افتتاح حساب در بانک های کانادا

 

اگر قصد دارید در دانشگاه های کانادا تحصیل کنید، یکی از مهم ترین اقداماتی که در هنگام ورود به این کشور باید انجام دهید، افتتاح حساب بانکی است. بسیاری از بانک های کانادایی پیشهادات مالی خوبی به دانشجویان ارائه می دهند و علاوه بر این، در مورد مدیریت سرمایه و هزینه ها نیز می توانند به شما مشاوره دهند. اطلاعات زیر می تواند به شما برای یافتن بهترین بانک و حساب بانکی مناسب برای افتتاح حساب در بانک های کانادا کمک کند.

 

 

 

افتتاح حساب بانکی دانشجویی در کانادا

 

۱- انتخاب بانک کانادایی

 

بانک های زیادی در کانادا وجود دارند که بررسی همه آنها به زمان زیادی نیاز دارد، برای اینکه زمان مقایسه را کاهش دهید، می توانید از اطلاعات جدول زیر استفاده کنید. بیشتر بانک های کانادا نه تنها از دانشجویان هزینه ماهیانه دریافت نمی کنند، حتی آنها را از جایزه، سیستم های امتیاز و یا تخفیف نیز بهره مند می کنند. توجه به این نکته مهم است که در کانادا، جهت استفاده از دستگاه های خودپرداز (ATM) بانک های دیگر از شما کارمزد دریافت می شود؛ بنابراین بهتر است قبل از انتخاب بانک، ببینید در شهر یا محوطه دانشگاهی شما دستگاه های خودپرداز چه بانکی وجود دارد.

موضوع دیگری که در انتخاب بانک باید به آن توجه کنید، مزایایی است که در ازای افتتاح حساب به شما ارائه می شود. معمولا بانک های کانادا حداقل یک پیشنهاد ویژه یا پاداش برای افتتاح حساب به شما ارائه می دهند. پس حتما پیشنهاد و مزایای بانک های مختلف را بررسی کنید و سپس بانکی را انتخاب کنید که به شما پیشنهاد جذاب تر یا کاربردی تری ارائه می دهد. توجه داشته باشید که برخی از بانک ها تخفیفات خود را بر اساس مدرک و شرایط تحصیلی ارائه می دهند، پس شرایط بانک ها را با دقت بررسی کنید تا متوجه شوید واجد دریافت مزایای کدام بانک هستید.

اگر قصد دریافت کارت اعتباری در کانادا یا افتتاح حساب پس انداز در کانادا  دارید، به شرایط و امتیازاتی که بانک های مختلف در این خصوص ارائه می دهند، توجه کنید.

 

بانک های کانادا
بانک های کانادا

 

 

۲- انتخاب حساب بانکی در کانادا

 

دو نوع حساب بانکی مختلف در کانادا وجود دارد: حساب جاری و حساب پس انداز.

حساب جاری: این نوع حساب به شما امکان می دهد تا هر زمان که تمایل داشته باشید، پول واریز و یا برداشت کنید. معمولا هنگام باز کردن یک حساب جاری، یک دفترچه چک و عابربانک نیز دریافت می کنید. بیشتر دانشجویان خارجی برای پرداخت هزینه های زندگی و تحصیلی خود هنگام اقامت در کانادا، فقط نیاز به باز کردن حساب جاری دارند. در صورتی که نیاز به کارت اعتباری دارید می توانید از طریق این حساب به آن دسترسی داشته باشید.

حساب پس انداز: این نوع حساب به شما امکان پس انداز پول در دراز مدت را می دهد. برخی از دانشجویان شاغل ترجیح می دهند پول خود را پس انداز کنند تا بعدا برای اموری مانند سفر یا موارد اضطراری هزینه کنند.

در جدول زیر به بررسی مشخصات و امکانات بانک های مختلف کانادا پرداخته و ویژگی های حساب های بانکی دانشجویی هر یک را بررسی کرده ایم.

 

 

بانک عنوان حساب بانکی هزینه ماهیانه مشخصات و امکانات
بانک BMO حساب دانشجویی طرح پلاس: صفر دلار

طرح پریمیوم: تخفیف برای هزینه های ماهیانه

حسابگر هزینه های دانشجویی

همراه بانک

ارائه رهنمود و هشدارهای بانکی

بانک CIBC حساب بانکی دانشجویی هوشمند صفر دلار هنگام افتتاح حساب جدید بر اساس ویژگی های آن، ۶۰ دلار دریافت کنید.

تراکنش های نامحدود

هزاران شعبه و دستگاه خودپرداز

ارائه پاداش فارغ التحصیلی

حساب بانکی ویژه دانشجویان پزشکی یا دندانپزشکی

بانک RBC حساب بانکی دانشجویی صفر دلار هنگام افتتاح حساب جدید بر اساس ویژگی های آن، ۶۰ دلار دریافت کنید.

۲۵ دلار اعتبار ماهیانه رایگان

ارائه تخفیف برای کارت های اعتباری طرح رویال

عدم نیاز به حداقل موجودی

بانک Scotiabank طرح ویژه دانشجویی صفر دلار تراکنش های نامحدود

ارائه پاداش به تراکنش های دبیت

جوایز SCENE

پاداش های Scotia

همراه بانک و بانکداری اینترنتی

بانک TD Bank حساب چک دانشجویی صفر دلار ۲۵ تراکنش در ماه

همراه بانک و بانکداری اینترنتی

بانک HSBC طرح تازه واردان به کانادا صفر دلار ۱۰۰ دلار پاداش افتتاح حساب بر اساس معیارهای تعیین شده به دانشجویان پرداخت می شود
بانک National Bank حساب دانشجویی صفر دلار ارائه تخفیف با توجه به رشته تحصیلی

کارت های اعتباری و خط اعتباری شخصی

 

 

در کانادا بانک های کوچکی مانند بانک غربی کانادا (Canadian Western Bank) و بانک لارنس (Bank Laurentian) وجود دارند که به صورت منطقه ای خدمات می دهند. شما می توانید در مورد بانک های کوچک نزدیک محل تحصیل خود نیز تحقیق کنید و از خدمات آنها آگاهی کسب کنید. در کانادا تعدادی بانک اینترنتی نیز مانند Tangerine و Simplii Financial وجود دارند که خدمات دانشجویی خوبی ارائه می دهند.

با ثبت نام در وبسایت استادی پلن و تشکیل پروفایل، شرایط خود را برای مهاجرت ارزیابی کرده و سوالات تان را با کارشناسان ما درمیان بگذارید.

 

 

۴- نحوه افتتاح حساب بانکی در کانادا

 

با اینکه امکان افتتاح حساب بانکی از طریق تلفن یا به صورت آنلاین وجود دارد، اما بهتر است دانشجویان خارجی برای جلوگیری از مشکلات احتمالی به صورت حضوری مراجعه کنند. شما برای باز کردن حساب به برخی یا همه مدارک زیر نیاز دارید.

 

مدارک مورد نیاز برای افتتاح حساب در بانک های کانادا

 

  • گذرنامه
  • نامه پذیرش
  • اجازه تحصیل
  • مجوز موقت (فرم IMM شماره ۴۴۲, ۱۲۰۸, ۱۱۰۲)
  • گواهینامه رانندگی کانادا یا ایالات متحده
  • کارت شناسایی دولت کانادا
  • چک های مسافرتی 

این مدارک می تواند در بانک های مختلف متفاوت باشد، بنابراین قبل از مراجعه به بانک مورد نظر خود از مدارک مورد نیاز آن بانک اطلاع کسب کنید.

برای مشورت و کسب اطلاعات بیشتر در زمینه افتتاح حساب در بانک های کانادا، با کارشناسان ما در استادی پلن در ارتباط باشید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مقالات کشور کانادا

Bank LaurentianCanadian Western Bankآزمون زبانآموزش افتتاح حساب بانکی در کاناداافتتاح حساب بانکی دانشجویی در کاناداافتتاح حساب پس انداز در کاناداافتتاح حساب دانشجویان در کاناداافتتاح حساب در بانک های کاناداافتتاح حساب در بانک های کاناداییافتتاح حساب در کاناداانواع حساب بانکی در تورنتوانواع حساب بانکی در کاناداانواع حساب بانکی در کبکانواع حساب بانکی در لندن انتاریوانواع حساب بانکی در ونکووربانک BMOبانک CIBCبانک HSBCبانک National Bankبانک RBCبانک Scotiabankبانک TD Bankبانک اینترنتیبانک غربی کانادابانک لارنسبانک های کانادابانک های کاناداییجابجایی پول در بانک های کاناداییچک های مسافرتی در کاناداحساب بانکی دانشگاه های کانادادانشگاه های کانادادریافت کارت اعتباری در کاناداروش افتتاح حساب بانکی در کاناداشرایط افتتاح حساب توریست در کاناداشرایط افتتاح حساب دانشجویان در کاناداشرایط افتتاح حساب در بانک های کاناداشرایط دریافت کارت اعتباری در کاناداقوانین افتتاح حساب در بانک های کاناداقوانین دریافت کارت اعتباری در کاناداکارت اعتباری در کانادامشخصات و امکانات بانک های مختلف کانادانحوه افتتاح حساب بانکی در کانادا

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *