بورسیه های تحصیلی هلند

 

 

بورس هلند یک یرنامه ی ملی بورس است که شامل هر دو دانشجویان هلندی و بین المللی که در حال تحصیل در هلند هستند می شود.  برنامه ی بورسیه یکی از اولین و بزرگترین ابراز هایی است که آموزش عالی در هلند را شکل می دهد. هدف از این امر تشویق کردن دانشجویان بین المللی بااستعداد خارج از ناحیه ی اقتصادی اروپا است که مایل هستند در هلند به تحصیل بپردازند. در این مقاله قصد داریم تا شما را با انواع و شرایط هر یک از بورسیه های تحصیلی هلند آشنا کنیم.

علاوه بر این، یکی دیگر از اهداف بورسیه های تحصیلی هلند این است که از طریق آن تحرک و پویایی دانشجویان هلند را افزایش دهند. این کار به وسیله ی تشویق و تحریک دانشجویان خارج از ناحیه ی اقتصادی اروپا  به تحصیل در هلند انجام می پذیرد. در این مقاله، قصد داریم در زمینه بورسیه های تحصیلی در هلند از برخی اطلاعات سودمند، آگاه کنیم. برای آشنایی بیشتر با انواع بورس تحصیلی در هلند این مقاله را تا انتها دنبال کنید.

بورسیه های تحصیلی هلند برای اولین بار در نتیجه ی یک دورنما ایجاد شدند. این دورنما با عنوان “بین المللی شدن” با تلاش های VSNU یا همان انجمن دانشگاه های هلند، انجمن دانشگاه های علوم کاربردی در هلند و همچنین نامه ی وزارت آموزش و پرورش و علوم در ماه ژوئن سال ۲۰۱۴ توسط دولت تایید شد. این برنامه  به طور مشترک توسط وزارت خانه و سازمان تحصیلات عالی در هلند حمایت می شود.

بورسیه ها در هلند مانند هر بورسیه ی دیگر با هدف کاهش فشار هزینه های دانشگاهی به دانشجویان اعطا می شوند. شرایط و میزان بورس با توجه به دوره ی تحصیلی دانشجویان متغیر است.

 

هزینه های تحصیل در هلند

 

هزینه های تحصیل در هلند با توجه به ملیت دانشجویان با یکدیگر متفاوت است. دولت بسیاری از هزینه ها را پوشش می دهد. هر چند، همچنان برخی شهریه ها وجود دارد که بر طبق قانون دانشجویان خودشان مستلزم به پرداخت آن هستند. این هزینه ها به طول سالیانه در حدود ۲۰۰۰ یورو است و توسط دولت تعیین شده است.

شهریه ی دانشگاه برای دانشجویانی که شهروند کشورهایی هستند که عضو اتحادیه ی EU نیست به دانشگاهی بستگی دارد که برای تحصیل در آن اقدام کرده اند. این شهریه همچنین به دوره ی تحصیلی و البته میزان بورسیه ی پیشنهادی به دانشجو نیز بستگی دارد.

مدارس خصوصی در هلند از مدارس دولتی در هلند پر هزینه تر هستند. شهریه ی این گونه مدارس بین ۱۶۰۰۰ تا ۳۶۰۰۰ یورو متغییر است. دولت هلند همچنین یک سیستم مالی دانش آموزی دارد که هدف آن حمایت دانشجویان برای پرداخت هزینه های تحصیل و زندگی شان در هلند است.

 

همچنین برخی هزینه های اضافی در هنگام تحصیل در هلند وجود دارد. این هزینه ها شامل ویزا، شهریه ی مجوز اقامت، هزینه های سفر به هلند، هزینه ی اجاره ی منزل، هزینه ی بیمه ی سلامت ( هزینه ی بیمه ی سلامت به طول دوره ی تحصیل دانشجو و همچنین ملیت اون بستگی دارد)، متریال های تحصیلی، هزینه های رفت و آمد روزانه و برخی هزینه های دیگر می شود. لازم به ذکر است که در هلند در مکان هایی مانند موزه ، رستوران ، سینما و بار، دانشجویان شامل دریافت تخفیف می شوند.

 

 

چگونه برای دریافت بورسیه باید اقدام کرد؟

به طود معمول دانشجویانی که قصد دریافت بورسیه ی تحصیلی در هلند را دارند باید مدارک زیر را اپلود کنند:

اصل مدارک تحصیلی پیشین که توسط مدرسه مهر شده است.

 

 

توصیه نامه برای بورسیه تحصیلی هلند

برای اخذ بورسیه ی تحصیلی در هلند لازم است که اپلیکیشن خود را به صورت آنلاین ثبت کنید و در کنار آن در مورد دوره ای که علاقمند به تحصیل در آن هستید نظرات خود را به تفصیل بیان کنید.

 

 

بورسیه های تحصیلی هلند در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه های هلند

 

 

 

بورسیه ی تیز هوشان در دانشگاه اوترخت هلند، سال ۲۰۲۰

دانشجویانی که قصد دارند برای کسب این بورسیه اقدام کنند مستلزم به اخذ پذیرش در یکی از دوره های کارشناسی ارشد در این دانشگاه هستند. برای اخذ این بورسیه شرایطی وجود دارد. تنها در صورت واجد شرایط شدن است که این بورسیه به دانشجویان تعلق می گیرد. میزان این بورسیه بین ۵۰۰۰ تا ۱۰۰۰۰ یورو است. همچنین یک کمک هزینه جهت استفاده برای هزینه های زندگی تا سقف ۱۱۰۰۰ یورو نیز به دانشجویان اعطا میشود.

 

 

۵۰ بورسیه ی دانشگاه توئنته برای مقطع کارشناسی ارشد

 

این بورسیه تحصیلی برای گذراندن ۵۰ دوره ی تحصیلی در هلند است که شامل مدیریت بازرگانی، مهندسی، ریاضیات، فیزیک، مدیریت عمومی، روانشناسی و برخی رشته های دیگر می شود.

 

بورسیه تحصیلی در دانشگاه رادبود هلند

 

این بورسیه تحصیلی در حقیقت یک فاند کامل است که تمام هزینه های تحصیل را پوشش می دهد و در دسترس دانشجویانی که قصد تحصیل در مقطع ارشد را دارند قرار میگیرد.

برنامه فلووشیپ در هلند

 

این برنامه برای دانش اموختگانی از ۵۱ کشور است که قصد دارند دوره ی آموزشی تکمیلی خود را در هلند بگذرانند. این بورسیه داوطلبان خانم و همچنین داوطلبانی از آفریقا را در اولویت قرار می دهد.

 

بورس کامل QuTech  دانشگاه فناوری دلفت در هلند

 

اخذ این بورسیه ی تحصیلی برای دانشجویان متقاضی مقطع کارشناسی ارشد که قصد تحصیل در رشته ی مهندسی برق، علوم کامپیوتری و فیزیک را دارند ممکن است. لازم به ذکر است که تمامی متقاضیان متسلزم به پرداخت مبلغ ۱۲۰ یورو به عنوان اپلیکیشن فی هستند.

 

 

بورسیه ی دانشگاه پزشکی رادبود برای دانشجویان بین المللی که شهروند کشورهای اتحادیه ی EU نیستند.

این بورسیه تنها در دسترس دانشجویان آفریقا و آسیا که قصد تحصیل در هلند را دارند قرار میگیرد.

 

 

بورسیه ی دکترا ماری کوری در هلند

 

این بورسیه برای محققان خارجی که قصد اخذ گواهی نامه در مدیریت استراتژیک را دارند در نظر گرفته شده است. این بورسیه شامل اموزش، تحقیق در مورد اشتراکات اکادمیک و تجاری، دستمزد برای تحصیل در رشته ی دکترا، مجوز و کمک هزینه سفر برای کنفرانس ها و اهداف تحقیقی و در نهایت تجربه ی یک برنامه دکتری با کالیبر بالا است.

 

 

بورسیه ی پسا دکترا در هلند

 

این بورسیه در دسترس دانشجویان مقطع پسا دکتری در دانشگاه لیدن قرار میگیرد. این کمک هزینه شامل مزایایی چون فرصتی برای اشتغال به یک کار به مدت ۲۴ ماه است. لازم به ذکر است که حقوق و دستمزد یک کارمند تمام وقت در طول یک ماه حداکثر ۴۲۱۶ یورو است.

 

بورسیه های تحصیلی هلند در مقطع کارشناسی دانشگاه های هلند

 

 

بورسیه های هلند برای دانشجویان بین المللی غیر اروپایی

 

این بورسیه قادر به تامین برخی از هزینه های زندگی برای اولین سال تحصیلی دانشجویان در هلند است تا برخی از هزینه ها به کمک آن پرداخت شود. اخذ این بورسیه همچنین برای دانشجویان مقطع ارشد نیز ممکن است.

 

 

بورسیه های ۵۰ درصدی برای آموزش آنلاین در دانشگاه فناوری دلفت

 

این بورسیه ی تحصیلی تنها ۵۰ درصد از شهریه را پوشش می دهد و تنها به دوره های آنلاین تعلق می گیرد.

 

 

بورسیه دانشگاه گرونینگن هلند برای دانشجویان بین المللی از کشور های در حال توسعه

 

این بورسیه تنها برای دانشجویان مقطع کارشناسی نیست. بلکه دانشجویان مقاطع بالاتر نیز می توانند برای اخذ این بورسیه درخواست دهند. بورسیه دانشگاه گرونینگن تنها برای دوره هایی که توسط این دانشگاه ارائه می شود در دسترس است و هزینه هایی همچون شهریه، هزینه ی سفر بین بین المللی، هزینه ی امرار و معاش، کتاب و بیمه ی سلامت را پوشش می دهد.

 

 

بورسیه ی تیزهوشان دانشگاه فونتیس در هلند برای دانشجویان بین المللی از طرف کشورهایی که عضو اتحادیه EU نیستند

 

داوطلبان علاقمند می توانند در کنار تحصیل در برخی از رشته های تحصیلی از این بورسیه نیز بهره مند شوند. این رشته ها عبارتند از: مدیریت بازرگانی، هنر و علوم انسانی، هنر و تجارت. امکان تحصیل به زبان انگلیسی در این دوره ها نیز برای دانشجویان بین المللی فراهم شده است. مقدار این بورسیه ۳۰۰۰ یورو است. برای درخواست این بورسیه لازم است که کلیه مدارک خود را برای دانشگاه ارسال کنید.

 

 

برخی از دانشگاه های هلند که بورسیه های مختلفی ارائه می دهند:

 

  •  دانشگاه لیدن (Leiden University)
  • دانشگاه آمستردام (University of Amsterdam)
  • دانشگاه اوترخت (Utrecht University)
  • دانشگاه اراسموس، روتردام (Erasmus University, Rotterdam)
  • دانشگاه فناوری دلفت (Delft University of Technology)
  • دانشگاه و مرکز تحقیقی واخنینگن (Wageningen University and Research Centre)
  • دانشگاه توئنته (University of Twente)
  • دانشگاه تیلبرگ (Tilburg University)
  • دانشگاه علوم کاربردی ساکسیون (Saxion University of Applied Sciences)
  • دانشگاه رادبود (Radboud University)
  • دانشگاه گرونینگن (University of Groningen)

 

برای جستجو دانشگاه های هلند و مطالعه شرایط آن ها کلیک نمایید.

 

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مقالات کشور هلند

50 بورسیه ی دانشگاه توئنته برای مقطع کارشناسی ارشداخذ بورسیه تحصیلی هلندبرخی از دانشگاه های هلند که بورسیه های مختلفی ارائه می دهند:برنامه فلووشیپ در هلندبورس کامل QuTech  دانشگاه فناوری دلفت در هلندبورسیه تحصیلی در دانشگاه رادبود هلندبورسیه دانشگاه گرونینگن هلندبورسیه های 50 درصدی برای آموزش آنلاین در دانشگاه فناوری دلفتبورسیه های تحصیلی هلندبورسیه های تحصیلی هلند در مقطع کارشناسی دانشگاه های هلندبورسیه های هلند برای دانشجویان بین المللی غیر اروپاییبورسیه های وابسته به مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه های هلندبورسیه ی پسا دکترا در هلندبورسیه ی تیز هوشان در دانشگاه اوترخت هلندبورسیه ی تیزهوشان دانشگاه فونتیس در هلندبورسیه ی دانشگاه پزشکی رادبود برای دانشجویان بین المللیبورسیه ی دکترا ماری کوری در هلندتوصیه نامه برای بورسیه تحصیلی هلندچگونه برای دریافت بورسیه باید اقدام کرد؟دانشگاه های هلند که بورسیه دارندریافت بورسیه تحصیلی دانشگاه های هلنددریافت بورسیه تحصیلی هلندسال 2020هزینه های تحصیل در هلند

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *