هزینه تحصیل و زندگی در نروژ

 

 

بسیاری از دانشجویان بین المللی در سراسر دنیا برای ادامه تحصیل، نروژ را انتخاب می کنند. هزینه تحصیل و زندگی در نروژ مقرون به صرفه است. دانشگاه های این کشور سطح علمی فوق العاده بالایی دارند.  حتی می توانید بدون شهریه و کاملا رایگان در دانشگاه های نروژ درس بخوانید! بعد از فارغ التحصیلی، برای استخدام می توانید با افتخار از تحصیل در نروژ در CV (کاورلتر) خود بنویسید. پس با ما در ادامه مطلب همراه باشید تا شما را با  هزینه های زندگی و تحصیل در کشور زیبای نروژ  آشنا کنیم.

 

 

هزینه های تحصیل در نروژ برای دانشجویان بین المللی

 

 

 

هزینه تحصیل در دانشگاه های دولتی نروژ

 

دانشگاه های دولتی نروژ هیچ گونه شهریه ای از دانشجویان بین المللی دریافت نمی کنند. فارغ از این که دانشجو اروپایی باشد یا بین المللی، می تواند رایگان و بدون دغدغه در این دانشگاه ها درس بخواند. در هر مقطعی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا،  می توانید بدون پرداخت هزینه در دانشگاه های دولتی نروژ تحصیل کنید. تنها مبلغی حدود ۳۰ تا ۶۰ یورو در هر ترم باید به عنوان هزینه انجمن دانشجویی بپردازید. از این عالی تر میشه؟  هزینه تحصیل و زندگی در نروژ برای دانشجویان دانشگاه های دولتی این کشور، بسیار مقرون به صرفه است.

 

 

 

هزینه های تحصیل در دانشگاه های خصوصی نروژ

 

برای تحصیل در دانشگاه های خصوصی نروژ باید شهریه بپردازید. شهریه های دانشگاه های خصوصی در حدود مبالغ زیر است: (سال ۲۰۲۰)

 

  • ۷،۰۰۰ – ۹،۰۰۰ یورو در سال برای دوره های لیسانس
  • ۹،۰۰۰ – ۱۹،۰۰۰  یورو در سال برای دوره های فوق لیسانس

هزینه های زندگی در نروژ برای دانشجویان بین المللی

 

مقرون به صرفه بودن هزنیه تحصیل و زندگی در نروژ، این کشور را به یکی از بهترین کشور های اسکاندیناوی تبدیل کرده. علاوه بر این، سطح و کیفیت زندگی در این کشور بسیار بالاست. امکاناتی که به یک دانشجوی بین المللی ارائه می شود، فوق العاده است. به عنوان یک دانشجو، هزینه زندگی در نروژ برای شما شامل هزینه اجاره خانه و محل اقامت، خرید کتاب و جزوه و…، غذا و آب و برق می شود. برای زندگی در نروژ به طور متوسط حدود ۸۰۰ تا ۱۴۰۰ یورو در ماه نیاز دارید. هزینه های زندگی در شهرهای بزرگ نروژ می تواند بسیار بیشتر برای شما آب بخورد! .

برای مطالعه شرایط تحصیل رشته پزشکی در کشور نروژ کلیک نمایید. 

 

 

 

هزینه های زندگی دانشجویی در برخی از شهر های نروژ

 

  • اسلو: ۱۲۰۰ – ۲۰۰۰ یورو در ماه
  • برگن: ۱۱۰۰ – ۱۸۰۰ یورو در ماه
  • ترومسو و تروندهایم: ۱۰۰۰ تا ۱۶۰۰ یورو در ماه

در سایر شهرهای کوچک نروژ معمولاً هزینه زندگی ماهیانه بین ۸۰۰ تا ۱۰۰۰ یورو است.

 

 

همان طور که می بینید، هزینه تحصیل و زندگی در نروژ اصلا غیرمعقول نیست! اگر حتی عادت به ولخرجی نداشته باشید، می تواند بدون هیچ مشکلی در این کشور پیشرفته درس بخوانید!

 

 

 

اجاره خانه و هزینه های محل اقامت در نروژ 

 

 

حدود ۳۶٪ از کل هزینه تحصیل و زندگی در نروژ را  باید یک دانشجو صرف اجاره خانه کند.  اگر خوابگاه های دانشجویی و آپارتمان های مشترک را انتخاب کنید، خب مسلما هزینه کمتری باید بپردازید. به همین دلیل اکثر دانشجویان بین الملیی زندگی در آنها را ترجیح می دهند. به طور کلی، شما در هر منطقه ای از نروژ بین ۳۰۰ تا ۷۰۰ یورو در ماه باید برای اجاره خانه بپردازید. بسته به شهری که در آن زندگی می کنید، فاصله شما با مرکز شهر و همچنین اینکه تنها زندگی می کنید یا با دانشجویان دیگر، اجاره خانه ها تغییر می کند. برای انتخاب بهترین شهر و محله مناسب سلیقه شما، با مشاوران استادی پلن تماس حاصل فرمایید.

 

 

 

هزینه های غذا و خرید ارزان در نروژ

 

 

هزینه تحصیل و زندگی در نروژ بدون در نظر گرفتن مخارج غذا و خرید روزمره، بی معناست! معمولاً بین ۲۵۰ تا ۴۰۰ یورو در ماه برای غذا نیاز دارید. آشپزی بلدید؟ اگر آشپزی بلد باشید، در هزنیه هایتان صرفه جویی می شود. علاوه بر این، از فروشگاه هایی خرید کنید که معمولا تخفیف دارند. سوپرمارکت های قابل دسترسی مانند Rema 1000 ، Rimi ، Kiwi ، Bunnpris ، Meny ، Ultra و Ica در نروژ قیمت های مناسبی دارند. با خرید از این مغازه ها، می توانید پس انداز کنید!

به عنوان مثال، اگر برای صرف یک عصرانه دو نفره، بیرون بروید، در یک رستوران ارزان، ۲۰ یورو و در یک رستوران متوسط ۷۰ یورو باید بپردازید. خب اگر هر روز این کار را نکنید، اصلا پول کم نمیارید!

 

 

هزینه ی رفت و آمد و تردد در شهر

 

 

در نروژ ۴۱٪  از دانشجویان از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده می کنند. با استفاده از کارت دانشجویی می توانید تخفیف هم بگیرید. هزینه کل گرفتن کارت حمل و نقل ماهانه بین ۵۵ تا ۷۲ یورو است. واقعا ارزشمنده!

 

هزینه رفت و آمد  با سایر موارد

  • تاکسی: کرایه تاکسی از ۱۰ یورو شروع می شود. ( ۱,۵ یورو برای هر کیلومتر)
  • اجاره دوچرخه: بین ۱۲ تا ۲۵ یورو در روز

 

 

 

هزینه های اضافی

در طول تحصیل در نروژ، برای دوره ها و تحقیقات خود به کتاب، جزوه و سایر لوازم التحریر نیاز خواهید داشت. برای خرید این موارد معمولاً به حدود ۵۰ یورو در ماه نیاز دارید. اما می توانید برای صرفه جویی در هزینه تحصیل و زندگی در نروژ، کتابهای دست دوم را از کتابخانه ها و فروشگاههای کتب دست دوم خریداری کنید. برای انجام فعالیت های اجتماعی و سایر تفریحات، باید حدود ۵۰ تا ۱۲۰ یورو در ماه آماده کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر از شرایط زندگی دانشجویی در کشور نروژ با کارشناسان موسسه استادی پلن تماس بگیرید. با دریافت مشاوره های دقیق و به روز استادی پلن، آینده بهتر و روشن تری داشته باشید.

 

برای کسب اطلاعات بیشتر از شرایط تحصیل در نروژ با مشاوران استادی پلن در تماس باشید.

 

 

 

برای دریافت خدمات مشاوره تحصیلی به صفحه ی  رزرو وقت مشاوره مراجعه کنید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *