تحصیل در ارزان ترین دانشگاه ها و کالج های انگلستان

 

اگر قصد دارید در انگلیس تحصیل کنید، باید بدانید که هزینه ها در این کشور نسبتا بالاست. حتی اگر هزینه های دانشگاه را هم در نظر نگیریم، زندگی در انگلیس به تنهایی حدود ۱۲,۲۰۰ پوند (۱۶,۱۲۰ دلار آمریکا) برایتان هزینه خواهد داشت، و ضمنا در لندن مخارج از این مقدار هم بیشتر است. در این مقاله قصد داریم شرایط تحصیل در ارزانترین دانشگاه ها و کالج های انگلستان را شرح دهیم، با ما همراه باشید.

دانشجویان دوره کارشناسی اهل انگلیس و اتحادیه اروپا در حال حاضر باید حداکثر ۹,۲۵۰ پوند (۱۰,۸۳۰ دلار) شهریه بپردازند. میزان شهریه دوره کارشناسی برای دانشجویان سایر کشورها بسته به رشته تحصیلی، متفاوت خواهد بود.

اگر بودجه محدودی دارید و دنبال گزینه های کم هزینه تر می گردید، ادامه مطلب را بخوانید تا با ۱۰ دانشگاه انگلیس که کمترین شهریه را می گیرند آشنا شوید. البته این مبالغ هم نسبتا زیاد است ولی خوشبختانه بورس های تحصیلی زیادی هم وجود دارند که شاید بتوانید از آنها استفاده کنید.

 

 

۱۰- دانشگاه ولز، ترینیتی سنت دیوید

 

شهریه سالانه برای دانشجویان غیر اروپایی: ۱۱,۰۰۰ پوند (۱۴,۵۴۰ دلار آمریکا)

اگر مایل به تحصیل در ولز هستید دانشگاه ولز، ترینیتی سنت دیوید می تواند گزینه ایده آلی باشد چون ارزان ترین شهریه را در سطح انگلیس از دانشجویان خارجی دریافت می کند. این دانشگاه در سال ۲۰۱۰ با ادغام برخی از قدیمی ترین دانشگاه های ولز یعنی دانشگاه ولز، لمپیتر (UWL) و کالج دانشگاهی ترینیتی (TUC) تاسیس شد.

(رتبه هشتم ارزان ترین دانشگاه های انگلیس در سال ۲۰۱۹- ۲۰۱۸ مشترکا به ۳ دانشگاه تعلق می گیرد)

 

 

۹- دانشگاه پلایماوت مارجن

 

شهریه سالانه برای دانشجویان غیر اروپایی: ۱۱,۰۰۰ پوند (۱۴,۵۴۰ دلار)

دانشگاه پلایماوت مارجن (یا بطور خلاصه مارجن) یک دانشگاه کوچک در حاشیه پلایماوت در جنوب غربی انگلیس است که پردیسی بسیار سرسبز و کلاس هایی کوچک و خلوت دارد و برای تمام دانشجویان کمابیش برنامه های کارورزی هم ارائه می دهد.

 

 

۸- دانشگاه باکینگهام شایر نیو

 

شهریه سالانه برای دانشجویان غیر اروپایی: ۱۱,۰۰۰ پوند (۱۴,۵۴۰ دلار)

این دانشگاه سه پردیس در های وایکوم، اکسبریج و السبری دارد و برای افرادی که می خواهند به نقاط دیدنی و جاذبه های اطراف لندن نزدیک باشند ولی هزینه های سرسام آور زندگی در پایتخت انگلیس را هم نپردازند، گزینه بسیار خوبی است.

 

 

۷- دانشگاه راونزبورن لندن

 

شهریه سالانه برای دانشجویان غیر اروپایی: ۱۳,۵۰۰- ۱۰,۸۰۰ پوند (۱۷,۷۰۰- ۱۴,۳۰۰ دلار)

یکی دیگر از گزینه های مناسب برای علاقمندان به تحصیل در لندن، دانشگاه راونزبورن لندن است، دانشگاهی کوچک در شرق گرینویچ که هم اکنون برای رشته های هنر و طراحی در بین ۱۵۰ دانشگاه برتر رتبه بندی جهانی QS قرار دارد. این دانشگاه در سال ۲۰۱۷ در “چارچوب تعالی آموزش” دولت انگلیس درجه نقره ای گرفت.

 

۶- دانشگاه ساندرلند

 

شهریه سالانه برای دانشجویان غیر اروپایی: ۱۰,۵۰۰ پوند (۱۳,۴۴۰ دلار)

تاریخچه دانشگاه ساندرلند به کالج فنی ساندرلند (تاسیس شده در ۱۹۰۱) بازمی گردد و از سال ۱۹۹۲ به سطح دانشگاه ارتقا پیدا کرده. این دانشگاه دو پردیس در ساندرلند دارد و بخشهایی از آن نیز در لندن قرار گرفته است، و چندی پیش هم یک پردیس در هنگ کنگ افتتاح کرد.

دانشگاه ساندرلند در سیستم رتبه بندی QS Stars در مجموع ۴ ستاره کسب کرده است.

با تشکیل پروفایل در وبسایت استادی پلن ، می توانید از وضعیت خود برای مهاجرت ارزیابی ای داشته و سوالات تان را با مشاورین ما در میان بگذارید.

 

۵- دانشگاه غرب اسکاتلند

 

شهریه سالانه برای دانشجویان غیر اروپایی: ۱۰,۶۰۰ پوند (۱۴,۰۰۰ دلار)

این دانشگاه مقرون به صرفه ترین گزینه در بین دانشگاه های اسکاتلند برای دانشجویان غیر اروپایی است و با حدود ۱۶۰۰۰ دانشجو در ۴ پردیس واقع در شهرهای پیسلی، همیلتون، دامفریز و آیر (همگی در اسکاتلند) و یک پردیس در لندن، بزرگترین دانشگاه مدرن اسکاتلند هم محسوب می شود.

 

۴- دانشگاه کامبریا

 

شهریه سالانه برای دانشجویان غیر اروپایی: ۱۰,۵۰۰ پوند (۱۳,۴۴۰ دلار)

دانشگاه کامبریا در سال ۲۰۰۷ با ادغام چند دانشگاه دیگر تاسیس شد و هم از نظر آکادمیک و هم از لحاظ جغرافیایی در حال رشد و گسترش است.

 

۳- دانشگاه سافوک

 

شهریه سالانه برای دانشجویان غیر اروپایی: ۱۰,۰۸۰ پوند (۱۲,۹۰۰ دلار)

دانشگاه سافوک هم بسیار جوان است و تنها ۱۳ سال از عمرش می گذرد (تاسیس شده در سال ۲۰۰۷)، و اندکی بیش از ۵,۰۰۰ دانشجو دارد که درصد قابل توجهی از آنها دانشجویان دختر هستند. این دانشگاه از پنج قسمت مجزا تشکیل شده که پردیس اصلی در ایپسویچ قرار گرفته است.

 

۲- دانشگاه سلطنتی کشاورزی

 

شهریه سالانه برای دانشجویان غیر اروپایی: ۱۰,۰۰۰ پوند (۱۳,۲۰۰ دلار)

دانشگاه سلطنتی کشاورزی دانشگاهی تخصصی است که در سال ۱۸۴۵ تاسیس شده و قدیمی ترین کالج کشاورزی در کشورهای انگلیسی زبان دنیا به شمار می رود. این دانشگاه در شهر قدیمی سایرن سستر قرار دارد.

 

۱- دانشگاه کاونتری

 

شهریه سالانه برای دانشجویان غیر اروپایی: ۱۲,۶۰۰- ۹,۰۰۰ پوند (۱۶,۶۵۰- ۱۱,۹۰۰ دلار)

در این دانشگاه شهریه دانشجویان کارشناسی غیر اروپایی از ۹۰۰۰ پوند شروع می شود (برای مقایسه، برترین دانشگاه انگلیس یعنی آکسفورد از دانشجویان کارشناسی غیر اروپایی حداقل ۲۴,۷۵۰ پوند در سال شهریه می گیرد). کاونتری در رتبه بندی سال ۲۰۱۹ موسسه QS در رده ۵۸۰- ۵۷۱ جای گرفت، در سال ۲۰۱۷ در “چارچوب تعالی آموزش” موفق به اخذ درجه طلایی شد، و یکی از سریع ترین نرخ های رشد را در بین دانشگاه های انگلیس دارد. حدود ۳۱,۷۰۰ دانشجو در این دانشگاه مشغول تحصیلند و بر اساس آمارها، ۹۷ درصد فارغ التحصیلان آن شش ماه پس از اتمام تحصیلات خود وارد بازار کار شده و یا موفق به ادامه تحصیل می شوند.

برای مشورت و کسب اطلاعات بیشتر در زمینه تحصیل ارزان در انگلستان، با مشاورین ما در استادی پلن در ارتباط باشید.

 

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مقالات کشور انگلستان

اجازه کار پس از فاغ التحصیلی از دانشگاه ها و کالج های انگلستانادامه تحصیل در انگلستانارزان ترین دانشگاه ها و کالج های انگلستان برای تحصیلتحصیل ارزان در انگلستانتحصیل در ارزان ترین دانشگاه ها و کالج های انگلستانتحصیل در ارزانترین دانشگاه ها و کالج های انگلستانتحصیل در اگلستانتحصیل در انگلستانتحصیل در دانشگاه ها و کالج های انگلستانتحصیل در لندنترینیتی سنت دیویددانشگاه باکینگهام شایر نیودانشگاه پلایماوت مارجندانشگاه راونزبورن لندندانشگاه سافوکدانشگاه ساندرلنددانشگاه سلطنتی کشاورزیدانشگاه غرب اسکاتلنددانشگاه ها و کالج های انگلستاندانشگاه های انگلستاندانشگاه های مقرون به صرفه در انگلستاندانشگاه ولزدوره زبان انگلیسی در انگلستاندوره زبان انگلیسی در لندندوره کارآموزی کالج های انگلستاندوره های تحصیل در انگلستانشهر های ارزان انگلستانشهریه دانشگاه های انگلستانشهریه کالج های انگلستانکار پاره وقت در انگلستانکار دانشجویی در انگلستانکالج های انگلستانموسسه QSهزینه های تحصیل در انگلستانهزینه های زندگی در انگلستانهزینه های زندگی در لندن

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *