هزینه های تحصیل و زندگی در امستردام

 

آمستردام پایتخت کشور هلند است که در شمال این کشور قرار گرفته است. این شهر به واسطه ی خلق و خوی گرم مردمانش و البته تاریخ غنی که در خود جای داده، شناخته شده است.در این مقاله قصد داریم تا هزینه های تحصیل و زندگی در آمستردام را بصورت کامل توضیح دهیم.   هر ساله بیش از ۵ میلیون بازدید کننده برای دیدن کافی شاپ ها، مکان های تاریخی و مناطق چراغ قرمز به این شهر زیبا کشیده می شوند.

دانشجویان بین المللی از سرتاسر جهان که قصد تحصیل در مقاطع تحصیلی بالاتر تحصیلی در آمستردام را دارند خیلی زود دلبسته ی حس و حال این شهر کوچک، کیفیت بالای زندگی و فرصت های هیجان انگیز آمستردام خواهند شد. برای آشنایی بیشتر با هزینه های تحصیل و زندگی در آمستردام این مطلب را تا انتها بخوانید.

آمستردام تنها پایتخت هلند نیست، این شهر همچنین یکی از بزرگ ترین شهر های دانشجویی هلند است. عمده دلایل اصلی برای اینکه چرا دانشجویان و دانش آموزان به تحصیل در آمستردام علاقمند هستند به دانشگاه های آنجا برمی گردد که شهرتی در سطح جهانی دارند. دانشگاه هایی مانند کالج دانشگاه آمستردام، دانشگاه وریج آمستردام و دانشگاه آمستردام. در حال حاضر در آمستردام مدارس بر پایه علوم تجاری و دانشگاه های مدرن HBO، دانشگاه علمی و کاربردی آمستردام و همچنین دانشگاه مجهز InHolland قرار دارد.

تحصیل در آمستردام یک فرصت بی نظیر برای تجربه ی یک زندگی پویا در یک شهر اروپایی با فرهنگ های در هم تنیده است. آمستردام رنج بسیار گسترده ای از فعالیت ها در زمینه های مختلف تفریحی، اوقات فراغت، دوره های آموزشی مختلف در مدارس و همچنین  رویداد های فرهنگی را به ساکنان خود پیشنهاد می دهد. این شهر با جمعیتی تنها به اندازه ی ۷۵۰۰۰۰ نفر حتی بیش از نیویورک فرهنگ های مختلف را در خود جا داده است.

هر فردی با هر سلیقه ای در این شهر یک چیز جالب توجه برای خود خواهد یافت. مکان های زیادی برای بیرون رفتن وجود دارد، فرصت های فراوان برای تحصیل و یادگیری و در نهایت، دوستان بسیار از سراسر دنیا که شما را احاطه خواهند کرد.

 

برای مطالعه بخش دانشگاه های هلند کلیک نمایید.

 

 

اگرچه، اولین سوال هر دانشجویی که قصد تحصیل در آمستردام را دارد این است که “هزینه های زندگی در آمستردام چقدر است؟”

 

پیشنهاد می شود پیش از ورود به آمستردام از تامین هزینه های تحصیل برای تمام طول دوره ی تحصیلتان در خارج از کشور اطمینان حاصل کنید. پیدا کردن یک منبع درآمد به محض ورود به آمستردام تا حد بسیاری می تواند مشکل باشد. به طور مثال، بسیاری از برنامه های ارائه ی بورسیه های تحصیلی تنها در دورانی که شما همچنان در کشور خودتان هستید رزومه ی شما را قبول خواهند کرد. بنابراین امکان اخذ بورسیه بعد از ورود به هلند تقریبا وجود ندارد. از طرف دیگر بدون تسلط به زبان هلندی پیدا کردن یک شغل مناسب بسیار مشکل خواهد بود؛ به خصوص اگر شما با یک ویزای تحصیلی به هلند وارد شده باشید.

لازم به ذکر است که برای دریافت ویزای تحصیلی هلند ارائه ی یک مدرک  که بیانگر تمکن مالی شما باشد ضروری است. به طور معمول ارائه یک پرینت ازحساب بانکی کافی است. از این طریق شما اثبات می کنید که پس انداز کافی برای پوشش هزینه های تحصیل و زندگی خود در طول مدت زمان تحصیلتان در هلند را دارید.

 

 

هزینه های زندگی در آمستردام هلند

در آمستردام برای پوشش هزینه های زندگی از جمله تهیه ی مسکن، غذا، بیمه، حمل و نقل و دیگر هزینه های ممکن، به طور ماهیانه به مبلغی بین ۹۰۰ الی ۱,۲۰۰ یورو نیاز است. برخی از دانشجو ها می توانند زندگی خود را به گونه ای مدیریت کنند که هزینه های آن ها کاهش پیدا کند؛ این امر مسلما به شیوه ی زندگی هر فرد برمیگردد. برخی از هزینه های اصلی زندگی در آمستردام را در زیر برای شما لیست کرده ایم و سپس به بررسی عمده هزینه های زندگی در آمستردام پرداخته ایم.

 

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره ی مسکن دانشجویی در هلند کلیک کنید.

 

 

هزینه های ماهیانه در آمستردام هلند

 

اجاره ی مسکن: ۲۵۰ – ۸۵۰ یورو

غذا: ۳۵۰ یورو

بیمه: ۵۰ یورو

حمل و نقل عمومی: ۷۰ یورو و یا ماکزیمم هزینه ی ۱۰۰ یورو

کتاب ها: ۱۰۰ یورو

هزینه های متفرقه: ۶۰ یورو

 

 

قیمت مسکن در آمستردام

 

پیش از هر چیز اشاره به این مسئله بسیار اهمیت دارد که آمستردام به عنوان یک پایتخت، یکی از گران ترین شهر های هلند در زمینه ی تهیه ی مسکن است.

آمستردام یک شهر شگفت انگیز برای زندگی است. اما بهتر است بدانید که اگر قصد تهیه ی یک محل سکونت مناسب را دارید بهتر است که هر چه زودتر جستجوی خود را اغاز کنید. برخی از دانشگاه ها به دانشجویان بین المللی خود محل اقامت پیشنهاد می دهند.

بنابراین دانشجویان بین المللی در این قبیل دانشگاه ها امکان دسترسی به خوابگاه های دانشگاه را دارند. برای اطلاع از اینکه دانشگاه شما نیز چنین گزینه ای را در اختیار دانشجویان بین المللی قرار می دهد یا خیر، حتما سایت دپارتمان خود را بررسی کنید. توجه کنید که به طور معمول این اقامتگاه ها ظرفیت محدودی دارند.

برخی موسسات و سایت ها نیز وجود دارد که می توانند در پیدا کردن یک محل اقامت کوتاه مدت و یا بلند مدت به دانشجویان بین المللی کمک کنند. وبسایت هایی مانند De Key، DUWO و Ymere .

قیمت ها برای اجاره ی یک اتاق در شهر آمستردام به طور متوسط بین ۳۷۵ تا ۵۵۰ یورو در ماه است. واضح است که برخی عوامل مانند منطقه و همچنین فاصله از مرکز شهر به شکل اساسی این قیمت ها را تحت تاثیر خود قرار خواهند داد. حمل و نقل در آمستردام نیز بخش مهم دیگری از هزینه ها را تشکیل می دهد.

 

 

قیمت های حمل و نقل عمومی در آمستردام

 

شاید برای شما جالب باشد که بدانید مردم محلی آمستردام به وسیله دوچرخه به بخش های مختلف این شهر رفت و آمد می کنند. این کار هزینه های رفت و آمد را برای آن ها کاهش می دهد چرا که دیگر نیازی به صرف هزینه برای وسایل حمل و نقل نیست. اگرچه، از آن جایی که آب و هوای آمستردام همواره در حال تغییر است و میزان بارندگی در طول پاییز و زمستان بسیار بالاست؛ ممکن است استفاده حمل و نقل به وسیله ی دوچرخه برای خارجی ها چندان راحت نباشد.

میانگین هزینه های حمل و نقل در آمستردام در هر یک ماه حدود ۷۰ یورو است آن هم در صورتی که از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنید. یک تکنیک ساده برای کاهش هزینه های حمل و نقل تهیه ی یک کارت OV-chip card  است. دانشجویان با استفاده از این کارت های شارژ شدنی می توانند اقدام به خرید بلیت قطار و اتوبوس کنند و هزینه های خود را تا حدی کاهش دهند.

 

 

هزینه های خوراک در آمستردام

 

هزینه هایی که صرف تهیه ی مواد غذایی از سوپر مارکت ها و یا دیگر مراکز خرید می شود برای هر دانشجو به طور میانگین بین ۳۰۰ الی ۴۰۰ یورو در ماه است.

 

 

بیمه در آمستردام

 

به تمام ساکنان هلند پیشنهاد می شود که حتما یکی از بیمه های سلامت را برای خود اخذ کنند؛ در غیر این صورت ممکن است که مورد جریمه قرار بگیرند. به طور معمول، دانشجویان بین المللی می توانند بیمه ای که در کشور خودشان داشته اند را ادامه دهند اما تنها در صورتی که آن بیمه زندگی آن ها را در خارج از کشور نیز پوشش دهد.

یک بیمه ی سلامت اروپایی از کشور های عضو EU، EEA و بیمه ی شهروندان سوئیس نیز در هلند مورد قبول است. توجه داشته باشید که اگر قصد کار کردن در طول دوره ی تحصیل و یا کارآموزی خود در هلند را دارید و این کار درآمدی بیش از ۱۵۰ یورو در ماه و یا ۱۵۰۰ یورو در سال برای شما ایجاد می کند، شما ملزم به تهیه ی یک بیمه ی سلامت هلند هستید. این مسئله صرف نظر از این است که در جای دیگر بیمه ی سلامت خود را اخذ کرده اید یا خیر.

 

 

هزینه های درمان در آمستردام

 

رفتن به دکتر می تواند یک تجربه ی بسیار استرس زا باشد اما شاید برای شما یک دلگرمی باشد که بدانید بیمه ی سلامت در هلند و البته در آمستردام یکی از بهترین ها در کل دنیا است. افرادی که این بیمه را دارند به پزشک و بیمارستان دسترسی بسیار خوبی دارند. پزشکان در هلند همواره در حال آموزش هستند تا جدید ترین شیوه های درمان را به مراجعه کنندگان ارائه دهند. به جز در شرایط اورژانسی، افرادی که در هلند زندگی می کنند می توانند پزشک درمانگرشان را خودشان انتخاب کنند و در صورت نیاز این پزشک آن ها را به متخصصان دیگر ارجاع می دهد.

به طور خلاصه، دانشجو و یا دانش آموزانی که قصد زندگی در آمستردام و تحصیل در آن جا را دارند به طور میانگین به ۱۰۰۰ یورو در ماه برای پوشش تمام هزینه های زندگی و همچنین پرداخت اجازه نیاز دارند. این مبلغ برای یک دانشجوی جوان مقدار زیادی به نظر می رسد؛ اما یکی از مزیت های زندگی در یک شهر چند فرهنگی بزرگ این است که احتمال پیدا کردن یک شغل پاره وقت در اینگونه شهرها بالا است. البته به شرطی که تسلط خوبی بر روی زبان هلندی داشته باشید.

 

برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره تخصصی در خصوص تحصیل در دانشگاه های آمستردام ، با ما تماس بگیرید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مقالات کشور هلند

اجاره ی خانه در آمستردامبیمارستان های آمستردامبیمه دانشجویی در آمستردامبیمه در آمستردامبیمه ی سلامت در هلندپایتخت کشور هلندتحصیل در آمستردامتحصیل در دانشگاه های آمستردامخرید کتاب در آمستردامخوابگاه دانشچویی در آمستردامدانشجویان بین المللی در هلنددانشگاه آمستردامدانشگاه های آمستردامدانشگاه های های هلنددانشگاه های هلنددانشگاه وریج آمستردامرشته های تحصیلی هلندزندگی در آمستردامشهر های هلندقیمت مسکن در آمستردامقیمت های حمل و نقل عمومی در آمستردامکالج دانشگاه آمستردامکالج های آمستردامکالج های هلندگران ترین شهر های هلندمسکن دانشجویی در هلندمهاجرت به آمسترداممهاجرت به هلندمیانگین هزینه های حمل و نقل در آمستردامهزینه اجاره اتاق در آمستردامهزینه اجاره استادیو در آمستردامهزینه اجاره خانه در آمستردامهزینه اجاره خوابگاه در آمستردامهزینه های تحصیل در آمستردامهزینه های تحصیل و زندگی در آمستردامهزینه های تحصیل و زندگی در امستردام هلندهزینه های حمل و نقل در آمستردامهزینه های خوراک در آمستردامهزینه های درمان در آمستردامهزینه های زندگی در آمستردامهزینه های زندگی در آمستردام هلندهزینه های ماهیانه در آمستردام هلندهزینه ی خوراک در آمستردامورود به آمستردامویزای تحصیلی هلند

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *