با توجه به دانشگاه‌های معتبر و پیشرفته‌ای که در کشور هلند وجود دارد متقاضیان زیادی هرساله تلاش کرده تا بتوانند در این کشور درس‌خوانده و پذیرش یکی از دانشگاه‌ها رو به دست آورد. اما مهم‌ترین و بزرگ‌ترین چالش بین متقاضیان بین‌المللی خوابگاه‌های دانشجویی در هلند می‌باشد.  با توجه به سطح بالای دانشجوی خارجی و بین‌المللی که در این کشور حضور دارند برای رزرو خوابگاه دانشجویی در هلند باید اقداماتی انجام شود که در ادامه برای شما از آن را توضیح می‌دهیم.

معرفی خوابگاه دانشجویی در هلند

خوابگاه‌های دانشجویی در هلند
خوابگاه‌های دانشجویی در هلند

همان‌طور که می‌دانید کشور هلند یکی از کشورهای اروپایی بوده که با توجه به آن قطب جذب دانشجویان خارجی و بین‌المللی سطح بالای مطالعات و ارائه دروس دارد در این کشور محل‌هایی برای اقامت دانشجویان در نظر گرفته‌شده که به خوابگاه‌های دانشجویی در هلند معروف است همه افراد می‌تواند با توجه به علایق، شرایط اقتصادی خود محل اقامت خود را انتخاب کند.

و در بعضی از دانشگاه‌های این کشور اقامت دانشجویان و خوابگاه‌هایی برای آن‌ها در نظر گرفته‌شده اما در بعضی از آن‌ها دانشجویان باید خارج از محوطه دانشگاه خوابگاهی اتاقی را برای خود و خریداری یا اجاره کنه.

انواع خوابگاه‌های دانشجویی در هلند

خوابگاه‌های دانشجویی در هلند

تمامی خوابگاه‌های دانشجویی در هلند دارای سرویس بهداشتی، حمام و آشپزخانه بوده و علاوه‌بر آن دانشجویان می‌توانند در خانه‌ها، آپارتمان‌ها یا هتل‌های دانشجویی نیز اقامت داشته باشد.

انواع خوابگاه دانشجویی در حال عبارت‌اند از

خانه‌های دانشجویی یکی از خوابگاه‌های دانشجویی در هلند

این خانه‌ها اتاق‌هایی داشته که برای اقامت دانشجویان در نظر گرفته‌شده و معمولاً می‌تواند برای او اقامت ۳ تا ۶ دانشجوی مناسب باشد خانه‌های دانشجویی معمولاً مالک شخصی داشته و در آن سرویس بهداشتیآشپزخانه، حمام به‌صورت مشترک استفاده می‌شود . هزینه این خوابگاه‌های دانشجویی در هلند به عوامل مختلفی بستگی دارد مثلاً در کدام شهر از هلند یا در کدام منطقه از شهر این خانه دانشجویی اجاره‌شده است.

آپارتمان‌های دانشجویی یکی از خوابگاه‌های دانشجویی در هلند

از دیگر خوابگاه‌ مربوط به آپارتمان‌های دانشجویی هستند که برای اقامت ۸ تا ۱۲ دانشجو در نظر گرفته‌شده است . هزینه این آپارتمان‌ها کم بوده و از نظر اقتصادی کاملاً مناسب است. در این آپارتمان‌ها آشپزخانه، سرویس بهداشتی و اتاق‌های خصوصی مشترک است.

هتل‌های دانشجویی

از دیگر مکان‌ها و خوابگاه‌های برای دانشجویان مربوط به هتل‌های دانشجویی است که بیشتر در شهر روتردام یا شهر آمستردام می‌باشد. اتاق‌هایی که در این هتل‌ها در نظر گرفته ‌شده بزرگ و مبله بوده و دانشجویان می‌توانند این اتاق‌ها را برای یک‌سال تحصیل یا ۱ ترم اجاره کند.

هزینه خوابگاه‌های دانشجویی در هلند چقدر است.

خوابگاه‌های دانشجویی در هلند

هزینه زندگی دانشجویی در هلند با توجه به سطح متوسط و و زندگی شهری برای هر فرد بین ۷۵۰ تا ۱۲۰۰ یورو است. البته این مقدار با توجه به کیفیت زندگی افراد می‌تواند متغیر باشد اگر کسی بخواهد به‌تنهایی و آپارتمانی اجاره کرده و به‌صورت مستقل زندگی کند. به‌طور متوسط هزینه خوابگاه‌ دانشجویان در هلند  در آپارتمان‌های مستقل ماهانه ۱۴۰۰ یورو است به‌همین دلیل معمولاً دانشجویان ترجیح می‌دهند که از خوابگاه‌های دانشجویی یا خونه‌های ارزان‌قیمت استفاده کنند. اگر آپارتمان اجاره می‌کنند به‌صورت اشتراکی با یک یا چند دانشجوی دیگر آن را انجام داده تا هزینه‌ها کاهش پیدا کند.

اما اگر کسی از نظر تمکن مالی و رو به رفاه باشد و بتواند به‌تنهایی آپارتمانی را اجاره کند قطعا در رفاه بیشتری است. و در سال ۲۰۲۲ هزینه خوابگاه‌ دانشجویی در هلند در نوع آپارتمان‌ها به شکل زیر است. آپارتمان یک‌خوابه بین ۸۸۰ تا ۱۰۹۵ یورو در ماه، آپارتمان‌های ۳ خوابه بین ۱۳۰۵ تا ۱۷۵۰ یورو در ماه است.

نحوه رزرو خوابگاه‌های دانشجویی در هلند چگونه است.

برای  رزرو محلی برای خوابگاه‌های دانشجویی باید در چند روش را مدنظر قرار دهیم.

برای پیدا کردن اجاره محل اقامت باید با شماره امنیت اجتماعی در کشور بودند تماس بگیرید اگر قصد دارید در طول دوران تحصیل در مشاغل پاره‌وقت مشغول به کار شوید برای کالج می‌توانید با مشاورت امنیت اجتماعی نیز تماس حاصل فرمایید. متقاضیان برای آنکه بتوانند خوابگاه دانشجویی پیدا کند می‌تواند در آگهی‌های منتشرشده یا وب‌سایت ها به دنبال خوابگاه موردنظر باشد.

معمولاً دانشگاه‌های محلی برای اقامت تمامی متقاضیان خود و خوابگاه‌هایی را در سایت مد نظر او معرفی کردند که برای کسب اطلاعات باید حتما به دانشگاه مربوطه مراجعه کنید.در کشور هلند آژانس‌های مسکن وجود دارد که با دریافت مبلغی کم می‌توانند به کمک کرده تا محل مورد نظر خود را پیدا کند.

سخن پایانی

در این مقاله شما را با خوابگاه‌‌ دانشجویی در هلند آشنا کرده و نحوه رزرو آن‌ها و میزان هزینه را برای شما عزیزان توضیح دادیم. به‌عبارتی کلی‌تر مقرون به‌صرفه است که از آپارتمان‌های اشتراکی با دانشجوهای بین‌المللی دیگر برای کاهش هزینه‌ها استفاده کنیم برای مشاوره بیشتر می‌توانید با مشاوران و study plans تماس حاصل پیدا کرده و به تمامی سوالات خود پاسخ دهید زیرا مشاوران شرک study plans  با چندین سال سابقه و می‌توانند به‌خوبی شما را درباره هزینه خوابگاه‌های دانشجویی در هلند راهنمایی کنند

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *