۶ معیار اساسی برای انتخاب دانشگاه برای ادامه تحصیل در خارج از کشور

 

 

  1. اول از همه، رشته تحصیلی و گرایش مورد نظر خود را انتخاب کنید.

وقتی اول به سراغ انتخاب رشته تحصیلی مورد علاقه خود می روید، بهترین سرنخ را در دست دارید! می توانید به راحتی دنبال کشور و دانشگاهی باشید که بهترین امکانات آموزشی و تدریس را در رشته مورد علاقه شما ارائه می دهد. گاهی اوقات در این جست و جو ها، دانشکده هایی را پیدا می کنید که تا قبل از آن به آن اصلا فکر هم نمی کردید ولی بهترین شرایط را برای تحصیل در رشته محبوب شما فراهم می کنند.

 

 

  1. کشور مورد نظر خود را برای ادامه تحصیل انتخاب کنید.

کشور مورد علاقه شما برای درس خواندن کجاست؟ حتما به آن فکر کردید. اما اگر نمی دانید بین کشورهایی که در ذهن دارید کدام را انتخاب کنید، باید همه آن ها را همه جانبه بسنجید. خوب تحقیق کنید. درباره شهرهای دانشجویی کشورهای مختلف، دانشگاه های هر شهر، رشته هایی که در هر دانشگاه تدریش می شود، امکانات رفاهی، شرایط حمل و نقل عمومی، هزینه زندگی و اب و هوا و …اطلاعات خوب و کافی به دست بیاورید. فقط به موقعیت جغرافیایی کشورها فکر نکنید. آن ها را از نظر فرصت های شغلی، میانگین درآمد و خیلی عوامل مهم دیگر بررسی کنید. وقتی کشور مورد علاقه خود را پیدا کنید، انتخاب دانشگاه در آن کشور برای شما به مراتب آسان تر خواهد شد.

 

 

 

  1. از منابع و سایت های مطمئن و به روز برای به دست آوردن اطلاعات استفاده کنید.

مهاجرت تحصیلی همیشه تصمیمی کلیدی و مهمی به حساب می آید. به همین علت قبل از هر گونه تصمیمی باید اطلاعات کافی و به روزی از رشته تحصیلی، دانشگاه، شهر و کشوری که قصد مهاجرت به آن را دارید، به دست بیاورید. عوامل مهمی مثل شهریه دانشگاه ها، بورسیه های تحصیلی، هزینه تحصیل و زندگی در کشورهای مختلف و… را باید در نظر بگیرید. برای این که از هر کدام از این عوامل اطلاعات کاملا به روزی به دست بیاورید، به کارشناسان مجموعه استادی پلن اعتماد کنید. ما سعی کردیم در مقالاتمان کاربردی ترین نکاتی که به آن نیاز دارید را در خدمت شما قرار دهیم.  اگر از سایت هایی استفاده کنید که اطلاعات غیر معتبری در اختیار شما بگذارند، مطمئنا دچار اشتباه می شوید. مثلا رتبه بندی اشتباه دانشگاه ها می تواند بسیار شما را سردرگم کند!

 

 

  1. رتبه بندی بین المللی دانشگاه های سراسر دنیا را بررسی کنید.

یکی از بهترین کارهایی که به شما در انتخاب دانشگاه در خارج از کشور کمک می کند، بررسی رتبه بندی دانشگاه های بین المللی است. نظام های مختلف بسیاری برای رتبه بندی دانشگاه ها وجود دارند. باید ببینید هر کدام از آن ها بر چه اساسی مراکز آموزشی را رتبه بندی کرده اند. عملکرد آموزشی و تحصیلی یا محیط آموزشی و بین المللی؟ نظام های اصلی رتبه بندی دانشگاه های دنیا را در قسمت زیر می بینید:

  • رتبه بندی  دانشگاه های جهان توسط دانشگاه شانگهای
  • رتبه بندی جهانی QS
  • رتبه بندی اخبار ایالات متحده

 

 

  1. تحصیل رایگان و ارزان را در الویت قرار دهید.

همه ما می دانیم که برای تحصیل در خارج از کشور باید هزینه قابل توجهی کنیم.بنابراین، باید شهریه های دانشگاه های خارجی را قبل از انتخاب، به خوبی بررسی کنید. بعد از آن، دانشگاه های بدون شهریه و با شهریه کم را در الویت قرار دهید. موسساتی هستند که با هزینه بسیار کم، بهترین و معتبرترین مدارک تحصیلی را به شما ارائه می دهند.

 

 

  1. از افراد با تجربه کمک بگیرید.

یکی از مواردی که خیلی به شما کمک می کند، استفاده از تجربه دیگران است. در اطراف خود کسی را دارید که تجربه تحصیل در خارج از کشور را دارد؟ حتما از او درباره شرایط زندگی و تحصیل در کشورش سوال کنید.همچنین مشاوران مجموعه استادی پلن با داشتن سال ها تجربه کاری در زمینه مهاجرت تحصیلی می توانند بهترین خدمات را به شما ارائه دهند.

 

 

مطالب مرتبط:

اشتباهات رایج در نوشتن رزومه تحصیلی | نحوه نگارش رزومه تحصیلی (CV) | CV یا رزومه تحصیلی چیست؟ | ۶ مدرک مهم برای تحصیل در خارج از کشور | فلوشیپ (fellowship) چیست و چه مزایایی دارد؟و به چه کسانی تعلق می گیرد؟ | تحصیل مجازی در خارج از کشور

 

 

 

 

برای دریافت خدمات مشاوره تحصیلی به صفحه ی  رزرو وقت مشاوره ویزای تحصیلی مراجعه کنید.

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *