تحصیل رایگان در کانادا

 

 

بسیاری از دانشجویان علاقه مند به ادامه تحصیل در خارج از کشور، کانادا را انتخاب می کنند. اگر شما هم جزو این دسته از افراد هستید، حتما به تحصیل رایگان در کانادا فکر کرده اید. کانادا یکی از پرطرفدارترین کشورهای جهان برای دانشجویان بین المللی است. دانشگاه های فوق العاده، کیفیت عالی زندگی و فرهگ غنی تنها بخشی از دلایل تحصیل در این کشور هستند. هزینه های زندگی و تحصیل در کانادا نسبتا کم هستند. اما آیا می توانید از تحصیل رایگان در کشور پیشرفته و پرطرفدار کانادا گذشت؟ مسلما نه! در این مقاله هر آن چه که از تحصیل به صورت رایگان در کشور پیشرفته کانادا باید بدانید، آورده ایم. پس تا پایان مطلب ما را همراهی کنید.

 

 

 

 

تحصیل رایگان در کانادا برای دانشجویان بین المللی

 

 

باید بدانید که اساساً هیچ دانشگاهی بدون شهریه در کانادا برای دانشجویان بین المللی وجود ندارد. نه تنها برای دانشجویان بین المللی، هیچ دانشگاهی بدون شهریه حتی برای دانشجویان کانادایی نیز وجود ندارد. با خواندن این جمله نگران شدید؟ جای هیچ گونه نگرانی نیست. با وجود شهریه ای بودن دانشگاه ها، می توانید هزینه های خود را به شدت کاهش دهید. در هر کالج و یا دانشگاه کانادایی که درس می خوانید، می توانید با اخذ بورسیه های مختص شهریه و یا حتی بورسیه های مختص هزینه کامل زندگی دانشجویی و بورسیه های دولتی کانادا دغدغه مخارج و شهریه های خود را از بین ببرید!

 

 

 

 

چگونه در کانادا هزینه های خود را کاهش دهیم؟

 

 

بورسیه های تحصیلی فوق العاده و دانشگاه های کم شهریه در این کشور، به شما کمک کنند می کنند که هزینه های زندگی و شهریه خود را کاهش و یا حتی به صفر برسانید! برای این که بتوانید یکی از این گزینه ها را انتخاب کنید، ما اطلاعات مفیدی از آن ها را در اختیارتان قرار دادیم.

 

 

 

بورسیه های تحصیلی کانادا 
بورسیه های تحصیلی کانادا

 

 

 

 

 

  1. استفاده از بورسیه های تحصیلی کانادا 

 

در هر کالج و یا دانشگاه کانادایی که درس می خوانید، می توانید با اخذ بورسیه های شهریه و یا حتی بورسیه های هزینه کامل زندگی دانشجویی و بورسیه های دولتی تحصیل رایگان در کانادا را تجریه کنید! برای کسانی که بورسیه های هزینه کامل زندگی دانشجویی ( تمام بودجه ای) در کانادا دریافت می کنند، تحصیل در کانادا بسیار لذت بخش می شود! حتی در برخی موارد آن ها پول توجیبی نیز دریافت می کنند. چی از این بهتر؟! این کمک هزینه ها، بر اساس شرایطی به دانشجویان بین المللی اعطا می شوند.

 

برای مطالعه هزینه های تحصیل و زندگی در تورنتو کانادا کلیک نمایید. 

 

 

 

 

بورسیه های تحصیلی کانادا  بر چه اساسی به دانشجویان تعلق می گیرند؟

 

 

دریافت بورسیه تحصیلی شاگرد اولی!

 

اگر دانشجوی برتر و اصطلاحا استعداد درخشان هستید، مطمئناً شانس بیشتری برای دریافت بورس تحصیلی در کانادا دارید. بسیاری از بورسیه های تحصیلی بر همین معیار به دانشجویان تعلق می گیرد. بنابراین اگر خوب درس بخوانید و جزو برترین دانشجویان باشید، می توانید روی این کمک هزینه ها حساب کنید.

 

 

 

بورسیه های تحصیلی براساس نیاز مالی دانشجویان در کانادا 

 

بورس های تحصیلی کانادا فقط مختص دانشجویان عالی کلاس نیست. بورسیه ها در دسته های مختلفی ارائه می شوند. برخی از بورس های تحصیلی به طور خاص فقط بر اساس نیاز مالی دانشجویان هستند. یعنی برای اعطای آن اصلا به درسخوان بودن دانشجو نگاه نمی کنند. بلکه فقط نیاز های قابل مشاهده او را در نظر می گیرند.

 

 

 

  1. تحصیل در دانشگاه های سطح بالا و مقرون به صرفه کانادا

 

 

راه دیگری برای تحصیل رایگان در کانادا این است که به دنبال دانشگاههای کم شهریه اما خوب در کانادا باشید. در این صورت برای درس خواندن و دریافت مدرک تحصیلی در کانادا، نیازی نیست مثل ریگ پول خرج کنید!

 

 

 

اقامت دائم کانادا

 

 

 

 

 

نکاتی برای تحصیل رایگان در کانادا

 

 

ثبت نام درست و به موقع برای دریافت بورس های تحصیلی

باید کاملا درک کنید که افراد بسیار زیادی همانند شما، درست در دانشگاه و رشته مورد علاقه شما متقاضی بورسیه تحصیلی مدنظرتان هستند. بدیهی است که تحصیل رایگان در کانادا خواهان بسیار دارد! حتی ممکن است آن ها سوابق درخشان تری نسبت به شما داشته باشند. بنابراین، هنگام ارسال مدارک و ثبت نام برای بورس تحصیلی، این نکته را هرگز از یاد نبرید؛ شما باید کاری کنید که از آن ها متمایز شوید. نکات و جزییاتی از رزومه و ویژگی های خود را به همراه مدارک ارائه دهید که ممکن است دیگران از آنها غافل باشند.  همچنین، زودتر برای به دست آوردن این فرصت ها اقدام کنید. این موضوع،  به شما کمک می کند شانس بیشتری در انتخاب شدن داشته باشید.

 

 

تجربه تحقیقاتی و پژوهشی در کانادا 

 

 

در کانادا برخی از فرصت های بورس تحصیلی به طور قاطع بیان می کنند که تجربه تحقیقاتی به دریافت بورس تحصیلی کمک می کند. به طور کلی بورسیه های کانادا به کسانی تعلق می گیرد که به جز مدارک و شرایط اصلی، شرایط ویژه و اضافی بهتری برای تحصیل رایگان در کانادا داشته باشند. اسناد و مدارک مربوط به تجربه تحقیقاتی شما از همین دسته مدارک به حساب می آید. حتی در صورت وجود دانشجویان با سابقه درخشان تر از نظر علمی، می تواند به شما در گرفتن بورس تحصیلی کمک کند. این امر به ویژه برای متقاضیان تحصیلات تکمیلی، به ویژه در رشته های STEM بسیار مهم است. این تجربه های پژوهشی، شانس شما برای تحصیل رایگان در کانادا را افزایش می دهد.

 

کارآموزی در کانادا 

 

 

اکثر دانشگاه ها می خواهند بدانند که  آیا شما دانش عملی در مورد چگونگی کار صنعتی مرتبط با رشته خود دارید یا خیر. در بیشتر موارد، دانشجویان حتی ملزم به دریافت توصیه نامه از کارفرمایان قبلی هستند. برای دریافت بورسیه های تحصیلی ورودی، فقط نامه ای درباره انگیزه های شما (انگیزه نامه) و مدارک کارآموزیتان می تواند کارساز باشد!  و بدون داشتن هیچ گونه شرایط اضافی بورسیه را کسب کنید و از تحصیل رایگان در کانادا لذت ببرید!

 

 

 

 

خدمات اجتماعی در کانادا 

 

 

خدمات اجتماعی جنبه ای از رزومه شما است که آن را با ارزش می کند. دانشجویانی که مدرک شرکت در چندین خدمات اجتماعی را دارند به عنوان شهروندان بهتری شناخته می شوند. به طوری که با ازخودگذشتگی برای جامعه خود مفیدند و از آن مراقبت می کنند.  دولت کانادا به این می اندیشد که در صورت آموزش رایگان این افراد، برای آینده کانادا و جهان مفید واقع خواهند شد. بدون شک، سابقه خدمات اجتماعی می تواند سبب اخذ بورسیه تحصیلی جزئی یا کامل شما شود. یا به شما کمک کند تا برای تحصیل در کانادا شغل دانشجویی پیدا کنید.

 

آزمون های  انگلیسی در کانادا 

 

 

داشتن نمره آیلتس یا هر آزمون قابل قبول دیگر انگلیسی می تواند به شما در دریافت سریع بورسیه و در نتیجه تحصیل رایگان در کانادا کمک کند.  آیلتس و تافل رایج ترین آزمون های مهارت انگلیسی برای دانشجویان بین المللی هستند. داشتن این مدرک برای بورس های هر دو دوره کارشناسی و کارشناسی ارشد مورد نیاز است. داشتن نمره بالا در آیلتس یا تافل شانس شما را برای بورسیه شدن بالا می برد. امتحانات دیگری مانند SAT ، GMAT ، GRE نیز وجود دارد که می توانید برای تحصیل رایگان در کانادا در آن ها شرکت کنید.

 

 

سوالات متداول درباره تحصیل رایگان در کانادا

 

 

 

آیا تحصیل در کانادا برای مهاجران رایگان است؟

 

مهاجرانی که مقیم دائم کانادا هستند، در مدارس دولتی کانادا به آموزش رایگان دسترسی دارند. یعنی اینکه این موضوع شامل تحصیلات دانشگاهی نیست.هزینه های زندگی دانشجویی برای شهروندان دائمی کاهش می یابد اما این بدان معنا نیست که تحصیلات برای دانشجویان کاملاً رایگان است. ( در مطالب بالا کاملا درباره تحصیل رایگان دانشجویان بین المللی در کانادا توضیح داده شده است.) بنابراین، مادامی که اقامت دائم کانادا را دارید، حداقل تا دبیرستان قطعا می توانید رایگان تحصیل کنید.

 

برای مطالعه شرایط پذیرش مشروط از دانشگاه و کالج کلیک نمایید.

 

 

 

 

 

آیا مدارس دولتی در کانادا رایگان هستند؟

 

 

در کانادا مدارس در دو نوع دولتی و خصوصی فعالیت می کنند. بله، تحصیل برای همه دانش آموزان در مدارس دولتی کانادا رایگان است. اصولاً تحصیل رایگان در کانادا برای دانش آموزان بین المللی در این مدارس وجود دارد. والدین ممکن است برای کلاس های فوق برنامه، عملی  مانند موسیقی و هنر و… ، مجبور به پرداخت ۵ تا ۱۰۰ دلار باشند. کیفیت مدارس دولتی از نظر یادگیری، زیرساخت ها و تحقیقات بسیار خوب می باشد.

 

 

 

 

آیا می توانیم در کانادا به صورت رایگان تحصیل کنیم؟

 

 

برای دانشجویان خواهان تحصیل رایگان در کانادا بورس تحصیلی وجود دارد.  بنابراین، می توانید هزینه تحصیل و شهریه های دانشگاه را به حداقل هزینه کاهش دهید. فرصت های بسیاری برای تحصیل رایگان در کانادا وجود دارد. می توانید با انتخاب دانشگاه های مقرون به صرفه و کم شهریه نیز هزینه های خود را کاهش دهید.

 

 

برای این که از جزییات بورسیه های تحصیلی کانادا ، دانشگاه های مقرون به صرفه کانادا و تحصیل رایگان در کانادا  اطلاعات بیشتری داشته باشید، می توانید با کارشناسان استادی پلن تماس حاصل فرمایید.

 

 

مطالب مرتبط: تحصیل در کبک | تفاوت ویزای دانشجویی کانادا و اجازه ی تحصیل |اجازه کار دانشجویی در کانادا |اخذ شهروندی کانادا | ارزان ترین دانشگاه ها و کالج های کانادا

 

برای دریافت خدمات مشاوره تحصیلی به صفحه ی  رزرو وقت مشاوره مراجعه کنید.

 

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *