تامین هزینه های تحصیل در هلند

 

بدون شک، یکی از مهم ترین مسائل در هنگام مهاجرت و ادامه تحصیل در کشور هلند، تامین هزینه های تحصیل است. اینکه بدانیم چگونه و از چه راه هایی می توانیم شهریه خود را پرداخت کنیم؟! آیا امکان دریافت تسهیلات و وام های دانشجویی برای همه ی افراد فراهم است؟! شرایط دریافت بورسیه های تحصیلی چگونه است؟! آیا دانشجویان ایرانی و خارج از اتحادیه اروپا نیز تحت حمایت های مالی و کمک هزینه های دولت هستند؟! برای یافتن پاسخ پرسش های خود با ما تا انتهای مقاله همراه باشید تا با جزئیات تامین هزینه تحصیل در هلند و مسائل مربوط به آن بیشتر آشنا شوید.

 

 

 

انواع کمک هزینه های تحصیل در هلند

به طور کلی برای تامین هزینه ی تحصیل در هلند راه های مختلفی وجود دارد. که در اینجا به تمامی آن ها پرداخته شده:

 

 

 

کمک هزینه های دولتی (public financial aid)

دولت هلند برای کمک به دانشجویان، در تامین هزینه های تحصیل، کمک هزینه هایی را پرداخت می کند. این مبالغ پرداختی شامل تامین هزینه های بهداشتی و مسکن هستند که به دانشجویان کمک می شود تا بتوانند این موارد را برای خود تامین کنند.

یکی از این کمک هزینه ها student finciering ها هستند. (دانشجویان اتحادیه اروپا و بومی هلند می توانند از این مورد بهره ببرند و ایرانیان مجاز به استفاده از این نوع کمک هزینه ها نیستند.) این بسته حمایتی از سه بخش تشکیل شده که برای کمک به دانشجویان در تامین شهریه و هزینه های زندگی پرداخت می شود.
اولین بخش این بسته ی حمایتی شامل پرداخت وام دانشجویی یا وام شهریه،‌ بخش دوم کمک هزینه های تکمیلی و سومین بخش تامین بودجه ی سفر دانشجویان است. برای دریافت هر کدام از این کمک هزینه ها باید واجد شرایط آن باشید.

 

 

Allowances (کمک هزینه ها)

 

این نوع از کمک هزینه ها برای دانشجویان کم درآمد اختصاص پیدا کرده‌. در این نوع از هزینه های حمایتی نیز مبالغی برای تامین هزینه های بیمه درمانی و تامین هزینه های مسکن اختصاص داده می شود‌. برای دریافت این نوع از تسهیلات مالی نیز نیاز است که شرایط و الزامات خاصی را داشته باشید. اگر در خصوص چگونگی دریافت و شرایط لازم برای آن به اطلاعات بیشتری نیاز دارید می توانید با مشاورین مجموعه ی استادی پلن تماس حاصل بفرمایید. بدون شک کارشناسان این مجموعه با توجه به ترجمه ی درخشانی که در زمینه ی اعزام دانشجو به هلند دارند می توانند بهترین راهنمایان شما باشند!

برای مطالعه مقاله هزینه تحصیل در هلند کلیک نمایید. 

 

Self-funding

 

این نوع از تامین بودجه تحصیل در هلند نیز کاملا به خودتان بستگی دارد‌. اگر دیدید که شرایط لازم برای دریافت وام های دانشجویی و بورسیه های تحصیلی را ندارید، می توانید دنبال کار های پاره وقت باشید. همزمان با کارتان تحصیل کنید و بودجه لازم برای تحصیل در هلند را تامین کنید! یا حتی می توانید از وام های خصوصی نیز استفاده کنید!

 

 

 

بورسیه های تحصیلی هلند
بورسیه های تحصیلی هلند

 

 

 

بورسیه ها

یکی از بهترین گزینه ها برای تامین بودجه تحصیل در هلند دریافت بورسیه های تحصیلی است. بورسیه نیز مانند سایر کمک هزینه های تحصیلی برای رفاه حال دانشجویان در تامین بودجه ی تحصیل شان پرداخت می شوند. در واقع بورسیه های تحصیلی،‌ شبیه به جایزه هایی هستند که به دانشجویان ممتاز با نمرات بالا اختصاص دارند! جالب است بدانید که برخلاف وام های دانشجویی که حتما باید بازپرداخت شوند، بورسیه های تحصیلی نیازی به برگرداندن ندارند!

 

 

 

چگونه می تونم بورسیه بگیرم؟!

بورسیه های تحصیلی توسط دانشگاه ها ارائه می شوند و  هر کدام از آن ها شرایط خاصی دارند. مثلا هر نوع از بورسیه ای که مایل به دریافت هستید، ابتدا باید حواستان به مهلت های درخواست باشد. بعد هم باید دستورالعمل ها،‌ مدارک لازم،‌ نمرات خود و … را ارسال کنید‌. اگر واجد شرایط باشید بورسیه مورد نظر دانشگاه برایتان در نظر گرفته می شود. در این زمینه نیز بهترین کار، مراجعه به مجموعه استادی پلن و کمک گرفتن از آن ها برای دریافت بورسیه است. تجربه و مهارت های این مجموعه به شما کمک می کنند که بتوانید با خیال راحت مناسب ترین بورسیه را اخذ کنید!

 

 

 

 

تامین هزینه تحصیل در هلند برای ایرانیان

 

فرقی نمی کند که می خواهید چگونه هزینه های تحصیل و زندگی خود در هلند را تامین کنید! فقط باید بتوانید از پس هزینه های زندگی خود در هلند بر بیایید!!! بهترین راه برای تامین بودجه تحصیل در هلند برای ایرانیان، استفاده از بورسیه های تحصیلی هلند است. دانشگاه های هلند،‌ برای دانشجویان بین المللی، بورسیه های ویژه و فوق العاده ای را مد نظر گرفته اند. در این بورسیه ها نیاز به بازپرداخت نیست بلکه تمامی هزینه های تحصیل و زندگی تان نیز پرداخت می شود!

 

برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با تامین بودجه تحصیل در هلند می‌توانید با مشاورین مجموعه استادی پلن تماس حاصل بفرمایید.

 

 

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *